این ماجرای مالیات هم کم کم دارد برای خودش سری بین سرها پیدا می‌کند و اگر با همین روند ادامه بدهد در کنار آلودگی هوا، صنعت خودروسازی، قیمت گذاری خودرو، رتبه بندی فرهنگیان، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزایش نرخ دلار و سکه و ... چکش خور ملسی پیدا می‌کند و در رنکینگ موضوعات پر تکرار در رسانه ها صاحب جایگاه قابل توجهی می‌شود!
لاکردار جا برای ریگلاژ و آچار کشی هم فراوان دارد. از مالیات دو میلیون تومانی طلا فروش ها و آهن فروش ها و فرار‌‌‌‌های مالیاتی شرکت‌‌‌‌های صوری گرفته تا اجاره کارت خوان توسط اطبای پاکدست و وکلای محترم... بماند که امسال مالکان خانه‌‌‌‌های خالی و صاحبان خودروها و خانه‌‌‌‌های لوکس هم اصلاً با پیامک‌‌‌‌های تهدید آمیز اداره مالیات حال نکردند و تنها دو سه نفرشان به نیت اموات، سر جمع چهار و نیم میلیارد تومان به حساب اداره مالیات واریز کردند که هزینه همان پیامک ها هم در نیامد!
ناگفته نماند به همان اندازه که پولدار ها و چهار درصدی در برابر پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند و معتقدند «مردم افکن تر این غول بیابانی نیست» دولت هم اصرار عجیبی روی مالیات نگرفتن از اغنیا دارد تا جایی که اصلاً چهار میلیارد و هشتصد تومان را پول حساب نمی‌کند و بی خیال گرفتن مالیات از این مبلغ درآمدی شده است. یعنی دولت حاضر است پول بدون پشتوانه چاپ کند، سود بانکی را بالا ببرد، تورم و نقدینگی را نجومی کند ولی از اغنیاء مالیات نستاند و معتقد است کسی که درسال 5 میلیارد درامد دارد مالیاتش خوردن ندارد ولی معلمی که در سال 120 میلیون تومان هم درآمد ندارد، مالیاتش را باید به نیت تبرک و تیمن قبل از پرداخت حقوقش برداشت کرد.
البته حساب سلبریتی ها علی حده است و امسال دولت روی مالیات سلبریتی ها حساب ویژه ای باز کرده است و شمشیر را برایشان از رو بسته و حتی در تهران یک اداره به همین منظور راه اندازی کرده است.
معاون وزیر اقتصاد در مورد شناسایی مالیات سلبریتی‌ها عنوان کرد: سلبریتی‌ها مانند سایر مودیان ما هستند و بر اساس میزان درامدی که دارند مشمول مالیات می‌شوند. منظور ادامه داد: اداره کلی در تهران فقط برای مالیات سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده و همه قرارداد‌‌‌‌های این افراد را بررسی و شناسایی می‌کنند.
ظاهراً معاون وزیر اقتصاد خبر ندارد که در قرارداد‌‌‌‌های فوتبالیست ها و هنرپیشه ها و سلبریتی ها و ... پرداخت مالیات گردن پدر داماد است و از کیسه مردم می‌رود. یعنی اگر قرار باشد از حساب شخصی این عزیزان پرداخت شود، به همان اندازه روی قرارداد می‌آوردند تا نه سیخ بسوزد و نه دسته سیخ!
فقط خدا کند بعد از راه اندازی این اداره یک وقت دوستان هوس نکنند وزارت مالیات ویژه سلبریتی ها راه اندازی کنند و در هر استان یک اداره کل و در هر شهرستان یک اداره... خدا به خیر بگذراند...

وحید حاج سعیدی