یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بالاخره پس از طرح مباحثی نظیر استیضاح و استعفاء شهردار الیگودرز و منتفی شدن این مباحث و در حالی که به نظر می‌رسید همه چیز به خیر و خوشی پایان یافته است، بار دیگر مسأله‌ي استیضاح شهردار مطرح شد و عصر چهارشنبه در جلسه‌ي فشرده شورای شهر، در رابطه با آن بحث شد و پس از رای‌گیری، در نهایت ارسلان زارع‌فارسانی استیضاح شد و با انتخاب محمد‌حسن محرابی به عنوان سرپرست شهرداری الیگودرز، اعضای شورای شهر در همین جلسه با رای اکثریت به غلام‌عباس یار‌احمدی، تکلیف جای‌گزین زارع را نیز مشخص نمودند.
هر چند با توجه به این که مردم نامحرم نیستند، انتظار داشتیم از خبرنگاران برای حضور در جلسه استیضاح دعوت می‌شد اما این فرصت برای روشن شدن اصل ماجرا و دلایل اصلی استیضاح فراهم نشد تا همچنان کفه‌ي ترازوی قضاوت شهروندان به سود شهردار سنگین باشد و یقیناً در این بین شورای شهر با عدم دعوت از خبرنگاران در این جلسه دچار زیان شد، زیرا نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده نماید که اگر این‌چنین می‌شد شاید فردای استیضاح، مردم در مقام داوری به نفع شورای شهر سوت می‌زدند.
به هر ترتیب، همانند حكايت شهرداري و شوراي شهر خرم‌آباد ظرف يك سال اخير، علی‌رغم حمایت‌های مردمی از شهردار، اعضای شورای شهر اليگودرز نيز رأی به تغییر مدیریت شهری دادند.
مشخص نيست اعضاي شورا شهرها در لرستان چرا اين همه از خبرنگاران هراس دارند و وقتي وزيري در مجلس جلوي اين همه دوربين تلويزيوني، خبرنگار و نيز مردم استيضاح مي‌شود، چرا بايد يك پارلمان محلي در خفا اقدام به استيضاح شهردا نمايند و اين موضوع شائبه‌هاي بسياري مبني بر ذي‌نفع بودن افراد شورا در اين مسأله را پديد مي‌آورد.
به هر روي، اگر چه ارسلان زارع‌فارسانی مدیری پاک‌دست و قانون‌مدار بود اما اختلاف او با برخی از اعضای شورای شهر بسیارعمیق بود و به نظر نمی‌رسید این اختلافات رفع شدنی باشد و ادامه‌ي این مسیر، توان از شهردار گرفته بود و در این میان، تعدادی از اعضای شورای شهر نیز وقت خود را صرف میانجی‌گری بین شهردار و مخالفین او را در شورا می‌کردند که همه‌ي این موارد زمینه‌ي اخلال در خدمت‌رسانی به مردم را فراهم نموده بود و ادامه‌ي این جدال‌ها چیزی به‌جز زیان و فرصت‌سوزی نصیب شهر و شهروندان اليگودرز نمی‌کرد.
اگر چه ما منتظر دریافت پاسخ شورای شهر در رابطه با دلایل استیضاح شهردار می‌مانیم اما آن‌چه مسلم است زارع‌فارسانی دیگر شهردار الیگودرز نیست و بی‌شک آمدن و رفتن او، پیام‌های متفاوتی برای اعضای شورای شهر دارد که مهم‌ترین این پیام‌ها لزوم تجدید نظر در نوع نگرش برخی اعضای این نهاد نسبت به انتخاب‌هاي‌شان می‌باشد که اگر این نگرش‌ها  و بد اخلاقی‌ها و وجود شهردار سایه در شورا، ترمیم نشود؛ با حضور شهردار آینده نیز همین مشکلات وجود خواهد داشت.
در هر صورت، امید است شورای دوره چهارم شهر تجربه‌ي انتخاب 4 شهردار و سرپرست را توشه‌ي ادامه این مسیر دشوار نماید.
اینک شورای شهر فصل تازه‌ای را با شهرداری جدید آغاز خواهد کرد‌. غلام‌عباس یار‌احمدی سابقه‌ي شهرداری در بروجرد، الیگودرز‌، ازنا را در کارنامه‌ي خود دارد، اما اگر شورای شهر نتواند و یا نخواهد از تجربه‌ي ایام سپری شده برای ترسیم صحیح و منطقی آینده درس بگیرد، یقیناً وضعیت به مراتب بدتری پیش خواهد آمد.
 سخن پایانی
برادران و خواهران گرامی عضو شورای شهر! شما نمایندگان مردم هستید و یک بار دیگر شهروندان با توجه به سوابق غلام‌عباس یار‌احمدی باز هم به شما اعتماد کرده و به نظرتان در انتخاب شهردار جدید احترام http://yaftenews.ir/images/93/93-9/shahali2.jpgمی‌گذارند، اما اگر قرار باشد او را  صرفاً برای تلطیف فضای جامعه انتخاب کرده و پس از مدتی بازی کردن با افکار عمومی و معرفی شهردار منتخب و در پشت پرده ممانعت از تایید حکم وی و در نهایت نیت انتخاب و تحمیل شهردار مورد نظرتان را داشته باشید، مردم شما را نخواهند بخشید.
 امید است با خدمت‌رسانی بیشتر از گذشته اشتباه افکار عمومی در بدبینی به شورای شهر را به اثبات برسانید.

 
عباس شاه‌علی
نیوز اليگودرز


دیدگاه‌ها  

#1 یک خرم ابادی 1393-09-13 11:48
لرستان چه به سرش اومده ویروس ضد شهرداری گرفته یا شوراها بیماری لاعلاجی گرفتن که درمانی براش نیست
نقل قول کردن
#2 سعيد 1393-09-13 12:55
بنظر مياد اين دسته كه نميذارن خبرنگار بره وحشتشون از خبرنگاران به علت اشكار شدن بيسوادي خودشون و نداشتن دليل موجه براي عزل شهرداران است
نقل قول کردن
#3 کاظمی 1393-09-13 13:22
نظر و رای نهار و شام و پولی دادن نتیجه اش می شود این....
نقل قول کردن
#4 مصطفی 1393-09-13 13:34
ای کسانی که به هزار در میزنید نماینده مجلس بشید،نون تو شورای شهر است! هم تو شهر خودتی، هم راحت تر میتونی انتخاب شی، هم کسی نیست به کارهات گیر بده و خیلی مزایا دیگه! پس بشتابید
نقل قول کردن
#5 کاظمی 1393-09-13 20:47
بهترین شهردار سالهای اخیر الیگودرز قربانی باج ندادن و قانون مندی شد کو مسوولان استان که از او حمایت نمایندشد
نقل قول کردن
#6 حمید 1393-09-14 14:54
شورای شهر الیگودرز یک فوق لیسانس شهر سازی را کنار گذاشته و بجایش دیپلم انتخاب کرده ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#7 قاسمی 1393-09-14 18:11
بدون شک خبرنگاران نقش بسزایی در آگاهی بخشی جامعه و جلوگیری از انحرافات مسوولین دارند اما این خواسته وقتی محقق می شود که همه خبرنگاران و روزنامه نگاران پیگیر باشند که متاسفانه در حال حاضر در الیگودرز فقط آقای شاه علی پیگیر این مشکلات هستند از دیگر خبرنگاران انتظار داریم شجاعانه و بدون توجه به منافع دنیود وارد میدان شوند همچنین از آقای جایدری مدیر مسوول محترم یافته که توجه ویژه ای به مشکلات الیگودرز دارند تقدیر می کنم
نقل قول کردن
#8 شهروند 1393-09-14 19:16
خدا سايه شما خبرنگارها را از سر اعضاي شوراي شهر كم نكند كه اگر نبويديد بعضي از اينها هر كاري دلشان ميخواست ميكردند . دست علي پشت و پناهتان باشد
نقل قول کردن
#9 دوران 1393-09-15 10:45
درشهرداری الیگودرز کودتاه شد کسی که قرار بود با گرفتن مزایای شغلی یک سال بازنشسته شود بعد از گرفتن آن از طریق اعمال نفوذ با شورا نه تنها نرفت بلکه جای شهردار را گزفت.این را می گ.یند تقوی!!!!!
نقل قول کردن
#10 علي 1393-09-18 11:16
دوران .....گل گفتي
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا