یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سالیان سال قبل در یک شب سرد زمستانی که توام با بوران و بارندگی بسیار شدید بود، همراه با بیماری که درون ماشینم قرار داشت در مسیر اصفهان به بروجرد، به خاطر دید کم رانندگی در آن نیمه‌شب سرد، اشتباهاً به جای کمربندی وارد شهر الیگودرز شدم.
ساعت حدود یک نیمه‌شب بود. در آن سرمای بسیار سرد بعد از بنزین زدن راه خروج از الیگودرز به سمت بروجرد را پرسیدم و به راه افتادم.
از موقعی که از الیگودرز خارج شدم خودرویی مرا تعقیب می‌کرد، چند کیلومتری که از شهر دور شدیم خودروی تعقیب‌کننده شروع به علامت دادن و چراغ زدن برای من کرد. بر سرعتم افزودم و در آن نیمه‌شب با داشتن یک بیمار همراه، هزار جور فکر از سرم می‌گذشت که احتمالاً سارق یا سارقین قصد آسیب رساندن به من و بردن خودرویم را دارند!
تعقیب ماشین من در آن سرما و جاده لغزنده توسط آن خودروی مشکوک ادامه داشت تا این که بالاخره در کیلومتر 20 جاده الیگودرز قرار از کف دادم و ماشین را به کناری زدم و از خودرویم خارج شدم و با حالت تهاجمی به سمت خودروی رنو غریبه که چند متر عقب‌تر توقف کرده بود رفتم.
قبل از این که با حالت پرخاش به راننده حرفی بزنم، مرد جوانی از رنو خارج شد و گفت: ببخشید آقا! من و همسرم از پمپ بنزین الیگودرز متوجه شدیم بیماری همراه‌تان است از آن‌جا در تعقیب‌تان هستیم تا به شما بگوئیم درب باک بنزین‌تان را در پمپ بنزین جا گذاشتید و ممکن است در مسیر، با داشتن بیمار همراه‌تان در این سرمای سرد زمستان در خارج از شهر، برای‌تان مشکلی پیش بیاید و بر اثر بی‌بنزینی گرفتار شوید!
نگاهی به درب باک خودرویم انداختم! راست می‌گفت. سراپایم را بهت و حیرت فرا گرفت، به لکنت افتاده بودم، بریده بریده گفتم: شما 20 کیلومتر در این سرمای سخت و بوران و در این نیمه‌شب به دنبال من آمده‌اید تا این را به من بگوئید و درب باک ماشین را به من برسانید؟
در حالی که از سرما می‌لرزید، خنده‌ای زد و گفت: وظیفه انسانی‌مان را در قبال یک هم‌وطن انجام داده‌ایم.
در آن سرمای سخت که به استخوان می‌زد، از فرط شرمندگی نزد وجدان خودم، خیس عرق شده و دست و پای خودم را گم کرده بودم که چگونه  از این همه بزرگواری یک زوج مهربان الیگودرزی، انسان‌هایی که در آن ساعت نیمه‌شب و در بوران برف نقش فرشته‌هایی را داشتند باید تشکر می‌کردم.
در حالی که اشک در چشمانم حلقه زده بود، خطاب به آن زوج جوان الیگودرزی گفتم تو را به خدا در برگشتن مواظب خودتان باشید باید 20 کیلومتر هم مسیر برگشتن را در این برف و بوران طی کنید.
مرد جوان با من دست داد تا خداحافظی کند، دستانش از فرط مهربانی گرمایی داشت که خداوند مهربان فقط در وجود چنین مردمانی قرار می‌دهد. حدس می‌زنم که شاید متوجه شد سردی دستان من به خاطر شرمندگی افکار منفی‌ام بود.
 اما از همان نیمه‌شب سرد زمستانی و در دل بیابان دانستم آن زوج جوان، مطمئناً نمونه‌ای از مردم مهربان و خونگرم و فرشته‌گونه در شهری به مانند الیگودرز لرستان می‌باشند.
شهری که با داشتن مردمی بزرگ و مهربان، "فرمانداری ویژه" شدن برای‌شان بسیار بسیار کوچک و كم است.
این شهر و مردمانش لیاقت بهترین‌ها را دارند، لیاقت دارند که گل سر سبد این دیار باشند که خوشبختانه با داشتن چنین مردم فهیمی این‌چنین نیز هستند.
چندي پيش هم‌وطن عزیز الیگودرزی‌مان آقای عباس شاه‌علی در پایگاه خبری یافته در رابطه با "‌فرمانداری ویژه" نشدن الیگودرز مطلبی با عنوان "‌فرمانداری ویژه؛ پیشنهادی که از الیگودرز به بروجرد رفت" نوشت.
در قسمتی از این نوشته آمده است: «اوایل دهه 80 بحث ارتقاء فرمانداری ویژه الیگودرز مطرح شد اما دیری نپایید که اعتراض مردم، رسانه‌ها، نمایندگان و دیگر مسوولین شهرستان بروجرد از یک سو و بی‌تفاوتی و سکوت مردم، نماینده وقت و مسوولین الیگودرز از سویی دیگر، رقابتی نه چندان سخت را برای بروجرد پدید آورد و در نهایت این شهرستان علی‌رغم وسعتی به اندازه یکی از بخش‌های الیگودرز و نزدیکی با مرکز استان پیروز شد و عنوان فرمانداری ویژه را نصیب خود کرد.
حال از این که مسوولین و نمایندگان بروجرد به چه میزان توانسته‌اند از این ظرفیت برای پیشرفت و توسعه شهرستان استفاده نمایند این پرسش را  بایداز مردم بروجرد پرسید.»
قصدم از نوشتن مطلب اين بود كه به آقای شاه‌علی عرض ارادتی داشته باشم و خدمت این هم‌وطن عزیز بگویم: بروجرد و بروجردی‌ها هیچ‌گاه مخالف پیشرفت دیگر شهرهای استان نبوده و نیستند.
مدت‌هاست توسط "عده‌ای" در مرکز استان حق و حقوق شهرهای تابعه پرداخت نمی‌شود و در عوض با دادن آدرس اشتباه این تفکر را می‌خواهند جا بیندازند که اگر الیگودرز فرمانداری ویژه نشده، مقصرش بروجرد و بروجردی‌ها می‌باشند!
نمی‌خواهم زیاد وارد قضیه‌ای بشوم که در آن تخصصی ندارم اما ای کاش بروجرد نام فرمانداری ویژه را یدک نمی‌کشید و حداقل یک بیمارستان نوساز داشت. ای کاش لغت پر طمطراق "ویژه" روی شهرمان نبود، اما خیابان‌های‌مان آسفالت بود. ای کاش داروخانه هلال احمر داشتیم. دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و ای کاش توسط مرکز استان، حق و حقوق قانونی شهر ما و شهر شما را می‌دادند تا به مانند حالا به جایی نرسیم که نداشتن امکانات در شهرهای خود را از چشم هم‌دیگر ببینیم!
http://yaftenews.ir/images/stories/93-6/davoodvandi.jpgاز دید ما بروجردی‌ها، الیگودرز تکه‌ای از بهشت است و مردمش به مانند دیگر ایرانیان از بهترین مردم این کشور زیبا هستند و پیشرفت این شهر برای ما نیز باعث افتخار است و امیدواریم روزی برسد شهرستان زیبای الیگودرز  و مردم مهربانش به جایگاه واقعی خود برسند.


فرهاد  داودوندی
/ بروجرد



دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1393-09-17 09:36
احسن به این پاسخ آقای "فرهاد داودوندی" و همدردی دلسوزانه ایشان به عنوان یک بروجردی ، کلام ایشان عین واقعیت بود . واقعاً کاش کلمه «ویژه » را از این شهرستان بگیرند و مثل گذشته اعتبارات به حق را بدهند .استان اجازه «ویژه » بودن را به ما داد تا آنرا مثل پتکی بر سر حق خواهی ما بزند . بهتر است حداقل ما شهرستان های تابعه به جان هم نیفتیم و مسیر را اشتباه نرویم و منتظر باشیم تا انشاالله این وضعیت درست شود و بدانیم هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم روزی باید در قبال کارهایمان ، حرف هایمان ، اعمالمان و حتی نیت هایمان پاسخگو باشیم . پس مواظب باشیم که نبازیم .
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1393-09-17 09:58
اول میخواستم یه یافته بگویم که اگه شما چنین مطلبی به اقای داودوندی میدادید که ضد شهرشان باشد مطمعنن در سایت شان نمیگزاشتن، ولی ممنون که شما این کار رو کردید ،حال اقای داودوندی خیلی داستان زیبایی سرهم کردید مثب كتاب هاي دبستان،ولي من فكر ميكنم شما همه شهرهاي استان را ضد مركز استان كرده ايد ان هم به ناحق،فقط يك سوال دارم كدام يك از شهرهاي ديگر استان حتی نصف شما هم بودجه و امکانات میگرند.به چه قیمتی با افکار مردم بازی میکنید،چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.ببخشید طولانی شد
نقل قول کردن
#3 علی رضا شهسواری 1393-09-17 10:18
طبق معمول تقصیر کارخرم آبادی ها هستند
حتما خرم آباد فرمانداری ویژه رو از الیگودرز گرفته و داده به بروجرد پس تقصیر طبق معمول گردن خرم آبادی هاست !!
سفسطه کردن بس است مگر جز این نیست بروجرد با قدرت لابی و ... تمام صنایع استان رو قبضه کرده و از طرفی جناب داودوندی اگه میگین تقصیر خرم آباد و حق بقیه شهرستان ها رو نمیده پس چرا خرم آباد کارخونه ها و صنایع استان رو قبضه نکرده ؟؟
مردم استان رو چی فرض کردین ؟؟ خودشون دارن میبینن که بروجرد با 70 درصد صنایع قبضه کرده از استان حق خوری کرده ؟ یا خرم آبادی که حتی یک کارخانه فعال و بزرگ نداره و بیکارترین شهر کشوره ؟
نقل قول کردن
#4 علی رضا شهسواری 1393-09-17 10:27
آقای دواود وندی آقای شاه علی ، الیگودرزی هستند و مطلبشان هم از زبان و دل مردم الیگودرز است که حقشان توسط بروجرد خورده شده، حال مگر آقای شاه علی خرم آبادی هست ؟ یا توسط آن عده ای که شما می گویید در مرکز استان آدرس اشتباهی می دهند تطمیع شده است ؟؟
شما با این مطلبتون به شعور مردم الیگودرز و نمایندشون در پایگاه خبری یافته توهین کردین
شک نکنین که آقای شاه علی بیشتر در جریان اتفاقات الیگودرز و حرف دل مردم این شهرند تا شمایی که در بروجردین
نقل قول کردن
#5 ناصر 1393-09-17 11:30
با سلام ؛
عزیز برادر آقا فرها خان ؛ ای کاش در قبال این همه هجمه به مرکز استان و به رخ کشیدن این کهنه دستمال !! واقعیت بین بوده و می ديديد که این معضلات مربوط به یک شهر و ... نیست معضل کمبود ها و نبود اعتبارات مربوط به تمامی استان میباشد و این داستان کهنه و بی فرهنگ ؛مرکز و شهرهای کوچک و ...دیگر این حرف ها خریدار ندارد و همگی بر توانایی های همدیگر واقف و هر کس بار مسئولیت خویش را میکشد ؛ نه آنکه بر گردن دیگری بیاندازد . ایکاش شما با زمان طی مسیر مینمودید و در همان فکر های خام و نپخته ای که در هنگام فرار از آن دو زوج الیگودرزی میکردید نمی ماندید .
نقل قول کردن
#6 کلانشهر خرم اباد 1393-09-17 12:37
من این مطلبو تو سایت اقای داوودوندی هم خوندم ولی ایشون کم لطفی کردن ویادداشت منو چاپ نکردن!
ایشون ذکر کردن که مسئولان مرکز استان! من نمیدونم کدوم مسئولی تو خرم اباد به فکر اینه که دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد نباشه!!! اقای داوودوندی شهرستان کوچک از لحاظ وسعتی مثل بروجرد نیاز به دانشگاه علوم پزشکی نداره از لحاظ جمعیتی هم اسلامشهر و شاهرود و سقز و مهاباد و سبزوار از شما بیشتر جمعیت دارن و دانشگاه علوم پزشکی ندارن! حق سایر شهرستانهای استانو هم تو زمون جنگ به بروجرد رسيده! پس الکی به گرده خرم ابادیا نندازید اونا اینقدر خودشون درگیر مسائل شهری خرم اباد هستن که فرصت حق خوری شهرستانهای تابعه رو ندارن.
نقل قول کردن
#7 احمدرضا 1393-09-17 13:57
امیذوارم یک روزی همه بروجردی ها الیگودرزی ها خرم آبادی ها متوجه بشن از اختلاف وتفرقه اونها چه کسانی دارن استفاده میکنن و ثروتهای مادی و معنوی لرها را به یغما میبرن و نابود میکنن کاشکی بفهمیم چاره کار در اتحاد است و همدلی
نقل قول کردن
#8 فرهاد داودوندی 1393-09-17 20:53
با سلام
ما ملتی هستیم که یا چهل ستون می سازیم و یا بیستون!

متاسفم که کسی نسبت به گوشه ای از خاک کشورش یا مردم آن منطقه با دیده طنز و حقارت بنگرد

متاسفم از اینکه دوستان عزیزی که نظر داده اند خواسته اند به زور بقبولانند که من به خرم آباد و خرم ابادی های عزیزی که به شهر و به تک تک مردش عشق می ورزم ، با دیده منفی می نگرم

شاید این دوستان هنوز نمی دانند که عامل عقب ماندگی شهر آنها هم بعضی مسوولین مرکز استان می باشند که لرستان برای شان طرح کاد آموزشی شده است.

ای کاش به جای عجله کردن، کمی به علل عقب ماندگی شهر و استان خودمان نگاه می کردیم.

فقط سوالی که از دوستان عزیزم دارم اینکه راستی استانداران و بعضی از روسای قبلی مرکز استان که آن همه وعده و وعید بهشت شدن لرستان را می دادند کجایند؟ و ایا وعده های شان عملی شد؟؟؟؟؟
( پایان قسمت اول)
نقل قول کردن
#9 فرهاد داودوندی 1393-09-17 20:56
( قسمت دوم)
اگر نشده، که مطمئنا نشده، چرا این دوستان که مرا ضد شهرشان می خواهند نشان بدهند چرا از خود نمی پرسند راستی چرا ما در این استان همیشه گول شعارهای بعضی مسوولین مرکز استان را می خوریم که نه برای خرم اباد قدم موثری بر می دارند و نه برای دیگر شهر های استان.
مگر نه اینکه خرم اباد تکه ای از خاک بهشت گونه ایران است و مردمش از محجوب ترین و بهترین مردم ایران زمین هستند، چرا باید یکی از عقب مانده ترین مراکز استانهای ایران باشد؟
و در خاتمه نیز بگویم، هر کسی در هر مقامی به هر گوشه کشورش و مردم آن منطقه با دید تمسخر و نژاد پرستانه و منفی نگاه کند، احمق نیست، خائن به این آب و خاک است
نقل قول کردن
#10 فرهاد داودوندی 1393-09-17 20:58
( قسمت سوم)
ارادتمند تمام مردم فهیم و آگاه لرستان
"فرهاد داودوندی "( کسی که هر روز به مسوولین شهر خودش هم که کم کاری می کنند حضورا و رو در رو یاد آوری می کند که شما مسوول هستید نه رئیس و تاکنون هم حتی یک چای و یا یک بیسکویت هم در نزد مسوولین بروجرد نخورده است، مسوولین مرکز استان که جای خود دارند!!! البته اگر بعضی ها با نظرات عجولانه شان، خود را وکیل مدافع بعضی مسوولین کم کار که باعث و بانی عقب ماندگی این استان و شهرهای تابعه اش می باشند، ندانند )

( اقا رضا جایدری عزیز برای کم و زیاد کردن و یا حتی عدم ثبت نظرم، کاملا مختارید)
نقل قول کردن
#11 امین 1393-09-17 21:42
آقای دواودوندی، بالاخره بعد از خرم آباد و دورود صدای اهالی الیگودرز هم بر حق خوری های بروجرد بلند شد، چوب خدا صدا ندارد، شما خواستین طبق معمول با انداختن تقصیر گردن خرم آباد، ذهنیت بد مردم الیگودرز رو نسبت ب مردم بروجرد عوض کنین، که با این گزارشتون و تصمیم یه جانبتون و به زیر سوال بردن حرفای نویسنده الیگودرزی،.. من فقط این شده واسم سوال، که طبق کدوم مدرک حرف دل اقای شاه علی الیگودرزی، شد ادرس دادن غلط خرم ابادی ها بر علیه بروجرد؟!!!!!!!! !!!!!!!!!
میدونستیم توي بروجرد چند نفري تا دلتون بخواد تاریخ سازند ولی نمیدونستیم که تخیلی و خودگمان هم هستند !!!! از شما بعيد بود قاطي انها شويد
نقل قول کردن
#12 کلانشهر خرم اباد 1393-09-18 06:37
جناب اقای داوودوندی
پاسخهای شما دلگرم کننده بود ولی شما ناخواسته و احتمالا سهوا اسم مسئولین مرکز استان را اوردید میتونستید بگید مسئولین استان و یا حتی مسئولین بدون اینکه نامی از مرکز استان ببرید.ان شاالله در مسیر درستی که قدم برداشته اید بررسالت بهتر خوددراطلاع رسانی ادامه دهید
نقل قول کردن
#13 ناصر 1393-09-18 09:22
عزیز برادر فرهاد خان ؛؛ باز که همان کج راهه را پیمودید و بر سر حرف نادرست خود پافشاری کردید !! والله که تا این طرز تفکر حاکم بر فرهنگ شماست این همه جوابیه آب در هاونگ کوبیده است ؛ بیایید واقع گرا بوده و سنت های غلط و اختلاف بر انگیز را کنار بگذارید. ممنون .
نقل قول کردن
#14 احمد ساکی 1393-09-18 21:15
جناب داودوندی متاسفم، از شما چنین حرکت بحثي واقعا دو از انتظار بود
نقل قول کردن
#15 علی 1393-09-18 22:49
دورود، در نوشته ی هر دو دوست عزیز نکته هایی نهفته هست!! یکی بروجرد را مقصر می داند و دیگری توپ را به زمین خرم آباد می اندازد!!! اما ای کاش واقع بینانه تر نگاه کنیم، بروجرد در گذشته خیلی بیشتر از حق خودش برده است این را همه می دانند، و این باعث بالا رفتن سطح انتظارات برخی در بروجرد شده است، اینکه این امکانات در گذشته چگونه به بروجرد رفته پرسشی است که خبرگزاری ها و نشريات باید آن را موشکافی کنند!! اما واقعا امروز پرسشی برای من پیش آمده آن هم این است که چرا پروژه هایی که در نزدیکی شهرستان بروجرد است از سوی برخی در بروجرد به حاشیه می روند، حتی در همسایه های شمالی بروجرد در استان همدان!! پروژه هایی که در نزدیکی مرز بروجرد است سال هاست اجرا نمی شوند. اما هرچه از مرز شهرستان بروجرد فاصله میگیری کمتر وبلاگ ها به طرح ها و پروژه ها حمله می کنند و کمتر به مجریان توهین می شود و در نتیجه پروژه ها بهتر پیشرفت می کنند.
نقل قول کردن
#16 آگاه 1393-09-19 16:36
واقعاً متأسفم که دوستان چشم دیدن پیشرفت شهر همدیگر رو ندارند! در استانهای دیگه ما در یک استان 3 یا 4 تا فرمانداری ویژه داریم! بیشتر از 5 تا دانشگاه علوم پزشکی داریم! واقعاً اونایی که میگن بروجرد برخورداره بیان سرانه شهرستان رو از دارایی های استان لرستان و امکانات بررسی کنند،اگه کوهدشت و الیگودرز هم فرمانداری ویژه داشتن، دانشگاه علوم پزشکی داشته باشن، سرمایه دارها به استان سرازیر میشن!
نقل قول کردن
#17 آگاه 1393-09-19 16:36
آقایی که ادعا میکنی بروجرد حق بقیه شهرها رو خورده، دلیلی برای اثبات ادعای خودت داری؟؟ اون آقایی که میگه بروجرد وسعت و جمعیت نداره!اگه بدنبال رفع محرومیت استان هستی برو ببین شهرستانهای هم جمعیت پلدختر در استانهای دیگه چقدر امکانات دارند و سرانه اونها رو با بروجرد مقایسه کن! سرانه یعنی نسبت امکانات به جمعیت! بودجه امسال شهرستان بروجرد نصف پلدختر بوده اینطوری استان میخواد از محرومیت خارج بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تفکرات تنگ نظرانه دوستان استان روز به روز ضعیف تر میشه و پیشرفتی حاصل نمیشه! بروجرد بیشتر از 12 ساله که در اون کارخانه مهمی ساخته نشده، بیشتر از 50 ساله که داخل اون بیمارستان ساخته نشده، هیچکدوم از مصوبات دوره احمدی نژاد در بروجرد اجرا نشدن،از اینکه بهت بگم بروجرد نابود شده دل نويسنده نظرات به اسم علی و کلانشهر و ... خنک میشه؟؟؟؟
نقل قول کردن
#18 حسین ممیوند 1393-09-23 22:16
آقای داود وندی ضمن عرض سلام ما مردم ایران اگر کسی واقعیت رو گفت او را دروغگو میدانیم به قول یکی از بزرگان اگر تورا به دروغ نسبت دادند خشمگین مشو شما حرف دل ما جوانهای بروجردی را زدی که برای لقمه ای نان باید از شهر و خانواده دور باشیم من به نوبه خود از زحمات جنابعالی تشکر می کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا