یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از اقدامات و خدماتی که شهرداری خرم‌آباد طی چند ماه از روی کار آمدن محمد مهرابی به عنوان شهردار انجام داده است، تکمیل پل 9 دی خیابان 60 متری است.
این پروژه که حدود 26 سال از شروع کلنگ‌زنی آن می‌گذ‌شت تا قبل از 1393 کم‌تر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به یک‌باره طی مدت‌زمان کم‌تر از 6 ماه و با تلاش شبانه‌روزی كاركنان شهرداری به حد بهره‌برداری رسیده است. البته در حال حاضر از سوی پیمانکار تحویل شهرداری به عنوان مسوول پروژه داده نشده است.
از مهم‌ترین خدمات این پروژه، روان‌سازی ترافیک از سمت جنوب شهر به شمال و کاهش چشم‌گیر بار ترافیکی از مرکز شهر می‌باشد.
متاسفانه طی دو روز گذشته بر اثر ضعف مفرط عملکرد آب و فاضلاب شهری خرم‌آباد در نگه‌داری منبع آب مجاور پل 9 دی و ترکیدن لوله‌های آب منبع، به مدت دو روز آب منبع به سمت پایه‌های پل سرازیر و دریاچه‌ای را در محل پل و خیابان 60 متری به وجود آورد که علی‌رغم تماس‌های مکرر اهالی محل و مسوولان شهرداری، اقدامی از سوی آب فاضلاب جهت قطع و کنترل آب منبع صورت نگرفت.
 همین عامل موجب شد که در قسمت پیاده‌رو پل به دلیل طغیان آب منبع حدود 2 سانتی‌متر بین بتن و آسفالت فاصله افتاده است که متاسفانه این موضوع باعث بروز شایعاتی از سوی برخی افرادی شد که اكثراً دل در گرو توسعه شهر نداشته و ندارند.

تخريب پل 9 دي خرم‌آباد شايعه‌اي بيش نيست/ شهرداري ادعاي خسارت مي‌كند
قبل از هر چیز باید اذعان نمود که نقد و به خصوص انتقادهای سازنده و بدون اهداف تخریبی نیاز هر مجموعه‌ای است، اما این که به  محض بروز مشکلی جزئی (‌که حتی معاون عمرانی استاندار هم در بازدید از پل 9 دی مشکل ایجاد شده را جزئی قلمداد کرد) شروع به اقدامات تخریبی علیه شهردار و مجموعه‌ی شهرداری نمایند به هیچ وجه اقدامی پسندیده نیست و بروز این شایعات هیچ کمکی جهت توسعه امور شهری نخواهد داشت.
برای بسیاری جای سوال است که چگونه طی یک اقدام سازماندهی شده در روز پنج‌شنبه اول صبح و قبل از شروع ساعت اداری، پیامک‌های تخریبی علیه شهرداری و برجسته کردن مشکل به وجود آمده به صورت وسیعی بین خبرنگاران پخش می‌شود؟! به راستی چه کسانی از این شایعه‌سازی‌ها خوشحالند؟ این شایعه‌سازی‌ها و برجسته کردن آن به نفع چه کسانی است؟ چرا وقتی روابط عمومی شهرداری اعلام  می‌کند که آمادگی آن را داریم تک‌تک اصحاب رسانه و اهالی فن و متخصصان را به محل حادثه ببریم و دغدغه‌های راستین آن‌ها را پاسخ دهیم و نشان بدهیم که کم‌ترین مشکلی برای پل به وجود نیامده است‌، اما باز هم موج تخریب‌ها به صورت اطلاع‌رسانی‌های درون حلقه‌ای از سوی برخی افراد ادمه دارد؟
همان طور که گفته شد محمد اصلاني معاون عمرانی استاندار لرستان در بازدید از محل پل 9 دی موضوع پیش آمده را ناچیز عنوان کرد، مهرابی شهردار خرم‌آباد در این باره گفت: به لحاظ فنی پل 9 دی کوچک‌ترین مشکلی ندارد و به ضرس قاطع اطمینان می‌دهم که اهالی فن و افراد متخصص را اگر به محل ببریم، با مشاهده اوضاع و بررسی آن بر این نظر مهر تایید خواهند زد.
در این میان، موضوعی که حائز اهمیت هست ذکر این نکته است که بررسی و کنترل کیفیت و نظارت بر پروژه‌های شهرداری بر عهده‌ی کمیسیون ماده 11 است که دو عضو شورا در این کمیسیون حضور دارند و باید پروژه‌ها از دید آن‌ها کنترل کیفیت شده و تایید و ترخیص شوند. به همین جهت حتی اگر ایراد فنی بر این پروژه هست، افراد حاضر در این کمیسیون و به‌خصوص دو عضو شورا باید پاسخ‌گو باشند!
 اتفاق دیگری که ذکر آن ضروری به نظر می‌رسد عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در زمان اجرای پروژه پل 9 دی بوده که به گواه دست‌اندرکاران این پروژه، حتی یک بار هم در جریان کم و کیف اجرای آن نبودند ولی با این اتفاق که رخ داده شد، به صورت خیلی عجیب و ناشیانه‌ای فعال شده‌اند و سمت و سودهی می‌کنند!
به هر حال موضوع مهم در این بین نباید مورد فراموشی قرار گیرد، و آن پروژه‌ای است که با اقدامات مناسب شهرداری طی مدت‌زمان کوتاهی در جهت ارائه خدمات به شهروندان اجرایی شده است. اما امروزه به علت ضعف عملکرد آب فاضلاب شهری خرم‌آباد و همچنین مشاور اجرایی پروژه، دچار مشکل شده است.(‌البته ناگفته نماند در حال حاضر شهرداری با سرعت در حال به‌سازی نقاط آسیب‌دیده به صورت ریشه‌ای و تخصصی می‌باشد) به همین جهت افکار عمومی خواهان برخورد قاطع با افراد، دستگاه‌ها و کسانی هستند که در این سهل‌انگاری نقش داشته‌اند.
سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد در این زمینه گفته است: پل 9 دی به هیچ وجه تخریب نشده و یا ریزشی در سازه این پل صورت نگرفته است. شاهین احمدی با بیان این که سازه پل اعم از عرشه‌، پایه‌ها و بخش هاي ديگر سالم و بدون نقص می‌باشند اظهار داشته كه به دلیل نفوذ آب به قسمت خاکریز انتهایی پل، در بخش کوچکی از گلدان‌های تزئینی و نرده‌های پل حدود 2 سانتی‌متر از لبه آسفالت فاصله گرفته است که اصلاً موضوع نگران کننده‌ای نیست.
وی با بیان این که این پروژه نه تنها افتتاح نشده است، بلکه از پیمانکار نیز تحویل گرفته نشده است افزوده است: در همین خصوص و جهت رفع نگرانی مردم، مشاور پروژه مذکور از تهران فراخوانده شده است و به سوالات شهردار و اعضای شورای شهر پاسخ خواهد داد.
لازم به ذکر است در حال حاضر عبور و مرور وسائط نقلیه در یک لاین پل بدون محدودیت انجام می‌گیرد و به زودی طی روزهای آتی، عبور و مرور بر روی تمام پل از سر گرفته خواهد شد.
 از آن‌جایی که در بررسی و ارائه گزارش از پدیده‌ها و اتفاقات، جانب اعتدال و بی‌طرفی را باید رعایت نمود، لذا به نظر می‌رسد ذکر موارد ذیل خالی از لطف نباشد: همان طور که گفته شد پل 9 دی با گذشت 26 سال از عمر کلنگ‌زنی‌اش تا همین چند ماه پیش  فقط 10 الی 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، ولی طی مدت 6 ماه و با اقدامات شبانه‌روزی شهرداری خرم‌آباد این پروژه مطلوب و کاربردی شهری به بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
بحثی که وجود دارد و در جای خود قابل تامل است، عدم واکنش مثبت و حتی حداقلی از سوی برخی مخالفان شهردار است که در شورای شهر هستند. همان مخالفانی که اقدامات خوب شهرداری در تسریع ساخت پل را نادیده گرفته و امروزه با یک آب‌گرفتگی ساده و نقص فنی طبیعی برای پل، پیراهن عثمان علم کرده‌اند.
مورد دیگر هم ضعف عملکرد آبفای شهری در این زمینه است. چرا با وجود این که این روزها در کم‌آب‌ترین ماه سال هستیم و هشدارهای پیاپی از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی رادیو تلویزیون مطبوعات و مسوولان و ... حتی خود آبفای شهری، به مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب داده می‌شود، ولی به مدت 2 روز پیاپی باید آب شرب تصفیه شده یک منع بر اثر سهل‌انگاری هدر رفته و به یک پل در دست ساخت صدمه و آسیب برساند؟!
آیا آب فاضلاب استان و شهرستان خرم‌آباد در این زمینه پاسخی دارند؟ گر چه اهالی محل مورد نظر از تماس‌های مکرر برای کنترل آب منبع و ترکیدگی لوله خبر داده بودند، اما اقدامات صورت گرفته از سوی آبفای شهری خرم‌آباد بسیار دیر و سطحی گزارش داده شده است.
 به هرحال به نظر می‌رسد فیش‌های آخر ماه آب مصرفی مشترکین منطقه‌ی یاد شده، باید پاسخ‌گوی این هدررفت آب باشد و نه هیچ کس دیگر!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهري 1393-07-05 08:15
آقاي روزنامه نگار !!!
چرا دروغ ميگويي ؟ كارت شده مدح و ثنا براي گرفتن پول.
چطور شد در شش ماه 90 درصد پل تكميل شد؟
اگر ميخواهي تا مستندات را منتشر كنم كه در زمان نصيري اين پل 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته...
نقل قول کردن
#2 مبین 1393-07-05 09:34
سلام
به جای اینکه به سخنان بی پایه و اساس گوش بدین ب خودتون زحمت بدین برید ترکهای موجود در پل رو ببینید.
انگار رانش زمین در پل صورت گرفته!!!
خبرنگارین شما یا دور نگار
برو پل رو ببین بعد قلم فرسایی کن.
یا علی
نقل قول کردن
#3 میلاد 1393-07-05 10:28
سلام یافته جان. خدا وکیلی ی چیزی که توی این گزارشتون خیلی به دلم نشست بحث خنثی بودن این خانم [...] که هیچ وقت ندیدیم اظهار نظری داشته باشه. خیلی ناراحتم که ایشون منتخب مردم خرم اباد شده
نقل قول کردن
#4 ناصری 1393-07-05 10:32
بنده بعنوان کسی که در همسایگی پل 60متری زندگی میکنیم میخوام صمیمانه از زحمات شهرداری تشکر کنم چرا که انصافا به دور از هرگونه تعریف تمجید الکی شاهد بودم که طی مدت زمان کوتاهی چطور این پروژه رو عملیاتی کردن و بطور چشمگیری بار ترافیکی مرکز خیابان ولایت و کیو را کاهش داده و نقش ی کمربندی نداشته را ایفا میکند. پس خواهشا بجای تخریب بیاید همگی فکری برای بهبود ارائه خدمات بکنیم
نقل قول کردن
#5 نوید نیازی 1393-07-05 10:35
مرحبا به شهردار برای ساخت و تکمیل پل 60 متری. این نقایص کوچک هم زود برطرف میشوند و مهم این خدمت است که برای شهر میماند
نقل قول کردن
#6 reza 1393-07-05 15:58
توی شهری که برخي اعضاي شورا تنگ‌ نظرند انتظار پیشرفت رو دارین؟
نقل قول کردن
#7 شهروند خرم اباد 1393-07-05 16:14
برخی از افراد هستند که مرض روحی ور وانی دارند و فقط منتظرند تا اتفاقی بیافتد وان را بزرگ نمایند و جالب اینجاست که این افراد کارهای خوب را نمی بینند و برخی نیز احتمالا دنبال مقاصد سیاسیند و هدفشان از انتشار شایعه به خطر افتادن منفع فردی و گروهیشان است و متاسفانه یک مدیر که قصد خدمتگزاری دارد می بایست بخش عمدهای از انرژی خود را صرف خونساسازی توطع این افراد نماید ولی باتمام این تفاسیر در نهایت بخش عمده ای از مردمند که به عیان می بینند که چه کسی قصد خدمت وچه کسی قصد خیانت دارد .انصافا ما داریم می بینیم که شهردار خرم اباد در این مدت کوتاه چه اقدامات خوبی انجام داده از جمله بهسازیریم دریاچه کیو و معابر خرم اباد و چنین طرح مختلف پپس میگوییم شهردار محترم با توکل بخدا کار کن و واهمه ای از این خناسان نداشته باش چون شما شهروندان فهیم را دارید.
نقل قول کردن
#8 سحر 1393-07-05 19:27
با عرض سلام به سایت یافته. خدمت اقای مبین که پیام دادن و بی دلیل جناب نویسنده مطلب رو متهم میکنن باید بگم که خوبه یک بار دیگه مطلب رو بخونید و ببینید که ایشون هم گفتن پل به اندازه چند سانت ترک برداشته، ولی جناب دوست عزیز هدف ایشون از این نوشتار گفتن یه سری پیامها و کدهای دیگه ست که شما انگار دوزاریتون کج تشریف داره. متاسفانه هرکی توی این شهر بخواد قدمی برداره خودمون یقه شو میگیریم
نقل قول کردن
#9 نادر نوروزی 1393-07-05 19:30
من از جمله کسانی هستم و واقعا در تگاه اول جزو مخالفان اقای مهرابی برای شهرداری خرم اباد بودم. اما انصافا عملکرد ایشون به نسبت بقیه شهردارانی که اومدن و رفتن نه تنها ضعیف تر نبوده بلکه ی جاهایی هم بهتر عمل کردن ایشون. بهتره همه ی ما بدون غرض درباره ی افراد اظهارنظر کنیم. یا علی مدد
نقل قول کردن
#10 یاسمن 1393-07-05 19:33
هیچکسی منکر عملکرد مثبت نصیری در شهرداری خرم اباد نیست ولی بهتره بدون اینکه حب و بغضی داشته باشیم در مورد شهردار جدید هم اظهار نظر کنیم. خداوکیلی چه کسی بجز مهرابی توانمندی برخورد با ناهنجاری ها و اراذل دکه های غیر مجاز کرگانه را داشت که یک غده سرطانی برای این شهر شده بودند
نقل قول کردن
#11 نورمحمدی 1393-07-05 19:37
من اعتقاد دارم پل 60متری یکی از بهترین اقدامات شهردار خرم اباد هست که تاکنون مغفول مانده بود. و امروز هم همه ی ما میدانیم که برخی از اعضای شورای شهر به خاطر زیاده خواهی های خودشان علم مخالفت با شهردار را برافراشته اند وگرنه من از روی پل همین امروز عبور کردم و تخریب و ریزشی ندیدم و عبور ومرور وسایل نقلیه انجام میشد
نقل قول کردن
#12 احسان 1393-07-05 19:40
با سلام به سایت خوب یافته. جناب همشهری عزیز که بی دلیل و بدون مدرک تهمت میزنید!! واقعا شما خودتان دیدید این اقای نویسنده از کسی بابت نوشتارش پول بگیره یا بر اساس ذهنیت خودتون میگید؟؟ به هرحال تهمت بدترین و زبون ترین نوع برخورد انسان با همنوع خودش میباشد
نقل قول کردن
#13 امین 1393-07-05 23:53
جا دارد از آقای مهرابی شهردار خرم آباد تشکر کنیم...
نقل قول کردن
#14 سیاوش 1393-07-06 02:07
دوست خبرنگار جنابعالی کارشناس عمران هستی؟ اگر پاسخ مثبت است که حق با شماست.اگر منفی شما به رسالت خبرنگاری خود موظف هستی بی طرف بنویسی. شهرداری زحمت کشیده درست. سپاس بابت زحمات شهرداری خرم آباد اما برادر من مشکل اینجاست که شهردار ما در حوزه عمران ناوارد است.اگر مجموعه شورای شهر به جای انبوهی از افراد نابلد در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری عده ای افراد صاحب نظر در خود داشت و اگر شهرداران ما بر اساس تخصص انتخاب میشد امروز شاهد این اتفاقات نبودیم. شهری که هنرمندان را به عنوان شورای شهر دارد نباید انتظار پیشرفت داشته باشد. شما هم خبررسانی کن نه قضاوت. قطعا در اجرای این پروژه پیمانکار و ناظر کوتاهی کرده اند.
نقل قول کردن
#15 ناهید 1393-07-06 20:09
دنیای امروز دنیای ارتباطات است و بدون شک هیچ کس نمیتواند پشت خواسته ها و گفته های خودش پنهان شود چراکه خیلی زود سیل انفجار اطلاعات دست دروغگویان را باز میکند. ممنونم از نویسنده ی مطلب چراکه تا قبل از خواندن مطلب طبق شنیده ها ما هم احساس کردیم کاملا این پل ویران و تخریب شده است، اما با خواندن این گزارش و حضور در محل حادثه همه چیز برایمان روشن شد. متاسفیم برای کسانی که شایعه پراکنی و ترویج جو منفی در میان مردم را برای خود وظیفه میدانند.
نقل قول کردن
#16 لیلارضوی 1393-07-06 20:12
جدل های رسانه ای و تضارب آرا و افکار در هر جامعه اگر بصورت قانونمند و به دور از تخریب و تهمت باشد میتواند حاصل خوبی را برای افکار عمومی به جای بگذارد. پس بیاییم به دور از تهمت و تخریب نقد سازنده و کارگشا را در دستور کار خود قرار دهیم و شک نکنیم از نقد منصفانه است که به بهترین معنا میرسیم
نقل قول کردن
#17 شهر دوست 1393-07-09 08:11
سلام وخسته نباشید میگم خدمت نویسنده فوق ، مطالب جنبه علمی و با منطق ریاضی هماهنگ نیستند . شما آب وقاضلاب شهری را مقصر کردید طراح و شما باید فرض را بر این بگیرید که ای مسیل تمام فصل اب در ان جریان دارد،و باید رواداری نشت ها و ترک ها را بررسی کنید و سنجش را براساس علم قیاس کرد و بگذریم جناب محترم و بزرگ
نقل قول کردن
#18 شهر دوست احمد 1393-07-09 08:35
وقتی ما شاهد هستیم که پلهای روی جداول داخل شهر یکماه دوام نمی اورند چطور ان پل به این بزرگی دوام میاورد .چون من یک نفر فنی با تجربه هستم وبارها دیده ام بجای ماسه شسته از ماسه شکسته که برای پلاستر هم مناسب نمی باشد استفاده میکنند
نقل قول کردن
#19 sara 1393-10-23 14:51
یکی نیست بگه اخه مشکل پیاده رو چه ربطی به پل داره اقا جان پیاده رو پیمانکارش ناشی بوده به شهردار چه ربطی داره پل رو دادن به یه پیمانکار که کارشو بلد بوده ولی پیاده رو پیمانکارش نا بلد بوده در حده یه اماتور از اول باید فکرشو میکردن که کار به اینجا نکشه
نقل قول کردن
#20 sara 1393-10-23 14:51
سلام
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا