یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با توجه به شرايط كنوني و مطرح شدن افزايش تعداد نمايندگان استان لرستان از 9 به 10 نفر، لازم است مطالبي چند به مسوولان و نمايندگان استان گوشزد شود.
افزايش نمايندگان خرم‌آباد، مطالبه بر حق مردم اين شهر/ چرا  قانون زیر پا گذاشته می‌شود؟شهر خرم‌آباد مركز استان لرستان است و تا حدودي مشخص است اين مركزيت در مقايسه با مراكز ساير استان‌ها، بيش‌تر در حرف و تئوري مطرح شده تا در عمل!
 با نگاه آماري به مقايسه تعداد نمايندگان شهر خرم‌آباد به نسبت جمعيت با ساير مراكز استان‌ها، در مي‌يابيم كه در حق اين شهر ظلم و كوتاهي صورت گرفته است. تعداد نمايندگان شهر خرم‌آباد در اين مقايسه با سایر شهرها نه تنها از تعداد مراكز استان‌هاي ديگر كم‌تر مي‌باشد بلكه در مقايسه این شهرهايي نظير ملاير يا بروجرد و ... كه در همين نزديكي هستند و جمعيت و وسعتي كم‌تري از خرم‌آباد دارند، تعدا برابر مي‌باشد!
 این برابری چه از نظر قانون و چه از نظر عدالت رد است. در نقاط ديگر كشور به چنين مواردي بر مي‌خوريم كه شهرهاي كوچك كه حتي مركز استان هم نيستند داراي 2 یا 3 نماينده در مجلس شوراي اسلامي هستند كه مصداق آن ذكر شد. شهرستان خرم‌آباد(با توابعي نظير سپيددشت، بيران‌شهرو زاغه) اظهارات مسوولان ثبت احوال استان در بهار 1393 بيش از 505 هزار نفر جمعيت داشته است.
 اين تعداد وقتي با جمعيت شهرستان چگني كه يك حوزه انتخابيه هستند جمع مي‌شود به بيش از 550 هزار نفر مي‌رسد. اين در حالي است كه با توجه به تراكم بالاي جمعيت در برخي محله‌هاي شهر که امكان سرشماري دقيق در اين مناطق وجود ندارد و حتي آمارهاي غيررسمي، اين جمعيت شهر را افزون بر 600 هزار نفر مي‌دهند. يعني حوزه‌ي انتخابيه‌اي با جمعيتي بالاي 600 هزار نفر و وسعتي بیش‌تر از شهر‌هاي ملاير و بروجرد‌، فقط 2 نماينده دارد در حالي كه ملاير و بروجرد روي هم به اندازه حوزه انتخابيه خرم‌آباد و چگني جمعيت و وسعت دارند اما 4 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند!
چنين موردي با توجه به تحقيق‌هاي صورت گرفته، كم‌نظير بلكه بي‌نظير است و قطعاً در كشور ما مورد ديگري مانند شهر خرم‌آباد يافت نخواهد شد كه به فراخور جمعيت و مساحت آن بيش از 40 سال است كه فقط 2 نماينده در مجلس دارد!
 در كنار مسائلي مانند جمعيت و وسعت، بايد به توسعه‌نيافتگي خرم‌آباد نيز به همين دليل اشاره كرد. شهر‌ی که اكثر كارخانه‌هاي آن تعطيل شده و بيكارترين شهر ايران قلمداد مي‌شود، مستلزم نگاه وي‍ژه مسوولان كشور است.
لذا با اعلام افزايش 20 نماينده به مجلس دهم، مردم خرم‌آباد مدتي است در صدد هستند از فرصت به دست آمده نهايت استفاده را ببرند  و با افزايش نمايندگان اين شهر به 4 نفر، فرصتي براي برون‌رفت از مشكلات عديده مركز استان لرستان را فراهم آورند و اين فرصت را به راحتي از دست ندهند.
لازم است اين نكته نيز به مسئولان يادآور شويم كه در صورت تحقق افزايش نمايندگان شهر خرم‌آباد که قطعاً بدون تلاش نمایندگان كنوني مردم اين شهر محقق نخواهد شد، نامي نيك و خاطره‌اي خوب از آنان در سال‌های بعد از اتمام دوره نمایندگی بر جاي خواهند ماند و علاوه بر آن در تاريخ اين شهر نيز جاودانه خواهند شد.
  از طرفی دیگر، عده‌ای پيشنهاد مي‌كنند که حوزه انتخابيه شهرستان الشتر با جمعیت 72 هزار نفر را به حوزه خرم‌آباد افزود گردد تا بدین شکل تعداد نمایندگان خرم‌آباد را به 3 نفر افزایش يابد. با توجه به فاصله‌ي جغرافيايي ميان شهرهاي الشتر و خرم‌آباد و اختلافات قومی و فرهنگي متعدد كه بين اين 2 شهر وجود دارد، از نظر ما مناسب نبوده و هیاهویی بیش نیست.
لذا بايد مسوولان و نمايندگان شهر خرم‌آباد چنين نگرشي و برنام‌ ای را رد نمايند.
در حال حاضر وظيفه مسوولان لرستان و به خصوص استاندار محترم و نمايندگان كنوني شهر خرم‌آباد كه اين روزها زير ذره‌بین مردم هستند، بسيار سنگین است و از نظر مردم آن‌ها بايد در چنين شرايطي توان‌شان را نشان دهند. مطابق قانون هر 10 سال يك بار چنين فرصتي به وجود مي‌آي، لذا آن‌ها بايد نگاه وي‍ژه‌اي به اين مسأله داشته و شرايطي فراهم آورند كه با افزايش نمايندگان شهر خرم‌آباد، نه تنها امكان توسعه هر چه بيش‌تر اين شهر و استان ميسر شود بلكه نسبت به جايگاه و شأن مركز استان در مقايسه با استان‌هاي ديگر و جمعيت ساكن در اين حوزه، حق مطلب ادا گردد.
سال 1378 در شرايطي كه حوزه شهرستان خرم‌آباد گستردگي بيش‌تري نسبت به اكنون داشت و نيمي از جمعيت لرستان متعلق به اين شهرستان بود، يك نماينده اضافه شده به لرستان را به شهر بروجردي دادند كه آن موقع هنوز به 300 نفر جمعيت نرسيده بود. اكنون نیز عده‌ای به جاي ديدن واقعيت‌ها و حل مشكلات پرجمعيت‌ترين شهر لرستان، قصد دارند با كدخدامنشي، مسائل قومي و قبيله‌اي را بر واقعيات انساني و جغرافيايي ارجحيت داده و تلاش مي كنند تا یک سهمیه لرستان به الشتر يا نورآباد منتقل شود بلكه از هم تفكيك شوند! در حالي كه اين موضوع غیر‌منطقی و غیر‌کارشناسی است و طرح مسأله درگيري و اختلافات قومي آن‌ها نيز در سال 1393 موضوعي مردود به نظر مي‌رسد، چرا كه از نظر رشد فرهنگي، مردم به آن حد رسيده‌اند كه ديگر چنيني كالاهايي خريداري نداشته باشند.
از طرف دیگر از شروط و قوانین مستقل شدن یک حوزه حداقل داشتن 150 هزار جمعیت است که شهرستان سلسله هم اکنون با داشتن حداکثر 72 نفر به هیچ وج صلاحیت احراز این سهمیه را ندارد.
 در حالی عده‌ای کلید این اجحاف و ظلم تاریخی نسبت به خرم‌آباد را زده‌اند كه شهرستان خرم‌آباد با داشتن شهرها و بخش‌های متعدد و جمعیتی حدود 600 هزار نفر مستحق داشتن 4 نماینده در مجلس است، حقی که تاکنون توسط مسوولان استان و کشوری نادیده گرفته شده و امید است استاندار و نمایندگان فعلی مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی جلوی این بی‌عدالتی را بگیرند و خرم‌آباد و مردمش به حق قانونی خود یعنی اختصاص 4 نماینده برسند.
در پايان بايد بيان كرد نويسنده مطلب به دور از هر گونه كينه‌توزي و غرض‌ورزي مطلب را نگاشته و فقط هدفش اين است كه با قلم زدن، سهمي در احقاق حق مردم ديارش ايفا نمايد، لذا با وجود احترام ويژه‌اي كه براي مردم شهرستان‌هاي سلسله و دلفان قائل است،معتقد است با توجه به جمعيت اين دور شهرستان با طرح تفكيك آن‌ها موافقت نخواهد شد و در صحن علني مجلس رأي نخواهد آورد و فرصت به وجود آمده برای افزایش نمایندگان خرم‌آباد نيز در صورت سهل‌انگاري به آساني از دست خواهد رفت.
 ارسال کننده: ايمان  بيرانوند / خرم‌آباد
 افزايش نمايندگان خرم‌آباد، مطالبه بر حق مردم اين شهر/ چرا  قانون زیر پا گذاشته می‌شود؟
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1393-07-29 03:02
باتشکر از این مقاله وخبر رسانی. برحق که شهر خرم آباد نه تنها شهر بیکاران بلکه شهر مظلومان است چاره شهر خرم آباد تغیر تفکر ها واجازه دادن به ابراز ایده هاست به امید اینکه نه تنها بازدید کنندگان سایت پر محتوای یافته بلکه تمام افراد با شعور وبا تفکر استان این مقاله برحق وشیوا را بخوانند با تشکر وآرزوی سربلندی برای تمام مردم استانمان.
نقل قول کردن
#2 کیومرث 1393-07-29 07:05
گستردگی خرم آباد را می‌توان با کاهش بخش‌هایش کم کرد. براستی چه لزومی دارد این همه بار بر روی دوش خرم آباد باشد؟ البته مخالف افزایش نمایندگان این شهر نیستم ولی اگر باعث واگرایی بیشتر در استان شود مطلقاً مخالفم.
نقل قول کردن
#3 مصطفی 1393-07-29 08:44
اقایان نماینده خرم اباد این قضیه که دیگر حق مردم و قانونیست و اگر نتوانید این حق را برای مردم بگیرید پس چه نماینده ای چه کاری از دستتان برمی اید لطفا نگزارید این ننگ به تاریخ بپیوندد
نقل قول کردن
#4 علی 1393-07-29 09:49
چی شده تا نوبت خودتون رسیده دم از عدالت میزنید؟ وقتی بودجه بروجرد و دیگر شهرهای استان رو بالا میکشید و باهاش امثال پروژه های بی کیفیت بام لرستانتون رو میسازید عدالت برقرار است؟ چطور وقتی تیم فوتبال گهر نیاز به بودجه داشت و بودجش رو برای تجهیز ورزشگاه خرم آباد هزینه کردید عدالت برقرار بود؟ چطور وقتی مساجد تاریخی در بروجرد رو به نابودی هستند و شما در حال بازسازی قلعه وحشتتان به عنوان نماد مدنیتتان هستید عدالت برقرار است؟ وقتی دانشکده داروسازی بروجرد را میدزدید عدالت هست؟ وقتی بیمارستان های بروجرد در حال تخریب هستند عدالت برقرار است؟ با چه رویی دم از بی عدالتی میزنید ؟ شماها نماد و الگوی واقعی بی عدالتی هستید، وقتی حرف از عدالت میشه لطفا صداتون قطع بشه.
نقل قول کردن
#5 یار محمدی 1393-07-29 10:06
بخاطر خرم اباد تمام لرستان را نابود کرده اید، بالاترین مقام بیکاری، بالاترین مقام مهاجرت نخبه ها و ... از افتخارات مدیریت کینه توزانه و تمامیت خواه شماست حالا هنوز هم دست از نابودی سلسله و دلفان بر نمی دارید؟؟
در این نقشه کذایی ضمن نادیده گرفتن شهرستان دوره، آمار جمعیت کذائی برای خرم اباد ترتیب داده اید به کجا چنین شتابان!!
_____________________________
توضیح یافته: نقشه حوزه شهرستان چگنی نیز موجود بود. به خاطر اشتراک دو حوزه خرم آباد و چگنی در قالب محدوده واحد نمایش داده شد.
نقل قول کردن
#6 نصیری 1393-07-29 11:10
ازنا و دورد هم یک نماینده دارد پس چرا در نقشه تفکیک شده، به بهانه خرم اباد همه چیز را فدا نکنید
نقل قول کردن
#7 مصطفی 1393-07-29 12:07
میخواستم خدمت علی عرض کنم ما حق شما را خورده ایم یا شما که فرمانداری ویزه درست کرده اید و بودجه در حد مرکز استان میگیرید و حق دیگر شهرهای استان را خورده اید. مگه غیر از این است که 75 درصد صنایع استان را دارید. قلعه فلک الافلاک اگه پول بلیط خودش را خرجش میکردن تا حالا ازادسازی هم شده بود.ژو خیلی چیزهای دیگه.الان هم ما کار غیرقانونی نمیخواهیم حق خودمان را مطالبه میکنیم دیگه بس است سیاه کاری
نقل قول کردن
#8 جاسم 1393-07-29 12:51
خرم اباد بزرگترين و پرجمعيت ترين شهر استان هست واز لحاظ بيكاري وضعيت بهتري نسبت به ديگر شهرهاي استان داره اين شهرستاني ها هستند كه با مهاجرت خود آمار بيكاري و ... را زياد ميكنند.
نقل قول کردن
#9 ساکی 1393-07-29 13:53
جوانان غیوروسلحشورلر که می توانند درزمینه صنعت فعالیت کنند ، چرابایدرو به جمع آوری زباله بیاورنند !!!!!!!چه کسی باید پاسخ گو باشد،نمایندگان ومسولین استان کجایند،چراچشمها رادربرابرارتش بیکار لر بسته اید،این ظلم است، مرکزاستان حق قانویش که یک نماینده بهش اضافه کنیم تا بچشم بیاد، تاکی ماباید نسبت به استانهای دیگه فرق کنیم خودتون نگاه استانهای دیگه کنید هرچیزی بخواد اضافه بشه اول حق مرکز استان بعد شهرستانها چرااحساس عمل کنیم.
نقل قول کردن
#10 شیوا 1393-07-29 14:08
چرادوست دارید حق خرم آباد رو بخورید، چیمون ازاصفهان کمتر، الان دیگه خودمون داریم حق خودمون رو میخوریم، بعدش از دورباید همه بهمون بخندن که اینجا هیچ چیز باهم همخوانی نداره، طایفه بازی رو کناربذاریم، یارو تو روسیه داره تو سیاره دیگه زندگی میکنه ، اگه دوست دارید لرستان پیشرفت کنه بذارید تا به خرم آبادیه نماینده اضافه بشه.
نقل قول کردن
#11 نعمت 1393-07-29 14:41
نمی دانیم چرا احداث بام خرم آباد به مذاق عده ای از بروجردیهای محترم بر نمیاد !!! چه ربطی داره شما هر مسئله ای از استان رو به بام خرم آباد ربط می دید؟؟ حسادت و تنگ نظری حدی داره ؟؟ میلیاردها تومان هزینه این جاذبه توریستی شده و در غرب و جنوب و شرق کشور بی نظیر است ....
نقل قول کردن
#12 بابک 1393-07-29 14:53
این آمار دقیقتر؛ خرم آباد تقریبا باحومه 650هزارنفر _ دلفان125 هزارنفر_ سلسله 71هزارنفر _ حالا شما حاکم؛ شما چطور هردوتاشهرستان جمعیتون به300هزارنفر نرسیده ونیزوسعت دوتاشهرستان انداره نصف خرم آبادنیست 2نماینده داشته باشه ، بعدما بااین جمعیت و وسعت، 2 نماینده داشته باشیم.
بنظرم که خرم آبادباید 3نماینده داشته باشه و دوره وچگنی و بیرانشهروبخش پاپی هم جدا بشن ازخرم آبادوبه اوناهم 1نماینده بایداضافه کنند.
نقل قول کردن
#13 دیوار 1393-07-29 15:09
خوبه گفتی میلیاردها تومن خرج بام خرم آباد شده
کاش می‌گفتی که این پول از آب و فاضلاب گرفته شده همونجایی که باید پولش صرف کاری بشه که نتیجش این نباشه که خرم آباد رو سیل می بره و روستاهای استان رو بی آبی
نقل قول کردن
#14 نگین 1393-07-29 18:23
دهها هزار میلیارد هم صرف کنن بازم کم کردن چون بام خرم آباد چند سال بعد با جنگلهای سر به فلک کشیده شمال با آن آب و هوای عالی و مناطق زیبا رقابت می کند !!!!!!!!!!! شما نگران نباشید برید با همان پله برقی ها عکس بگیرید !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!11
نقل قول کردن
#15 مهدی 1393-07-29 19:23
باتوانایی که از دکترایرج عبدی دارم میدونم جلو این کاررامیگیره واگه هم بشه حتمایک نماینده رو به خرم آبادودوره چگنی اضافه میکنه.
نقل قول کردن
#16 شهروند 1393-07-29 19:28
خداکنه آقاایمان که رای نیاره تومجلس آبروریزی میشه
نقل قول کردن
#17 آگاه 1393-07-29 19:47
نمیدونم چرا اینجا هیچکی از پلدختر حرفی نمیزنه که با 75000نفر(جمعیت شهر 25000نفر) چندین ساله که یک نماینده در مجلس داره؟ در حالیکه جمعیت شهر پلدختر از شهر الشتر کمتره(شهر الشتر 37000نفر جمعیت داره) به قولاً شترهای شاهی دارن با بارشون میرن ما لنگ پشه رو گرفتیم!! :lol: به نظرم بیایم الشتر رو با پلدختر مقایسه کنیم ببینیم یه نماینده تلاشگر مثل دکتر کائیدی برای شهرش چیکار کرده و تأثیر یه نماینده میتونه چی باشه!
نقل قول کردن
#18 Amir 1393-07-29 19:47
فریاد بزن ای خرم آباد بی کس، افسوس بخور که مرکز استانی هستی، که قیمت را پایین آوردن، و پرتلاش ترین هستی ولی جایگاهت در کشور آخراست ،و حقت را نمیدن چون تو شجاع و دلسوزی ولی زود فریبت میدن، مشکل اینجاست، صاحبان خوبی نداری .
نقل قول کردن
#19 یوسفوند 1393-07-29 22:07
شما خرم ابادی ها شورش را در آوردید هر کس حق می گه بده و شما خوبید . محروممون کردید ای کاش ما جز استانی دیگر بودیم
نقل قول کردن
#20 علی 1393-07-29 23:39
به نقل از مصطفی:
میخواستم خدمت علی عرض کنم ما حق شما را خورده ایم یا شما که فرمانداری ویزه درست کرده اید و بودجه در حد مرکز استان میگیرید و حق دیگر شهرهای استان را خورده اید. مگه غیر از این است که 75 درصد صنایع استان را دارید. قلعه فلک الافلاک اگه پول بلیط خودش را خرجش میکردن تا حالا ازادسازی هم شده بود.ژو خیلی چیزهای
دیگه.الان هم ما کار غیرقانونی نمیخواهیم حق خودمان را مطالبه میکنیم دیگه بس است سیاه کاری

75 درصد صنایع استان مال 30 سال پیش بود نه الان، فرمانداری ویژه هم فقط در حد اسم ویژه مونده در ضمن طرف حساب ما مردم خرم آباد نیستند طرف حساب ما امثال این یافته و مدیران تنگ نظر و پروژه دزد هستند ما نیز میدانیم مردم خرم آباد چه مشکلات بزرگی دارند اما نباید به بهانه مشکلات مرکز استان حق دیگر شهرها را بالا بکشند و آخر سر هم مشکلات مرکز استان حل نشود، در مورد بام خرم آباد هم ما خوشحالیم استانمون همچین جاذبه توریستی داشته باشه ولی با بودجه شهرداری بسازن نه بودجه استانداری
نقل قول کردن
#21 علی 1393-07-29 23:43
به نقل از نعمت:
نمی دانیم چرا احداث بام خرم آباد به مذاق عده ای از بروجردیهای محترم بر نمیاد !!! چه ربطی داره شما هر مسئله ای از استان رو به بام خرم آباد ربط می دید؟؟ حسادت و تنگ نظری حدی داره ؟؟ میلیاردها تومان هزینه این جاذبه توریستی شده و در غرب و جنوب و شرق کشور بی نظیر است ....

کسی بخیل نیست ولی این پروژه ها رو با بودجه شهرداری شهرتون بسازید نه با چپاول بودجه سایر شهرهای استان
نقل قول کردن
#22 شهروند خرم اباد 1393-07-29 23:52
ای کاش این برو جرد از این استان جدا شود زمانیکه استان قم تاسیس شد نماینده شهر ساوه تلاش کرد که ساوه جز استان قم باشد اما قبول نکردند گفتند قم میراث خور نمی خواهد و فقط شهر قم حتی اشتیان که سی کیلو متر با قم فاصله دارد را نیز نپذیرفتند و این است که می بینیم هر روز قم در حال ترقی است ضمنا نماینده دور قبل خرم اباد برای جذب ارا در دور بعداین مطلب را عنوان کرد که الشتر جز خرم اباد باشد و ایشان باعث و بانی این ایجاد حق کذایی برای الشتر شد .
نقل قول کردن
#23 سعید 1393-07-29 23:57
به نقل از نعمت:
نمی دانیم چرا احداث بام خرم آباد به مذاق عده ای از بروجردیهای محترم بر نمیاد !!! چه ربطی داره شما هر مسئله ای از استان رو به بام خرم آباد ربط می دید؟؟ حسادت و تنگ نظری حدی داره ؟؟ میلیاردها تومان هزینه این جاذبه توریستی شده و در غرب و جنوب و شرق کشور بی نظیر است ....


بروجردی ها به این حق خوری و دیگر حق خوری ها اعتراض می کنند از جمله این که نماینده جدید هم فعلا حق خرم اباد نیست تا الشتر و دورود مانده است. اعتراض در مورد بام لرستان حق همه لرستانی هاست و ما بروجردی ها خوشحالیم که دست کم صدایمان قطع نمی شود. اگر از بودجه شهر خرم آباد ساخته می شد نوش جانتان اما استاندار سابق ناجوانمردانه شیره جان همه شهرهای لرستان را کشید تا برای خرم آباد بام و آزادراه بزند و فرودگاه و بیمارستانها و دانشگاههایش را توسعه بدهد. مطمئن باشید هیچکدام از اینها نفعی برایتان نخواهد داشت چون مدیون فرد فرد مردم محروم این استان هستید.
نقل قول کردن
#24 سعید 1393-07-30 00:12
این که خرم آباد دو یا ده نماینده داشته باشه خیلی توفیری برای بقیه نمی کنه اما دو نکته مهم هست:
- بروجرد قبلا که یک نماینده داشت کارهاش بهتر پیش می رفت. وجود دو نماینده مخصوصا با اختلاف حزبی باعث شد تا هر کدوم از مسئولیت شانه خالی کنند و فقط در موقع انتخابات شاخ و شونه برای هم بکشند. در مقابل حق خوری های آشکار مرکز استان از جمله دزدی دانشکده، توزیع ناعادلانه بودجه، دستکاری در مسیر آزادراه...هم هیچکدوم حرفی نمی زنند.

- در استان فقیر و عقب مانده ما که همه برای درآوردن یک لقمه نان مجبورند در تهران عملگی و باربری کنند این حق مردم شهرهای کوچکتر است که سعی کنند شهرستان شوند (و حق بروجرد است که بخواهد استان مستقلی شود) و همچنین نماینده مستقل داشته باشند تا باری از مشکلاتشان بردارد. شخصا از این که این نماینده به الشتر و یا ازنا برسد خوشحالم و اگر روزی حتی نماینده اشترینان هم مستقل شود یا اشترینان شهرستان شود باز هم خوشحال تر خواهم بود.
چه خرم آبادی و چه بروجردی نباید این قدر بی انصاف باشیم که نگذاریم بقیه رشد کنند.
نقل قول کردن
#25 آرمان 1393-07-30 03:48
مطلب رو خوندم؛ نظرات دوستان رو هم خوندم؛ فقط تاسف خوردم.
متاسفم برای هر دو طرف موضوع؛ یکی به فکر شهر بروجرد دیگری به فکر خرم آباد غافل از این که ما همه از یک قوم و از یک ریشه ایم و پیشرفت بروجرد یعنی پیشرفت لرستان؛ همچنین پیشرفت خرم آبادم یعنی پیشرفت لرستان؛ متاسفم از این که ما هدف رو در لابلای سیاست بازی یه عده کم نظر، گم کردیم.
برادرا؛ خواهرا؛ عزیزان لر
با نهایت معذرت از تمام شما هم استانی های محترم، باید عرض کنم که ای کاش این طرح در مجلس رای نیاره؛ اگه قراره با طرح همچین موضوعاتی اتحاد و برادری همه ما، جاش رو به پرخاشگری و جدایی دلهای ما بده؛ همون بهتر که اصلا وجود نداشته باشه.
تندروی نکنید، نتیجه اش همینی میشه که امروز تو تمام نمودارهای مهم پیشرفت از آخر اولیم!
مرکز استان عقب مانده از پیشرفت و همینطور شهرستانهای عقب مانده از پیشرفت؛ دلیل این عقب ماندگیِ استانی رو میشه در ذهن پر از سوءظن تک تک ماها پیدا کرد.
ببخشید وقتتون گرفته شد
برادری کوچک اما با آرزوهایی بزرگ
نقل قول کردن
#26 نیلوفر 1393-07-30 12:44
افزایش تعداد نمایندگان خرم آباد کمک شایانی به توسعه همه استان می کند و نباید عده ای با تنگ نظری مانع آن شوند بیش از نیمی از جمعیت استان را خرم آباد بدوش می کشد. ارتقا وضعیت سیاسی استان در گرو ارتقا سیاسی مرکز استان استان ........... سطحی نگر نباشیم با دید کارشناسی و منطقی به قضیه نگاه کنیم
نقل قول کردن
#27 رحیم 1393-07-30 12:50
آقای آرمان خان ضمن تشکر از حسن نظر شما، اما بعضی از ماهها هم باید حد و حدود خودمان را بدانیم و احساسی و منطقه ای فکر نکنیم . و به واقعیات توجه داشته باشیم . و کینه توزی و حسادت و مسخره بازی رو از خود دور کنیم
نقل قول کردن
#28 ساکی 1393-07-30 17:01
جوری صحبت می کنین که ادم فک می کنه بروجرد هیچ حق خوری نکرده و حق همسایه های مظلومشو خصوصا دورود و ازنا و ملایر رو نخورده بروجرد دیگه چی میخواد 70 درصد صنایع استان رو قبضه کردند و فرصت های سرمایه گزاری و صنایع رو از دورود، ازنا و خرم آباد با لابی گری و حق خوری گرفته است و اکنون هم دست بر روی فرودگاه ولیعصر ملایر گذاشته است و آزاد را رو هم با طمع و طومار و اعتراض از شرق لرستان دور کرد
دیگه چی میخواد ؟
آزاد راه یادمون نرفته که با زور و اعتراض و طومار اون رو از شهرهای شرق لرستان(دورود و ازنا و الیگودرز) دور کردین فقط به خاطر مناغع شخصیتون ! این آزاد راه علاوه بر کاهش بیشتر تهران -بندر امام شهرهای شرقی لرستان رو به مرکز استان نزدیک و موجبات پیشرفت اونا رو فراهم می کرد!تیم گهرم همه خوب میدونند روزهای اول نماینده کدوم شهر از استان بود که مدام با اسم آوردن از استادیوم نساجی بروجرد و صنعتی ترین شهر استان و سعی در آوردن و قبضه این تیم به بروجرد داشت،شما قلعه ای که نماد لرستان و دوران شکوهمند ساسانی و اشکانیان و مربوط به 2500 سال پیش هست رو اوف می دونین ولی مسجد 150 ساله تون رو تاریخی
نقل قول کردن
#29 امرایی 1393-07-30 20:12
شماخوب دلتون همه چیز میخاد. چراکوهدشت رو از رومشکان جدا نکنیم بروجردیها ولشون کنیم ادعای پایتخت رو هم میکنند
نقل قول کردن
#30 داود جمشیدی 1393-07-30 22:15
اول باید سلام و خسته نباشی بگم خدمت همشهری عزیزمان آقای ایمان بیرانوند که اگر مسولان اینگونه مثل ایشان ریز بینانه به مشکلات نگاه میکردند خرم آباد همانند نامش خرم میشد . لطفا بعضی از هم استانيهای عزیزمان تحمل انتقاد رو ندارند حرف های بی ربط نزنن چون آقای بیرانوند حقیقت رو بازگو کردند . با تشکر
نقل قول کردن
#31 یاراحمدی 1393-08-01 00:17
فکر و ذکر نماینده ما در مجلس شده امور بین الملل کشور و اولویت اولش امورات کمیسیون امنیت ملی است اما در مقابل همه صنایع بروجرد مانند نساحی،، خودروسازی ،،و دیگر صنایع ناچیز این شهر در حال تعطیلی و یا مشکلات جدی دارا هستند نزدیک انتخابات که می شود آقایان در شهر مستقر و نظارت و پیگیری را آغاز می کنند که اثری ندارد..... بعضی ها چی فکر کردن !! اینقدر که به دورود و الیگودرز رسیدگی می کنند توجهی به معضلات بروجرد نمی شود ... صنایع غذایی گهر در دورود طرح بزرگی است اما در بروجرد چی داریم مگر هر دو نماینده ما چه کار بزرگی برای این شهر انجام دادند .کدام طرح اثربخش را نمایندگان برای بروجردیها آوردند؟؟
نقل قول کردن
#32 آگاه 1393-08-01 01:22
زمانی اومدن محور ازنا -شازند رو علم کردند به اسم کوتاهی مسیر اراک به خرم آباد و نداشتن گردنه به سرعت چهاربانده شدن مسیر دورود ازنا-شروع شد و چه هلهله ای به پا کرده بودند که بعد از پلیس راه چالانچولان بنویسید دورود-اراک! یه مدتی استقبال شد ولی مجدداً مسیر بروجرد رونق گرفت چون عملاً ده کیلومتر کمتر بود! و ضمناً اون جاده علاوه بر نا امنی گردنه ای هم داشت،صحبت بود که آزادراه خرم آباد-چالانچولان -اراک ساخته بشه و حتی در نقشه های وزارت راه از خود چالانچولان رد میشد ولی حساب نکرده بودند که باید زیر کوه شاه نشین یه ده کیلومتری تونل مستقیم بزنند! لا جرم مجبور شدند که از تنگ دینار آباد آزاد راه رو بیارن در خاک بروجرد باجبار رد بشه ولی مستقیم بره هندودر ولی از نظر مهندسی اون مسیر اجرایی نبود و هیچ پیمانکاری زیر بار نمی رفت! دوباره به بروجرد نزدیک ترش کردن! این نزدیکی یه جورایی قهر طبیعت بود و نه بخاطر بروجرد به عنوان یک نقطه مثبت اجباری در علم راهسازی!
نقل قول کردن
#33 آگاه 1393-08-01 01:42
آقای ساکی،واقعاً فکر می کنی بروجرد شهر برخوردار و آبادیه که با رانت و لابی بوده؟ چشمهات رو باز کن و دقیق نگاه کن که بروجرد کجا حق شهرستانی رو خورده باشه! این 70 درصد صنایع استان که داری حرفش رو میزنی اصلاً وجود خارجی داره؟؟ در خصوص دورود و تیم گهر چرا دورودیها حاضر شدند تا تهران بروند ولی در 85 کیلومتری بازی نکنند؟ بودجه ورزشگاه تختی دورود در کجا خرج شد؟؟ چرا کسی در اداره کل ورزش استان به تضییع حق دورود سکوت کردند و تلاشی نکردند که این بازی ها در دورود انجامبشه؟؟ آیا ورزشگاه تختی از انزلی و نوشهر و حتی مسجد سلیمان کمی داشت؟؟ نمی دونم چرا تا الان در هیچ تکست علمی و درسی دانشگاهی قلعه فلک الافلاک از آثار دوره ساسانی نام برده نشده ولی به عنوان یک ایرانی متأسف باش که دارن در قبرستانهای باستانی و کوه یزدگرد بروجرد دفینه های تاریخی رو غارت می کنند و یگان میراث فرهنگی نیرو به اندازه کافی نداره
نقل قول کردن
#34 پارسا 1393-08-01 10:58
با سلام به نظر من با این نماینده های که استان در مجلس دارد و تا کنون هیچ کار مفیدی بجز کمک به آشنایان وهم طایفه ای های خود نکرده اند ،برای این استان یک نماینده هم زیاداست .نگران نباشید ما اگر 20نماینده هم در مجلس داشته باشیم تازمانی که ملاک انتخاب درستی نداشته باشیم اوضاع همین گونه خواهد ماند.
نقل قول کردن
#35 سالاری 1393-08-01 12:09
مرگ بر زیاده خواهی و تمامیت طلبی
نقل قول کردن
#36 علی 1393-08-01 13:48
کوه یزگرد که ماله ملایره!!!!!!
دزدی فرهنگ و تاریخ و تمدن برا شما دیگه عادیه. کلا تا ده ها کیلومتر اطرافش هم ماله ملایره، دروغ سال رو گفتی!!!!!!
شاخ درآوردم.
نقل قول کردن
#37 علم 1393-08-01 14:26
جناب اقای اگاه لطفا خودتون رو به نا اگاهی نزنید. اگه اعمال نفوذ نماینده بروجرد نبود ازادراه خرم اباد اراک از همون مسیر قبلی رد می شد. حالا شما با مظلوم نمایی و ارائه اطلاعات غلط داری افزایش 17 کیلومتر مسیر ازادراه رو توجیه میکنید
نقل قول کردن
#38 مهربان 1393-08-01 17:56
به نقل از شهروند خرم اباد:
ای کاش این برو جرد از این استان جدا شود زمانیکه استان قم تاسیس شد نماینده شهر ساوه تلاش کرد که ساوه جز استان قم باشد اما قبول نکردند گفتند قم میراث خور نمی خواهد و فقط شهر قم حتی اشتیان که سی کیلو متر با قم فاصله دارد را نیز نپذیرفتند و این است که می بینیم هر روز قم در حال ترقی است ضمنا نماینده دور قبل خرم اباد برای جذب ارا در دور بعداین مطلب را عنوان کرد که الشتر جز خرم اباد باشد و ایشان باعث و بانی این ایجاد حق کذایی برای الشتر شد .

بیایید یک طومار جمع کنیم بگوییم بروجرد را بدهید به اراک اینطوری ما هم راحت می شویم
نقل قول کردن
#39 یوسفوند 1393-08-01 18:00
حق ما لک ها رو بدهید
نقل قول کردن
#40 آگاه 1393-08-01 19:12
به نقل از علی:
کوه یزگرد که ماله ملایره!!!!!!
دزدی فرهنگ و تاریخ و تمدن برا شما دیگه عادیه. کلا تا ده ها کیلومتر اطرافش هم ماله ملایره، دروغ سال رو گفتی!!!!!!
شاخ درآوردم.

به نقل از علی:
کوه یزگرد که ماله ملایره!!!!!!
دزدی فرهنگ و تاریخ و تمدن برا شما دیگه عادیه. کلا تا ده ها کیلومتر اطرافش هم ماله ملایره، دروغ سال رو گفتی!!!!!!
شاخ درآوردم.

شمابه نقل از علی:
کوه یزگرد که ماله ملایره!!!!!!
دزدی فرهنگ و تاریخ و تمدن برا شما دیگه عادیه. کلا تا ده ها کیلومتر اطرافش هم ماله ملایره، دروغ سال رو گفتی!!!!!!
شاخ درآوردم.

دامنه جنوبی و قله در خاک بروجرد قرار گرفته،شما میتونی به google earth مراجعه کنی و مرزها رو نگاه کنی دقیقاً یک خط رأس از دو کیلومتری بالای دامنه شمالی ارتفاعات شاه عبدالله در حوالی دره مراد تا دامنه شمالی کوه یزدگرد مرز رسمی بروجرد و ملایره،که یک قلعه با لاشه سنگ روی قله یزدگرد قرار گرفته که محل استقرار سپاه ساسانی بوده
نقل قول کردن
#41 آگاه 1393-08-01 19:22
اینجا محل خلط مبحث نیست ولی شما این مطلب رو در نظر بگیر که پیمانکاری که با قرارداد BOT باید هزینه ساخت آزادراه رو طی ده سال در بیاره،ضمن رعایت حریم آزادراه باید نقاط مهم جمعیتی و صنعتی رو در نظر بگیره تا این مسیر صرفه اقتصادی داشته باشه،اون 17 کیلومتر هم که شما میگه به شرط همگن بودن دومسیر حدود 7 دقیقه فرق دارند! در حالی که مسیر قبلی کلاً از نظر فنی قابل اجرا نبود ،ضمناً شمایی که فکر کوتاهی مسیر هستین راه آهن خرم آباد مسیر فعلی رو 250 کیلومتر طولانی تر میکنه و حتی صرف نمیکنه که قطار باری ازش رد بشه، ضمناً علیرغم این که این مسیر از خاک بروجرد (با فاصله 7 کیلومتر) رد میشه در بروجرد ایستگاه تشکیلاتی نداره 8) و چرا نمایندههای حق خور و لابی گر ما حرفی نمی زنند؟؟
نقل قول کردن
#42 آگاه 1393-08-01 19:39
چون عادت ندارم بدون استناد حرفی بزنم قبلاً اشاره ای به قدمت فلک الافلاک کرده بودم که بنای فعلی قلعه ساسانی نیست، من یک منبع دست اول تاریخی در خصوص تاریخچه بنای فعلی(به واژه فعلی دقت کنید!) پیدا کردم که در خصوص زمان ساخت بنا،حصار،برج ها و تغییرات اون نوشتار نسبتاً جامعیه! در این نوشتار شهر خرم آباد به طرز جالبی موشکافی شده که هر قسمت رو به تفکیک خواهم نوشت تا حقایق تا حد زیادی آشکار بشه و کسی ما رو به افتراء محکوم نکنه چون ما نه نویسنده بودیم و نه جاعل تاریخ! این کامنت به عنوان مقدمه ای بر کامنت های بعدی است
نقل قول کردن
#43 آگاه 1393-08-01 19:59
به نقل از علم:
جناب اقای اگاه لطفا خودتون رو به نا اگاهی نزنید. اگه اعمال نفوذ نماینده بروجرد نبود ازادراه خرم اباد اراک از همون مسیر قبلی رد می شد. حالا شما با مظلوم نمایی و ارائه اطلاعات غلط داری افزایش 17 کیلومتر مسیر ازادراه رو توجیه میکنید

اگه فکر می کنی نوشتار ما غلط و بی پایه و اساسه لطفاً بجای ادعا های بدون دلیل،اگه مستنداتی داری اونها رو ارائه کن
نقل قول کردن
#44 آگاه 1393-08-01 20:58
(تذکر مجدد:این نوشته در خصوص تاریخچه بنای فعلی و دگرگون شده بالای تپه موسوم به فلک الافلاک بوده و اگر ماقبل این تاریخ بنایی بر فراز تپه موجود بوده ارتباطی به آن ندارد و خود بنای مستقلی است)
در کنار بلده(خرم آباد)،قلعه عمارات دیوانی واقع است،اصل قلعه در بالای تپه واقع شده بقدر شصت زرع ارتفاع دارد و سه طرف آن کوه و کمر است و راهی ندارد مگر از طرف دیگر که خاک است.قلعه را که در بالای تپه ساخته اند و حصار آنرا بالا برده اند بیراه شده است.راه قلعه از جانب جنوبی تپه است و کمر را بریده از سنگ و گچ فرش کرده اند.در زمانیکه ولات(والیان)در لرستان بدون رویه و بدون استحقاق استیلا داشته اند و بخیالات فاسده حرکت می کردند،این قلعه چندان عمارتی نداشت جز دو سه برج که نشیمن بوده و حصار قلعه چند انبار قلعه ساخته بودند.
نقل قول کردن
#45 آگاه 1393-08-01 21:11
تذکر مجدد:به تذکر کامنت قبلی دقت نمائید)
در زمان خاقان مغفور (فتحعلی شاه قاجار) که دولت قوام گرفت؛ حکومت لرستان تفویض به نواب محمدعلی میرزای مرحوم شد. بالای همان تپه را عمارت و برج و خلوت متعدده و حصار محکم و حمام و غیره از جمله یک اطاق سر برجی ساخته و فلک الافلاک نام نهاده و از تمام عمارات قلعه بلندتر است و مسلط است بر تمام شهر و بلوک خرم آباد.جایی با صفا بوده و اکنون تمام عمارات مخروبه شده وسقف اطاقهاریخته ونزدیک بانهدام است.از زمان خاقان مغفور الی الحال(1300 قمری) تعمیر درستی دراین قلعه نشده
نقل قول کردن
#46 ساکی 1393-08-01 21:41
به نقل از آگاه:
زمانی اومدن محور ازنا -شازند رو علم کردند به اسم کوتاهی مسیر اراک به خرم آباد و نداشتن گردنه به سرعت چهاربانده شدن مسیر دورود ازنا-شروع شد و چه هلهله ای به پا کرده بودند که بعد از پلیس راه چالانچولان بنویسید دورود-اراک! یه مدتی استقبال شد ولی مجدداً مسیر بروجرد رونق گرفت چون عملاً ده کیلومتر کمتر بود! و ضمناً اون جاده علاوه بر نا امنی گردنه ای هم داشت،صحبت بود که آزادراه خرم آباد-چالانچولان-اراک ساخته بشه و حتی در نقشه های وزارت راه از خود چالانچولان رد میشد ولی حساب نکرده بودند که باید زیر کوه شاه نشین یه ده کیلومتری تونل مستقیم بزنند! لا جرم مجبور شدند که از تنگ دینار آباد آزاد راه رو بیارن در خاک بروجرد باجبار رد بشه ولی مستقیم بره هندودر ولی از نظر مهندسی اون مسیر اجرایی نبود و هیچ پیمانکاری زیر بار نمی رفت! دوباره به بروجرد نزدیک ترش کردن! این نزدیکی یه جورایی قهر طبیعت بود و نه بخاطر بروجرد به عنوان یک ...

بله !!! یعنی بروجرديها بی تقصیرن و اصلا نقشی در پایمال کردن حق مردم ازنا و دورود و الیگودرز از امتیاز آزادراه و دور كردن اونا از مسيرش نداشتند ؟؟
نقل قول کردن
#47 ساکی 1393-08-01 22:31
به نقل از علی:
کوه یزگرد که ماله ملایره!!!!!!
دزدی فرهنگ و تاریخ و تمدن برا شما دیگه عادیه. کلا تا ده ها کیلومتر اطرافش هم ماله ملایره، دروغ سال رو گفتی!!
شاخ درآوردم.

دقیقا !این آگاه میگه فلک الافلاک در هیچ کتابی نیومده مربوط به ساسانیان هست !!!
پس حتما خرم اباد در یونسکو هم پارتی دارد!
چرا که اونجا کهن دژ فلک الافلاک به عنوان آثاری از دوران ساسانیان ثبت موقت جهانی شده
ضمننا علاوه بر قلعه،گرداب سنگی،پل شکسته و...هم مربوط به دوره ساسانی هستند و ما وجب به وجب شهرمون تاریخیه حتی فرودگاه شهرمون که به تازگی یک سایت تاریخی مربوط به دوره اشکانیان ازش حفاری شده ! و تنها دو فرودگاه در جان این پتانسیل رو دارند و یکیش فرودگاه خرم آباده
بروجرد چی ؟؟ جناب آگاه شما یه آثار تاریخ از دوران ساسانیان در شهر بروجرد نام ببر؟
تاریخی ترین قسمت و آثار شهرتون مربوط به قاجاره ! دوران 100 ساله قاجار رو با ساسانیان و اشکانیان میسنجی ،شما فقط چند چیز شده افتخارتون ! یکی تپه و پارک و دریاچه مصنوعی چغاتون ! یکی پله برقیتون !! یکی هم آثار مربوط به دوره قاجارتون !
نقل قول کردن
#48 آگاه 1393-08-01 23:02
آقای ساکی بی زحمت یه نگاهی به نقشه ایران و لرستان و استان مرکزی بنداز و بعد صحبت کن، دوباره بدون دلیل و مدرک داری صحبت می کنی،در خصوص مسیر آزادراه میتونی به نقشه های جغرافیایی یه نگاهی بندازی و نزدیک ترین مسیر تهران به جنوب رو پیدا کنی،نزدیک ترین مسیر ممکن اینه(البته بدون توجه به عوارض جغرافیایی) یک خط مستقیم:
تهران-ساوه-سلفچگان-دلیجان-خمین-الیگودرز-بزنوید-هفتگل-اهواز،اگر در این مسیر جاده ای کشیده بشه نزدیک ترین مسیر ممکنه و اصلاً خرم آباد در مسیر هیچ جاده ترانزیتی قرار نمیگیره،در خصوص مسیر اراک به خرم آباد شما میتونی با یه خط مستقیم اراک رو به خرم آباد وصل کنی و روی کاغذ چالانچولان و هندور در مسیر قرار می گیرند ولی این یک مسیر کاغذیه که اشل اولیه آزادراه 5 و ایده آل شما 8) رو تشکیل میده،ضمناً مسیر قبلی که از جنوب خاک بروجرد مستقیم به هندودر میرفت هم از نظر فنی غیر قابل اجرا و اصلاً اقتصادی نبود،ضمناً مسیر آزاد راه هیچ وقت از طرف ازنا و دورود به سمت خرم آباد نبوده و فکر نکنم نیاز به توضیح بیشتری باشه
نقل قول کردن
#49 آگاه 1393-08-01 23:22
واقعاً نمیدونم اون مسجدی که تو داری با تحقیر ازش یاد میکنی، قبل از اینکه یک اثر تاریخی باشه مکانی مقدس و خونه خداست، محلی که بزرگان و مقربین درگاه خدا اونجا نماز میخوندن و مردم بهشون اقتدا می کردن، بهتره موقع حرف زدن حرمت ها رو رعایت کنی
نقل قول کردن
#50 سالاروند 1393-08-02 00:32
اصلا اگر بروجرد به اراک واگذار شود خیلی خوب می شود حداقل سهم بیشتری از مرکز استان برای دورود و ازنا و الیگودرز در خصوص اعتبارات می گیریم
نقل قول کردن
#51 مهرداد 1393-08-02 00:51
خوب اگه دزفول زد جلوی اهواز اگه ملایر زد جلو همدان اگه خمین زد جلو اراک ، خوب سلسله هم بزن جلو خرم آباد چرا چشمهامون رو در مقابل حقیقت بستیم چرااستانهای اطراف مون رونگاه نمیکنیم، بیایم کارشناسی حرف بزنیم، برااین لجبازی هاست که استان ماعقب افتاده ،براین که مسولین ارشد کشوربه ماتوجه نمی کنند.
نقل قول کردن
#52 محمد رضا 1393-08-02 12:01
سلام بر بروجرد و سیلاخور
خرم آباد می خواد همین جوری باستانی بمونه وپیشترفت نکنه البته نه همه ......
شاید مابقی نقاط استان بخوان پیشرفت کنند
مردم کودهشت .الشتر .نور آباد .درود .ازنا .الیگودرز و پاریس کوچولو
من توی شهری دیگر زندگی می کنم وهمیشه حتی همکار های خرم آبادیم به من میگن بچه پاریس.

یعد هم لرستان 50 نماینده هم داشته باشه همینه
خدمت آقای ساکی عرض کنم که بنای مسجد جامه خیبان جعفری 1200 سال قدمت داره وقبل از آن هم آتش کده زرتشت بوده حداقل از خرم آبد بیرون بیا یکم شهر های استان روبگرد
نقل قول کردن
#53 محمد رضا 1393-08-02 12:05
ضمناٌ
از پلیس راه چالانچولان به سمت درود تا الیگودرز بره جز اصفهان بهتره چون هیچ سنخیتی با فرهنگ چالانچولان و پاریس کوچولو ندارند
نقل قول کردن
#54 علم 1393-08-02 12:55
مطالبه ما اینه که بروجرد از استان لرستان جدا شه و به یکی از استانهای مرکزی یا همدان الحاق بشه شاید اونجا تونستن حقشون رو بگیرن ؟
نقل قول کردن
#55 مصطفی 1393-08-02 14:02
اقا محمدرضا یکم تحقیق کن ببین برای چی به شهرتون میگن پاریس کوچولو!
نقل قول کردن
#56 بیرانوند 1393-08-02 15:10
من یک جا تاریخی در بروجرد نام می برم به نام قلعه رومیان خودت برو مطالعه کن بعد کی گفته فلک الافلاک ساسانیه فلک الافلاک روی تپه دوره ساسانی بنا شده ضمنا در بروجرد هم اثر دوره صفویه زیاد هست هم قاجار هم سلجوقی امامزاده جعفر سلجوقی حمام سید حمام امام جمعه و... صفوی مسجد اما دوران زندیه خوب این شهر در دوران های مختلف تاریخی زنده است اما شما می گویی گرداب سنگی کی گفته گرداب سنگی مربوط به ساسانی است و کی گفته گرداب سنگی نشان از تمدن شهریه ما امازداه جعفرمان بیش از 1000سال قدمت داره و مسجد جامع ما 1200مسجد بوده که قبل از اون آتشکده بود مگر اصفهان مهمترین و قدیمی ترین اثرش که نقش جهان است مربوط به صفویه نیست؟ هر چند این پیام نمایش داده نمیشه ولی عاقل باشیم و تحریف تاریخی نکنیم که موجب بشه یک سری تحقیق کنن آن وقت خودمان تحقیر بشیم
نقل قول کردن
#57 ازنایی 1393-08-02 18:02
به نقل از ساکی:
[quote name="
شاخ درآوردم.

دقیقا !این آگاه میگه فلک الافلاک در هیچ کتابی نیومده مربوط به ساسانیان هست !!!
پس حتما خرم اباد در یونسکو هم پارتی دارد!
چرا که اونجا کهن دژ فلک الافلاک به عنوان آثاری از دوران ساسانیان ثبت موقت جهانی شده
ضمننا علاوه بر قلعه،گرداب سنگی،پل شکسته و...هم مربوط به دوره ساسانی هستند و ما وجب به وجب شهرمون تاریخیه حتی فرودگاه شهرمون که به تازگی یک سایت تاریخی مربوط به دوره اشکانیان ازش حفاری شده ! و تنها دو فرودگاه در جان این پتانسیل رو دارند و یکیش فرودگاه خرم آباده
بروجرد چی ؟؟ جناب آگاه شما یه آثار تاریخ از دوران ساسانیان در شهر بروجرد نام ببر؟
تاریخی ترین قسمت و آثار شهرتون مربوط به قاجاره ! دوران 100 ساله قاجار رو با ساسانیان و اشکانیان میسنجی ،شما فقط چند چیز شده افتخارتون ! یکی تپه و پارک و دریاچه مصنوعی چغاتون ! یکی پله برقیتون !! یکی هم آثار مربوط به دوره قاجارتون !
کی گفته قلعه در یونسکو ثبت شده ؟؟؟خوبه اسامی ثبتی هست
نقل قول کردن
#58 پیمان 1393-08-02 18:37
استان مرکزی به هیچ وجه قبول نمی کنه بروجردیها به آنها ملحق بشن ،،، استان مرکزی استان بدون حاشیه ای است دوست نداریم وارد جوسازی و حاشیه سازان بی منطقي مثل اين دسته كه به اسمهاي مستعار نظر ميسازند و وبلاگ سراسر فحش درست ميكنند شویم!!!!
نقل قول کردن
#59 شیرازی 1393-08-02 20:19
به نقل از مصطفی:
اقا محمدرضا یکم تحقیق کن ببین برای چی به شهرتون میگن پاریس کوچولو!

به این علت بهش می گن پاریس کوچولو
http://iranzagros.mihanblog.com/post/tag/%DA%86%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF(%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1)%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%88%D9%84%D9%88%20%D9%85%DB%8C%20%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF
نقل قول کردن
#60 شیرازی 1393-08-02 20:21
به نقل از محمد رضا:
ضمناٌ
از پلیس راه چالانچولان به سمت درود تا الیگودرز بره جز اصفهان بهتره چون هیچ سنخیتی با فرهنگ چالانچولان و پاریس کوچولو ندارند

آره بروجرد هم بدیم دست اراک اینطوری خرم آباد هم دیگه خودش می مونه و حوضش و بهانه نداره
نقل قول کردن
#61 اگاه 2 1393-08-02 20:25
به نقل از مصطفی:
اقا محمدرضا یکم تحقیق کن ببین برای چی به شهرتون میگن پاریس کوچولو!

بروجرد دارالسرور ایرانه
نقل قول کردن
#62 پیمان 1393-08-03 00:18
انصافا خوب با این کلمات سرتون کلا رفته ... پاریس کوچولو چی کشک چی!!!!!!!!! همه بروجرد به اندازه نصف صنایع غذایی گهر نیست ... دریاچه گهر خودش یه جاذبه جهانیه اونوقت در مقابل چه جاذبه طبیعی و صنعتی بزرگ دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#63 محمد رضا 1393-08-03 08:42
خدمت هم استانی عزیز :
عرض کنم که وقتی یکی از شاههای ایران با همسرش به بروجرد سفر مکنند همسر ایشان بادیدن خیابانهای وشهر میگه اینجا چقدر شبیه پاریسه. ازون به بعد میشه پاریس کوچلوی ایران
جام جهانی 98 دیگه یادتون هست که تیم ملی بخاطر آب وهوای پاریسی دربروجرد اردو زدنند
بروجرد از چند شهر مرکز استان بزرگتر است (قزوین .زنجان.سمنان.بی رجند.بجنورد .گرگان)
به نظر من این 1 نمایند باید به بروجرد بدهند
چون شهری فراتر از شهر های غرب کشور است
:P
نقل قول کردن
#64 بختیاری 1393-08-03 11:37
برید آمار رو بررسی کنید تا متوجه شوید شهر بروجرد از نظر برخورد با ارازل و اوباش ، سرقت ،، اجرای حکم اعدامهای افراد خلاف کار در چه وضعیتی است از نظر درگیریهای خیابانی همیشه بروجرد خبرساز است !!!! بعدش آمار این وضعیت را در ازنا و الیگودرز بررسی کنید یک هزارم مشکلات انتظامی که در بروجرد است که همسایه ماست در ازنا و الیگودرز نیست و نخواهید دید!!!!!!!!!!! آقایان صدای ساز شما از دور خوش است !!!!!!!
نقل قول کردن
#65 آگاه 1393-08-03 11:53
بروجرد یکی از محروم ترین نقاط کشوره و از نظر سرانه بهداشت و درمان،اشتغال و بودجه عمرانی انتهایی کشور رو داره بعد شما دارید از پاریس صحبت می کنید؟؟
حالا که حملاتتون به بروجرد جواب نمیده دارید از این شهر مظلوم بد دفاع می کنید؟
بروجرد از نظر زیبایی هر روز در حال زوال رفتنه و دیگه زیبایی برای این شهر باقی نمونده،این همه معتاد ولگرد،این همه جوان بیکار و خانواده هایی که در حال از هم پاشیدن هستند تا الان تلاشهای امثال شما خوب جواب داده و الان بروجرد به اون چیزی که علاقه دارید چیزی نمونده که برسه
نقل قول کردن
#66 محمدی 1393-08-03 15:04
آقامحمدرضا میدونم احساساتی شدی و بهت حق میدم که از شهر خودت دفاع کنی ،،،، ولی یادت باشه که درآخر همه لریم و لرستانی هستیم. بنظرم بخواهیم حق را بگیم باید یه نماینده به خرم آباد اضافه کنیم ، من تو کرج زندگی میکنم واصلیتم معمولانی، تیم فوتبال نفت تهران رو که امتیازش خواستن به شهرری بدهن، خود مردم ری قبول نمیکردن میگفتن، نه باید تو تهران بمونه بااینکه تهران چند تیم بزرگ تولیگ داره ولی آخرش رسید به شهرری. نشان از درک بالای اوناست وبرای هم دوست دارن توکرج هم همین طور اول ولی، لرستان خودمون براخودمون دوست نداریم ودیگران هم برامادوست ندارن، (ازماست که برماست) !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
نقل قول کردن
#67 مهران 1393-08-05 01:14
اینجوری که اینامیگن خداکنه یکی ازاین دونماینده های خرم آبادرو هم کم نکنند
نقل قول کردن
#68 دنیا 1393-08-05 01:33
آقايان آقامحمدی،عبدی ،شروع کنیدرایزنی کنید بانمایندگان مجلس ، تماشاگرنباشید،ک اری نکنیدکه مرکزاستان سرشکسته شود،کاری نکنیدکه امیدمردم ناامیدشود،مردم مرکزاستان وحتی بعضی ازشهرستانها ازشما میخواهن که حق خرم آبادبگیرید وسربلندش کنید،بقول رحمان پور هوار داد ای بی داد
نقل قول کردن
#69 arman 1393-08-05 10:09
ضمن تشكر از اطلاع رساني مسئوولانه و به موقع و به دور از هرگونه حب و بغض سايت يافته
خوشبختانه اين طرح از دستور خارج شد و امضاكنندگان طرح با توجه به مستندات غيرقابل انكار ارائه شده ، منصرف گرديدند.
خدايا چنان كن سرانجام كار
تو خشنود باشي و ما رستگار
نقل قول کردن
#70 شهروند 1393-08-05 15:13
بایدتشکرکردباید نشان افتخاردادبه خبرگزاری یافته ومدیرمسولش که ایستادگی کرد،خبرگزاری یافته تواین چندماه هرروز یک مطلب برای جلوگیری این طرح توسایت زد،ومسولین را از خواب بیدارکرد شما تنهاسایتی بودی که بااقتدارایستادگ ی کردی تابه نتیجه رسیدی ، ازخبررسانی شماکه باعث بیداری افکارعمومی ومسولین شدممنونیم، مبارزه کردی تاپیروز شدی، چون همه روزنامه هاهفته نامه ها ویژنامه ها خبرگزاری ها وسایتها دم از جداشدن سلسله ازدلفان میدادن وکارراتمام شده میدانستن ،ولی امروزشنیدیم، که بدلیل مشکلات زیادی که طرح داشته،ویک جانبه به این مسله نگاه کرده بودن ولی حالاکه مسائل ومشکلات برحق خرم آبادجلوآمد خوش بختانه جلوطرح راگرفتن.
نقل قول کردن
#71 شهروند 1393-08-06 14:48
باتشکر ازسایت یافته وایمان بیرانوند فعلا طرح بهم خورده ...
نقل قول کردن
#72 ساکی 1393-08-07 21:11
به نقل از محمد رضا:
خدمت هم استانی عزیز :
عرض کنم که وقتی یکی از شاههای ایران با همسرش به بروجرد سفر مکنند همسر ایشان بادیدن خیابانهای وشهر میگه اینجا چقدر شبیه پاریسه. ازون به بعد میشه پاریس کوچلوی ایران
جام جهانی 98 دیگه یادتون هست که تیم ملی بخاطر آب وهوای پاریسی دربروجرد اردو زدنند
بروجرد از چند شهر مرکز استان بزرگتر است (قزوین .زنجان.سمنان.بیرجند.بجنورد .گرگان)
به نظر من این 1 نمایند باید به بروجرد بدهند
چون شهری فراتر از شهر های غرب کشور است
:P

چرا آمار غلط می دهید به دیگران !
کدام شاه ایران ؟؟
جام جهانی 98 فقط به خاطر امكانات كمپ نساجي آنجا آمدند نه به خاطر آب و هوا
شهر بروجرد 240 هزارنفری از قزوین 381 هزار نفری بزرگتر است ؟؟ یا از زنجان 386 هزار نفری بزرگتر است !یا از گرگان 329 هزار نفری یا از سمنان .... چرا سفسطه می کنید و به آمار غلط دوس دارین شهرهای لرستان و سایر مراکز استان ها را بکوبید تا شهر خودتان را بالا ببرید
نقل قول کردن
#73 آگاه 1393-08-09 02:15
دوباره آسمون و ریسمون شروع شد
آقای ساکی به آب و هوای بروجرد هم گیر دادی!! :-)
والا اگه بدون هیچ عنادی به شهر بروجرد نگاه کنی می بینی که الان امکانات اون در حد یک شهرستان 80هزار نفری هم نیست،محرومیت و برخورداری یک منطقه یعنی نسبت "امکانات "به "جمعیت "که اصطلاحاً به اون "سرانه" گفته میشه و اگه در یک منطقه به نسبت جمعیت امکانات تعلق نگیره به اونجا میگن "محروم "و بالعکس "برخوردار"و به عدم تخصیص اعتبار به نسبت جمعیت میگن "تبعیض"! موقعیت سیاسی دلیل نمیشه که بصورت تبعیض آمیز فقط یک منطقه در کانون توجه قرار بگیره و همونطور که اثبات شد "معیار سرانه"" جمعیته" و نه چیز دیگه! ذکر جمعیت بروجرد و قیاس اون با سایر نقاط مشابه از نظر جمعیت جهت اثبات "تبعیضه" نه چیز دیگه و این نشون دهنده پیشرفت مملکته که شهرستانهایی با نصف جمعیت بروجرد چقدر برخوردار شده اند!
انتظاری از آمار و ارقام کامنتی ندارم ولی در مقابل آمار و ارقام رسمی مقاومت نکن و با چشم باز بر پیکر نیمه جان بروجرد نگاه کن که تا ویرانی کامل راهی نداره
نقل قول کردن
#74 میمز 1393-10-10 12:17
سلام آقا ایمان
بسیار نظرت جالبه ای کاش استان ما نیز مانند تمامی استانها اول به مرکز استان بپردازند
نقل قول کردن
#75 علی تهرانی 1397-06-18 13:15
سلام
این دو نماینده چه گلی بر سر مردم خرم آباد زده اند که چهار تا نماینده بزنند؟
قرن 21 هستیم با شبکه جهانی. فرض کنید نماینده های خرم آباد شدند 4 تا 6 تا. آقا می خواهند چه کار کنند؟ ریشه مشکلات در جاهای دیگر است....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا