یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

http://yaftenews.ir/images/93/93-9/shahrdaran.jpgهمواره در زندگی ما انسان‌ها پیش‌آمد‌هایی به وقوع می‌پیوندد که لحظه به لحظه آن‌ها درس و تجربه است اما متاسفانه بعضی از ما حاضر نیستیم این اتفاقات و پیش‌آمد‌ها که اغلب تلخ و ناخوشایند هستند و از آنها با شکست یاد می‌کنیم را زمینه‌ای برای کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌های آینده نماییم.
در بیش‌تر مواقع با هدف رهایی از شرایط پیش آمده و جبران خطایی کوچک، اشتباهی بزرگ انجام می‌دهیم و چنان به بیراهه می‌رویم تا این که روزی به خود خواهیم آمد که دیگر نه فرصتی برای جبران باقی مانده و نه راهی برای بازگشت و رهایی.
 اگر چه شور و مشورت و خرد جمعی با عث استمرار درستی تصمیمات می‌شود و درصد ناکامی‌ها را کاهش می‌دهد اما بعضاً خروجی تصمیمی که اندیشه و آینده‌نگری در آن حاکم نباشد و با بغض‌، لج‌بازی و یا رفع تکلیف و رهایی از زیر فشار انتقادات همراه شود، حتی اگر در نتیجه مشورت هم اتخاذ شده باشد به سرنوشتی نا خوشایند گرفتار خواهد آمد.
شاید امروز و در شرایطی که بعضی از شهروندان لرستاني هنوز در تب و تاب استیضاح شهردارهاي شهرشان به سر می‌برند هر آن کلمات شور و مشورت و خرد جمعی بر زبان می‌آید، بی‌اختیار از شورا‌های اسلامی یاد می‌شود. اگر چه مشورت در تمامی بخش‌های جامعه و حتی درون خانواده کارآمد و اثر‌بخش است اما شوراها با توجه به وظایف و اختیارات قانونی به عنوان عالی‌ترین نهاد مشورتی و تصمیم‌ساز شهرها به حساب می‌آیند و اهميت كار آن‌ها از اين رو مضاعف است.
مدتي است استيضاح کلمه‌ای ملال‌آور و تکراری برای برخي شهروندان شهرهاي لرستان شده و به دلايلي از آن به عنوان نقطه‌ای سیاه در کارنامه شورا ياد مي‌كنند. در نتیجه اعضای شورای شهر باید منطقی بوده و به سادگی از کنار این پیش‌آمد گذر نکنند و برای باقی‌مانده‌ي عمر شورای چهارم از تجربیات کسب شده هر چند تلخ عبرت بگيرند.
امروز دیگر بحث استیضاح شهردار خرم‌آباد، اليگودرز، كوهدشت، الشتر يا ... نیست که در رابطه با آن‌ها سخن بسیار گفته شده اما چگونگی انتخاب‌ها و عزل شهردارها پس از مدت کوتاهی از آغاز فعالیت آن‌ها نشان دمي‌دهد شوراهای چهارم در استان علیرغم حضور افراد متخصص يا باتجربه از دوره های گذشته، به مراتب شکننده‌تر از دوره‌هاي قبلي هستند.
بی‌شک آمدن و رفتن شهردارها برای شوراها تلنگری خواهد بود و پیام‌های بسیاری در پي دارد. در شهري مثل اليگودرز با توجه به تخصص ارسلان زارع‌فارساني شهدار معزول كه در بحث گردشگری و زیبا‌سازی مناظر شهری، رویه و ایده‌ای نو به کاربست و مورد توجه شهروندان قرار گرفت، براي شورا گران تمام شد چرا كه خلاقیتی که وي داشت، مدیران شهری پيشين ما با همه امکاناتی که در اختیار داشتند از آن بی‌بهره بودند.
آری زارع‌فارسانی علی‌رغم ویژگی‌های مثبتی نظیر پاک‌دستی، قانون‌مداری و عدم سفارش‌پذیری، مانند اکثر مدیران نقاط ضعفی نیز داشت که مهم‌ترین آن‌ها نادیده گرفتن جایگاه حقوقی شورای شهر و نبود تدابیر مناسب در راستای استفاده صحیح و منطقی از رضایت افکار عمومی و حمایت رسانه‌ها و نماینده مردم در جهت خدمت به شهروندان بود.
به هر جهت، اعضای شورای شهرهاي لرستان نیاز به یک بازنگری در ارتباط خود با مردم دارند، آن‌ها باید پاسخ‌گوی این پرسش باشند که چرا در موسم اختلاف و جدال شهردار و اعضای شورای شهر، اگر چه حق هم با شورا باشد، چرا همواره کفه ترازوی قضاوت را به نفع شهردار سنگين مي‌گيرند؟!
البته از نظر ما پاسخ این سؤال به اختلافات و دو دستگی در شوراها و عدم ارتباط آن‌ها با مردم و ناتوانی در پاسخ‌گویی منطقی اعضای این نهاد باز می‌گردد. نمونه آن نيز راه ندادن خبرنگاران به جلسات شورا است كه اعث ايجاد بدبيني بين شهروندان مي‌شود كه نكند اين‌ها دارند مخفيانه تخلفي مي‌كنند يا سعي دارند منافع خود را برآورده كنند كه نمي خواهند كسي سر از كارشان در بياورد!
و باز هم با افسوس باید بگوییم برخی از اعضای شورای شهر هنگامی که در این جدال خود ساخته با شهردار کسی آن‌ها را نقد می‌کند و مشفقانه راه خدمت به مردم را برای‌شان ترسیم کرده و وعده‌های موسم تبلیغات انتخابات را به ایشان یاد‌آوری می‌نماید، به جای پاسخ‌گویی منطقی، منتقدین را به منفعت‌طلبی و دریافت پول از طرف مقابل متهم می‌کنند که این رویه‌ي ناپسند در اهمه‌ي شوراهاي شهرهاي استان ما به بخشی از فرهنگ برخي اعضاي شورا يا مديران ادارات تبديل شده است.
کلام آخر این که: چند شهردار منتخب شوراهاي استان با تمامی نقاط قوت و ضعف، ظرف مدت كوتاهي با شهرداری خدا‌حافظی کردند اما همان‌گونه که پیش از این گفته شد در شرایط پیش آمده و با توجه به مخالفت‌های برخی اعضای شورا با شهردار، ادامه فعالیت آن‌ها منافعی نصیب شهر نمی‌کرد همانگونه که رفتن‌شان نباید مانعی برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم باشد.
پس اینک وقت هم‌دلی و همراهی اعضای شوراهای شهر، پرسنل شهرداری و مردم با سرپرست شهرداری و شهردار منتخب می‌باشد و اعضاي شورا بايد بدانند كه با هر انتخاب و عزل، در حقيقت، قدرت تصميم‌گيري خويش را زير سؤال برده‌اند، لذا بهتر است يك بار براي هميشه تصميمي خوب بگيرند و انتخابي شايسته داشته باشند و گر نه ناكارآمدي شوراهاي تصميم‌گير در برخي شهرهاي لرستان تا حدودي به اثبات مي‌رسد...
http://yaftenews.ir/images/93/93-9/shahali2.jpg



عباس شاه‌علي
نیوز اليگودرز



دیدگاه‌ها  

#1 محمدرضا 1393-09-18 08:14
سلام این اقای شاه علی چکاره است که انقدر نظر میده در مورد شهرداری ها
......................
یافته: سلام. ایشان از خبرنگاران توانمند لرستانی در الیگودرز هستند که بیش از سه دهه سابقه همکاری با روزنامه کیهان و نیز نشریات دریگر را دارند.
معمولا برخی از اعضای شورای شهر از چنین نوشته هایی خوششان نمی آید! امیدواریم شما جزو آنها نباشید
نقل قول کردن
#2 یک دانشجو 1393-09-18 09:50
یافته پاسخ محمدرضا را بدرستی داده . کاش می گفتند کجای نوشته های اقای شاه علی نادرست است تا پاسخی در خور داده می شد
نقل قول کردن
#3 علی 1393-09-18 10:48
انتخاب شهردار از طرف شوراهای اسلامی می بایست از فیلتر استانداری عبور کند ولی متاسفانه اینطور نیست زمانی که اقای بازوند معاون عمرانی بودند با شهرداران انتخابی شخصا مصاحبه می نمود واز بعضی تعهد می گرفت باید این ایتمها را در اینده انجام دهی اگر شهرداری با تخصص لازم انتخاب شود کار به این جاها کشیده نمی شود
نقل قول کردن
#4 حافظی 1393-09-18 15:32
برخي اعضای شورای شهر خرم آباد به مانعی برای توسعه شهر تبدیل شدند ای کاش شورای شهر منحل شود چرا که این قدر که ضرر برای شهر و شهروند درست کردند فایده ای ندارند و برخي همش بفکر استخدام اقوام خود در شهرداری هستند
نقل قول کردن
#5 الشتر 1393-09-18 15:43
توی استان ما هرکس حرف حق را بزند می گویند چکاره است؟؟ آقا شهروند است و پرسشگر شما هم توانایی داری بپرس تا سرنوشت این استان اینگونه نشود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا