یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ساخت كمربندي دورود با 50 ميليارد تومان اعتبار وجود کنارگذر با توجه به افزایش روزافزون وسایل نقلیه، کند شدن آمدوشد در شهرها و آسیب به زیرساخت‌های شهری امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش یافته، شهر دورود از معدود شهرهایی است که به علت نداشتن این زیرساخت مهم ترافیکی هرساله شاهد تصادفات متعددی بین عابران پیاده و وسایل نقلیه است.

دورود به‌عنوان سومین شهر پرجمعیت استان لرستان محسوب می‌شود.

یکی از شهروندان دورودی می‌گوید: فرزند من چند سال پیش با یک ماشین سنگین که به علت نبود کمربندی به‌ناچار از داخل شهر در حال عبور بود، برخورد کرد که در این حادثه فرزندم در دم جان باخت.

یکی دیگر از شهروندان دورودی می‌گوید: آمد و شد خودروها در این شهر خیلی زیاد است زیرا به علت نبود کنارگذر، جاده سراسری شمال به جنوب از وسط این شهر می‌گذرد و همین امر باعث شده است علاوه بر معطل شدن شهروندان در خیابان‌ها، تصادفات زیادی نیز رخ دهد.

این در حالی است که رانندگان این مسیر نیز از عبور از داخل شهر دورود ناراضی هستند.

یکی از رانندگان خودروهای باری که چند سالی است از جاده خوزستان به تهران و از داخل شهر دورود رفت‌وآمد می‌کند، می‌گوید: بیشتر این مسیر را به‌صورت عادی طی می‌کنم اما همین‌که به داخل شهر دورود می‌رسم با ترافیک، کندی تردد و معطلی زیاد مواجه می‌شوم.

یکی دیگر از رانندگان مسیر خوزستان به تهران هم در پاسخ به این سؤال که چرا از داخل شهر عبور می‌کند، می‌گوید: من از خوزستان به مقصد تهران بار زده‌ام و اگر کمربندی باشد، خیلی راحت‌تر هستم و خطری برای ما و مردم این شهر پیش نمی‌آید ضمن اینکه در مصرف سوخت و زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.

نعمتی فرماندار دورود ساخت کمربندی را یکی از مطالبات مردم این شهر می‌داند و می‌افزاید: یکی از مصوبات پارسال شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار، آغاز عملیات اجرایی این کمربندی در سال 93 بود که امیدواریم با توجه ویژه مدیریت ارشد استان هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی هم یکی از مهم‌ترین مشکلات دورود را نبود کمربندی بیان و اضافه می‌کند: این شهرستان یکی از مسیرهای مهم ارتباطی چندین استان کشور است و به دلیل قرار گرفتن دورود در مسیر جاده بین‌المللی جنوب به شمال و عبور و مرور خودروهای سنگین باری باعث راه‌بندان در خیابان‌ها و افزایش مشکلات درون‌شهری می‌شود.

عباس قائدرحمت نماينده دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلاميقائدرحمت می‌افزاید: روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین به مقصد تهران، اصفهان و دیگر شهرهای مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب از وسط شهر دورود عبور می‌کند لذا در سفر هیئت دولت به لرستان مقرر شد وزیر راه و شهرسازی 5 میلیارد تومان از ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و معادل همین مبلغ را نیز استاندار لرستان از منابع استانی برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وی ابراز امیدواری می‌کند، با اختصاص اعتبار موردنیاز، ساخت طرح کمربندی امسال و سال آینده اجرایی شود.

شهرام ملكي - مدير كل راه و شهرسازي لرستان- يافتهملکی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هم با بیان اینکه طول کمربندی دورود 12 و نیم کیلومتر است، می‌گوید: بر اساس برآوردها برای اجرای این طرح 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان 10 میلیارد تومان بابت تملک اراضی و بقیه برای اجرای طرح هزینه خواهد شد.

به گفته کارشناسان از این نکته نیز نباید غافل شد که وضع کنونی محور اصلی شهر که نقش کمربندی و جاده اصلی را ایفا می‌کند، مناسب نیست و نیاز مبرم به آسفالت و به‌سازی دارد.

 منبع: واحد مرکزی خبر

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا