یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با استناد به آمار جمعیتی بیش از 600 هزار نفری، حوزه انتخابیه خرم‌آباد مستحق داشتن 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
حوزه انتخابیه خرم‌آباد مستحق داشتن 4 نماینده در مجلس استبه گزارش يافته به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس اصل 64 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیائی و ... هر 10 سال حداکثر 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود.
کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی اخیرا در راستای اجرای اصل 64 قانون اساسی طرحی را از تصویب گذراند که براساس آن تعداد نمایندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر برای دوره دهم مجلس افزایش می‌یابد و هرچند به استناد سرشماری جمعیتی سال 1390 استان لرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر، استحقاق داشتن بیش از 11 نماینده در مجلس را داراست، اما در ماده واحده این طرح افزایش یک نفر از 20 نماینده اضافه شده، به استان لرستان لحاظ شده است.
بسیاری از مردم، صاحب‌نظران و نمایندگان لرستان با استناد به آمارهای رسمی سرشماری جمعیتی دیدگاه و مطالبه متفاوتی نسبت به آنچه در کمیسیون شوراهای مجلس مصوب شده، اعتراض دارند که سزاوار است نمایندگان محترم خانه ملت درهنگام مطرح شدن این طرح در مجلس عنایت ویژه داشته باشند.
شهر و حوزه انتخابیه خرم‌آباد برابر سرشماری سال 78 بالای 300 هزار جمعیت داشته و این آمار نشان می‌دهد که این حوزه درهمان زمان استحقاق افزایش یک نماینده در مجلس را دارا بوده، اما با توجه به وجود نسبت فامیلی نزدیک بین وزیر وقت کشور با نماینده محترم بروجرد در مجلس، نماینده اضافه شده به استان لرستان در آن سال به جای خرم‌آباد به شهرستان بروجرد اختصاص داده شده و خرم‌آباد با جمعیتی بالای 300 هزار نفر از این حق مسلم محروم شده است.
اکنون با گذشت حدود 15 سال که مجددا طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده، با وجود آنکه بخش‌های ویسیان و راه‌آهن از شهرستان پلدختر و بخش دوره چگنی از شهرستان کوهدشت منتزع و به خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان الحاق شده و نیز به استناد سرشماری سال 1390 حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی جمعیتی بیش از 530 هزار نفر داشته که به احتمال قریب به یقین در مدت سه ساله 90 تا 93 این جمعیت به بیش از 600 هزار نفر افزایش یافته است و براساس این دلایل و شواهد، داشتن چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی حق مسلم این حوزه انتخابیه است. اما اعضای محترم کمیسیون شوراهای مجلس در کمال ناباوری، افزایش یک نماینده به استان لرستان را به شهرستان سلسله اختصاص داده‌اند که طبق سرشماری سال 1390 جمعیتی 73 هزار نفری داشته است و از لحاظ وسعت جغرافیایی نیز کمتر از شهرستان دوره چگنی به عنوان یکی از حوزه‌های فرعی خرم‌آباد است.
بنابر دلایل و مستندات قانونی مطرح شده فوق، اکنون این سوال مطرح است که چگونه حوزه انتخابیه خرم‌آباد با دارا بودن دو شهرستان (خرم‌آباد و دوره چگنی)، 6 بخش، سه منطقه شهری و آمار جمعیتی حدود 600 هزار نفری و گستره جغرافیائی از چالانچولان بروجرد تا شول‌آباد الیگودرز و کاکارضای الشتر و معمولان پلدختر باید به اندازه شهرستان بروجرد با یک بخش و یا ملایر از استان همدان در مجلس نماینده داشته باشد؟
لذا شایسته است، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در راستای احقاق حق مسلم مردم حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی با عنایت به آمارهای سرشماری‌های رسمی جمعیتی و بررسی همه جانبه ابعاد مختلف طرح مذکور مصلحت و حقوق حقه همه مردم نجیب استان لرستان را مدنظر داشته باشند.
در ادامه نماینده مردم خرم‏آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابی شهرستان خرم‏آباد یک امر ضروری و واجب است، گفت: شهرستان خرم‏آباد متعلق به همه اقوام شهرستان‏های استان است که جمع زیادی از آنها در این شهرستان زندگی و محل رجوع همه مردم در سراسر لرستان است. از این‌رو به نظر می‏رسد، نمایندگان سایر شهرستان‏ها باید بخشی از وقت خود را به توسعه مرکز استان و شهرستان خرم‏آباد اختصاص دهند.
ایرج عبدی یادآور شد: هر چه حوزه انتخاباتی کوچک باشد، تنش‏ها بیشتر می‏شود. از این‌رو اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه خرم‏آباد با توجه به جمعیت 700 هزار نفری دو شهرستان خرم‏آباد و دوره چگنی می‏تواند، اثرگذاری بیشتری نسبت به حوزه‎های دیگر داشته باشد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه آمار جمعیتی و درآمدی مردم شهرستان خرم‏آباد در تصمیم‏گیری‏های استان تاثیرگذار است، از این‌رو ما به کمیسیون شوراها پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه خرم‏آباد را داده‎ایم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث اضافه شدن نمایندگان به حوزه‏های انتخابیه سراسر کشور باید در صحن مجلس شورای اسلامی بیاید و نمایندگان آن را به رأی بگذارند.
عبدی متذکر شد: بیشتر جمعیت لرستان در مرکز این استان زندگی می‏کنند و مرکز هر استان متعلق به همه اقشار و طوایف مختلف استان است؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم، یک نماینده دیگر استان به شهرستان خرم‏آباد اضافه شود.
نماینده مردم خرم‏آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان نماینده مردم خرم‏آباد و دوره چگنی در مجلس، سعی خود را برای اضافه شدن یک نماینده دیگر به این حوزه انتخابیه وسیع که شامل دو شهرستان و چندین بخش است، به کار می‏گیریم.
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-07-27 15:42
با سلام من نمیدونم چه دست های درکار است که نمیگزارد خرم اباد به حق قانونی خود برسد . از نمایندگان خرم اباد میخواهم که بطور شبانه روزی پیگیر حق حوزه انتخابیه خود باشند که دیگه جایی برای جبران نیست
نقل قول کردن
#2 name@yahoo.com 1393-07-27 18:14
دست های سیاسی در کار است که متاسفانه نمایندگان خرم آباد هم توجه نميكنند
نقل قول کردن
#3 samira@yahoo.com 1393-07-27 18:17
مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد و یک شهر 70000 نفری را مستقل کنند و یک نماینده به آن بیفزایند مردم خرم باد این خیانت را فراموش نخواهند کرد و به عنوان خاطره تلخ و زجرآوری از یاد نخواهند برد ............... .
نقل قول کردن
#4 jhgfds@yahoo.com 1393-07-27 18:20
یکصدو پنجاه هزار نفر جمعیت حداقل استانداردیست که قانون برای اختصاص یک نماینده گذاشته،،،، به استناد به کدامین ماده ،تبصره یا قانون شهری که کمتر از 70 هزار نفر جمعیت دارد از نظر نمایندگی در مجلس مستقل شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#5 aserpoi@yahoo.com 1393-07-27 18:23
شهر خرم آباد و شهرهای تابعه حدودا دارای ششصد هزار نفر جمعیت است یعنی به ازای هر 150 هزار نفر 1 نماینده باید داشته باشد
درکل مرکز استان باید برابر قانون 4 نماینده داشته باشد اگر نماینده ای به خرم آباد افزوده نشود خیانت است !!!!!!!!!!!!!!! !
نقل قول کردن
#6 علی 1393-07-27 18:29
اینکه چرا بروجرد(با2 بخش و2 نقطه شهری) در سال 78 دارای دو نماینده شد را که شما توضیح دادین(هر چند کم گفتین)، و از حق خوری مسئولین آن زمان پرده برداشتین.(بروجر دی ها هر وقت توان ظلم کردن به همسایگانشان را داشته اند نه نگفته اند) اما حوزه ی خرم آباد(6 بخش و3 نقطه شهری) با جمعیت بیش از 600 هزار تن (ملایر+بروجرد) 2 نماینده دارد. در استان لرستان هم به خرم آباد ظلم می شود!!!
در مورد ملایر بنده تحقیق کردم و جالب بود که ملایر در مجلس اول ملی(که در دو سالگی اش به توپ بسته شد)یک نماینده داشته، در مجلس دوم ملی(که در دوسالگی اش منحل شد)نیز یک نماینده داشته، اما ملایر( 4 بخش و 5 نقطه ی شهری و 3 نقطه ی شهری در انتظار تصویب نهایی) از مجلس سوم ملی(14 آذر 1293) تاکنون همیشه دو نماینده داشته، و این جالب است که امروز همدان و فامنین(2 شهرستان- 4بخش و 5 نقطه شهری)2 نماینده دارند، (البته در مورد ملایر و همدان به استان همدان مربوط است و ریشه های تاريخی خودش را دارد.)
نقل قول کردن
#7 نوید 1393-07-27 22:15
والا این دوستان می خواستند با الحاق حوزه انتخابیه الشتر به خرم آباد در سال 1390 نماینده هاشون رو 3 تا بکنند! الان بعلت اختلافات عملی بین الشتر و نورآباد میخوان یه نماینده به سلسله بدن حملات رو شروع کردن! اول همه به بروجرد بعد به ملایر!
یکی نیست بگه جناب آقای نماینده مجلس اگه قرار بود بر اساس اون معیار 150 هزار نماینده بدن الان باید تهران به تنهایی بدون شمیران و اسلامشهر به جای 30 نماینده 60 نماینده داشته باشه و شهرهای مشهد و اصفهان به جای 5 نماینده فعلی بالای 10 نماینده! کرج به این عظمت تا الان فقط 2 تا نماینده داشته!!
این صحبت ها فقط جنبه انتخاباتی داره برای سال آینده!
نقل قول کردن
#8 آگاه 1393-07-27 22:21
سالهاست شهرستان پلدختر که در حال حاضر 75000نفر جمعیت داره خودش به تنهایی یک نماینده داره! فکر بکنید زمانی که به پلدختر نماینده دادن جمعیتش چقدر بوده؟ الان بخاطر الحاق حوزه انتخابی رومشکان به پلدختر چقدر داد و هوار می کنند! حالا بعد سالها در یک حرکت بجا میخوان به الشتر یک نماینده مستقل بدن و جنگ نماینده دو شهرستان رو خاتمه بدن چرا این همه ناراحتی؟
نقل قول کردن
#9 احسان 1393-07-27 23:48
درودوسلام برمدیرمسئول نشریه » بالاگریوه « که اولین رسانه معترض به این موضوع بود.
نقل قول کردن
#10 کیومرث 1393-07-28 08:29
این دوستی که مطلب را نوشته ظاهراً تاریخ‌ها را اشتباه گرفته خوب است کمی منطقی‌تر باشیم. زمانی که بروجرد دو نماینده گرفت اصلاً نماینده‌ای در مجلس نداشت. آن زمان نماینده این شهر فوت کرده بود. همان زمان استانداری لرستان در اقداماتی عجیب معمولان و سپیددشت را به خرم آباد چسباند تا سه نماینده بگیرد! به نظرم این کارها همه غیرکارشناسی بود و هست. سپید دشت به خرم آباد ضمیمه شده بار این شهر زیاد شده مشکلات آن نیز به ما ارث رسیده... فرض کنیم سه نماینده بشویم به نظر شما این همه مشکلات با این همه بخشی که به خرم آباد اضافه شده آیا مشکلاتش حل می شود؟ راهکار آن ساده است سپید دشت را دورود، معمولان به پلدختر، چغلوندی به بروجرد ملحق شود. کلی از بار خرم آباد کاسته می شود. ما همه چیز را برای خودمان می خواهیم و این باعث می شود حق رفاه را از خود و دیگران سلب کنیم.
نقل قول کردن
#11 نصیری 1393-07-28 08:46
با بحث الحاق دلیجان ، محلات و ساوه به استان قم، بروجرد هم به استان مرکزی خواهد پیوست . امیدوارم هرچه زودتر این روز خجسته را ببینیم که بروجرد از چنگال راهزنان نجات می یابد!!
نقل قول کردن
#12 محمد 1393-07-28 09:27
راستش را بخواهید بزرگ ترین شهر استان(که حداقل دو برابر شهر دوم است) طبیعی است با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد. اینکه بروجردی ها در سال78 حق همسایگانشان را پایمال کردند وصاحب دوکرسی در مجلس شدند موجب شده که در این چند ساله آه صدها هزار نفر از همسایگان دامنشان را گرفته است.(به پیشرفت بروجرد در این سال ها نگاه کنید!!) اینکه امروز رابطه ی بروجرد با همسایگانش تیره است و دها وبلاگ برای آرام کردن این فضا ایجاد کرده اند، خود دلیلی بر حق کشی مسئولان تمامیت خواه بروجرد دارد.البته کمیت همیشه مهم هم نیست فقط می تواند زبان برخی را درازتر کند، بحث ما این است که خرم آباد استحقاق داشتن دو نماینده ی دیگر هم دارد، هر چند در گذشته برخی دزدان حقش را خوردند(که انشالله پاسخگو هم هستند) اما امروز می تواند به جایگاه واقعی اش نزدیک ترشود.جالب است که برخی از جاعلان تاریخ و دزدان حقوق همسایگان کار خود را خوب بلدند و فرار به جلو می کنند،می دانند دارند حق دیگران را پایمال می کنند، اما از ابتدا خرم آباد را متهم می کنند ،جالب است چرا به فعالیت این دست افراد،کسی کار ندارد، البته خداهم هر روز دستشان را بیشتر رو می کند.
نقل قول کردن
#13 کیومرث 1393-07-28 10:08
وبلاگ‌هایشان همه بر طبل جدایی می کوبند؟ کدام آرام کردن فضا؟ اتفاقاً این ماییم که رابطه‌مان را با همه بد کرده‌ایم
نقل قول کردن
#14 احمدی 1393-07-28 10:28
این آقای کیومرث که خودرا درحد و اندازه صاحب نظرنشان داده ، براش متأسفیم که هنوزازوضعیت شهرهای استان خودش هم خبرندارد.
معمولان اززمانی که روستا بوده تاالآن که بخشداری است همواره جزو شهرستان پلدختربوده است.
انشاالله اگراین کاربرازاین پس قراربود نظریه کارشناسی بدهند برود کمی جغرافیا مطالعه کند.
نقل قول کردن
#15 کیومرث 1393-07-28 12:53
تذکر شما به یادم خواهد ماند
ولی باز هم اعتقاد دارم باید بار خرم‌آباد را کاهش داد نه بار بر روی دوشش گذاشت
می‌شود بار چگنی، زاغه، چغلوندی و سپید دشت را از دوش خرم‌آباد برداشت. اعتقاد دارم خرم‌‌آباد الان به جایی رسیده که باید نقش اصلی خود که همان مرکزیت فرهنگی لر است ایفاء کند تا با رفتارمان کاری کنیم همه از ما ببرند. دوستان یا خبر ندارند یا خودشان را به راه دیگری زده‌اند... همین الآن شما با این بحث چهار شهر را با ما از در نزاع درآورده‌اید بعد چگونه توقع دارید منافعشان را با ما یکی کنند؟ خیلی دوست دارم بحث را بازتر کنم اما می‌إانم گوش شنوایی نیست و البته فایده‌ای هم ندارد! وقتی نماینده بالای منبر رفته و برای اینکه رأی بیاورد منافع کل استان را به چالش می‌کشد حرف من به هیچ جا نمی‌رسد ولی این را بدانید با دست خودمان به هم قومان و هم‌کیشانمان ستم می‌کنیم
نقل قول کردن
#16 كارمند علوم پزشكي 1393-07-28 13:20
نصيري جان دزد بزرگ شما هستيد كه حق همه شهرهاي استان را بالا كشيده و70 درصدصنايع لرستان را قبضه كرده ايد . دزد اصلي شما هستيد كه چند سال قبل در جلسه اي كه من انجا حضور داشتم و معاون وزير بهداشت به استان امده بود زمانيكه دانشكده داروسازي را به خرم اباد داد نماينده شما پهلوي وزير و رييس ترسوي وقت دانشگاه نشسته بود و گفت كه اين دانشكده را من هديه براي بروجرد ميبرم و رييس هم از ترس صندلي رياستش حرفي نزد . بعدها زماني كه قرار شد احداث شود تازه فهميدند بروجرد شرايط لازم را ندارد و زيرساختهايش فراهم نيست .خدا خواست حق دزيده شده مردم خرم اباد به دامان انها برگردد .
نقل قول کردن
#17 کیومرث 1393-07-28 14:02
آقای کارمند علوم پزشکی . یک دانشکده فکستنی ارزش این همه ایجاد دشمنی را نداشت کاش همان را هدیه می‌دادند به اینها و از ظرفیت آن آقا که عیدی گرفته استفاده می کردند 4 دانشکده دیگر برای علوم پزشکی می‌گرفتند. شما باید به رییس ترسوت می‌گفتی دانشکده را عیدی دادی نوش جانشان برو دانشکده طب سنتی، پزشکی هسته‌ای و ....و ... بگیر آن موقع همه ما راضی بودیم. آنها دوست دارند بگویند ما قطب داروسازی هستیم ما هم می‌گفتیم ما قطب پزشکی هستیم
براستی چرا ما این قدر بسته فکریم؟
نقل قول کردن
#18 حسن 1393-07-28 14:43
خدا در جای حق نشسته، و انشالله خرم آباد را به حق خود می رساند. و ای کاش یک بصیرتی هم به این بروجردی ها بدهد، افرادی که طوری از شهرشان می گویند که...!! اما وقتی به آمارهای شهرشان می نگری تاسف می خوری که این همه آسیب اجتماعی و بزهکاری با این همه سرمایه ای که به زور و حق خوری همسایگان به آنجا برده اند از کجا آمده؟ برخی افرادش موجب شرمساری سرزمین کهن لرستان اند. اكثر بروجردی ها با هرکس که پیشرفت می کند سر ناسازگاری دارند، با خرم آباد کم بحث داشتن، امروزه به ملایری ها هم گیر می دهند!!!(به وبلاگ های آن ها مراجعه کنید) کسی هم نیست بگوید شمایی که این همه حق خوری کرده اید به کجا رسیده اید؟ این همه هوچی گری برایتان چه آورده است؟ شما که روز به روز دستتان بیشتر دارد رو می شود، خنده آورتر از همه، تاریخ سازی های مضحک آن هاست، این را کجای دلمان بگذاریم!!! فکر می کنند تاریخ را هم می شود دزدید. چوب خدا صدا ندارد.
نقل قول کردن
#19 علی 1393-07-28 16:57
شما خجالت نمیکشید؟ خداوکیلی کمی تحقیق کنید در همان زمان که میگویید وزیرکشور با نماینده بروجرد فامیل بود نماینده بروجرد به رحمت خدا رفته بود و این نماینده خرم آباد بود که میخواست با هوچی گری و لات بازی و هر نحوی دیگر اجازه ندهد نماینده دوم به بروجرد برسد، فکر کردید همه جا مثل این استانیست که شما ساخته اید که رابطه فامیلی بر همه چیز واجب تر باشد؟ در ضمن در همان زمان بود که چالان چولان را از بروجرد دزدیدید به بهانه بزرگتر کردن شهری دیگر. که ما بخیل نیستیم و خوشحالیم که شهرهای دیگر پیشرفت کنند، اما شما چه؟ میخواستید به زور از دیگر شهر های اطراف کم نکنید تا این دردسر بزرگی که پهلوی آنرا مرکز لرستان کرد بزرگتر نشود که اکنون نگران تعداد نمایندگانش باشید که البته شما حتی به فکر حقوق مردم خرم آباد نیز نیستید به فکر زد و بندهای بیشتر هستید. دانشکده دزدهای عزیز دانشکده مارو پس بدید.
نقل قول کردن
#20 کیومرث 1393-07-28 20:36
زمانی در یک جایی بین دو فامیل جنگ تفنگ شد. دلیل آن را پرسیدیم گفتند داماد پول نداشته قسط وامشو بده چون پدر خانم محترم ضامن بوده بانک یقه پدر خانمو گرفته و پدر خانم نیز عصبانی با تفنگ رفته سراغ داماد که بیا قسط وامتو بده (باور کنید عین واقعیته)
خلاصه درگیری شدید شده بود. روزی پای صحبت یکی از بزرگان بودم که ظاهراً آقای داماد را این‌گونه نصیحت کرده بود که فلانی وقتی دیدی پول نداری و وضعیتت این‌طوریه دست دخترش (همسر ش) رو میگرفتی با نوه‌هاش (فرزندان خودش) می‌بردی پیش پدر خانم که پدر بزرگوار که سایه شما همیشه سر ما بوده و زحمت وام ما رو کشیدی و ضامن شدی خودت خبر داری که من الآن بیکارم و شاهدی که چطور این در و اون در می زنم اما نتونستم قسطهامو بدم هیچ بلکه الآن حسابی گرفتارم حالا به تو پناه آوردم که چند صباحی این نوه‌هاتو دریابی که من بتونم این شهر و اون شهر برم تا بتونم کسب روزی کنم. اون گفته تو چرا وامتو ندادی تو گفتی خوب کردم و نمیدمم و الی آخر که خودتون بهتر میتونید حدس بزنید.
نقل قول کردن
#21 کیومرث 1393-07-28 20:37
ادامه از پست قبلی....
به نظر شما کلام این نوع سخن گفتن اثر بیشتر نداشت؟ امروز ما باید برای خرم‌آباد نقش همین بزرگی رو که این حرفاها رو میزد ایفا کنیم نه اینکه بگیم خوب کردیم و شما اینطوری کردید و فلان و بهمان... دوستان مشکل امروز لرستان که کم و بیش بخصوص در بحث بیکاری با اون دست و پنجه نرم می‌کنیم اینجاست. چون ما نقش اصلیمونو رها کردیم بجای اینکه بزرگتر یه خونواده بشیم افتادیم دنبال رقابت با بچه هامون؟ معلومه بچه‌هامون روشون تو رومون باز میشه؟ مصداق‌هاشم زیاده تا دلتون بخواد...
نقل قول کردن
#22 محمد 1393-07-28 21:33
به قول اقا كيومرث كه حكايت جنگ تفنگ در بروجرد رو پيش و مثال جالبي از وضعيت فرهنگي و اجتماعي بروجرد زده در تكميلش بايد ياداور بشم همين چند وقت پيش هم يك بچه توي بروجرد پدرش رو كه طلافروش بود به خاطر ارث و ميراث كشت .
نقل قول کردن
#23 حسین 1393-07-28 22:31
اصلا ما کاری به ملایر نداریم، درست، ملایر 100 سال است که دو نماینده در مجلس دارد(نوش جانشان، خدا بیشتر به آن ها بدهد) اما بحث ما با این ده است که امروزه فرزند ناخلفی شده و ادعاهای واهی دارد، اینکه به حق کشی هایشان و به و به باندبازی و دروغ گویی هایشان افتخار می کنند و سعی می کنند این صفات را به دیگران نسبت دهند تا خودشان متهم نشوند مسئله است، امروز برای همه یکی از این موردها روشن شد.(هرچند برای ما روشن بود) باید در مورد صنایع استان هم روشنگری شود که چه دست هایی در گذشته باعث این تبعیض شده؟.آخر کسی نیست بگوید مطابق اسناد رسمی کشور، شما بخشی از خرم آباد بودید، یه روزایی حتی شهر هم نبودید، یادشان هم هست!!، در تاریخ سازی هم که استادند،(در دوره ای که هنوز شهر نبوده اند خود را مرکز یکی از ایالات ایران می دانند)، کد تلفنشان هنوز هم زیرمجموعه ی خرم آباد است، یک دروغی هم برای این بسازند کمی بخندیم.
نقل قول کردن
#24 حسین 1393-07-28 23:36
بنده یک نظری دارم، همین سایت یافته بیاید یک بررسی کند، براساس جمعیت، استعدادهای طبیعی، شرایط اقلیمی، معادن، راه های مواصلاتی، شرایط آب و هوایی،زیرساخت ها و در یک واژه« آمایش سرزمین» بیایید بررسی کنید چه صنایعی را می توان در کدام شهر ایجاد کرد و کدام صنایع در اولویت هستند و با این داده ها بیایید مشخص کنید سهم هر شهرستان از صنعت استان چقدر باید باشد، و در آخر بیایید ببینید کدام شهرها کمبود بیشتری دارند(یعنی حقشان کمتر ادا شده) صنایع را به سمت آن ها ببرید، به این ترتیب به عدالت هم نزدیک تر می شویم، یکی از مهم ترین دلایلی که استان لرستان بیشترین آمار بیکاری را دارد این است که ثروت استان به صورت عادلانه توزیع نشده، این امر باعث مهاجرت نیروی انسانی از دیگر مناطق استان و آواره شدن سرمایه های استان لرستان در دیگر شهرها(به ویژه تهران)شده است که باید با شرایط دربه دری و غریبی دست و پنجه نرم کنند و گاه تحقیر هم شوند. پس بهتر است روشنگری کنید که چه کسانی بیشترین حق خوری را داشته اند و باعث شدند امروز وضعمان چنین شود.
____________________
يافته: سلام و سپاس
اين‌ كارها كه ذكر كرديد به زمان و هزينه نياز دارد. البته كساني هستند كه در ادارات مسوول اين كار هستند و انجامش نمي‌دهند و در قبالش پول هم دريافت مي‌كنند.
همچنين اگر انجام شود نيز اميد نمي‌رود بازي‌هاي سياسي در اين استان اجازه پياده شدنش را بدهد ...
نقل قول کردن
#25 کیومرث 1393-07-29 07:02
جناب محمد بنده چیزی درباره بروجرد نگفتم و در متن من نیز اشاره‌ای نشده که مربوط به کجاست البته قطعاً خرم‌آباد نیست. بخشی از پیام من درباره خرم‌آباد بود که یافته ظاهراً حذفش کرده
به هر صورت من روش و سبک سیاقتان را درباره لرستان قبول ندارم. اتفاقات و نظراتی که در هم‌استانی‌های عزیز می‌دهند به عقیده من در شأن مردم این استان نیست.
نقل قول کردن
#26 حسین 1393-07-29 08:54
یافته جان شما که مسئول اجرایی استان نیستید، وظیفه ی شما تنها روشنگری کردن است، به راحتی بایک جستجوی ساده می توان فهمید که هر شهرستان چقدر جمعیت دارد، چند درصد معادن(از چه نوعی) در آنجاست، وضعیت صنعت هم که با یک جستجوی ساده به راحتی پیدا می شود، بعد می توان گفت مثلا شهرستان پلدختر چقدر جمعیت دارد،چقدر معدن دارد، این زیرساخت ها را دارد ولی در بخش صنعت چقدر سهم دارد، و بعد مثلا بروجرد را بررسی کنید ببینید چقدر شرایطش را داشته و الان چند درصد صنایع استان آنجاست، حداقل مردم می فهمند، در یک جدول می توانید این ها را مقایسه کنید. با این وضع دست های پشت پرده هم اندک اندک رو می شود، شما توکل به خدا کنید، و برای اجرای عدالت در این استان گامی بردارید، لااقل می فهمید ثروت خدادادی استان چگونه توزیع شده، اما ثروت انسان ساز در استان چگونه توزیع شده است؟ با این مقایسه می توان فهمید چرا مردم برخی شهرها مجبورند مهاجرت کنند و با ناراحتی زادگاه خود را ترک کنند، می شود فهمید در این سی چهل ساله چه کسانی بیشتر از حقشان برده اند و چه کسانی محروم ماده اند.
نقل قول کردن
#27 آگاه 1393-07-29 18:25
جانا سخن از زبان ما می گویی! دقیقاً حجم طرح های افتتاح شده و توزیع بودجه سالیانه استان بلاخص از سال 89،میزان بیکاری هر شهرستان و عملکرد ادارات در حفظ میراث فرهنگی،بهداشت و درمان هر شهرستان به نسبت جمعیت همه چیز رو کاملاً نشون میده،حتماً یافته انتشار بده که چند طرح مهر ماندگار در شهرستان ها به تفکیک و با چه مبلغی تکمیل شدند.ما منتظریم ببینیم که با هر شهرستان چطور برخورد کرده اند و در کجا چه جوری خرج کرده اند.و سهم بخش خصوصی و دولتی در هر شهرستان چقدر (به ریال) و چند درصد بوده ،ما حصل قضیه چی شده؟
آمار و ارقام زبانیست که هرگز دروغ نمی گویند! بسم الله منتظریم!!
نقل قول کردن
#28 نوید 1393-07-29 22:15
اولا بروجرد مهم ترین نقطه معدنی لرستانه دوما بروجرد 33 درصد صنایع لرستان رو داره که همه خصوصی هستند نه دولتی یعنی خودشون کار کردند https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com%2Fdetail%2FNews%2F2065095&ei=ZqlGVLuXGOXjsAS2gIHACA&usg=AFQjCNFQgmtXZ-GLqVOCd1VXXBf8pAgNYQ&sig2=RjUDf_TnZLnUsgEvYKuoJQ&bvm=bv.77880786,d.cWc
نقل قول کردن
#29 سعید 1393-07-30 00:45
متاسفم که اینقدر کینه ورزانه در مورد بروجرد نظر می دهید. بروجرد تا قبل از پهلوی (ولایت بروجرد) و همسایه (ولایت لرستان) بوده و استقلال داشته و حتی زمانی مرکز بروجرد و لرستان و خوزستان بوده و شهر خیلی آبادی بوده. تقسیمات رضاخانی بعد از سرکوب لرستان باعث شد که بروجرد پیشکش لرستان بشه تا لرها قانع بشن و تمکین کنند. بعد هم معلم و تاجر و پزشک از بروجرد به خرم آباد رفت تا فرهنگ و شهرنشینی در لرستان ایجاد بشه. حداقل نمک نشناس نباشید و به همین دلیل قدردان باشید.

ضمنا بروجرد از قرن سوم (دو قرن قبل از این که اسم لر و لرستان ایجاد بشه) زمانی که جزو جبال بود شهر بزرگ و تجاری بوده و خراجش از همدان هم بیشتر بوده (کمی مطالعه کنید). از دوره صفوی به بعد هم همیشه همراه چند شهر دیگه جزو شهرهای صنعتی محسوب می شده و این مقداری هم که براش باقی مونده ته مانده سابقه تاریخیشه وگرنه خدائیش شما مرکز استانی ها چه خیری تون به بقیه استان به خصوص بروجرد رسیده که حالا این همه هم تیکه و متلک می اندازید؟!
نقل قول کردن
#30 ساکی 1393-07-30 16:06
به نقل از کیومرث:
این دوستی که مطلب را نوشته ظاهراً تاریخ‌ها را اشتباه گرفته خوب است کمی منطقی‌تر باشیم. زمانی که بروجرد دو نماینده گرفت اصلاً نماینده‌ای در مجلس نداشت. آن زمان نماینده این شهر فوت کرده بود. همان زمان استانداری لرستان در اقداماتی عجیب معمولان و سپیددشت را به خرم آباد چسباند تا سه نماینده بگیرد! به نظرم این کارها همه غیرکارشناسی بود و هست. سپید دشت به خرم آباد ضمیمه شده بار این شهر زیاد شده مشکلات آن نیز به ما ارث رسیده... فرض کنیم سه نماینده بشویم به نظر شما این همه مشکلات با این همه بخشی که به خرم آباد اضافه شده آیا مشکلاتش حل می شود؟ راهکار آن ساده است سپید دشت را دورود، معمولان به پلدختر، چغلوندی به بروجرد ملحق شود. کلی از بار خرم آباد کاسته می شود. ما همه چیز را برای خودمان می خواهیم و این باعث می شود حق رفاه را از خود و دیگران سلب کنیم.

به نظر شما با این الحاقاتی که به صورت ضربتی فرمودید !!!!! جایگاه و وسعت جغرافیایی مرکز سیاسی و ادراری یک استان متزلزل نمی شود ؟؟
نقل قول کردن
#31 ساکی 1393-07-30 16:11
به نقل از کیومرث:
وبلاگ‌هایشان همه بر طبل جدایی می کوبند؟ کدام آرام کردن فضا؟ اتفاقاً این ماییم که رابطه‌مان را با همه بد کرده‌ایم

جناب کیومرث همه مخاطبان یافته ماه هاست از طرز نظر گذاشتنتان میدانند که شما اهل بروجرد هستین،پس مرحمت بفرمایید از زبان یک خرم آبادی ! خرم اباد را نکوبید !!!!
آدم خوب نیست خودشو بی اصل و بی هویت جا بزنه
اين تكنيكها هم قديمي شده !
نقل قول کردن
#32 ساکی 1393-07-30 16:30
[quote name="نوید"]اول ا بروجرد مهم ترین نقطه معدنی لرستانه دوما بروجرد 33 درصد صنایع لرستان رو داره که همه خصوصی هستند نه دولتی یعنی خودشون کار کردند
البته 70 درصد صنایع استان رو قبضه کردند خصوصا از سه شهر دورود، ازنا و خرم آباد که تا جایی که تونستند فرصت های سرمایه گزاری در این سه شهر رو به وسیله لابی گری و حق خوری گرفته انددر مسله آزاد راه هم آزاد راه به دلیل کاهش مسافت قابل توجه قرار بود از شازند به ذورود و سپس خرم اباد متصل شود و از این طریق علاوه بر کاهش بیشتر مسیر تهران - بندر امام سبب نزدیکی بیشتر شهرهای شرق لرستان به مرکز استان می شد ولی باز هم برخي مردم بروجرد با طومار و نامه و اعتراض این حق رو از مردم شرق لرستان گرفتند در صورتی که مسير بروجرد به مرکز استان چهاربانده است و باز هم یک حق خوری دیگر برای ازنا و دروود و الیگودرز .............
نقل قول کردن
#33 ساکی 1393-07-30 16:40
به نقل از سعید:
متاسفم که اینقدر کینه ورزانه در مورد بروجرد نظر می دهید. بروجرد تا قبل از پهلوی (ولایت بروجرد) و همسایه (ولایت لرستان) بوده و استقلال داشته و حتی زمانی مرکز بروجرد و لرستان و خوزستان بوده و شهر خیلی آبادی بوده. تقسیمات رضاخانی بعد از سرکوب لرستان باعث شد که بروجرد پیشکش لرستان بشه تا

چرا تاریخ را زیر سوال می برید و من هم به شخصه بدون هیچ دلیل و منطقی می توانم بگویم خرم آباد زمانی پایتخت ایران بوده و تهران هم از روستاها و توابع اش !!!
چرا مردم استان رو ناآگاه میدونین؟؟
چرا دوست دارین با این حرف های بی پایه و اساس گذشته و تاریخ را تحریف کنین حرف هایی که همگی ناشی از تعصب بی جا موجبات خنده دیگر هم استانی ها را فراهم می آورد ؟؟
آیا با وجود شهرهای آبادی همچون اهواز، همدان و کرمانشاه چگونه بروجردی که اکنون جمعیت شهریش یک پنجم اهواز نیست را مرکز ایالات خوزستان معرفی می کنین ؟
اگر چه وبلاگ هایتان نشان می دهد که در تاریخ سازی شهره خاص و عامید اگر الان هم پیشرفت داشته اید ناشی از حق خوری از همسایگانتان است
نقل قول کردن
#34 حسین 1393-07-30 19:38
جنابی که می گویید آگاهید، خوب نیستید!!، اگر می بودید، که سخن یاوه نمی گفتید!!، یا حداقل سکوت می کردید، در اینکه در بروجرد معدن هست که شکی نیست(بیابان که نیست)، بیایید تمام منابع را بسنجید، همه ی معادن را، همه ی ظرفیت ها را، آن وقت می بینید همین 33 درصد صنعتی هم که در بروجرد هست(به قول خودتان) زیادی به سر بروجرده، شما بیشتر از حقتان برده اید و در واقع به جوانان بیکار دیگر شهرها ستم کرده اید(خداوند کسانی را که حق خوری کردن نبخشد)، شما از لحاظ وسعت جغرافیایی، جمعیت، و دیگر داشته ها، هیچ گاه یک سوم استان لرستان نیستید، اگر حق را به حق دار بدهند، باید در چند سال آینده به دیگر شهرها رسیدگی کنند تا زخم های کهنه ای که بر جوامعشان آمده التیام یابد، و همه به نوعی در سهم خواهی برابر شوند، آنگاه می شود در رقابت با دیگران سخن گفت و به پیشرفت اندیشید.
نقل قول کردن
#35 محمود 1393-07-30 19:39
پس که اینطور از بروجرد آدم آوردند که به خرم آبادی ها مدنیت بیاموزند!! اگر شماها نبودید چه افتضاحی اکنون در این منطقه رخ می داد؟؟ واقعا برایتان و نگرشتان و گذشته یتان و آینده یتان متاسفم، من نمی دانم چرا در بروجرد یک شکاف تمدنی هست، یعنی خرم آباد دارای یک پیشینه ی تاریخی است(از دوره ی ایلام تا کنون) در ملایر یک پیشینه ی درخشان تاریخی هست(از دوره ی ایلام، مادها تا امروز) اما این وسط بروجردی هی می گویند شهر نمیدونم چیچیان...، آخر یکی جعل تاریخ پان ترک ها برایم قابل هضم نیست یکی هم جعل تاریخ بروجردی ها. امروز کتاب تاریخ کاملی از ایران سراغ نداریم(لااقل من ندیدم) که از تاریخ ایران گفته باشد اما نام خرم آباد (شاپورخواست)، ملایر، همدان در آن نباشد. اما این وسط از بروجرد در برخی منابع مگر درگیری بوده باشد که یادی کرده باشند. آخر شما به چه می نازی ؟ تاریخ حزینتان هم فقط برای خودتان آرامش بخش است. یک نوشته ی بی سند در زمان بحبوحه ی جنگ جهانی به یک آدم، شده همه ی سند شما برای تاریخ سازیتان!!!!
نقل قول کردن
#36 نوید 1393-07-30 22:59
به نقل از ساکی:
[quote name="نوید"]اولا بروجرد مهم ترین نقطه معدنی لرستانه دوما بروجرد 33 درصد صنایع لرستان رو داره که همه خصوصی هستند نه دولتی یعنی خودشون کار کردند
البته 70 درصد صنایع استان رو قبضه کردند خصوصا از سه شهر دورود، ازنا و خرم آباد که تا جایی که تونستند فرصت های سرمایه گزاری در این سه شهر رو به وسیله لابی گری و حق خوری گرفته اند در مسئله آزادراه هم آزادراه به دلیل کاهش مسافت قابل توجه قرار بود از شازند به دورود و سپس خرم اباد متصل شود و از این طریق علاوه بر کاهش بیشتر مسیر تهران - بندر امام سبب نزدیکی بیشتر شهرهای شرق لرستان به مرکز استان می شد ولی باز هم برخي مردم بروجرد با طومار و نامه و اعتراض این حق رو از مردم شرق لرستان گرفتند در صورتی که مسير بروجرد به مرکز استان چهاربانده است و باز هم یک حق خوری دیگر برای ازنا و دروود و الیگودرز .............

شما که تمامیت خواه نیستید اجازه می دادید محور جنوب از اراک الیگودرز دورود به جنوب می رفت همچون مسیر راه آهن جنوب پس شما خرم آبادی ها تمامیت خواهید
نقل قول کردن
#37 آگاه 1393-08-01 01:08
واقعاً اینجا بحث گم شده و متأسفم برای افرادی که همه چیز رو کنار گذاشتن با ملغمه ای از نفرت،حسادت و بخل همه چیز رو کنار هم گذاشتن از آزاد راه و راه آهن گرفته تا تاریخ و قدمت و چپاول صنایع آسمون و ریسمون می بافن!!
دوستان یک جوری از صنعت استان حرف می زنید که انگار لرستان یک استان فرا صنعتی کشوره که در اوهام بعضی ها 99 درصد اون در بروجرده و حق بقیه خورده شده! آخه مگه صنعت استان لرستان چی هست؟؟؟ در شهرهایی مثل ساوه یا نجف آباد یا سیرجان دو برابر کل کارخانه های استان لرستان صنایع حضور دارند! به من بگین در این ده سال گذشته چه کارخانه ای در بروجرد ساخته وافتتاح شده؟؟؟ 4 تا سنگبری و کارگاه خیارشور گیری و خشکبار شد صنعت؟؟
چند تا کارخونه نیمه تعطیل ورشکسته چه درمونی از این شهر دوا کرده؟ اون نماینده قوی ما چه کاری برای جلوگیری از ورشکستگی صنایع ما کرد؟ مطابق آمار رسمی همین استان بروجرد رتبه اولی بیکاری رو در این منطقه کسب کرده! آیا واقعاً از بیکاری جوانهای مردم در بروجرد شاد می شین و لذت می برین؟؟
نقل قول کردن
#38 سعید 1393-08-01 12:22
به نقل از آگاه:
دوستان یک جوری از صنعت استان حرف می زنید که انگار لرستان یک استان فرا صنعتی کشوره که در اوهام بعضی ها 99 درصد اون در بروجرده و حق بقیه خورده شده! .. آیا واقعاً از بیکاری جوانهای مردم در بروجرد شاد می شین و لذت می برین؟؟


اخیرا تعداد بیکاران شهرستان بروجرد 100 هزار نفر اعلام شده، اگه جمعیت پیر و کودکان رو از این شهرستان حذف کنیم و باقیمانده که حدود 200 هزار نفر می شه رو معیار قرار بدیم یعنی بیکاری در بروجرد 50 درصده و این در حالیه که لرستان به عنوان بیکارترین استان لرستان به طور متوسط 22 درصد بیکاری داره. عزیزان هم استانی، بروجرد محروم ترین و بیکارترین شهر این استانه و تعداد بیکارانش دو برابر شهرهای شماست بنابراین چه طور ادعا می شه که 70 درصد صنایع در اونجاست؟ مگه صنعت قابل شمارشه که با شمردن تعداد کارگاهها بخواهیم قضاوت کنیم. همین شازند در همسایگی ما 2 کارخانه (پتروشیمی و پالایشگاه) داره اما اشتغال و درآمدش از کل لرستان و صنایعش بیشتره.
نقل قول کردن
#39 علي 1394-03-30 16:40
به نقل از آگاه:
سالهاست شهرستان پلدختر که در حال حاضر 75000نفر جمعیت داره خودش به تنهایی یک نماینده داره! فکر بکنید ز


آقا چر از خودت متل مي سازي كجا روم اشكان به پلدختر پيوسته!!!!!!!!! 1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا