شهرداری خرم‌آباد و داستان تبلورخبردار شدیم که به مناسبت 14 تیر، روز شهرداری‌ها 20 طرح عمراني در شهر خرم‌آباد به صورت هم‌زمان افتتاح شده است.

از این 20 طرح 9 طرح مربوط به افتتاح بوستان است که کار پسندیده‌ای است. جدول‌کشی و پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش معابر هم از دیگر طرح‌‌هایی است که در این روز در خرم‌آباد افتتاح شده است.

اما چند طرح عمرانی در جدول طرح‌‌های بیست‌گانه وجود دارد که هر چه فکر کردم متوجه اهمیت آن‌ها نشدم و درک نکردم که دقیقاً چه چیزی افتتاح شده است! یعنی این طرح‌ها یک طوری هستند که آدم فکر می‌کند دوستان فقط خواسته‌اند که تعداد طرح‌‌های افتتاح شده را به عدد آشنای 20 برسانند تا غیرمستقیم یک 20 گُنده به خودشان داده باشند.

مثلاً هر چه فکر کردم که بهر‌ه‌برداری از ادامه گردشگاه ساحلی یعنی چه عقلم به جایی نرسید. منظورم این است که دوستان دقیقاً چه چیزی را افتتاح کرده‌اند؟ ادامه گردشگاه ساحلی را؟ یعنی ادامه روشنایی گردشگاه ساحلی را؟ ادامه سنگ‌فرش گردشگاه ساحلی را؟ ادامه درخت‌کاری گردشگاه ساحلی را؟ یا کلاً ادامه‌اش را؟ بعد این ادامه چند متر بوده است؟ 10 متر؟ 100 متر؟ 1000 متر؟

یا مثلاً آسفالت معابر منطقه 3 خرم‌آباد پروژه عمرانی است؟! یعنی آسفالت پاشیدن پروژه است؟ آن‌چه ما می‌دانیم این است که یک روز نیروهای شهرداری می‌آيند و قیر می‌ریزند و روی قیر آسفالت می‌پاشند و می‌روند. این پروژه است؟ پروژه عمرانی است؟ یا جزو کارهای معمول شهرداری است؟

یا مثلاً به‌سازی حاشیه دریاچه کیو پروژه عمرانی است؟ مگر در به‌سازی چه اتفاق خاصی افتاده است که این قدر مهم است؟ این که یک جایی از شهر به‌سازی رضا ساکی - یافتهبشود تبلور مدیریت جهادی است؟ تبلور؟ آیا این کار هم جزو روال عادی کار یک شهرداری نیست؟

این طوری باشد از همان لحظه‌ای که مردم، صبح چشم‌شان را باز می‌کنند و از خواب ناز برمی‌خیزند متبلور می‌شوند تا شب!

به نظرم اگر همین طور پیش برود توسعه‌ي خرم‌آباد تهدیدی جدی برای صنعت گردشگری پاریس است!

 رضا  ساکی

شهرداری خرم‌آباد و داستان تبلور

امام جمعه خرم‌آباد: دست سودجوها و متخلفان را از شهرداري و شورا كوتاه كنيد/ افتتاح 20 طرح