یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه با پیشرفت روزافزون شهرها و استفاده از تجهیزات و وسایل زیرساخت شهری توسط شهرداری‌ها‌، زندگی مردم نیز دگرگون شده و روز به روز رفاه و امکانات عبور و مرور اعم از سواره و پیاده در سطح شهرها افزایش یافته است.
بی‌مصرف‌ترین پل‌های عابر پیاده در جهان/ پل 60 سال پيش بهتر از پل‌هاي جديد!شهرداری خرم‌آباد نیز از این غافله جا نمانده و روز به روز در حال توسعه امکانات و زیرساخت‌های شهری در شهر فرهنگی تاریخی خرم‌آباد است‌، از جمله ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده در سطح شهر که مطمئناً قبل از نصب آن‌ها در مورد مکان و موقعیت به کارگیری و میزان استفاده شهروندان از پل‌های مذکور، حداکثر کار کارشناسی را صورت داده است.
اما حقیقت تلخ است و حقیقت پل‌های عابر پیاده خرم‌آباد از این‌جا نمايان می‌شود که متاسفانه شهرداری در این وانفسای بی‌پولی و نبود اعتبار با صرف هزینه‌های هنگفت اقدام به نصب پل‌هایی نموده است که لقب بی‌مصرف‌ترین پل‌های عابر پیاده جهان برای آنها می‌تواند باعث ثبت یک رکورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس شود بلكه بدین‌وسیله نامی از خرم‌آباد در این کتاب مشهور آوبرده شود و افتخاري نسز برای شهر و مسوولان شهری گردد.
آیا مسوولان و بالاخص شهردار محترم خرم‌آباد یک بار به اين موضوع توجه کرده‌اند که روزانه چند نفر از روی پل‌های عابر پیاده اين شهر عبور می‌کنند؟ آیا به این مورد که چرا کسی از ‌آن‌ها استفاده نمی‌کند اندیشیده‌اند‌؟ برای مثال همین پل عابر پیاده بازارچه (بیمارستان)‌ یا پل‌های جدید که در بدترین محل‌های ممکن نصب گردیده‌اند مانند پل فاز یک کیو که مسوولان عزیز می‌توانند اگر فرصتی دست داد یک روز از وقت گران‌بهای خویش را صرف تماشای آن كنند تا ببينند چند نفر از روی آنه عبور می‌کنند!
حتماَ دوستان عزیز مسوول، به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر کرده‌اند و دیده‌اند کلان‌شهری مانند تهران که شاید ده‌ها برابر شهر ما پل عابر پیاده دارد به طور کامل به پله‌های برقی مجهز شده‌اند تا موجبات ترغیب مردم جهت استفاده از آن‌ها در جهت رفاه و امنیت و دوری از تصادفات و سهل نمودن رفت آمد و کاهش ترافیک را فراهم آورند.
همين بروجرد در استان خودمان نيز چنين كاري در ميدان شهدا كه شلوغ‌ترين نقطه شهر است انجام داد اما با در مورد چهارراه بانك يا ميدان شهداي خرم‌آباد هنوز اقدامي نكرده‌ايم.
نصب پله‌های برقی که هزینه آن‌ها در برابر کل هزینه ساخت پل‌ها رقمی به شمار نمی‌آید و همچنین رسیدگی و نظافت و نگه‌داری از پل‌های عابر پیاده و همچنین نصب نرده‌های بین بلوار محل پل‌ها پس از آماده‌سازی تجهیزات مذکور می‌تواند به ترغیب مردم جهت فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده و همچنین رفاه حال عموم مردم مخصوصاً سالخوردگان و کودکان که در معرض آسیب بیش‌تری هنگام عبور از خیابان‌ها قرار دارند کمک نماید.
مسوولان محترم برای امتحان می‌توانند یکی از آن‌ها را که در محل شلوغ‌تری مانند میدان امام حسین (ع)  قرار دارد را به این تجهیزات مجهز نمایند و نتیجه آن را ببینند.
امیدواریم مسوولین شهرمان از جمله شهردار خرم‌آباد که معمولاً نظرات و پیشنهادات را بررسی و مد نظر قرار مي‌دهد و در جهت اجرایی نمودن آن‌ها برای نیل به پیشرفت و آبادانی شهر تلاش دارد، عنایت بیشتری به مطالب مذکور بنمایند.
 از سوي ديگر خواهشمنديم در زمينه‌ي ساخت پل‌هاي شهر نيز دقت نظر مضاعف صورت پذيرد چرا كه براي اكثر مردم جاي سؤال است چطور پل حاجي خرم‌آباد با 60 سال قدمت، علاوه بر استحكام از نظر زيبايي و اصول پل‌سازي از پل‌هاي جديد شهر نظير شهدا، دارايي‌زاده و نيز 9 دي و ... بهتر ساخته شده در حالي كه امروزه امكانات بشر نسبت به 60 سال قبل بسيار بيش‌تر شده است؟!
 ارسال کننده: علي  زيبايي / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 کیومرث 1393-07-28 08:32
همان موقع که این پل جلو بیمارستان عشایر نصب شد من و دوستانم بر سر آن خیلی بحث کردیم. جایی که خط عابر پیاده با چراغ است براستی لزومی دارد پل باشد؟ حالا باشد آیا مردم انگیزه‌ای برای استفاده از آن دارند؟ چه بسته‌ای تشویقی برای استفاده از این پل تعبیه شده؟ آن زمان که پله برقی نبود ما گفتیم زیرگذر بهتر از پل هوایی است. این در دنیا ثابت شده مردم از زیرگذر بیشتر استفاده می کنند تا از پل هوایی
نقل قول کردن
#2 رضا 1393-07-28 12:43
آقای زیبایی واقعا از مطلب شما تشکر می کنم ، جالب بود امیدواریم مسئولین شهرداری توجه نمایند
نقل قول کردن
#3 آشنا 1393-07-28 12:57
چقدر شما خرمبادی ها پست هستید که به یک په برقی در وروگرد هم حسادت میکنید؟؟!
به جای این کارها جلوی دزدی اقوامتان رابگیرید تا شهرتان پیشرفت کند!!
نقل قول کردن
#4 پيا خرمايي 1393-07-28 13:22
اهاي اشنا پست خودت و جد ابادت هستيد كه وقتي در هر شهر لرستان چيزي احداث ميكنند يا بودجه اي تقسيم ميشود مثل ننه مرده ها به جلز و ولز درمي اييد و براي هيچكس چيزي روا نداريد . ما دلمان است از ما سوا شويد اما بدبختي اينه با اخلاقي كه داريد كسي حاضر نيست با شما هم استاني شود
نقل قول کردن
#5 احمد 1393-07-28 13:46
اولا خرم آباد را بعنوان مرکز استان می بایست با شهرهایی مثل اراک، همدان، اصفهان ،کرمانشاه و شهرهای هم تراز خود قیاس کنید . نه با بروجرد که هم از نظر جمعیتی و هم از نظر امکانات اجتماعی و سیاسی و اداری از خرم آباد پایین تر است .بروجرد شهری است مثل سایر شهرهای استان دوماً اگر دیدید پل حاجی بعداز 60 سال بطور مهندسی پل عابری زیبا و شکیل رویش نصب شد آن موقع شهرداری تفکرات هرمز نصیری را داشت یعنی از جنس شهرداری و این شهر بود که متاسفانه بعضی مسئولین چشم دیدن موفقیت شهر و او را نداشتند سوماً شهردار فعلی از کارکنان سازمان ها بوده که بر اساس معادلات سیاسی شهردار شده و ممکن است با پله برقی بیگانه باشد و بیشتر از این نباید اتظار داشت !!!!!!!!! چهارماً جهت اطلاع بعضی هم استانی ها که به داشتن پل عابر برقی افتخار می کنند باید گفت شهر بزرگ مشکلات بزرگ هم دارد شما که با یه پله برقی راضی می شید مبارکتون باشه !!!!!!!!!!!!!! امیدوارم مدیر سایت این مطلب رو بدون کم و کاست کار کند
نقل قول کردن
#6 مصطفی 1393-07-28 14:24
با سلام میخواستم خدمت این دوست عزیز(اشنا)عرض کنم که ادبیات شما شایسته شهر فرزانگان نیست. خیلی جای تاسف دارد. در ضمن متن نویسنده چماقی بود بر سر شهر خرم اباد که چطور شهر بروجرد که مرکز استان نیست این امکانات را داراست
نقل قول کردن
#7 خرم ابادي 1393-07-28 16:06
بروجرد با پله برقي نشنه پايتخت بلند صلوات :lol:
نقل قول کردن
#8 یاراحمدی 1393-07-28 21:17
شماکه هر دو نماینده تون هم نمیتونه اندازه نصف یک چهارم بروجردی کارکنه تو مجلس . بعد زیرگذر هم اول ما زدیم ول کن بروجرد نیستید، خنده آوره اون وقت انتظار دارید سه نماینده داشته باشید، سلسه و ودلفان هم آقای بروجردی ok داد وگرنه یک نماینده دیگه به مردم بروجرد اضافه میکردیم.
نقل قول کردن
#9 صابر 1393-07-29 00:24
بروجردیها یادشون نره که نماینده شون صادره از خرم آباده!!!!!!!!!! !

سیاست یعنی این ..افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#10 خرم آبادی سرافراز 1393-07-30 01:18
در جواب اشنا: پست و حقیر تو و همتفكرانت در شهرت هستيد كه نان به نرخ روز هستين و با لابی کردن و بی عدالتی سهم استان لرستان را چپاول کرده و حالا مغرور هم هستید
نقل قول کردن
#11 بیرانوند 1393-08-01 08:21
سلام دوستان
جواب این " آشنا " رو ندید
بزارید این آزادراه اراک خرم آباد به امید خدا افتتاح بشه خود به خود خودش و شهرش محو میشن
نقل قول کردن
#12 یه خرم ابادی 1393-08-02 00:14
اقای اشنای نااشنا ... یه مثل ورویردی دارینو که موه هی ایجور که نیشته نیشته با کاری واهیچی نشته با :lol: این در مورد اقای اشنا صدق میکنه :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا