یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زیرگذر پل حاجي(خرّم‌آبادی) 20 اردي‌بهشت 1390 به عنوان پنجمين زيرگذر شهر خرم‌آباد به بهره‌برداری رسيد.
زیرگذر پل حاجي در حاشیه جنوبی رودخانه خرّم‌آباد (گلال) و در محدوده شهرداری‌های منطقه 2 و 3 خرّم‌آباد واقع شده است. این زیرگذر علی‌رغم عرض کم از همان روزهای ابتدایی افتتاحش؛ پذیرای اتومبیل‌هاي عبوري از هر دو طرفش بود و دو طرفه بودن این زیرگذر با توجه به عرض کم آن، یقینناً در آینده مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد.
نقایص این پروژه‌: عرض بسیار کم باند زیرگذر با توجه به دوطرفه بودنش؛ تنگ کردن حریم رودخانه و به تبع آن کاهش ظرفیت آب‌گیری و احتمال وقوع سیلاب؛ عدم نورپردازی مناسب با سیستم‌های جدید و ...
 
تصویر ماهواره‌ای از زیرگذر پل حاجی
 
تصویر ماهواره‌ای از زیرگذر پل حاجی"
زیر‌گذر دارایی‌زاده و شهدا در مرکز خرّم‌آباد و در حاشیه و بستر طرفین شرقی و غربی رودخانه خرم‌آباد (گلال) و در محدوده شهرداری منطقه 2 واقع شده است.
این زیرگذر را كه اسفند 1391 افتتاح شد می‌توان همانند پل جدید دارایی‌زاده  از "شاه‌کارهای مهندسی دنیا" به شمار آورد!
 
تصویر ماهواره‌ای از زیرگذر شهدا
 
افزایش و کاهش عرض زیرگذر در نقاط مختلف و نمایی به دور از انجام کار کارشناسی از پل دارایی‌زاده
 نقایص این پروژه‌: تنگ کردن حریم رودخانه و به تبع آن کاهش ظرفیت آب‌گیری و احتمال وقوع سیلاب‌- عدم عرض یک‌سان و استاندارد در طول زیرگذر (افزایش و کاهش عرض زیرگذر در نقاط مختلف آن)، عدم نورپردازی مناسب با سیستم‌های جدید- وجود فراز و نشیب‌های فراوان در کف قسمت مرکزی زیرگذر که به منظور ایجاد کانال‌هایی برای هدایت آب سطحی تعبیه شده است و ...
امید است که با تزریق کار کارشناسی و انتخاب پیمانکاران مجرب و توانمند به پروژهای عمرانی شهر خرّم‌آباد دیگر شاهد تکرار دوباره‌ی این مشکلات نباشیم و همچنین در پارامترهای مختلف بتوانیم عنصر نوآوری را به خوبی چاشنی پروژه‌های عمرانی این‌چنینی در شهر توریستی و تاریخی خرم‌آباد کنیم.
 تصوير زيرگذر پل‌هاي شهدا و دارايي‌زاده خرم‌آباد

احمد ساكي - يافته
احمد  ساكي
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر رضاپناه 1393-09-08 18:38
با سلام
واقعاً زیر گذر های پل شهدا و دارایی زاده خرم آباد را می توان از "شاه‌کارهای مهندسی دنیا" به شمار آورد!!!!!
نقل قول کردن
#2 علی 1393-09-08 18:55
همشهری عزیز مهندس جوان جناب آقای ساکی فکر میکنم دیگه کار از کار گذشته تغییر در این پروژه های به اتمام رسیده کار بسیار دشواری از نظر مالی و زمانیست اما بیایم نگذاریم دیگه همچین پروژه هایی در شهرمان واستانمان اجرایی شوند این بار باید جلوی احداث زیر گذر سه راه گلدشت گرفته شود کاش مسئولین شهرمان به اصفهان سفر میکردند و پل روگذر امام خمینی (ره) را در جاده به سمت شاهین شهر و تهران به طول چندین کیلومتر می دیدند تا شاید باعث تحول فنی در اونها میشد با آرزوی موفقیت بر ای همه جوانان عزیز لر.
نقل قول کردن
#3 محمد 1394-05-21 10:42
واقعا پل زشتيه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا