یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ورود بي‌سروصداي برخي وبلاگ‌نويسان هتاك به حريم مقدس خبرنگاري در لرستانبروز و ظهور پدیده ناهنجار "سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی فاقد مجوز" زمینه‌ساز برخی مباحث و مسائل آفت‌زا شده است.

در حالي كه اخذ مجوز انتشار يك نشريه و يا كارت خبرنگاري و فعاليت در عرصه خطير و مقدس رسانه، مستلزم گذراندن دوره‌هاي آموزشي خاص است و سال‌ها معطلي در صف هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استعلام از مراجع متعدد ذي‌ربط مي‌باشد، اما جاي سوال است كه چگونه برخي افراد وبلاگ‌نويس كه فاقد صلاحيت و بي‌بهره از همه آيتم‌ها، مدارك، دوره‌ها، شرايط و مجوزهاي لازم هستند، در كم‌ترين زمان ممكن -گاهي كم‌تر از يك ساعت‌- با دور زدن قوانين موضوعه و يا شايد در سايه عدم نظارت متوليان و خلاء كنترل و نظارت قانوني در اين ارتباط، با ايجاد يك پايگاه مجازي، آن‌هم به صورت غيرقانوني، صاحب رسانه(پايگاه اينترنتي) مي‌شوند.

اين افراد كه خود را خبرنگار و رسانه‌اي مي‌نامند، گاهي با توهين، افترا به اشخاص حقيقي و حقوقي و اشاعه فرهنگ اباحه‌گري به نام خبرنگار، دزدانه وارد فضاي مقدس رسانه‌ها شده و ضمن زير سوال بردن خدمات نظام اسلامي، به بهانه‌هاي واهي و گاهي براي انتقام‌جوئي‌هاي سياسي، مسوولان و نيروهاي ارزشي و متعهد به نظام و انقلاب را آماج حملات قلم بي‌اخلاق خود قرار مي‌دهند؟

عدم نظارت و كنترل قانونمند بر بی‌اخلاقی‌ها و هتاکی‌های دنباله‌دار و فعالیت‌های این سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی، متاسفانه کار را به جایی رسانده که روزانه حجم اخبار نادرست و تحلیل‌های جهت‌دار و وارونه و انعکاس و انتشار مطالب کذب و خلاف واقع و هتاکانه با ادعای واهی انتقاد، درج کامنت‌ها و نظرات توهین‌آمیز و خودساخته با چاشنی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی به قلم دست‌اندرکاران این رسانه‌های غیرقانونی و هتاک در حال افزایش و تبدیل به یک تراژدی غم‌بار علیه مدیران متعهد، زیر سوال بردن خدمات نظام مقدس اسلامي و رنجش نیروهای دل‌سوز نظام و انقلاب است.

جا دارد متوليان و مسوولان ذي‌ربط حوزه‌هاي فرهنگي علي‌الخصوص مديران كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، در راستاي حفظ شأن و منزلت حوزه رسانه و اطلاع‌رساني با اتخاذ تدابير پيش‌گيرانه، اقدام عاجلي در جلوگيري از تدوام این وضعیت به عمل آورند تا زمینه اين‌گونه بی‌اخلاقی‌های رسانه‌اي كه در نهايت منجر به به فراهم شدن بستر سیاسی و اجتماعی پدیده‌های ناهنجارتر از جمله بسط و گسترش ناامنی روانی شهروندان در آينده خواهد شد برچيده شود.

به نظر نگارنده از مهم‌ترين راه‌هاي تلطيف فضاي رسانه‌اي و مجازي، جمع كردن بساط خبرنگارنماها و سوء‌استفاده‌كنندگان از عناوين مقدس «‌خبرنگار»‌، «‌نويسنده‌» و ... آن است كه‌:

اولاً: تمامي فعالان داراي مجوز و احكام معتبر حوزه مطبوعات و رسانه استان و شهرستان‌ها اعم از خبرنگاران نشريات، رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها، مديران مسوول و هيأت تحريريه نشريات، نمايندگي‌هاي رسمي مطبوعات سراسري در استان و حتي كيوسك‌هاي مجاز مطبوعاتي از طريق سايت اطلاع‌رساني اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامي استان سامان‌دهي شده، حوزه فعاليت هر كدام تعريف و به جامعه معرفي شوند.

نورالدين احمدي - يافتهثانياً: از طريق اعمال قوانين حوزه فرهنگي و در رأس آن قانون جامع مطبوعات و رسانه‌ها، ترتيبي اتخاذ گردد تا هيچ فرد فاقد شرايط و بدون مجوزي به خود اجازه ندهد با راه‌اندازي يك پايگاه مجازي، بدون هرگونه معطلي و دردسري وارد حوزه مقدس خبر، رسانه و مطبوعات گردد.

 

 

نورالدين  احمدي

مدير مسوول نشريه بالاگريوه

 

براي خواندن مطلبي مرتبط در اين زمينه، اين‌جا كليك كنيد

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1393-03-05 18:29
تو این مقاله دقیقا دارین میگین که بساط وبلاگ نویسی جمع شه، هیچ منطقی توهین به اشخاص قبول نمی کنه ، اما آیا درسته جلوی دهن مردم با این بهانه بسته بشه؟ در صورتی که یه وبلاگ فقط نظرات یه نویسنده بیان میکنه که در 90 درصد مواقع به هیچ جا وابسته نیست، . هر کسیم طبق منطق خودش یا نطر نویسنده قبول داره یا نداره
این مقاله منشا افراط گری های جامعه ماست
نقل قول کردن
#2 ر 1393-03-06 08:58
میان ماه من تا ماه گردون خیلی فاصله است...چطوره مدیران تمام وبلاگهای بدون مجوز!!! را اعدام کنیم؟ (دنیای مجازی اسمش با خودش است عزیز دل برادر) بیش از این چیزی نمیگم.
نقل قول کردن
#3 يك بروجردي 1393-03-06 09:45
با سلام
بعضي وقتها از كساني كه در اين استان سراسر درمانده ادعاي روشنفكري در مي آورند لجم مي گيرد
اقا جان تو نماينده خبرنگاراني يا نماينده اداره ارشاد؟
فقط مانده پاي ارشاد را وارد اين بازيهاي سياسي كنيم. اداره ارشاد استان در كارهاي خودش مانده
از نوشته تان بوي نظارت هاي خطرناك مي آيد
لطفا نظرتان را براي خودتان نگه داريد
نقل قول کردن
#4 محمد 1393-03-06 12:23
با شما موافقم . هر كي هر كي شده . امشب ميخوابي فردا ميبيني طرف توي بقالي سر كوچه صلاحيتش رو تاييد نكردن كار كنه براي ما شده خبرنگار يا مدير سايت . حالا نه بلده يك خط درست و حسابي بنويسه نه بلده يك عكس درست بگيره . كسي هم نيست به اينا بگه خرتون به چند من . چطور شدين خبرنگار و سايت خبري . ببخشيد رك ميگم ولي همين پايگاه شما هم گاهي اصول صحيح خبري رو رعايت نميكنه . اميدوارم تاييد كنيد
نقل قول کردن
#5 ب 1393-03-07 10:13
راست میگی!! :P
3 راه برای حل این مشکل وجود داره:
1-- دستگیر کردن, گرفتن, دست بند زدن, خفه کردن و کتک زدن و در نهایت فرستادن به قبرستان خضر این افراد
2-- فیلترینگ این سایتها و وبلاگهای بی تربیت!!!
3-- اجازه بدهیم مردم خودشان قضاوت کنند چون مردم ما با شعور هستند
شما کدوم راه رو انتخاب می کنی؟ مطمئنم که با روش سوم مخالفی!!
نقل قول کردن
#6 روابط عمومي 1393-03-07 11:14
انصافا اقاي احمدي به موارد درستي اشاره كرده اند . تعداد نشريه ها و سايتهاي خبري لرستان كه ادعا ميكنند مجوز دارند خيلي زياد است ديگر چه برسد به اين كه جديدا هر كسي يك ويژه نامه منتشر ميكند يا سايت ميزند و از ما هم اگهي ميخواهد . نميدانم مسئول اين بي سامانيها كيست ولي به قاعده هر كاري بايد چارچوبي داشته باشد
نقل قول کردن
#7 ب 1393-03-07 11:28
هیچ دقت کرده اید منشا بسیاری از افراط گریها و اقدامات متحجرانه در سطح کشور, در استان لرستانه؟ میدونید خیلی از مردم ایران به این خاطر از دست ما لرستانیها شاکی هستند؟ میدونید در راس اکثر سازمانها و نهادهایی که به گونه ای با فضای تبادل اطلاعات, اینترنت,شبکه های مجازی, رسانه های دیداری و شنیداری و روزنامه نگاری, مجوز برگزاری کنسرتهای موسیقی و همایشها و سخنرانیها و...همیشه پای یک لرستانی [...] وجود دارد؟؟ این عده قلیل باید بالاخره یه روزی بفهمند که دارن با ابروی مردم شریف لرستان بازی می کنند و سرچشمه بسیاری از مشکلات استان لرستان وجود خودشان است
__________________________
يافته: اگر چه خلاف جوانمردي است كه نظر يك نفر را با هويت مستعار در مقابل ديدگاه يك نويسنده با هويت مشخص منتشر كنيم (نويسنده‌اي كه نظر شخصي‌اش را منتشر نموده است) اما به منظور حمايت از آزادانديشي، با حذف بخش‌هايي كه توهين قلمداد مي‌شد، كامنت شما منتشر مي‌گردد.
اميدواريم اگر مثل آقاي احمدي نقدي داريد، با اسم و هويت خودتان آن را منتشر كنيد و پاي آن بياستيد كاري كه از هزار ژست روشن‌فكرانه ارزشمندتر است و در غير اين صورت با نام مخفي، افكار و عقايد ديگران را به بوته نقد نكشيد كه پليدتر از تخريب ديگران با هويت مجازي، انديشه‌اي نيست!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا