یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خرم‌آباد درختان زيبايي داشت! تعجب نكنيد، درست نوشته‌ايم: "داشت" چون نسبت به گذشته تعداد آن‌ها كم شده و اگر وضع به همين منوال پيش برود، مي‌رسد روزي كه خيابان‌هاي زيباي اين شهر را بدون درخت ببينيد.
متأسفانه عدم اطلاع‌رساني درست باعث شده كه شهروندان خرم‌آبادي از حق و حقوق قانوني خود مطلع نباشند. نمونه‌اش هم حقي كه آن‌ها و فرزندان‌شان در مورد مالكيت بر اين درختان كهن‌سال دارند، اما در اين زمينه بي‌تفاوت هستند!
اين درختان كه آب و هواي خرم‌آباد را پاك و تميز نگه مي‌دارند، متعلق به آقاي معلم و فرزندانش، آقاي پليس و بچه‌هايش، آقاي مدير كل و خانواده‌اش و حتي آن گداي گوشه‌ي پياده‌رو هم هست.
اما طي يك دهه اخير، عده‌اي سودجو كه اكثراً بساز و بفروش هستند، شروع به قلع و قمع آن‌ها نموده‌اند و به جاي اين كه به من و شما كه مالك واقعي اين درختان هستيم پاسخي قانع‌كننده بدهند، مبلغ ناچيزي در اختيار "اره به دستان" ارزان‌فروش مي‌گذارند و منافع خود را تأمين مي‌كنند. من و شما هم بي‌تفاوت، جنايات آن‌ها را تماشا مي‌كنيم در حالي كه بايد از طريق مراجع قانوني پي‌گير برخورد با اين افراد خائن باشيم. البته تنها مرجع قانوني باقي‌مانده كه ما به آن‌جا نرفته‌ايم بلكه اين وضعيت را پي‌گيري كنيم، دادگستري است. تا كنون اين موضوع را چند بار به شهردار و فرماندار خرم‌آباد اطلاع داديم اما ديديم كه هر روز ميزان قطع درختان بيش‌تر شد و در حقيقت از اين افراد كاري برنيامد چرا كه زور قانون‌شكنان از آنان بيش‌تر است.
جالب است بدانيد در اكثر موارد، شهرداري خرم‌آباد مجوز قطع درختان را صادر مي‌كند و برگه مجوز هم در اختيار اين افراد مي‌گذارد و به نوعي خاطيان را ياري مي‌نمايد! حق هم دارند، چون اگر هم جريمه‌اي در اين كار لحاظ گردد، دست آخر به جيب مبارك خودشان مي‌رود.
با انتشار اين تصاوير از مردم شريف خرم‌آباد به خصوص كساني كه با علم "حقوق" و " وكالت" آشنا هستند، تقاضا داريم هر جا كه چنين عملي صورت گرفت، با امضاي طومار و شكايت، جلوي سودجويان را بگيرند. باور كنيد شما چيزي از مردم اصفهان و تبريز كم نداريد، فقط بايد مطالبه‌گر باشيد و اجازه ندهيد شهرتان توسط كساني كه "پول" دارند و سعي مي‌كنند هر چيز و هر كس را با آن بخرند، به يغما رود. اميدوارم اعضاي شوراي اسلامي شهر هم در اين زمينه عكس‌العملي نشان دهند تا اين شائبه پيش نيايد كه آن‌ها نماينده‌ي مردم اين شهر هستند، نه نماينده‌ي بساز و بفروش‌ها!
تصاويري دردناك از قطع 4 درخت كهن‌سال در خيابان معلم شمالي(سازمان) ملاحظه كنيد كه پس از 49 سال، قرباني احداث يك ساختمان 4 طبقه شدند:

زور سودجويان از مسوولان خرم‌آباد بيش‌تر است/ درختاني كه ايستاده مي‌ميرند 

 زور سودجويان از مسوولان خرم‌آباد بيش‌تر است/ درختاني كه ايستاده مي‌ميرند

زور سودجويان از مسوولان خرم‌آباد بيش‌تر است/ درختاني كه ايستاده مي‌ميرند

زور سودجويان از مسوولان خرم‌آباد بيش‌تر است/ درختاني كه ايستاده مي‌ميرند


شهردار محترم خرم‌آباد! چه كسي مجوز قطع اين 4 درخت را صادر كرد؟ 5 ماه پيش در نشست خبري فرموديد مسوول اين كار را بركنار نموديد، با مسوول جديد كه مجوز داده چه مي‌كنيد؟! پياده‌روي نيم متري اين خيابان براي عبور عابران مشكل ايجاد مي‌كند، چرا عقب‌نشيني در اين خيابان صورت نگرفته و چرا مالكان، درختان را قرباني ساختمان‌هاي تازه‌ساز خود مي‌كنند؟ اگر هم ورودي پاركينگ مي‌خواهند، فاصله‌ي بين درختان حدود 4 متر و بيش‌تر يعني به اندازه‌ي كافي هست. در ثاني، اگر قطع يك درخت به اين بهانه توجيهي داشته باشد، قطع 4 درخت كه هر كدام نيم قرن عمر دارند، چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟
 
 رضا جايدري/ خرم‌آباد

  توضيح: تصاوير فوق به عنوان نمونه انتخاب شده و تصاوير بسياري از قطع درختان كهن‌سال نقاط مختلف شهر خرم‌آباد موجود است كه در صورت نياز مراجع ذي‌ربط، براي بررسي در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروندخرم ابادی. 1393-06-30 14:36
دود بر شرفتان که حداقل شهامت اطلاع رسانی این جنایت زیست محیطی را دارید و ننگ ابدی بر دامان کسانی که مسولیت این موضوع را دارند و خود را به خیالی می زنند. ما هر ساله شاهدیم که در رسانه ملی رهبر و مسولین ارشد نظام خود در امر درختکاری پیش قدم مند ولی مسولین مربوطه در شهر ما در این جنایت شریکند و این موضوع فقط مختص خیابان معلم نیست که شهرداری در اخذ پروانه و عقب نشینی خود را به خیالی زده بلکه در سایر خیا بانهای دیگر نیز این کار دارد انجام می گیرد.
نقل قول کردن
#2 شهروندخرم ابادی. 1393-06-30 15:08
خدا را در هر نعمت حقی است . هر که که از عهده ان بر اید خدا نعمت را بر او افزون کند و هر کس در ان کوتاهی کند روا دارد . خود را در خطر از دست رفتن ان نعمت گذارد.{امیر مومنان علی {ع} اری دوستان اگر قدر نعمت خدا یعنی این درختان زیبا را ندانیم می بایست در شهری همانند شهرهای کویری زندگی کنیم.
نقل قول کردن
#3 احمد 1393-06-31 09:57
در شهرهای همین لرستان خودمان،برای درختان 5 ساله هم ارزش قائلند و آن ها را به جایی دیگر جابه جا می کنند حتی در همین شهرهای لرستان و شهر اصفهان و تبریز و همدان درختان 80 ساله هم به جایی بهتر منتقل شده اند ولی در خرم آباد طبق معمول اصلاااااااااااا
حداقل جای این همه نطق مسئولین ! می توانند از 4 تا کارشناس برای انتقال این درختان استفاده کنند
البته مشکل از ماست چون ما فکر می کنیم شهردار و نماینده شورا داریم.
نقل قول کردن
#4 وحید 1393-11-22 15:53
:lol: باتشکرازمدیریت وخبرنگاران یافته واقعاحرف دل مردم وشهروندان روانتقال میدیدواقعاحق نفس کشیدن راازبچه های معصوم ماگرفتن کسی نیست جوابگوباشه باتشکروحید...
نقل قول کردن
#5 سالاري 1393-11-22 22:40
اين تصاوير مربوط به خيابان سازمان خرم آباد است ، هيچوقت كسي پيگير اين خيانت نشده
ممنون از يافته
به اميد اينكه تا به نتيجه رسيدن موضوع پيگيري كنيد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا