یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آيا شهردار خرم‌آباد با شوراي شهر اختلاف نظر داردهمواره در آسیب‌شناسی و تجزیه تحلیل‌های مختلفی که از سوی کارشناسان و اهالی فن حوزه شهری صورت می‌گیرد، يكي از عمده‌ترین شاخص‌هایی که موجب کندی و ایستایی روند توسعه شهری در استان لرستان، به‌خصوص مرکز استان شده است، موضوع عدم ثبات مدیریت شهری و کوتاه بودن عمر شهرداران است.

همیشه از این که چرا عمر مدیریت شهردار مرکز استان پایدار و مستمر نبوده گلایه‌مندیم و عامل نداشتن برنامه‌ریزی جامع و بلند‌مدت در حوزه مدیریت شهری را لرزان بودن صندلی شهرداران مرکز استان عنوان کرده‌ایم.

البته به واقع می‌توان فهمید که یکی از عوامل دینامیک نبودن خدمات شهری و کندی روند توسعه‌‌ی بلند‌مدت در حوزه شهر هم همین کوتاهی عمر مدیریت شهرداران است. به عنوان مثال آخرین باری که یک شهردار در مرکز استان به لحاظ زمانی فرصت کافی برای پیاده کردن ایده‌های خود را داشت به دوران قبل از انقلاب باز می‌گردد که از قضا درخشان‌ترین دوره خدمات شهری را در خرم‌آباد رقم زد. جایی که زنده‌یاد "علی‌محمد ساکی" با 6 سال مدیریت بر صندلی شهرداری خرم‌آباد، منشاء خدمات فراوانی حتی برای نسل‌های آینده شد و امروزه به نیکی و به حق از آن دوران به عنوان دوران طلايي اين شهر یاد می‌شود.

گذشته از این، موضوعی که این روزها در برخی جراید و محافل شنیده می‌شود بحث دامن زدن به شایعاتی است که اختلاف میان شهردار فعلی خرم‌آباد و اعضای شورای شهر را گوش‌زد می‌کند و برای هر دل‌سوز شهری جای سوال پیش می‌آید که چگونه می‌شود بعد از آن همه مشقات برای انتخاب شهردار، حال صحبت از کنار رفتن یا به عبارت بهتر جاده صاف کنی و دامن زدن به شایعات جهت گل‌آلود کردن روابط شورای شهر و شهردار تازه بر مسند نشسته، می‌شود.

طی روزهای اخیر مطلبی در یکی از جراید محلی استان منتشر شده بود و در آن از نارضایتی چند عضو شورای شهر نسبت به شهردار و هم چنین طرح سوال و قانع نشدن اعضا از جواب‌های شهردار پرده‌برداری کرده و در نهایت اعضای شورا را سفارش به استفاده از ابزارهای قانونی برای موجه با شهردار کرده بود.

در ادامه، علی جهان‌آرا از اعضای شورای شهر خرم‌آباد و يكي از کسانی که طبق مطلب ارائه شده در آن نشريه، از او یاد شده بود و از جواب‌های شهردار قانع نشده بود به خبرنگار نشريه گفته بود: موضوع استیضاح شهردار به هیچ وجه در دستور کار شورای شهر نبوده و نیست، هم چنین اختلافات یاد شده میان شهردار و اعضای شورای شهر به هیچ وجه واقعیت ندارد.

وي در سخنانش اشاره كرده بود: از آن‌جایی که همگی اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین مردم در جهت ایفای حقوق موکلین خود وظایفی دارند، به همین دلیل به لحاظ اجرای برخی موارد و موضوعات در شهرداری اختلاف نظر به صورت طبیعی پیش می‌آید، از آنجایی که قانون در این مواقع راه‌کارهایی را برگزیده است لذا بحث سوال کردن و پی‌گیری چند و چون اجرای پروژه‌ها با کیفیت مطلوب حق اعضای شورا هست.

اين عضو شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد هم‌چنین نموده بود: در مورد طرح سوال و قانع نشدن از پاسخ‌های محمد مهرابی باید گفت در مورد کیفیت اجرای بعضی پروژه‌ها و روند جابه‌جایی‌ها در بدنه‌ي شهرداری موارد مبهمی پیش آمده که با صحبت و گفت‌وگو بسیاری از ابهامات رفع شده و بعضی دیگر از ابهامات هم به دلیل زمان‌بر بودن مدت زمان تعیین شده است که شهر‌دار ابهامات را برطرف نمایند، اما موضوعی که لازم به گفتن است این است که شهردار با چانه‌زنی عالمانه قطعاً می‌تواند این ابهامات باقی‌مانده را هم برطرف نموده و به همه شهروندان اطمینان می‌دهیم با تمام وجود از ایشان حمایت کرده و در راستای احقاق حقوق مردم و ایفای نقش نمایندگی تلاش خود را به کار می‌بندیم.

جهان‌آرا در ادامه بيان داشته: خوشبختانه برای اولین بار در این دوره یک منبع پایدار درآمد‌زایی برای شهرداری خرم‌آباد تعریف شده است که باید از شهردار تقدیر و تشکر نمود، چرا که با اجرای پروژه تجاری مسکونی کیو، شهرداری خرم‌آباد برای اولین بار یک منبع پایدار درآمدی خواهد داشت. از طرف دیگر موضوعی که می‌توان به اهمیت آن توجه نمود این است که از محل درآمدها توانسته‌ایم 2 میلیارد تومان بودجه برای برخی پروژه‌های مسکوت مانده شهرداری جذب کنیم تا شاهد رونق و اجرایی شدن پروژه‌های شهری باشیم و همگی در این راه باید به شهردار کمک کنیم.

در ادامه موضوعی که می‌توان با نگاه بی‌طرفانه به آن پرداخت این است که پروژه‌هایی که امروزه توسط شهرداری در حال اجرایی شدن است، قطعاً اگر بی‌نظیر نباشد طی سالیان اخیر، حتماً کم‌نظیر است. پروژه مجتمع تجاری مسکونی ونک‌پارک که بعد از توقف 8 ساله توسط شهرداری خرم‌آباد و با جذب سرمایه‌گذار 400 میلیارد تومانی در حال عملیاتی شدن است، پروژه‌ای که فقط بودجه تصویب شده‌ی آن معادل بودجه بیش از 5 سال گذشته شهرداری خرم‌آباد است. در ادامه پل جهادگران، پل 9 دی، پل مازیار، احداث پارک‌های محله‌ای، احداث بلوار خیابان 60 متری بعد از پل 9 دی به سمت پادگان حمزه سید‌الشهدا و ... که با جذب سرمایه‌گذار خارج از استان مانند شرکت آباد‌راهان پارس، قرارگاه خاتم‌الانبیا و هم‌چنین سرمایه‌گذاری خود شهرداری در حال انجام گرفتن است، که با انجام گرفتن این پروژه‌ها در حوزه توسعه و عمران شهری و فضای سبز جای می‌گیرد و شاهد تحول و تحرک خوبی خواهیم بود.

البته ناگفته نماند اقدامات فوق در مدت‌زمان کمتر از 4 ماه که از انتصاب محمد مهرابی به عنوان شهردار خرم‌آباد صورت گرفته است صورت گرفته است. در آینده نزدیک هم پروژه تعریض خیابان حافظ، احداث تقاطع‌های غیر ‌هم‌سطح با هم‌کاری استانداری، بوستان 32 هکتاری آبشار دره‌گرم، از سوی شهرداری خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفته و طرح مطالعاتی آن انجام شده است اجرایی خواهد شد.

لذا به نظر می‌رسد که باید با جدیت تمام پرهیز از سیاسی‌بازی و منافع جناحی را از شهرداری خرم‌آباد به دور نگه داریم و در صدد فراهم کردن فضایی آرام و بدون حاشیه باشیم تا برای یک‌بار هم شده با تداوم مدیریت و همراهی و هم‌گرایی مسوولان مرتبط با حوزه شهری، شاهد شکوفایی شهر و باز شدن گره‌های ترافیکی که کم‌کم به معضلی بزرگ تبدیل می‌شود، باشیم.

قطعاً پیروی از رفتارهای جناحی و منافع باندی چیزی جز ضربه زدن به بدنه‌ي مدیریت شهری را در پی نخواهد داشت و همگان به خوبی می‌دانیم که چگونه سالیان سال زخم پیکارهای سیاسی بر تن این استان نمایان کرده و مردم به عنوان ولی نعمتان، بازنده بزرگ این موضوع بوده‌اند.

ارسال کننده: حمید  مریدی

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 م 1393-03-04 14:04
اینا همه سیاهی لشکرن

فقط مهندس بازوند داره سرمایه گذاران رو جذب میکنه .
نقل قول کردن
#2 مرادي 1393-03-04 17:35
مهرابي ثابت كرد كه ميتونه . و در ابتداي كار بدنبال طرحهاي زيربنايي رفته . طرحهايي كه تا حالا كسي جرات ورود به آنها رو نداشته . شهرداران قبلي فقط دنبال بزك كردن شهر بودند ولي مهرابي جسارت لازم رو براي ورود به اين طرحهاي بزرگ داره . و تعامل خوبي هم با مديران ارشد استان داره كه اين يكي از حلقه هاي گمشده مديريت شهري بوده .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا