یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برای گفت‌وگويی ورزشی سر صحبت را با يكي از همشهريان باز می‌كنم. هنوز حرفی از دهان من بیرون نیامده، طرف تمام دانسته‌هایش از زندگی دوست و رفیقان قبلی‌اش را برای من رو مي‌كند!
با زدن زیر‌آب ديگران، ما بزرگ نخواهیم شد!در حالي كه مطالب عنوان شده نه به بحث ما ربطی دارد، نه به موضوع ورزشی كه می‌خواهم در رابطه با آن با وی گفت‌وگو كنم مرتبط است!
 اصلاً نمی‌دانم چرا زندگی خصوصی دوست قدیمی‌اش را برای من كه چندان با وي صميمي نيستم بازگو می‌كند؟
این كه فلانی چه مقدار ارث پدری نصیبش شده و اين پول‌ها را از كجا آورده‌اند، چرا مجدداً همسری برگزیده، علت این كه از كجا آورده ماشین آخرین مدل خریده و این كه چرا دختر فلانی را برای پسرش گرفته و چنین گفته‌هایی در رابطه با دوست قدیمی‌اش جز تخریب شخصیت دیگران در نگاه من خبرنگار چیز دیگری نمی‌تواند باشد!
واقعاً در چنین مواقعی درمانده می‌شوم كه چرا این قدر با متر و ترازو در زندگی دیگران دقیق می‌شویم در حالی كه خودمان ممكن است در همان زمان، هزاران عیب و ایراد بدتر از ديگران داشته باشیم.
بارها رك و صریح به این‌گونه آدم‌ها كه به جای فعالیت‌های ورزشی خود از زندگی شخصی دیگران برایم می‌گویند، گفته‌ام: از خودت بگو، كاری به زندگی خصوصی دیگران نداشته باش، بگو خودت چند مَرده حلاجی!
اين مثال را مي‌توان به جاهاي ديگر از جمله ادارات لرستان نيز تعميم داد. متأسفانه عده‌اي براي به دست آوردن پست و مقام حاضرند هر گونه جنايتي مرتكب شوند و براي به زير كشيدن ديگران، چه نامردي‌ها كه نمي‌كنند تا با كله‌پا كردن كساني كه خوش‌شان از آن‌ها نمي‌يابد، بخشي از عقده‌هاي دروني خويش را تسكين دهند!
ای كاش روزی برسد كه بدانیم با زیر آب زدن دیگران، ما بزرگ نخواهیم شد، بلكه بر عكس به شدت شخصیت خود را زیر سوال می‌بریم.
بهتر نيست به جاي پايين كشيدن ديگران، سعي كنيم با كسب فضايل انساني خودمان را بالا بكشيم؟!
 برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد  داودوندی / بروجرد
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی وفایی 1393-07-09 21:10
سلام علیکم

امام سجاد(ع) در دعاهایشان می فرمودند خداوندا چشمهایم ،گوشهایم ،پاهایم و...نعمتهای هستند که توی خدا به من داده ای تا به این نعمت ها نیاز دارم از آنها محرومم نکن .
الهی سالم باشید و با نعمت های او
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا