یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چرا استقبال مردم خرم‌آباد از روحانی، بی‌روح بود؟!مردم خرم‌آباد از سفر دکتر روحانی آن‌چنان که انتظار می‌رفت استقبال درخوری نشان ندادند. گواه این مدعا خیابان‌های خلوت و ورزشگاه نه چندان شلوغ شهر بود.

باید ریشه‌ی این رفتار را پی‌گیری و جستجو کرد؛ چرا مردم لرستان که همواره به مهمان‌نوازی و خون‌گرمی شهره می‌باشند. بايد ديد چرا این چنین واکنشی نسبت به حضور دکتر روحانی در لرستان از خود نشان دادند.

رئیس‌جمهورهای دوره‌های مختلف چندين بار به لرستان سفر کرده‌اند و گاه یک رئیس‌جمهور در زمان ریاستش برای چند بار از این استان دیدن کرده است.

هر بار چنين سفري اتفاق افتاده، مردم در جمعیت انبوه و صف‌های دراز به استقبال او رفته‌اند و مشتاقانه به سخنانش گوش جان سپرده‌اند. گفته‌ها را قبول داشته‌اند و نزد خود آینده‌ای خوش را در پشت آن حرف‌ها برای رشد و توسعه و ترقی این دیار تعبیر کرده‌اند. هنگامی که دوران ریاست جمهوری هر یک به پایان رسیده و سکان هدایت را به رئیس‌جمهور بعدی داده است، تنها مردم مانده‌اند و رویای خوش آن گفته‌های تحقق نیافته و در حد شعار مانده!

برآیند آن رفتار، امروز سبب شده است مردم دیگر نسبت به حضور مسوولان در لرستان بی‌تفاوت باشند و همه را یکی بدانند. نه امید دارند نه علاقه! نه اشتیاقی مانده و نه باوری! اگر واکنشی این‌چنین سرد از خود نشان دادند باید علت را جويا شد که چرا این گونه رفتاری از خود بروز دادند؟!

واقعیت این‌ است که خرم‌آباد بیش‌ترین رشد و ترقی خود را در زمان استانداري به نام ابراهيم فرح‏بخشیان طي سال‌هاي 1353 تا 1355 به چشم دیده است. در دوره استانداري اين شخص، تقريباً تمامي صنايع كنوني شهر خرم‌آباد نظير مجتمع كشت و صنعت و مجتمع گوشت، يخچال‌سازي، پارسيلون و ... راه‌اندازي شد.

پس از آن، اين صنايع افزوده كه نشدند هيچ، يك به يك نيز تعطيل شدند! به همين دليل خرم‌آبادی‌ها نسبت به اكثر مسوولان ديارشان بی‌اعتماد شده‌اند. گوش‌شان از حرف‌ها و وعده‌ها پُر است. فقط شنیده‌اند، اما عمل ندیده‌اند.

این قوم چند هزار ساله، هماره و هر زمان که برای خاک پاک ایران احساس خطر کرده‌اند به دفاع از خاک و ناموس برخاسته‌اند و از دیگران پیش‌گام‌تر بوده‌اند؛ اما تنها پسوند «قوم غیور» را به عنوان جايزه یدک کشیده‌اند! در حالی که استفاده‌های اقتصادی و رفاهی را از آن‌ها بهتران برده‌اند.

این قوم غیور طی 10 سال گذشته، صدرنشین ليگ بیکاری و محرومیت در کشور بوده‌اند و آن جوانان غیور، امروز با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند. همان طور که گفته شد، لرها امتحان خود را بارها پس داده‌اند و تنها قومي بوده‌اند كه در تاريخ ايران تجزيه‌طلب نبوده و در حفظ تماميت عرضي كشورمان ايثار كرده‌اند.

حال این کم‌توجهی به حضور رئیس جمهوری را باید در شکم‌های گرسنه مردم، سیر صعودی فحشا و بيماري‌هايي مانند ايدز، ازدواج‌های نا‌موفق و طلاق‌هاي فراوان، فقر، اعتیاد بالای جوانان، بیکاری غیر قابل وصف و نداشتن قدرت خرید در مردم اين ديار دانست. در حقيقت آن‌ها، آيينه مسوولان ديارشان هستند...

این بی‌تفاوتی، علاوه بر مردم، در چهره شماري از نخبگان اين ديار نيز هويداست، آن‌ها سرخورده از چینش و گزینش مدیران فعلی استان هستند که تا دیروز، برخي سینه‌چاک دولت آقای احمدی‌نژاد بودند و امروز در صدد چسباندن صورتک بر چهره هستند بلكه از اسب مراد پايين نيافتند.

بايد پذيرفت دولت قبلي بستری فراهم کرد که نتیجه‌اش را امروز به روشنی می‌بینیم: حال که اعتدال روی کار آمده است، ملت آن را نامتعادل می‌بیند!

اهالي لرستان چپ و راست‌شدگان تصمیمات نابخردانه‌ی افراطیون چپ و راست هستند و دولت باید بسیار تلاش کند تا بتواند آن اعتماد از دست رفته را دوباره بین آن‌ها به دست آورد و در صورت ادامه اين روند، بازنده‌ي این قضایا علاوه بر مردم، دولت‌مردان نيز هستند...

ارسال کننده: امین  ماسوری

 

چرا استقبال مردم خرم‌آباد از روحانی، بی‌روح بود؟!

 


 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1393-04-01 01:17
البته صف طولانی اتوبوس و مینی بوس های دانش آموزانِ مجبور برای استقبال از رییس جمهور سابق رو هم نباید فراموش کنیم :lol:
نقل قول کردن
#2 مهرانی 1393-04-01 07:44
روحانی بدون تبلیغات وارد لرستان شدند .و البته ایشان نیاز به زحمت مردم نمی بینند .کمی هم مردم خسته شدند از این همه استقبال های اجباری و بی نتیجه گذشته در لرستان
نقل قول کردن
#3 سوری 1393-04-01 08:00
این بهترین پیام خاموش مردم لرستان است.شاید دولت امید بتواند مردم لرستان را امیدوار کند .انشااله
نقل قول کردن
#4 سلمان 1393-04-01 13:06
هر رییس جمهوری که اومده لرستان بعضا یکی دو ساعت طول کشیده مسیر فرودگاه تا ورزشگاه رو طی کنه، چه خاتمی چه احمدی نژاد و چه دیگر روسای جمهور، ولی این بار با وجود تبلیغات شدید بخصوص در شبکه افلاک استقبال مردم بسیار ضعیف بود، حقیقت هم اینه که مردم به این نتیجه رسیدن که هرچقدر هم حمایت کنن باز وضعیت استان تغییر نمیکنه. ریشه مشکل جای دیگه است، تا زمانی که تقسیم بودجه بین استانها سازوکار عادلانه ای نداشته باشه اوضاع همینه
نقل قول کردن
#5 ساسان 1393-04-01 15:22
چون مدارس رو تعطیل نکردن برای استقبال! در حقیقت زمانی اومد که مدرسه ای برای تعطیل شدن نبود! یا باز هم بهتر بگم اگر مدرسه ای هم برای تعطیل شدن بود هم این دولت برای استقبال چند ساعته تعطیلش نمیکرد و کارمندان و افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی رو برای استقبال نیوردن! حقیقت چیزی جز این نیست!این استقبال خالصانه بود! فراموش نکنید همین آقای روحانی سال قبل در این شهر 116 هزار رای گرفته بود در حالی که باید با یک نفر دیگر مثل آقای رضایی که از قوم لر بود رقابت میکرد و تقریبا دو برابر آقای رضایی هم رای گرفت!
نقل قول کردن
#6 حسین معتمدی 1393-04-01 17:21
بسیار زیبا بود جناب ماسوری.
مردم دیگه بی تفاوت شدند.
براشون هیچ فرقی نداره چه کسی چه پستی گرفته.
همه سر و ته یه کرباس هستند.
نقل قول کردن
#7 میلاد ولی زاده 1393-04-01 21:57
بله درسته محرومیت این استان به خاطر دلایل زیره:
1- تنها استان 100% شعه کشوره پس نیازی به توجه زیادی نداره
2- تنها استانیه که هموطن ترک در خودش نداره
3- اولین رتبه در میان تمام استان ها در زمینه قوم و قبیله گرایی و تعصبات بی جا
4- و ما مردم این استان هم از مسولان شهری و استان چیزی مطالبه نداریم و همیشه راضی هستیم
5- عدم آموزش توسط سیمای استانی
و ... دلیل دیگه....
نقل قول کردن
#8 مینا گلستانی 1393-04-01 22:03
کسی نیومده چون در فصل امتحانات مدرسه و دانشگاه هستیم
البته شبکه افلاک خودشو کشت ولی مردم چون زجر کشیده بی کاری هستن نیومدن و ضمنا شبکه افلاک خوب بلده این چیزا رو همش تبلیغ کنه ولی بلد نیست در مورد حقوق شهروندی و خواسته مردم از نماینده ها و شورای شهر و شهرداری برنامه بذاره. :oops:
نقل قول کردن
#9 حقیقت 1393-04-02 01:46
عدم استقبال مردم شاید یکی از دلایلش این باشد مردم می بینند علی رغم امیدواریشان به تعغییر در دولت تدبیر وامید هیچ اتفاقی در زندگی و اشتغال جوانان تحصیلکرده شان بوجود نیامده ضمنا در استان لرستان در اکثر ادارات کل همان مدیران دولت قبلی با غرور در راس امورند پس به چه امیدوار و دلخوش باشند و به استقبال بیایند .
نقل قول کردن
#10 ترنم 1393-04-02 12:27
معلومه كه مردم نميان
نقل قول کردن
#11 حسین نجف پور 1396-05-29 00:55
والا خدا شاهده به ما گفتن اگه نیایید درس دفاعی آمادگی دفاعی تجدیدتون میکنیم ماروبه زور بردن اخه این یعنی چی؟؟؟!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا