یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پی انتشار اخباری در سایت‌های لرستان مبنی بر سهم اعتبارات شهرستان‌های استان از ماده 180 در توسعه ورزش؛ اظهارات ضد و نقیضی در برخي رسانه‌ها به مخاطبان ارائه شد.
نگارنده به حکم وظیفه و تنویر افکار عمومی پی‌گیر این موضوع چالش‌برانگیز شدم. آن‌چه که در قانون بودجه 1393 آمده، بدین شرح است: تبصره 22- الف - در اجرای حکم ماده 180 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است ماهانه معادل 2 درصد از یک‌دوازدهم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و درآمدهای اختصاصی به استثنای اعتبارات مندرج در جدول شماره 10 این قانون را کسر و در ردیف 65 – 550000  جدول شماره 9 این قانون منظور نماید.
معادل مبلغ منظور شده در ردیف مذکور تا سقف 37 هزار و 760 میلیارد ریال مطابق جدول مربوط بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.
با توجه به تبصره 22 قانون بودجه 1393 کل کشور مبلغ 2 درصد از سرجمع ماده 180 تعیین شده که بر اساس شاخص‌های مربوطه به توزیع  شهرستانی آن در سراسر کشور اقدام می‌شود.
از مبلغ اختصاصی شهرستان، مبلغ 5 درصد سهم اعتبارات ورزشی برای شهرستان سلسله و دلفان لحاظ شده است. پس از روشن شدن وضعیت ماده 180 و سهم 2 درصد برای اقناع مخاطبان و جلوگیری از هرگونه فرافکنی از نماینده حوزه انتخابیه سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی پی‌گیر نحوه اختصاص این اعتبارات شدیم.
حجت‌الله خدایی‌سوری در این زمینه اظهار داشت: این اعتبارات با نظر دولت سالانه واگذار می‌شود، لذا به این نتیجه رسیدیم با هماهنگی استانداری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در دو شهرستان سلسله و دلفان پارک ورزشی مخصوص بانوان با همکاری شهرداری احداث شود.
وي با اشاره به اين كه نیمی از جامعه ما زنان هستند و ما نباید آنان را از یاد ببریم، گفت: به منظور ترغيب اين قشر به ورزش، استفاده از این دو پارک برای بانوان به صورت رایگان است.
سوری در ادامه افزود: اگر ما جای دیگر این اعتبارات را هزینه می‌کردیم چون بعداض به بخش خصوصی واگذار می‌شد به ضرر دو شهرستان سلسله و دلفان بود.
به هر روی، برای مطالبه و پی‌گیری حقی تا مرحلة احقاق، باید به تمام زوایا و نکات پیرامون آن مطالبه عمیقانه نگریست.
اکنون فرصتی دست داده تا نیمی از جامعه یعنی زنان، در دو شهرستان محروم سلسله و دلفان به امکانی دست یابند. در این مورد نباید سطحی‌نگر بود و این مطالبه را با فرافکنی با دیگر مطالبات شهرستان مخلوط و ابهام‌آلود جلوه داد.
اگر تا اکنون سکوی ورزشگاه شهرستان دلفان بعد از 11 سال در ابتدای راه است باید از آنانی پاسخ خواست که وعده آن را داده‌اند.
ما می‌دانیم امروزه تمام اماکن ورزشی به بخش خصوصی داده  و بابت آن برای درآمدزایی از تماشاچی تا ورزشکار گرفته؛ وجه اخذ می‌شود. حال این امکان فراهم آمده که در دو شهرستان با مشارکت شهرداری دو پارک بانوان از محل اعتبارات ماده 180 احداث شود؛ بهتر آن است با دیده‌ي ژرف و روشن‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، تا در حق کسی اجحاف نشود. 
 مسعود  فرج‌الهی
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1393-09-06 01:22
ماکه چیزی ازاین نماینده ندیدیم همش دروغ دروغ دروغ .ازرای که من به این آقا دادم بسیار بسیار پشیمانم ای کاش زمان به عقب برمیگشت تاچنین انتخابی نکنم . دو سه روز پیش برای کاری رفتم پیشش به من گفت بروبه حاج ... بگو. برای خودم متاسف شدم و گفتم خدایا مااین آقا راانتخاب کردیم یا برادرش را ........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا