یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خرم‌آباد شهر سرعت‌گيرهاي كور و غيراستاندارد/ زاد و ولد دست‌اندازها!

در اين كه مردم شهر خرم‌آباد مطالبه‌گر حق و حقوق خود نيستند شك نكنيد!

در اين هم شك نداشته باشيد كه يكي از دلايل وارد آمدن خسارت به خودشان و ديگر شهروندان، همانا خود سكنه‌ي ديار هستند!

نمونه آن همين سرعت‌گيرهايي است كه به وفور در كف خيابان‌ها و كوچه‌هاي شهر مشاهده مي‌شوند و به بلاي جان خودروهاي شهروندان بدل گشته‌اند.

در حالي كه در اكثر شهرهاي كشور تعداد سرعت‌گيرها در معابر عمومي به صورت كارشناسي شده در شوراي ترافيك تصويب مي‌شود، در خرم‌آباد يا اين مبحث در اين شورا مطرح نمي‌شود يا به نطر مي‌رسد در صورت مطرح شدن، افزايش و تعدد سرعت‌گيرها به عنوان امري پسنديده تلقي شده و به عنوان تنها راه حل براي كاستن سرعت و رعايت قانون در خرم‌آباد به شمار مي‌رود!

متأسفانه وضعيت سرعت‌گيرهاي خرم‌آباد به گونه‌اي شده كه گويي هر روز زاد و ولد مي‌كنند و جالب‌تر اين كه اگر قبلاً شكل و شمايلي مناسب و داراي انحناي كم بودند، گويا روز به روز تپل‌تر و قطورتر مي‌شوند و به سمت مكعب‌مستطيل نيز تغيير شكل مي‌دهند، لذا براي عبور از روي آن‌ها بايد پرواز كرد تا آسيبي به خودروها وارد نيايد!

در شهري مثل خرم‌آباد كه بيش‌تر شهروندان آن از نظر اقتصادي جزء طبقه متوسط يا پايين اجتماعي هستند و نوع خودروهاي آن‌ها نيز اكثراً مدل پايين يا ارزان‌قيمت نظير پرايد است، عبور از روي چند سرعت‌گير كريه‌المنظر و بدون علامتِ هشدار، كافي است تا خساراتي شديد بر اين خوردوهاي ارزان‌قيمت وارد آورد!

از طرفي، براي حل مشكل ترافيك، طي سال‌هاي اخير، معابري در كوچه پس‌كوچه‌هاي شهر ايجاد شده كه متأسفانه سكنه‌ي منازل اين كوچه‌ها، به حكم خود چند دست‌انداز بدقواره در هر كوچه ايجاد كرده‌اند كه اين دست‌اندازهاي كوچك نيز قوز بالاي قوز  خودروسوارن شهر شده و نيز چهره‌ي مركز استان را به خصوص در برابر مهمانان و گردشگران مخدوش نموده است.

يكي نيست به اين‌ها بگويد مگر شهر صاحب ندارد كه به خاطر ‌آْزرده شدن خاطر مبارك‌تان از صداي چند بوق، خوش نداريد كسي از جلوي منزل‌تان عبور كند و از سوي ديگر، مگر شما مالك كوچه هم هستيد كه هر كاري مي‌خواهيد انجام مي‌دهيد و با ساخت دست‌انداز، براي خلق‌الله ايجاد مزاحمت مي‌كنيد؟!

تصور كنيم وضعيت آسفالت‌هاي رنگ و رفته و قديمي خيابان‌هاي شهر كه مملو از چاله‌چوله هستند به گونه‌اي است كه ديگر نيازي به ايجاد سرعت‌كاه براي محكم‌كاري در كاستن سرعت نباشد، زيرا رانندگان به همين دليل مجبورند در خيابان‌هاي شهر بسيار آهسته طي طريق نمايند!

اميدواريم با نوشتن اين چند سطر، مسوولي پيدا شود و به درد دل رانندگان خرم‌آبادي برسد، چرا كه عن‌قريب است در ميان زاد و ولد سرعت‌‌كاه‌هاي بدون علامت هشدار و نيز پرشمار، غرق شوند!

ر - ج / یافته

خرم‌آباد شهر سرعت‌گيرهاي كور و غيراستاندارد/ زاد و ولد دست‌اندازها!


 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا