یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تخریب کتابخانه‌های عمومی لرستان: زيباكنار هم قرباني مي‌شوددر سالی که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته، وظایف مردم و مسوولان در پیاده‌سازی و اجرای سیاست‌های مرتبط با آن نیز افزایش یافته است و همه باید برای تحقق شعار امسال سعی مضاعف و مستمر داشته باشیم‌.
متاسفانه در لرستان، نه‌تنها تلاشی در جهت اجرای این شعار نشده بلکه در جهت عکس آن اتفاقات و مسائلی در جریان است که جای بسی تامل و تاسف دارد.
کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از نمادها و مراکز اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و بالا بردن سطح علمی و افزایش سرانه مطالعه مفید در بین مردم مخصوصاً جوانان‌، دانش‌آموزان و دانشگاهیان، اعم از اساتید و دانشجویان شناخته شده و به عبارتی خط مقدم حمایت از تحقق سیاست‌های مورد نظر مقام عظمای ولایت در زمینه گسترش فرهنگ است.
به فاصله کمی پس از تخریب کتابخانه عمومی هفده شهریور در شهرستان خرم‌آباد و عدم اختصاص فضای مناسب جهت ادامه فعالیت آن، اکنون تخریب کتابخانه زیبا‌کنار خرم‌آباد واقع در ساحلی دریاچه کیو کلید خورده است. متاسفانه بعضی از مسوولان ارشد استان به بهانه‌های مختلف و کارشناسی نشده در حالی کمر به تخریب کتابخانه مذکور بسته‌اند که ساختمان آن در 3 طبقه با هزینه بیت‌المال دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و در ابتدا و آغاز عملیات احداث آن، کلیه‌ي مجوزها‌ی آن اخذ گردیده و توسط دكتر دهمرده استاندار وقت جهت کتابخانه عمومی در اختیار قرار گرفته است.
اکنون نیز تعدادی از مسوولان اصلی تصمیم گیرنده با وعده‌هایی شبیه به آن‌هایی که در زمان تخریب کتابخانه عمومی هفده شهریور دادند از جمله دادن زمین دیگری در جای مناسب همراه با اعتبار مورد نیاز ساخت، سعی در تخریب این کتابخانه دارند.
لذا از مهندس بازوند استاندار لرستان انتظار می‌رود که از روند تخریب امکان فرهنگی جلوگیری به عمل آورده و دستور ادامه‌ي عملیات ساخت و تکمیل کتابخانه زیبا‌کنار خرم‌آباد را صادر نمايد.
 ارسال کننده: امير  لطفي / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 ساکی 1393-07-23 19:40
ممنون بابت اطلاع رسانیتون ولی سه نکته را یاد اور شوم:
1. تصمیم به تخریب این کتابخانه و جلوگیری از ساخت آن بهترین تصمیم گرفته شده توسط مسئولین بوده است چرا که این پروژه در قلب و حریم فضای سبز پارک زیباکنار قرار گرفته است و از طرفی بستر را بر خیابان ساحلی پشت سر خود تنگ نموده است ! و سبب عدم انسجام و نازیبایی این پارک زیبا شده است، جلوی ضرر را هرجا بگیریم فایده است چرا که خرج بیشتر از این برای این پروژه غیرکارشناسی فقط هرز منابع بیت المال است ضمننا مگر زمین قحط بوده که این نقطه انتخاب گردیده است
2. این پروژه اکنون در مرحله اسکلت است چگونه در این مرحله پیشرفت 70 درصدی دارد ؟؟؟؟؟ حداکثر پیشرفت فیزیک این پروژه 30 تا 35 درصد است.
3. فرموده اید کلیه مجوزات اخذ گردیده است در صورتی که شهرداری به علت قرارگیری در حریم پارک و تنگ کردن بستر خیابانی که از پشت آن می گذرد اصلا پروانه ساخت به این پروژه نداده است !
ضمننا کلیه چنین تصمیماتی زیر نظر شخص استاندار و با موافقت ایشان صورت می گیرد.
سپاس مجدد از اطلاع رسانی و پیشنهادی که ارائه دادید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا