یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امنیت و سلامت شهروندان جزء حقوقی است كه باید به آن توجه شود و بی‌توجهی و گاهی سهل‌انگاری برخي مسوولان باعث بروز مشكلاتی برای آن‌ها می‌شود.
 هر چند سگ از جمله نخستین حیواناتی است که به وسیله بشر اهلی شد اما سگ‌هایی که آزادانه در کوچه‌های معمولان پرسه می‌زنند!برخی سگ‌ها و به ویژه‌ سگ‌هایی که نام ولگرد را با خود یدک می‌کشند، می‌توانند موجب گزند و زیان جسمی، روحی و مالی را برای انسان شوند. وجود سگ‌های ولگرد سبب به خطر افتادن سلامت شهروندان است‌.
مدت‌هاست حضور سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر معمولان استان لرستان سلامت شهروندان را تهدید می‌كند.
در طول روز و هنگام شب بارها، شاهد حضور سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر هستیم. سگ‌های ولگرد رها شده در شهر، ناقل بیماری‌های عفونی و واگیر دارند كه با پرسه زدن در نقاط مختلف شهر سبب شیوع بیماری می‌شوند و این زنگ خطري براي مسوولان است که بايد توجه ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشند.
 پاره شدن كیسه‌های زباله شهروندان توسط این سگ‌ها، مشكل دیگری است كه علاوه بر شیوع بیماری‌ها، سبب نازیبایی و آلودگی شهر هم می‌شود‌.
اگر در کوچه‌های شهر معمولان حرکت کنیم، به طور قطع با تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد روبه‌رو می‌شویم به دلیل وجود سگ‌های ولگرد به ویژه در شب از ترس حمله و یا شیوع بیماری‌های واگیردار توسط سگ‌ها، مجبوریم در خانه بمانیم و از پیاده‌روی در شهر خودداری كنیم.
حتي بعضي از شب‌ها براي بيرون رفتن از خانه، اول اطراف را باید نگاه کنیم، سپس با پرتاب سنگ، سگ‌ها را از اطراف خانه دور کنیم چون بچه‌ها با ديدن آن‌ها مي‌ترسند!
امید است با همت و تلاش مسوولین این مشکل برطرف شود زيرا آسايش و سلامت شهروندان معمولان در خطر است.
 ارسال کننده:
رضا  عصمتی / معمولان

 

دیدگاه‌ها  

#1 سیاوش 1393-09-07 08:57
برادر من اون سگ ها تو مکانی زندگی میکنند که محل زیست خودشون بوده.انسان بزور اوومده اونجارو غصب کرده.باید جوری از این حیوانات خالی بشه که آسیبی به این موجودات خدا وارد نشه.فردا نخونیم شهرداری همه ی سگ هارا با گلوله زده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا