یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عجب آشفته‌بازاری شده خرم‌آباد: همه جا خیابان تعریض می‌کنند و در این شهر باریک! + عكسجناب آقای استاندار با عرض ادب به محضر شما و همه مدیران دل‌سوز و خسته نباشید به شما که حضورتان را بارقه امید به آینده مردم این استان می‌دانیم و تلاش امروزتان نشان‌دهنده دغدغه آبروی فردای‌تان است. امیدواریم شما نيز همچون گذشتگان نا‌امیدمان نکنید!

موضوعي كه قصد باز كردن و تشريح آن را دارم مي‌تواند مورد توجه شما و ساير دستگاه‌هاي مختلف قرار گيرد:

در بخش غربی شهر خرم‌آباد و در کنار دامنه‌ي زیبای سفید‌کوه‌، تعاونی مسکن ارتش در حال احداث هزار و 200 واحد مسکونی برای پرسنل خود و خانواده‌هاي انان می‌باشد که ما هم از این که ارتشیان دلاور صاحب سرپناه می‌شوند خوشحال شدیم، اما با نگاهی دل‌سوزانه به پروژه‌ي مورد نظر، مشکلاتی مشاهده می‌شود که این مشکلات اگر بر‌طرف نشوند، در آینده نزدیک به معضلات دست و پاگیر و لاینحل برای همه شهروندان مبدل شده و نه تنها مدیران استان را برای حلش دچار گرفتاری می‌کند، بلکه ساختار ظاهری شهر را بر هم خواهد زد‌.

قبل از پرداختن به اصل موضوع بیان چند نكته خالی از لطف نیست‌:

اول: آینده‌نگری، بزرگ‌ترین سلاح طراحان، برنامه‌ریزان و مدیران یک جامعه‌ي سالم است و هر طرحی نو که درانداخته می‌شود با لحاظ کردن مشیت آینده‌ي جامعه، می‌توان منفعت آن را نیز تعمیم بخشید که در احداث پروژه‌ي مجتمع مسکونی مورد نظر، متأسفانه منفعت آیندگان در نظر گرفته نشده و یقیناً ادامه‌ي کار این پروژه با وضعیت طراحی شده‌ي فعلی، جز ضرر برای قاطبه‌ي شهروندان، چیزی در پي ندارد.

دوم: جلوی ضرر از هر کجا گرفته شود منفعت است، پس تا ضرر و زیان این پروژه دامان همه‌ي شهر را نگرفته، لطفاً در رتق و فتق ایرادات آن همت به کار بندید.

سوم: احداث این پروژه در کنار سود‌رسانی به نيروها و کارمندان شریف ارتش، یقیناً باعث تضییع حقوق عامه مردم شهر خواهد شد که بایستی طراحی این پروژه، به قول قدما، قبل از این که کار از کار بگذرد اصلاح و ایرادات آن برطرف و سپس نسبت به ادامه کار همت گماشته شود. حال موضوعات اصلی که دغدغه مردم و کارشناسان گشته و حتی در پی‌گیری این‌جانب به عنوان یک شهروند انجام شده، شهردار خرم‌آباد و مدیران شهرداری نیز بر وجود مشکلات و نادیده گرفتن "قانون" توسط طراحان و مجریان پروژه صحه گذاشته و ادامه کار را به روش موجود به ضرر شهر اعلام نمودند. لذا موارد را به شرح ذیل به عرض می‌رسانم. امید است با داریتی که از شما مشهود است اقدامات لازم را مبذول فرمائید:

عجب آشفته‌بازاری شده خرم‌آباد: همه جا خیابان تعریض می‌کنند و در این شهر باریک! + عكس

1- در طرح جامع و تفضیلی شهر خرم‌آباد، جاده‌ي مواصلاتی میدان تیر(بلوار جانبازان) 36 متر می‌باشد که متأسفانه فنداسیون مجتمع مسکونی مورد نظر که در حال اجرای آن می‌باشند در نزدیک‌ترین فاصله ممکنه تا آسفالت ریخته شده، به حدی که پیاده‌روي در نظر گرفته شده برای عبور مردم منطقه پس از کسر جدول در حدود یک و نیم متر مي‌شود! حال شما که شخصي فنی و کارشناسي تیز‌بین هستيد نظرتان را اعلام فرمائید كه در آینده نه چندان دور، با افزایش جمعیت ساکن در این منطقه که به مراتب بیش از امروز می‌باشند، در پیاده‌رویی که عرضش به پهنای یک دوچرخه است، آیا رفت و آمد مردم بدون مشکل میسر هست یا نه‌؟!

2- در نقشه‌ي جامع شهری خرم‌آباد، یک خیابان به عرض 36 متر در دامنه‌ي سفید‌کوه و در کنار تپه‌ي میدان تیر در نظر گرفته شد که قرار بود این جاده از بریدگی اول بلوار جانبازان در دامنه‌ي سفید‌کوه، زمین ارتش را دور زده و به میدان تختی متصل شود تا بار ترافیکی شرق شهر و خیابان انقلاب نیز با احداث این خیابان، سبک‌تر گردد.(شكل نقشه را ملاحظه نماييد)

متأسقانه در طرح جدید و در زمان مدیریت استاندار قبل و با موافقت اولیه شهردار سابق، این جاده حذف شده و کمیسیون ماده 5 نیز با حذف آن موافقت کرده است! حال با حذف این جاده که می‌توان آن را در صورت احداث یک جاده روان‌ساز برای ترافیک شهر دانست، چگونه می‌توان ترافیکي برای این منطقه متصور نشد و پنداشت که اهالی منطقه و ساکنین همین مجتمع، بتوانند به راحتی رفت و آمد نمایند‌؟

همه‌جا خیابان‌ها را تعریض  و جاده اضافه می‌کنند، اما در این شهر باریک، جاده و خيابان  حذف می‌شود! عجب آشفته‌بازاری شده این شهر!

3- تعداد واحدهای مسکونی در دست احداث هزار و 200 واحد می‌باشد. یعنی اگر هر خانوار را بدون در نظر گرفتن افزایش جمعیت مورد نظر نظام و دولت به طور میانگین 5 نفر تصور کنیم، جمعیتی حدود 6 هزار نفر در این مجتمع  ساکن خواهند شد. اگر برای هزار و 200 واحد مسکونی تعداد هزار و 200 خودور در نظر گرفته شود(بگذریم که بعضی خانواده‌ها بیش از یک خودرو دارند) حال در نظر بگیرید با حذف جاده‌ي غربی در دامنه‌ي كوه که در طرح جامع شهري بوده و آقایان به جای تعریضش‌ ، حذفش کرده‌اند، همچنین با عدم تعریض خیابان اصلی و حذف پیاده‌رو، چه بازار مکاره‌ای در آن نقطه از شهر به وجود خواهد آمد؟ چه ترافیکی ایجاد خواهد شد‌؟ با احتمال تصادف خودروها و مصدوم شدن عابرینی که به خاطر حذف پیاده‌رو مجبورند در وسط خیابان عبور و مرور کنند چه غوغایی به وجود خواهد آمد؟!

4- اگر هرخانوار را دارای حداقل دو فرزند دانش‌آموز به حساب آوریم، یعنی چیزی در حدود 2 هزار و 400 دانش‌آموز در این مجتمع سکونت دارند که رفت و آمد آن‌ها بین منزل و مدرسه به دلیل حذف جاده و حذف پیاده‌رو و کم‌عرض بودن خیابان دست‌رسی آنان، قربانی تصادف‌هاي احتمالی خواهند شد که مسبب اتفاقات احتمالی آينده کسی نیست جز طراح و مشاور و مدیران سابق شهری‌.

این در حالی است که  شهردار اسبق و استاندار سابق که حتماً خود را عاقل‌تر از دیگران می‌دانستند با پروژه‌ای موافقت کرده‌اند که در طراحی آن، هیچ مکانی برای احداث فضای آموزشی در نظر نگرفته‌اند و مدرسه‌اي در اين مجتمع وجود ندارد!

تعجب نکنید! بیایید با هم چاره‌ای بیاندیشیم و بیابیم پاسخ این سؤال را بيابيم که به راستی چرا 2 هزار و 400 دانش‌آموز در یک مجتمع مسکونی حاشيه‌ي شهر چرا مدرسه ندارند؟ آن هم در عصر و زمانه‌ای که فرهنگ و آموزش باید حرف اول هر تلاشی باشد! حال بفرمائید هزینه‌ي خطرات احتمالی که متوجه این کودکان و جوانان آینده‌ساز مملکت می‌شود را چه کسی باید بدهد؟ تحمیل هزینه‌ي گزاف آژانس و سرویس مدرسه را که ناچاراً و به خاطر ندانم‌کاری مسوولان گذشته به ساکنان این مجتمع تحمیل می‌شود، چه کسی باید جبران کند؟ اوقاتی را که دانش‌آموزان به جای آموختن علم در رفت و آمد بین مدرسه و خانه از دست می‌دهند چه کسی باید تلافی نماید‌؟

5- اهالی منطقه‌ي میدان تیر و فلک‌الدین با جمعیتی بیش از 35 هزار نفر، بدون فضای سبز و بدون هیچ‌گونه پارک یا شهر بازی، روزگار سپری می‌کنند و با افزودن جمعیت احتمالی 6 هزار نفره‌ي این مجتمع، جمعیت کل غرب و شمال غربی شهر در حدود 40 هزار نفر خواهد شد. طبق گفته مدیران شهرداری، در طراحی این مجتمع حتی یک متر فضای سبز و پارک برای آرامش و آسایش و اوقات فراغت ساکنین این منطقه در نظر گرفته نشده است! این در حالی است که طبق استانداردهای موجود، سرانه‌ي فضای سبز برای هر نفر، چیزی درحدود 7 متر است. یعنی اگر در یک جامعه‌ي آرمانی بخواهیم زندگی کنیم که همه چیزش بر اساس استانداردها و علم و منطق می‌چرخد، باید وسعتی در حدود 280 هزار متر مربع فضای سبز در این منطقه باشد‌!

حال به عرض مبارک‌تان می‌رسانم سرانه‌ي فضای سبز اهالی میدان تیر و فلک‌الدین پیشکش مدیران غیرمدبر و کارنابلد سابق، چرا برای  6 هزار نفر ساکنین این مجتمع، فضای سبز در نظر نگرفته‌اند؟ آیا فکر نکرده‌اند که جوانان و کودکان این مجتمع برای اوقات فراغت خود باید به کجا بروند؟ آیا آنان را مستحق داشتن پارک نمی‌دانستند‌؟

6- جناب آقای مهندس بازوند، با توجه به سابقه حضورتان در خرم‌آباد حتماً می‌دانید که دوره قاجار در دامنه‌ي سفید‌کوه، نهری وجود داشته مربوط به دوران ناصر‌الدین‌شاه موسوم به نهر ناصري، البته خیلی‌ها معتقدند که این نهر بسیار قدیمی‌تر از زمان ناصرالدین‌شاه است که در زمان احتشام‌الدوله(اوايل دهه 1230 خورشيدي)، لای‌روبی و تعریض شده که آب کشاورزی و حتی شرب مناطق وسیعی از اهالی پائین‌دست و آسیاب‌های جنوب شهر خرم‌آباد را از حدود 20 کیلومتري شمال شهر به 20 کیلومتري پائین شهر می‌رسانده و زمین‌های کشاورزی مسیر را سیراب می‌نموده است. متأسفانه با احداث این مجتمع‌، بقاياي این نهر تاریخی از بین خواهد رفت! نمی‌دانم و نمی‌دانیم مدیر کل میراث فرهنگی وقت و استاندار پر‌مدعای گذشته و البته شهردار سابق با کدام منطق و وجدان اجازه دادند که این نهر تاریخی که برای شهر ما یک سند زنده بود از بین برده شود‌؟

7- جناب آقای استاندار، ترافیک شهر ما روز به روز بيش‌تر مي‌شود به طوری که برای طی طریق از مسیر میدان کیو تا ابتدای خیابان شریعتی، در حدود 30 دقیقه از وقت مردم تلف می‌شود‌! آیا نباید چاره‌اي اندیشید؟ اگر قرار است طرحی نو در اندازید، پس باید به فکر این معضل باشید. در آینده‌ي نزدیک، نیاز این شهر به پل‌های مواصلاتی بیش‌تر و بهتر اجتناب‌ناپذیر است و به زعم این‌جانب در مسیر بلوار ولایت به سمت غرب شهر، حتی تا تنگه‌ي شبیه‌خون، باید پل‌های تازه‌ای احداث کرد که بتوان با هدایت بار ترافیکی به سمت غرب شهر از شلوغی‌های غیراصولی به مرکز شهر و ترافیک خیابان انقلاب کاست‌!

حال حضرت‌عالی با نگاه کارشناسی خود بفرمائید با حذف جاده‌ي 36 متری دامنه‌ي سفید کوه و عدم تعریض جاده‌ي فعلی میدان تیر و در نظر نگرفتن پیاده‌روی اصولی و قابل رفت و آمد در منطقه‌ي میدان تیر، چگونه می‌توان امید داشت که با احداث پل‌های جدید در مسیر شرق به غرب شهر، از بار ترافیکی این شهر کاست و ترافيكي هم ايجاد نكرد؟

اگر قرار است با افتتاح پل جهادگران‌، درصدی از ترافیک به سمت غرب شهر هدایت شود، آیا این جاده که قصور، بی‌توجهی و عدم دوراندیشی مدیران اسبق باعث تقلیل عرض آن شده، می‌تواند در آینده جواب‌گوی آرامش و آسایش مردم خرم‌آباد شود و سهولت در رفت و آمد آنان را ممکن سازد؟

عجب آشفته‌بازاری شده خرم‌آباد: همه جا خیابان تعریض می‌کنند و در این شهر باریک! + عكس

اگر نخوردیم نان گندم دیده‌ایم دست مردم!

آقای استاندار محترم شما بهتر از بنده می‌دانید امروزه در جوامع پیشرفته، اگر شهرک یا منطقه‌ای جدید بنیان گذاشته می‌شود، به فرض که برای 10 هزار نفر ساخته شود، اما امکانات خدماتی و رفاهی و جاده‌های دست‌رسی و‌ فضای آموزش و تفریحی و اماکن تجاری و گردشگری و غیره را برای حداقل چند برابر ظرفیت پیش‌بینی شده در نظر می‌گیرند که با ازدیاد جمعیت احتمالی، مشکلی متوجه مردم نشود.

اما ما چه می‌کنیم؟! آینده‌نگری، دوراندیشی، برنامه‌ریزی و کردار منطقی است که تفاوت‌ها را نشان می‌دهد. آیا اقدام مدیران گذشته و اعطاي مجوز و پروانه‌ي ساخت و تغییر کاربری غیر‌اصولی و خارج از اسلوب شهرسازی، بر مدار منطق و عقل و درایت می‌چرخد‌؟ این است که عطار هفت شهر عشق را گشت و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم‌!

حضرت  علی‌(ع) در زمان تقبل خلافت مسلمین چند شرط گذاشتند که یکی از آن‌ها این بود که بیت‌المال اگر در کابین زنان باشد آن را باز می‌گردانند و این مثال فارغی نیست اگر بگوئیم خیانت در هر زمان که باشد، توسط مردان صالح و سالم باید برطرف شود و ان‌شاءالله که شما یکی از آن مردان صالح و سالم خواهید بود. ما نمی‌خواهیم کابین‌ها را باز بستانید، لااقل نگذارید خیابان‌های‌مان را حذف کنند! آقای استاندار، اگر می‌خواهید نام‌تان جاودان در اذهان این مردم باقی بماند جلوی بی‌قانونی را بگیرید و دعاي خير آيندگان اين شهر را بدرقه‌ي راه‌تان كنيد.

نام آقای فرح‌بخشیان(استاندار اسبق لرستان) و مرحوم ساکی(شهردار فقيد خرم‌آباد) در تاریخ این استان می‌درخشد چون دوران طلایی توسعه‌ي صنعتی و عمرانی شهری لرستان را این افراد آغاز نمودند. اگر می‌خواهید نام‌تان در کنار نام درخشان انسان‌های خادم این مرز و بوم بدرخشد، تا دیرنشده جلوی بی‌قانونی در اين خصوص را بگیرید.

جناب آقای بازوند، طبق قانون، شما می‌توانید با استفاده از قدرت و نفوذتان مشکل را حل کنید و نگذارید به این شهر و مردمش ظلم شود. اگر این بناها احداث شود شاید تا یک قرن دیگر کسی نتواند خیابان‌های اطراف آن را تعریض کند، اما اینک که کاری نشده و ضرر فراگیر نشده جلوی آن را حتي با ضرري كوچك‌تر و پرداخت هزينه‌اي كم‌تر بگیرید‌.

حتماً طرح جامع و تفضیلی شهر را مصوبه شورای عالی شهر‌سازی می‌دانید که با تأیید ریاست جمهوری ابلاغ می‌شود و حتماً اجرای آن را عین قانون‌مداری تلقی می‌کنید، اما عدم اجرای آن نیز عین بی‌قانونی است! شما اخلاقاً، شرعاً، عرفاً و قانوناً وظیفه دارید که از بی‌قانونی جلوگیری کرده و افراد گریزان از قانون را عتاب و خطاب نمائید.

اميرناصر غلامرضاييحال این گوی و این میدان! همه مطالب فوق شنیده‌های ماست از زبان مدیران شهرداری که امیدواریم فقط شنیده باشند نه واقعیت و اگر واقعیت هستند که تقاضای دوستانه و دل‌سوزانه ما، اصلاح آن‌هاست و اگر شنیده و شایعه‌اند که باید گوش به زنگ باشیم. با شایعه‌های احتمالی می‌توان با آبروی آبروداران بازی کرد، پس باید کاری کنیم که بهانه به دست سوداگران بازار شایعه ندهیم.

به امید روزگاری خوش برای مردم، عزت برای نظام اسلامی‌مان، سربلندی خادمین راستین ملت و خوش‌نامی برای شما‌.

امیر‌ناصر  غلامرضایی

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1393-04-26 13:51
به درستی که زیبا و کارشناسانه وبا آینده نگری گفتید امیدوارم فاصله این ساخت وسازها با دامنه سفید کوه رعایت شود یا حق
نقل قول کردن
#2 شهروند واقع بین 1393-04-26 15:11
سلام ودرود بر شما که با حسارت همراه با منطق حرف دل مردم را بیان ماهم دوست داریم گه ارتشیان غیرتمند صاحب خانه شوند ولی نه با ساخت و سازی غیر كارشناسی که جنابعالی مضرات ان را بیان فرمودید حال دیگر مسولین ارشد استان که این موادد گفته شده را دقیقا بررسی و با تعامل با اعضا تعاونی ارتش نقشه را اصلاح نمایند.
________________________
يافته:همان طور كه در متن ذكر شد، مسوولان قبلي استان و شهر مجوز اين كار را به ارتش داده‌اند و ساخت و ساز ارتش كاملاً قانوني بوده و داراي مجوز است. بحث بر سر آينده اين منطقه و مشكلات احتمالي است كه اميدواريم با همكاري مسوولان ارتش و استان حل شود.
نقل قول کردن
#3 احمد ساکی 1393-04-26 16:57
سلام و سپاس از فراوان ازتون جناب غلام رضایی
با خواندن گزارشتون واقعا لذت بردم، خصوصا از مستنداتی که ارائه فرموده بودید
این موضوع توسط یکی از دوستان تیزیبینم به من هم منتقل شده یود و قصد تهییه گزارشی از این شاهکار داشتم ولی اعتراف کنم که هیچ گاه به اندازه گزارش شما به این خوبی از آب درنمی آمد
جتما حتما از طریق جناب سهرابی، شخصا و حضورا با جناب بازوند این موضوع اورژانسی را در میان بگذارید
نقل قول کردن
#4 بچه قدیم شهر 1393-04-31 12:53
ضمن عرض سلام احتمال زیاد در مورد پروزه ارتش بدون بررسی و فقط به گفته چند نفر غیر کارشناس مطلب نوشته اید ای کاش به تعاونی مسکن ارتش مراجعه میکردید
____________________________
يافته: سلام. نويسنده با شهدار خرم‌آباد نيز در اين خصوص ديدار داشته است. ضمن اين كه همان طور كه در متن اشاره شده، كار ارتش كاملاً قانوني و مطابق مجوز است.
نقل قول کردن
#5 امیرناصرغلامرضایی 1393-04-31 13:21
در پاسخ به کامنت کاربر محترم و گرامی (بچه قدیم شهر ) عرض کنم که بنده مخالفتی با ساخت و ساز تعاونی مسکن ارتش نداشته و ندارم ! اطلاعات بنده مطابق گفته های شهردار فعلی خرم آباد و معاون ایشان بوده و حتی نقشه پلان این مجتمع را مدیران شهرداری به بنده دادند پس بنده چیزی از خود نگفته ام اما اعتراض بنده به موضوعات مختلفی از قبیل 1- حذف جاده 36 متری دامنه سفید کوه 2- عدم عقب نشینی در جلوی جاده فعلی میدان تیر 3- لحاظ نکردن فضای سبز4- لحاظ نکردن فضای آموزشی بوده پس محبت بفرمائید بنده را ارشاد فرمائید کجای دغدغه و دلنوشته بنده ایراد دارد تا انشاءالله در نوشته های احتمالی بعدی اصلاح نمایم البته از کامنتی که گذاشتید و مشارکت شما در این موضوع سپاسگزارم و ای کاش همه مردم نسبت به موضوعات مختلف شهر و دیارشان دلنگرانی داشته و مشارکت کنند تا شاید طرحی نو دراندازیم و رونق در شهر اندازیم باسپاس فراوان ارادتمند امیر ناصر غلامرضایی
نقل قول کردن
#6 تعاونی مسکن لشگر 84 1393-04-31 13:48
جناب اقای ناصر غلامرضایی ضمن سلام
در ارتباط با نگارش شما در مورد پروژه ارتش مطلب زیر جهت آگاهی شما و افکار عمومی به عرض می رسد:
جنابعالی ابتدا تمام مطالب را برابر شنیده ها و شایعات نگارش نموده اید و در پایان نگارشات خود گفته اید مطالب ذکر شده فقط شنیده و شایعات بوده.آیا بهتر نبود شنیده ها و شایعات را با تحقیق و بررسی مستند می نمودید و بعد نگارش؟
در صورت درخواست مستندات به تعاونی مسکن لشگر 84 مراجعه نمایید.
______________________
يافته: با سلام. لطفا مطلب را با دقت بخوانيد. قيد شده كه ساخت و ساز ارتش كاملا قانوني و داراي مجوز است
نقل قول کردن
#7 تعاونی مسکن لشگر 84 1393-04-31 18:16
یا سلام
در رابطه با پروژه ارتش میدان تیر برابر نگارشات جنابعالی و برابر مستندات مطالب زیر عنوان میگردد.
1- خ 36 متری به هیچ عنوان حذف نشده است.
2- پیاده رو 4 متر می باشد.
3- هیچ گونه تعرضی به نهر ناصری نشده است و کارشناس میراث فرهنگی تایید نموده است.
4- پروژه برابر نقشه و طراحی دارای فضای سبز-پارک محله ای-فضای فرهنگی -آموزش و سایر سرانه ها است.
در خاتمه شایسته نیست که مسئولین گذشته را مقصر قلمداد نمائید چون خود مسئول بوده اید.
تعاونی مسکن لشگر 84 پیاده لرستان
نقل قول کردن
#8 امیرناصرغلامرضایی 1393-05-01 00:11
ضمن عرض ادب در پاسخ به تعاونی محترم مسکن لشگر84 به عرض برسانم بنده گفتم شنیده ها حاکی ازموضوع است نه اینکه شنیده های بنده شایعات کوچه و بازار باشدبلکه شنیده های بنده مستقیم از زبان شخص شهردارو قائم مقام ایشان میباشد پس موثق بوده وچون خودم مستقیم شنیده ام جای تردید برایم باقی نمانده به اینخاطر مجبور به پیگیری وانعکاس موضوع شدم حال شمادوستان اگرمستنداتی داریدکه شهردارشهراشتباه گفته اند برای تأیید ادعای خود و رد اظهارات شهردارمیتوانید مستندات خودتان را درهمین سایت وزین به چاپ برسانید (تا سیه روی شودهرکه در اوغش باشد) درضمن اگرادعای بنده اشتباه است چرا تابحال شهرداری خرم آباد نسبت به رد موضوع هیچ واکنشی نشان نداده اند؟(تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها) بنده بعنوان یک منتقداجتماعی سالهاست که مسایل شهر را پیگیری میکنم وده ها مقاله نگاشته ام و تا بحال هیچ حرفی را بدون سند نگفته و هیچ مطلبی را بدون مدرک ننوشته ام شما مدرک دارید یا علی( ارائه مدرک از شماعذر خواهی و پوزش از ما)درضمن بنده ادعایی دال بر غیر قانونی بودن فعالیت شما ندارم ایراد کار جای دیگراست .شما مو را می بینید من پیچش مو را
نقل قول کردن
#9 سیاوش 1393-05-01 14:47
استاندار و شهردار سابق خرم آباد اگر مدیران توانمند و لایق بودند و یا اگر برعکس مدیران بی کفایتی برای لرستان و خرم آباد بوده اند ، خلاف رسم جوانمردی و اخلاق انسانیست که پس از پایان دوره مدیریت شان اینگونه داوری شوند. این گونه نقد ها این روز ها زیاد مشاهده می شود.پیرامون صحت گفته های جنابعالی حرفی ندارم چون اطلاعی ندارم.اگر خلاف قانون و مصلحت شهر اقدامی شده باید سریعا جبران شود.اما ای کاش انتقاد را از مدیران حاضر شروع کنید. به یاد دارم که در زمان مدیریت استاندار سابق ، بسیاری از این قلم ها چه سخاوتمندانه عیوب واضح را می پوشاند.قلم هایی که امروز اینگونه بی پروا لب به شکایت از کارهای غیر کارشناسی مدیران قبل گشوده است. بیش از انکه شهر ما از حذف خیابان لطمه ببیند از رسوخ فرهنگ تملق و چاپلوسی و لاپوشانی اشتباهات از سوی اهالی رسانه ضرر دیده و خواهد دید.
نقل قول کردن
#10 احمد ساکی 1393-05-04 13:29
سلام و درود در پاسخ به تعاونی و مسکن
خدمتتون عرض کنم که بنده هم شخصا از نزدیک به محله پروژه رفتم و به عینه مشخص بود که شنارژ پروژه دقیقا در لبه ی خیابان ریخته شده است و با این اوصاف چگونه پیاده رو 4 متر است !!!!!
2. با این وضعیت قطعا خیابان 36 متر نخواهد بود.
3. نهر ناصری جز اثارتاریخی این دیار است و ظرفیت بلقوه جذب توریست آن بسیار بالاست و محدود کردن دید و نمای آن برخلاف قانون حفظ و حراست از آثار تاریخی در کشور است و اصولا جا نمایی این پروژه از بیخ و بن دچار مشکل بوده و نباید در این مکان ساخته می شده و ایجاد یک فضای سبز به صورت پارک های کوه پایه ای و ایجاد یک مجموعه تفریحی توریستی در این مکان با توجه به سرانه پایین فضای سبز در منطقه میدان تیر و فلک الدین و همچنین لزوم ساماندهی نهر ناصری به هدف توسعه صنعت توریسم و گردشگری در لرستان امری ضروری تر به نظر می رسد
در آخر ای کاش شهامت پذیرفتن اشتباهاتمان و اصلاح آنان را داشته باشیم تا اینکه با کوچکترین نقد سازنده آن را به هر نحوی توجیه کنیم
سپاس
نقل قول کردن
#11 مهدی 1393-10-10 11:38
پروژه ارتش محله میدان تیر را در دستور کار جدی قرار بدهید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا