یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سهم جوانان چگنی از ورزش چيست؟شهرستان چگنی پس از شهرستان رومشگان، نوپاترین و جوان‌ترین شهرستان استان لرستان می‌باشد.

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 43 هزار نفر در ادوار مختلف نقش موثر و تعیین کننده‌ای در انتخابات و جریان‌های سیاسی داشته است و همیشه در تمام عرصه‌ها مردم این شهرستان با تمام وجود در صحنه حاضر بوده‌اند‌.

مردمی با پیشینه بسیار غنی علمی‌، فرهنگی‌، ورزشی‌، سیاسی و غیره ... مردمی ولایت‌مدار‌، با ایمان و مهمان‌پذیری بی‌نظیر و مثال زدنی‌. ولی در کمال تاسف و تالم طی سالیان گذشته از زمانی که چگنی به عنوان بخش 3 و سومین بخش استان لرستان شناخته می‌شد، تحت لوای مدیریت‌های ضعیف در بخش‌های مختلف به یکی از ضعیف‌ترین و فقیرترین مناطق استان و حتی کشور تبدیل شد.

زمانی که در دولت آقای احمدی‌نژاد چگنی از بخش به شهرستان تبدیل شد نور امیدی در دل مردم این سامان شروع به تابیدن کرد ولی متاسفانه در سایه مدیریت ضعیف آن روزها، این نور چنان کم‌سو شد که کسی نمی‌توانست حتی اثری از آن ببیند‌.

می‌خواهیم در این یادداشت محرومیت‌های شهرستان چگنی در بخش ورزش و جوانان را مطرح کنم‌. متاسفانه در سایه مدیریت ضعیف آن روزها، تنها زمین خاکی فوتبال این شهرستان که در مرکز شهرستان بود و اتفاقاً ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک مجموعه ورزشی نرمال را داشت از بین رفت و آقایان دستور ساخت ساختمان فنی و حرفه‌ای را در جای آن صادر نمودند!

این اولین ضربه به روحیه جوانان این شهرستان بود چرا که انتظاری که می‌رفت چیز دیگری بود و هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد پس از شهرستان شدن، این رفتار ناجوانمردانه را با تنها زمین فوتبال این شهرستان کنند‌. زمین فوتبالی که حتی روزهای گرم تابستان و در کمال کمبود امکانات میزبان جوانان پرشور و انرژی این شهرستان بود. این‌ها نتیجه سوء مدیریت آقایان در این شهرستان بود... کار به جایی کشیده شد که جوانان این خطه به جای جمع شدن در زمین فوتبال، در جایی که نباید جمع شوند، جمع شدند!

امروز شهرستان چگنی به عنوان یکی از جوان‌ترین شهرستان‌ها در زمینه‌ي نیروی انسانی است. به جرات می‌توان گفت محروم‌ترین شهرستان استان به لحاظ داشتن فضاهای ورزشی و تفریحی نيز می‌باشد‌. اگر به تنها سالن ورزشی قابل استفاده این شهرستان واقع در سراب دوره گذری کرده باشید، ‌خواهید دید که تمام سانس‌های این سالن از 8 صبح تا 12 شب از قبل رزرو شده و این نشان از شور و اشتیاق این جوانان دارد.

چه باید کرد که چگنی تنها همین یک سالن مناسب ورزش را دارد‌. آیا وجود یک زمین فوتبال مناسب برای این شهرستان الزامی نیست؟ لازم است یادآور شوم ثمره‌ي همان زمین خاکی شهرستان چگنی یا بهتر بگویم بخش 3 چگنی آن زمان تیم فوتبال بهزیستی چگنی بود که با هزینه شخصی اعضای آن تیم، اما با نام بهزیستی چگنی با اقتدار در لیگ‌های استانی بازی می‌کرد و نتایج قابل قبولي هم کسب می‌کرد‌. اما خوب مي‌دانيم كه داشتم ، داشتم حساب نیست! آن‌چه که امروز داریم چیست؟

آیا زمان آن نرسیده که در سایه دولت تدبیر و امید‌، تدبیری برای ورزش این شهرستان اندیشیده شود و مردم و جوانان این شهرستان را امیدوار نمود؟ امروزه انتظار و امید مردم وجوانان این شهرستان از دولت تدبیر و امید این است که واقعاً فکری به حال این جوانان بکند و نگذارد این سرمایه عظیم انسانی از دست برود که البته باز هم امیدواریم با درایت و مدیریتي كه مهندس درمنان فرماندار شهرستان دارد این مهم را پی‌گیری نموده و تا حصول نتیجه از هیچ گونه تلاشی کوتاه نیاید.

ستار قهرمانيامروزه ایجاد یک زمین فوتبال مناسب‌ و احداث چند سالن ورزشی سرپوشیده و از مهم‌ترین آن‌ها احداث حداقل یک استخر شنای مناسب در مرکز شهرستان از ابتدایی‌ترین ملزومات رفاهی و ورزشی شهرستان چگنی می‌باشد.

 

ستار قهرمانی

سخن‌گوی شورای اسلامی استان لرستان

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 ساکی 1393-05-06 13:59
جناب ستاری شما که سخنگوی شورای اسلامی استان لرستان هستید
تاکید می کنم در بدنه استان هستید باید دیدتان استانی باشد نه شهرستانی
مقاله تان فقط و فقط مختص به یک شهرستان و مشکلات آن است
اگر عضو شورای شهر چگنی بودید حرفی ! حال که عضو شورای اسلامی استان هستید چندان وجهه مناسبی ندارد که تمام توانتان را به شهرستان زادگاهتان معطوف سازید
اگر چه نوشتن از مشکلات زادگاهتان فاکتور دلسوزی را می طلبد که این فاکتور به خوبی در شما وجود دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا