یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اميد به دولت امید براي احياء صنايع دورود و لرستانبرای من به عنوان عضوی از شورای شهر دورود بسیار افتخار‌آمیز است که ریاست‌جمهوری در سفر اخیرش به استان، از لرستان به عنوان منطقه‌ای دارای تاریخ دیرینه و استانی یک‌پارچه و یک‌دست نام می‌برد‌.

وي در این سفر بر چند نکته مهم اشاره داشت و رفع عقب‌ماندگی‌های استان را منوط به آن‌ها کرد‌: احیای صنعت‌، رفع بی‌کاری‌، استفاده از سرمایه‌های طبیعی استان‌، حضور پر رنگ بانوان در عرصه‌های اجتماعی که از دغدغه‌های ما بوده‌، امروز در سخنان مقام عالي دولت مطرح شده است تا بیش از پیش، توجه مسوولان را در کنار توجه دولت به کار بگیرد و موجبات رشد و توسعه استان فراهم شود.

 

احياي کارخانجاتی با چند دهه قدمت

اگر در برخی استان‌ها برای حوزه صنعت و ایجاد کارخانه‌ها باید قدم‌های اول را برداشت‌، خوشبختانه سابقه صنعت و تاسیس کارخانه و مراکز تولیدی در استان لرستان‌، به بیش از 40 سال می‌رسد.

باعث تاسف است که این کارخانجات و صنایع با ندانم‌کاری و سوء مدیریت از بین رفته و ما به اين منظور بايد چندین برابر هزینه کرده و کار را دوباره شروع کنیم. البته در دوره اصلاحات، ایجاد شهرک‌های صنعتی را داشتیم که متاسفانه برخی از آن‌ها همه در دولت قبل به حالت تعطیل و یا نیمه‌تعطیل درآمد‌.

همچنین کارخانه تولید آب معدنی داماش در دورود که در حال ساخت بود، با افشای پرونده‌ي اختلاس 3 هزار میلیاردی متوقف ماند، لذا انتظار داریم ادامه کار و راه‌اندازی آن در برنامه‌های آغازین دولت قرار گیرد.

از سرمایه‌گذاران و دولت می‌خواهیم در قدم‌های اول، به این ظرفیت‌ها توجه کرده و در احیای آنها بکوشند. در واقع فقط کارخانجات تعطیل نشدند، بلكه این اتفاق منجر به مهاجرت نیروی جوان متخصص و تحصیل‌کرده نیز شده است‌.

اگر چه کاری بس دشوار به نظر می‌رسد اما ما باید با احیای این صنایع بتوانیم جوانان‌مان را دوباره به استان بازگردانیم.

کشاورزی‌، طبیعت و گردشگری

لرستان استانی پرآب‌، طبیعت بکر و غنی ای را در خود جای داده است. از آن‌جا که در اغلب شهرهای استان کشاورزی رایج است، می‌طلبد که سرمایه‌گذاران صنایع فراروی محصولات کشاورزی را در برنامه داشته باشند.

دست‌رسی به مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی در سطح کشور می‌تواند فرصتی منحصر به فرد پیش روی سرمایه‌گذاران در لرستان باشد تا از سرمایه‌های این استان و صادرات به دیگر استان‌ها بهره ببرند.

البته لازم می‌دانم متذكر شوم مدیریت آب در استان بهینه نیست و ما، مسوولان و مردم با توجه به وجود خشک‌سالی‌های پی در پی در کشور‌، این مسأله را جدی‌تر گرفته و آموزش و اطلاعات لازم را جهت مصرف بهینه آب در اختیار شهروندان قرار دهیم‌.

دیگر این که دریاچه بی نظیر گهر دورود، جاذبه‌های طبیعی و بکر بی‌شمار استان که هنوز از توجه سرمایه‌گذاران به دور مانده، می‌تواند فرصت قابل توجهی در پیش روی این عزیزان باشد.

سرمایه‌گذاران‌، شورای شهر و توسعه

بايد پذيرفت كه زیر‌ساخت‌ها در استان ما بسیار نامناسب است و متاسفانه بستر اولیه برای سرمایه‌گذاري در استان كاملاً فراهم نیست‌، اما طبیعت قابل توجهی داریم و شرایط اقلیمی برای سرمایه‌گذارانی که خارج از استان می‌آیند بسیار مطلوب است‌.

باید هر چه زودتر این بستر را آماده کنیم بوروکراسی‌های دست و پا گیر را از مقابل پای سرمایه‌گذاران برداشته و اجازه دهیم آن‌ها با تخصص و خلاقیت خودشان کار کنند‌.

ما قول‌های دولت را شعار نمی‌دانیم. شوراها با تمام توان‌شان برای هرگونه کمکی برای توسعه استان آماده‌اند‌. ما به دلیل ارتباط نزدیک با مردم‌، به سرمایه بزرگ و هنگفت حمایتی دست‌رسی داریم که می‌تواند در پیش‌برد توسعه بیش‌ترین سهم را داشته باشند‌.

سید عابدین نوری سفر دکتر روحانی به استان لرستان فرصتی را فراهم کرد تا مردم نشان دهند از انتخاب‌شان راضی هستند و می‌خواهند در پیش‌رفت و توسعه کشور سهمی داشته باشند.

 

سید عابدین نوری

عضو شورای اسلامی استان لرستان و هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا