ذبیح الله نوریان / فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:
زاگرس نشینان خاصه لرستانی‌ها نباید بگذارند سرمایه‌های مدنی، شخصیت‌های تراز ملی و مدیریتی‌شان در چرخه استهلاک مناقشات، منفعت طلبی‌ها و سیاسی بازی‌ها قرار بگیرد زیرا دیگر وقت تجربه‌آموزی و آزمون و خطا برای لرستان نیست امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به ذخیره دانایی‌های خود و تعمیق انتخاب افراد کارآمد برای مجلس شورای اسلامی دارند.
اگر بپذیریم مجلس رأس امور و عصاره فضیلت‌های مردم است پس نماینده باید مظهر‌شان و دانایی مردم باشد. مجلس خاستگاه استفاده از تصمیم‌سازی‌های محافل علمی و تخصصی است و نماینده مجلس انتخاب‌کننده آراء کاربردی و سودمند به حال جامعه از بین آراء فراوان مطرح شده در مجامع علمی پژوهشی و دانشگاهی است لذا باید نمایندگانی را در خود جای دهد که خنثی و سیاهی لشگر نباشند، دنباله رو نمایندگان صحنه گردان اصلی و کمیسیون‌های تخصصی نیز نباشند.
یک نماینده باید آنقدر قوی باشد که با موج‌ها حرکت نکند و با باد‌ها نلرزد بلکه باید قادر به درک یافته‌های علمی و پژوهشی باشد با اتکاء به دانش و اعتماد به نفس خود بتواند جسورانه و با فن بیان اظهار نظر کند و در آراء و تصمیم‌های مجلس اثرگذار باشد.
نماینده‌ی متخصص تراز ملی با اشراف به حوزه‌های مختلف هیچگاه مقهور تسلط مسئولان اجرایی و کارشناسان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نمی‌شود چون با دانش تخصصی و تجربیات خود و دقت و کنکاش در طرح‌ها و لوایح ارائه شده هم حواس و دقت عوامل اجرایی را بیشتر می‌کند و هم خطا‌ها و مناسبات و اختاپوس پیچیده بروکراسی اداری و اجرایی را می‌فهمد و اصلاح می‌کند.
نماینده متخصص در یکی از حوزه‌های مهم کاری مجلس با قرارگرفتن و کسب جایگاه در کمیسیون‌های تخصصی سریع به آن حوزه تسلط پیدا کرده و با اشراف بر موضوعات تخصصی به راحتی قادر به نقد عملکرد‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خواهد بود.
اینجاست که وزراء و مدیران دولتی و رسانه‌ها روی سخن، نظر و مطالبات او حساب باز می‌کنند.
حضور چنین نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه مناطق توسعه نیافته‌ای مانند لرستان در مجلس برای جبران عقب افتادگی‌های تاریخی در راستای تأمین منافع عمومی، توسعه متوازن و جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.



ذبیح الله نوریان