برق یکی از نیازهای اساسی جامعه و بشر برای رشد و تعالی در همه حوزه‌ها می‌باشد و از زیر‌ساخت‌های توسعه هر کشوری محسوب می‌گردد.
 مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص برق‌رسانی به دورترین روستاها و شهرها برگ زرینی بر تلريخ كشورمان افزودند  و گام های چشم‌گیری در اين زمينه برداشته‌اند.
 در استان لرستان، علی‌رغم تلاش‌ها و خدمات ارائه شده به مردم‌، اما می‌بینیم در برابر همه سر و صداها و تبلیغات رسانه‌ای، آن طور که باید و شاید به صورت تخصصی به اولویت‌های ضروری حوزه برق توجه نکردیم و نتوانستیم چالش‌های پیش روی برق در استان را به نحو احسن تبدیل به نقاط قوت استان نماییم.
 بحث احداث نیروگاه‌های استان در خرم‌آباد و بروجرد از سال 85 تا به حال مطرح شده و علی‌رغم آن که احداث این دو نیروگاه می‌تواند نقش انکارناپذیری در توسعه استان ایفا کند، همچنان در اندر خم یک کوچه بسر می‌برند و در حال حاضر بعد از گذشت 7‌-8 سال از کلنگ‌زنی این دو پروژه مهم‌، ساخت آن‌ها با حرکت بسیار لاک‌پشتی در حال انجام هستند.
 با توجه به این که احداث این نیروگاه‌ها مرتبط با حوزه برق استان هستند انتظار می‌رود مسوولان شركت برق در خصوص پی‌گیری‌ها و رایزنی‌ها براي تسريع در احداث آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گيرند تا این نیروگاه‌ها وارد چرخه مدار شوند و به توسعه استان کمک شایانی نمايند اما ظاهر قضیه که این را نشان نمی‌دهد و محل اجرای پروژه، معرف عملکرد مسوولین استانی و کشوری است.
  از طرف دیگر، متاسفانه متولی شركت برق استان مدام در حال تبلیغات رسانه‌ای و معرفی نمودن دستگاه خود به عنوان دستگاه برتر کشوری است، اما آمار مي‌گويد که بیش از 155 روستای استان فاقد برق هستند! بدتر آن که در مقابل دوربین رسانه اعلام می‌نمایند که قادر به برق‌دار نمودن این روستاها نیستند!
بايد پرسيد مردم محروم روستاها‌ی لرستان چه گناهی مرتکب شد‌ه‌اند که برخي آقایان با شهامت تمام خبر عدم توانایی در برق رسانی‌به روستاها را اعلام می‌نمايند و آن‌ها را نااميد مي‌كنند؟! مسوولان باید بدانند که مدیر خوب وقتی شناخته می‌شود که در مواقع بحران توانایی خود را نمایش دهد در غیر این صورت و در شرایط عادی، همه مدیران وظایف خود را انجام مي دهند. بهتر نيست به جای هزینه‌های غیرضروری و در بوق و کرنا کردن برگزاري همایش‌های اجرا شده و امورات نه چندان ضروري، اولویت‌های خود را فراموش نکنیم و به داد ما مردم کشاورز و محروم روستایی برسیم؟
 اگر مسوولان اين شركت نمی‌توانند به بیش از آماری که خودشان اعلام کرده‌اند برق‌رسانی کنند پس فلسفه وجودی خیر و برکت آن‌ها برای مردم و به خصوص روستاییان چیست؟ آیا معناي مدیریت جهادی چنين است؟ وقتی ما از وظایف ذاتی خود سر باز می‌زنیم، پس چه کسانی باید پاسخ مردم محروم روستاها را بدهند؟
از دیگر مواردی که اعتراض شماري از مردم را به همراه داشته، برق‌رسانی به مجتمع بام خرم‌آباد بوده که اولاً بر اساس شنیده‌ها هزینه‌هایی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای برق‌رسانی اين مجموعه صرف شده و دوماً هر شبانه‌روز بالغ بر 50 میلیون تومان هزینه مصرف برق این مجتمع می‌باشد. این یعنی کار غیر‌کارشناسی و بدون مطالعه که متاسفانه در گذشته بر اساس توصیه بعضی مسوولان استان توسط شرکت توزیع برق استان انجام شد و بار مالی زیادی به استان تحمیل كرد، در صورتی که می‌توانستیم با احداث یک نیروگاه كوچك مستقل برای این مجتمع، هم اطراف آن را نمایی زیبا ببخشیدیم و هم این که هزینه‌های آن را کاهش دهيم.
مورد دیگر پخش آیتم ثابت برنامه قطعی‌های مکرر برق نقاط مختلف استان در شبکه افلاک است که می‌بینیم هر شب در اخبار شبکه، آیتمی با اين موضوع پخش می‌شود و اعلام مي‌گردد كه روز بعد برق قسمتی از استان قطع خواهد شد!
آیا زمان آن نرسیده است مردم را از قطعی برق رهايي بخشيم و این قدر در شبکه افلاک اعلام نكنيم که برق فلان شهر فردا به مدت چند ساعت قطع می‌شود؟! آیا نمی‌شود یک بار برای همیشه و به صورت تخصصی این مشکلات را برطرف كرد؟ این آیتم به قدری خسته‌کننده و تکراری شده که داد خبرنگاران شبکه را هم درآورده و در نشست‌هاي خبري انتقاد خود را به گوش مسوولان رساندند.
این موارد در حالی رخ می‌دهد که مسوولان وزارت نیرو برق‌رسانی به روستاهای محروم کشور را از اولویت کاری خود ذكر مي‌كنند و به انجام آن تاکید می‌ورزند، اما متاسفانه این ضرورت‌ها در حوزه برق لرستان به فراموشی سپرده شده است و تا کنون به صورت تخصصی خدمتی از مسوولان انجام نشده است.
اگر هم آن‌ها ادعايي خلاف موارد مطرح شده دارند، اين گوي و اين ميدان! لطفاً پاسخ ما را با دليل و مدرك منتشر كنند تا در صورت اشتباه كردن ما، از آن‌ها معذرت‌خواهي كنيم!
ارسال کننده:  ایمان  بیرانوند