یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در بسیاری از خیابان‌های شهر خرم‌آباد شاهد کم‌رنگ شدن خط کشی‌های معابر هستیم، تا جایی که در برخی از نقاط شهری این خطوط به طور کامل محو شده است و نمای نامناسبی را ایجاد کرده است.
به گزارش يافته به نقل از سفيرافلاك، با افزایش روز افزون وسایل نقلیه و تردد بین شهری، اهمیت به ایمنی خیابان‌ها همچون خط‌‌کشی معابر امری ضروری است.
وجود خیابان های خط کشی شده در سطح شهر علاوه بر این که رانندگان را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌کند؛ موجب کاهش تصادفات رانندگی و زیبایی شهری نیز می‌شود.
افزایش ایمنی عابران و خودروها و نیز بالارفتن آگاهی افراد و رانندگان نسبت به مسیرهای مورد نظر نیز تنها بخشی از مزایای خط‌کشی مناسب معابر است.
خرم‌آباد شهر خیابان‌های بی‌خط!درخشندگی خطوط معابر، استفاده از رنگ‌های با استاندارد روز و قابل رؤیت بودن از ویژگی‌های مهم خط‌کشی‌های خیابان‌های سطح شهر است که همواره اهمیت به آن از سوی مجریان راهنمایی و رانندگی توصیه می‌شود.
اما در بسیاری از خیابان‌های شهر خرم‌آباد شاهد کم‌رنگ بودن این خطوط هستیم تا جایی که در برخی از نقاط شهری این خطوط به طور کامل محو شده است که نمای نامناسبی را ایجاد کرده است.
توجه به خطوط راهنمایی و رانندگی باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی می‌شود اما این وضعیت در شهر خرم‌آباد تا جایی پیش رفته است که شاید بتوان یکی از دلایل رانندگی غیر‌اصولی را همین عامل عنوان کرد و از طرفی نامشخص بودن حدود خیابان‌ها و گذرگاه‌ها ضریب ایمنی در سطح شهر را نیز کاهش داده است.
خرم‌آباد با وجود داشتن آب و هوای مناسب و جاذبه های طبیعی و تاریخی در هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. بسیاری از آن‌ها با خودروهای شخصی به این شهرستان مسافرت می‌کنند که این امر ضرورت توجه به خط کشی‌های معابر را بیش از پیش می‌طلبد.
وضعیت آب و هوا، وجود گرد و غبار، استحکاک لاستیک خودروها با سطح خیابان و ... برخی عواملی است که باعث کم‌رنگ شدن و یا محو شدن کامل خط‌کشی‌های معابر می‌شود.
به طول معمول در دو فصل تابستان و زمستان خطوط باید رنگ‌آمیزی شوند اما در چند سال اخیر نه تنها شاهد چنین موردی در سطح شهر نبوده‌ایم بلکه حتی برای یک بار در سال نیز این اتفاق رخ نداده است و برخی از خیابان‌های شهر نیز که در سال‌های قبل رنگ‌آمیزی شده است به طور کامل در حال پاک شدن است.
از شهرداری خرم‌آباد که در سال‌های اخیر توجه به زیبایی شهری، افزایش سرانه فضای سبز، نصب المان‌های جدید در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده است انتظار می‌رود به این مطالبه مردم که خط کشی مجدد معابر سطح شهر مطابق با استانداردهای روز است، توجه کند تا علاوه بر این که شاهد خیابان های با خط‌کشی مناسب و زیبا باشیم امنیت عابران و خودروها نیز بیش از پیش حفظ شود.
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 SOUROSH 1393-06-31 08:57
با سلام اخیرا بعضی خیابانهای شهر منجمله شریعتی با رنگهای بی کیفیت خط کشی شده است که لازم بود مسولین ذیربط از رنگهای مخصوص ترافیک استفاده می کردند این عمل غیر اقتصادی و هرز منابع مالی است بعد از چند روز آثار خط کشی کم کم محو می شود .؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا