یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نگاهی به رشد قارچ‌گونه سایت‌های خبری در بروجرد- يافتهشايد اين ضرب‌المثل لري را شنيده باشيد كه "وروگرد را آو برد و خرموا را چاو" يعني "بروجرد را آب بُرد و خرم‌آباد را شايعه"!

اكنون كه سال 1393 است، به نوعي اين مثل به صورت وارونه مصداق پيدا كرده و خرم‌آباد طي دو سه ماه اخير چند بار شاهد سيل‌هاي وحشتناك شده و بروجرد نيز دچار نوعي چاو(شايعه) بدين مضمون كه "مركز استاني‌‌ها بودجه و حق ما را بردند، خوردند و ساختند و ما مانديم، سوختيم و آباد نشديم!"

به هر حال، در استان لرستاني كه سر تا سر از فقر زيرساخت‌ها و بودجه رنج مي‌برد، به نوعي تمامي شهرها از اين نظر سر و ته يك كرباس هستند، و گر نه ما كه در مركز استان زندگي مي‌كنيم، وقتي چشم‌مان به نوشته‌هاي برخي دوستان بروجردي در سايت‌ها و پايگاه‌هاي خبري منور مي‌شود كه چگونه از خوردن حق بودجه آن‌ها توسط ديگر شهرها و به خصوص خرم‌آباد سخن به ميان مي‌آورند، خودمان باورمان شده كه اين گونه كه اين برادران از تخصيص بودجه‌هاي كلان به خرم‌آباد سخن مي‌گويند، ما در پاريس، لس‌آنجلس يا يكي از كلان‌شهرهاي آباد جهان زندگي مي‌كنيم و خودمان خبر نداشته‌ايم!

چه‌گواراهاي دروغين!

يكي از خبرنگاران لرستاني نقل مي‌كرد كه اكثر مفتريان و هتاكان فضاي مجازي كه خواهان احقاق حقوق پايمال شده‌ي خود و پدران‌شان هستند، شباهت‌هايي به "ارنستو چه‌گوارا" دارند اما از نوع چپي چاورشه‌ي(برعكس) آن!

يعني اين برادران در تاريكي نشسته‌اند و با هويت جعلي و مخفي سعي در تخريب آنان كه در روشنايي و با هويت واقعي خود به زندگي مشغولند مي‌پردازند!  كسي كه با چنين شرايطي مطلبي در مورد ديگران منتشر مي‌كند و حاضر هم نيست اسم و هويتش مشخص شود، حتماً ريگي به كفش دارد!

جل‌الخالق! اين روزها همه مدل چه‌گوارا ديديم (از نظر مرام، تيپ و قيافه و ...) بجز مدل "چه‌گواراي مخفي" كه الحمدولله ظرف چند سال اخير چشم‌مان به جمالِ مخفي(!) اين عزيزان نيز از طريق مرام و مسلك جديدي كه باب كرده‌اند، روشن شده است!

اما اين استقلال‌طلبان كه شمارشان كم نيست و شايد در برخي موارد مثل حق استان شدن، سخنان بر حقي نيز مي‌زنند، مشخص نيست كه چرا شهامت ابراز وجود و پي‌گيري از طريق درست و قانوني آن را ندارند! خطاب به اين جماعت بايد گفت:

سياهيِ لشكر نيايد به كار            يكي مرد جنگي به از صد هزار

ارنستو چه‌گوارا - يافتهآن يك مرد جنگي بروجرد كه صاف و صادق حرفش را در مورد نكات مثبت شهرش مي‌زند و الحق و‌الانصاف هم تلاش بسياري براي معرفي توانمندي‌ها و زيبايي‌هاي بروجرد داشته، قهرماني به نام "فرهاد داودوندي" است كه رفتارش مشخصاً اين سخن ناپلئون بناپارت را تداعي مي‌كند:

حرفی بزن که بتوانی آن را بنويسی،

چيزی را بنويس که بتوانی پای آن را امضاء کنی

و چيزی را امضاء کن که بتوانی پای آن بايستی!

پس آفرين بر چنين كساني و لذا بايد خواسته‌هاي خبرنگاران باصداقتي چون آقاي داودوندي و امثالهم مورد توجه مسوولان و به خصوص مسوولان استان قرار گيرد و در اين راه، ما نيز با وي همراه و هم‌دل هستيم و از هتاكان و مفتريان برائت مي‌جوييم كه: كلوخ‌انداز را پاداش سنگ است ...

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد             نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

______________________

مطلبي تحت عنوان "نگاهی به رشد قارچ‌گونه سایت‌های خبری در بروجرد" كه سه ماه قبل توسط دفتر ايرنا(خبرگزاري جمهوري اسلامي) در بروجرد منتشر شد را در پي بخوانيد:

بروجرد - ایرنا - توسعه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف و تسهیل در بسیاری از امور وقت‌گیر، امروزه بسیار مشهود است.

تمایل مردم به اطلاع از وقایع و رخ‌دادهای روزانه جهان و توسعه خدمات الکترونکی باعث شده که امروز پای رایانه و اینترنت در همه جا باز شود و حتی بسیاری از منابع مکتوب به سوی آنلاین شدن پیش روند.

خوشبختانه شهرستان بروجرد نیز در این مورد از دنیای مجازی جا نمانده و ایحاد روزانه چند وبلاگ و وب‌سایت، نشانه‌ای برای این پیش‌روی است.

با مروری گذرا به دنیای مجازی می‌توان سایت‌ها و وبلاگ‌های بی‌شماری در مورد  ‌ˈبروجردˈ دید و خواند که گاه برخی بی‌محتوا‌، برخی تاریخ گذشته‌، برخی تازه‌تاسیس و برخی هدف‌دار می‌باشد.

از محتوی بعضی از این وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌ها نیز پیداست که به قصد تخریب برخی مسوولان و شهرهای استان ایجاد شده و عده‌ای نیز دنبال آبادانی و عمران شهر هستند.

اما تعدد سایت‌های خبری در ارتباط به اخبار حوزه شهرستان بروجرد جای شگفتی دارد.

این که مسوولان ادارات بروجرد نیز اخبار و گزارشات را به راحتی در اختیار نویسندگان بی‌نام این وبلاگ‌هایی قرار می‌دهند که حتی مجوز قانونی ندارند، جای تعجب بیش‌تری دارد!

برخی از این سایت‌های خبری با درج اخبار و گزارشات تحلیلی به ایجاد تفرقه میان مردم شهرستان بروجرد با سایر شهرهای استان لرستان دامن می‌زنند و با پیش کشیدن بحث‌های بودجه‌ای و بازی کردن با اعداد و ارقام، مسوولان را زیر سوال می‌برند، حالا این اعداد و ارقام که گاهی محرمانه نیز هستند، چگونه در اختیار نویسندگان بی‌نام سایت‌ها قرار می‌‌گیرد جای سوال دارد!

برخی از این وبلاگ‌ها نیز به حدی در بین مردم بروجرد و به ویژه مسوولان جای خود را باز کرده که مدیران دستگاه‌های دولتی بروجرد ترجیح می‌دهند به جای شفاف‌سازی مسایل از طریق رسانه‌های رسمی و مکتوب با وبلاگ‌های کاملاً شخصی که نفعی به جز نویسنده برای دیگران ندارد، مصاحبه‌های اختصاصی انجام دهند، تا جایی که حتی مطالبات مردم را از طریق این وبلاگ‌های غیرمجاز پی‌گیری می‌کنند.

طی سال‌های اخیر فعالیت‌های حزبی و سیاسی نیز در بروجرد اوج گرفته که رد پای این فعالیت‌ها و جناح‌بازی‌ها را می‌توان در برخی دیگر از سایت‌ها دید و با نگاهی گذرا می‌توان دریافت که چه سایتی برای چه فردی از مسوولان کار می‌کند.

برخی دیگر از این سایت‌ها خواسته‌ها و آرمان‌های دست‌نیافتنی را سوژه قرار داده و با تعدادی نامه و طومار سعی در تشویش اذهان عمومی دارند که استان شدن بروجرد و گاهی پایتخت شدن این شهرستان از جمله این مطالب است!

البته در این آشفتگی و عدم نظارت، تعدادی از سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی نیز با هدف معرفی جایگاه شهرستان بروجرد مطالبی در خصوص فرهنگ و معرفی بزرگان و معرفی صنعت و تفرجگاه‌های بروجرد درج می‌کنند.

در یک وب‌گردی مختصر و یا سرچ کردن نام بروجرد در یکی از جستجوگرها می‌توان تنوع این سایت‌ها و وبلاگ‌ها را دید که می‌توان به جرات گفت روزانه یک سایت یا یک وبلاگ در ارتباط با بروجرد ایجاد می‌شود و هیچ نظارتی بر روی آنها نیست.

وجود نویسندگان وبلاگ‌های خبری که مجوزی از مراجع قانونی ندارند ولی خود را با افتخار  ˈخبرنگارˈ می‌نامند و با نوشتن خبرهایی که گاهی محتوای آنها اشتباه است‌، رسالت حرفه خبر و خبرنگاری را سنگین‌تر می‌کنند.

برخی از این سایت ها که با درج اخبار غیرموثق و یا کپی کردن از متن سایرخبرگزاری‌ها و اختصاصی کردن خبر دیگران به نام خود‌، به دنبال کسب منافع شخصی هستند و تنها نام خبرنگار را یدک می‌کشند، این که چگونه می‌خواهند راه خبرنگاران شهید را ادامه دهند، جای تامل و تفکر و بررسی دارد!

مسوول امور مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد [در اين خصوص به خبرنگار ايرنا] گفت: دنیای اینترنت لحظه به لحظه در حال توسعه است و ثبت وبلاک و ب‌سایت نیز برای هر فردی آسان است.

ˈ فرزاد درخشانˈ افزود: تنها برای برخی از وبلاگ‌ها نیاز به طی مراحل قانونی است که البته همه در فضای مجازی انجام می‌شوند ولی تا کنون دستورالعملی که برای بررسی مجوز این وبلاگ‌ها باشد صادر نشده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این وبلاگ‌ها و سایت‌ها را رصد می‌کنند و با مطالبی که خلاف عرف، شرع و قانون باشد برخورد و سایت بسته می‌شود.

وی اظهار داشت: تا کنون شکایتی از محتوای این گونه سایت‌ها و یا اخذ مجوز برای ایجاد سایت و وبلاگ به اداره ارشاد ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا، به منظور برخورد با جرایم اینترنتی، پلیس فتا مهرماه سال جاری در ستاد فرماندهی انتظامی بروجرد راه‌اندازی شد ولی این که تا کنون چه فعالیت‌هایی توسط این مرکز انجام شده، اطلاعاتی در دست نیست!

نمونه‌اي از فعاليت وبلاگ‌هاي هتاك در بروجرد - يافته

نمونه‌اي از فعاليت وبلاگ‌هاي هتاك

 

قابل ذكر است كه چندي قبل مطلبي در خصوص وضعيت نامطلوب بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در يافته منتشر شد كه بخش‌هايي از آن به دليل عدم رعايت قوانين مطبوعات حذف گرديد‌. به همين دليل، ارسال كننده‌ي مطلب از بروجرد، ما را به سانسورچي بودن متهم نمود و لذا اين مطلب از خروجي يافته برداشته شد.

نويسنده‌ي ‌مطلب كه حاضر به افشاي نام و هويت شخصي خود نبود، اصرار داشت كه تمامي مطلب بدون ويرايش و به قول ايشان بدون سانسور منتشر شود! اگر ایشان جاي ما بودند، خودشان چنين كاري مي‌كردند و با طناب ديگري به درون چاه مي‌رفتند؟!

در پايان متذكر مي‌شويم پايگاه خبري يافته آمادگي دارد تا مطالبات و خواسته‌هاي برحق مردم شريف بروجرد را كه توسط نويسندگان و خبرنگاران توانا،  البته با اين شرط كه با"هويت واقعي" افراد ارسال شوند را منعكس نمايد. لذا از اين طريق آن‌ها را به هم‌كاري دعوت نموده و دست‌شان را به گرمي مي‌فشاريم.

اميد كه بدون توهين و افترا به ديگران و از طريق صحيح، نسبت به دنبال كردن اهداف و مطالب‌مان قدم برداريم.

 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-01-19 14:40
درود بر این گزارش کاملتان تا برخی ها از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند لرستانیها با هم برادر و برابرند
نقل قول کردن
#2 محمدي 1393-01-19 23:54
امسال عيد فقط توانستم از خرم اباد به بروجرد بروم و براي اطلاع از ديدنيهاي برورجد هر چه جستجو كردم فقط مطالب اقاي داودوندي پيدا شد . باورتان نميشود بقيه جستجوها فقط توهين به مردم لرستان بود . اميدوارم از رفتار اقاي داودوندي درس بگيرند
نقل قول کردن
#3 احسان 1393-01-20 08:05
سلام . با تاکید و تایید نوشته های شما ، من هم مدت زمان زیادی است که در خصوص مطالب توهین آمیز بسیاری از سایتهای هتاک بروجردی به مردم فهیم خرم آبادی پی گیر هستم . ولی متاسفانه انگار همتی برای مقابله و تادیب آنان نیست . باشد تا مطالب پربارشما تلنگری برای اینکار شود .
سپاس
نقل قول کردن
#4 زابلی 1393-01-20 16:30
اگر پدری بین فرزندانش در تقسیم ارث کوتاهی کند موجبات اختلاف را فراهم آورده است مردم لرستان انصافا محروم هستند و همه اعتبارات در یک شهر در حال هزینه است شما ببینید 3000 سرپرست خانوار های پلدختری که 12 هزار نفر را تحت پوشش خود داشته اند به علت ساخت آزادراه خرم زال بیکار شده اند چرا روی این مساله مانوری نمی دهید به نام لرستان به کام مرکز لرستان
نقل قول کردن
#5 سعید 1393-01-21 11:03
سلام، مشکل این وبلاگ ها تنها با خرم آباد و استان لرستان نیست این زگیل بلاگ ها( زاگ بلاگ ها) با همه ی شهرهای همسایه بروجرد مشکل دارند. نگاهشان را فقط به بروجرد محدود کرده اند و فکر می کنند در دنیا تنها خودشان هستند. آن ها دم از خانه های قدیمی بروجرد می زنند و داعیه ی تاریخی بودن دارند اما به فرهنگ و اصالتشان و زبان شان ، لباس محلی شان پشت کرده اند و این ها را برای خود ننگ می دانند. آن ها هیچ گاه نمی گویند ما چه هستیم تنها به همسایگان حمله می کنند که چرا شما چنین می شوید. ادامه در نظر بعدی...
نقل قول کردن
#6 علی 1393-01-21 11:04
همه ی مشکلات شهرشان را به تقصیر مرکز استان می اندازند تا هیچ کس در بروجرد مقصر شناخته نشود. آن ها نمی گویند ما خود آتش بیار معرکه هستیم و به اختلاف ها دامن می زنیم بلکه مدعی دفاع از حقوق مردم گوشه ای از استان لرستان هستند و شاید نان آن ها در نوشتن چنین مطالبی است. در بسیاری از نوشته ها یا مطالب دروغ منعکس می کنند یا خیالی و توهمی و بعد می گویند خرم آباد نگذاشت ما به خیالمان برسیم. و ذهن مردم شهر را تشویش می کنند که دیدید مثلا ما خواستیم چنان کنیم اما خرم آبادی ها نگذاشتند. و عجب است از مسئولین که اجازه ی چنین هتاکی هایی به اینان می دهند. ادامه در نظر بعدی...
نقل قول کردن
#7 سعید و علی 1393-01-21 11:05
شما در کدام استان چنین رشد قارچ گونه ی وبلاگ ها به صورت هدفمند را دیده اید. کاشان؟ سبزوار؟ بجنورد؟ خوی؟ مهاباد؟ ملایر؟ دزفول؟ و... که این شهرها به مراتب از بروجرد در زمینه های گوناگون پیشتازترند!!! توصیه ی بنده به این وبلگ ها این است که یک بار عمیق و نه از روی تعصب کورکورانه تاریخ منطقه را مطالعه نمایند و ببینند این حرف های که در مورد تاریخ شهرهای همسایه شان می زنند چقدر درست است.برای نمونه به پرتال وزارت کشور سری بزنید تا یک دروغ از دروغ های دروغگویان برایتان آشکار شود. سال شهر شدن اراک(1306) خرم آباد(1310) ملایر(1313) بروجرد(1314) این تاریخ ها به صورت رسمی در پورتال وزارت کشور است تاریخی که همیشه از سوی این وبلگ نویسان جعل می شود و خود را متمدن تر از همسایگان می دانند. و با این گونه اطلاعات نادرست تحلیل های نادرست نیز انجام می دهند.
نقل قول کردن
#8 محمد 1393-01-23 10:37
به نقل از زابلی:
اگر پدری بین فرزندانش در تقسیم ارث کوتاهی کند موجبات اختلاف را فراهم آورده است مردم لرستان انصافا محروم هستند و همه اعتبارات در یک شهر در حال هزینه است شما ببینید 3000 سرپرست خانوار های پلدختری که 12 هزار نفر را تحت پوشش خود داشته اند به علت ساخت آزادراه خرم زال بیکار شده اند چرا روی این مساله مانوری نمی دهید به نام لرستان به کام مرکز لرستان


ابتدا یاد بگیرید که با نام خود پیام بزارید !!! بروجرد کجا و زابل کجا
حتما جدیدا خود را زابلی می دانید تا بروجردی!!!!!!!!!!
تنها هدف اکثر سایت های بروجرد علاوه بر تفرقه بیش تر بین خود و خرم آباد،ایجاد تفرقه بین سایر شهرهای استان هم هست
پلدختر هم صاحب دارد و هم هویت و اصل و نسب که بخواهد خود تعیین و تکلیف کند صاحب بی هویت نمی خواهد آقای زابلی !!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#9 محمد 1393-01-23 10:49
بروجرد دارای کم ترین رشد جمعیت در غرب کشور هست و ولی با این حال این ولاگ های هتاک نرخ رشد جمعیتش را در برخی موارد مسخره و وحشناک عجیب 3.6 قلمداد می کنند یعنی هر 5 سال بروجرد باید جمعیتش 130 هزار نفر افزایش کند !!!!!!!!!!
یا اینکه شهرداری خرم اباد که در سال 1303 و در جمع قدیمی ترین شهرداری های کشور است را در وبلاگ های زگیل مانندشان 1313 درج می کنند و سال تاسیس شهرداری بروجرد را 1310 !!! که خود را قدیمی تر بدانند
یک تپه خشک و بی آب و علف با نام چغا را با ایجاد یک پارک و دریاچه مصنوعی در بوق و سرنا کرده اند و یا یک دریاچه مصنوعی با نام فدک را با دریاچه زیبا و طبیعی کیو مقایسه می کنند و فدک بزرگترین دریاچه غرب کشور می دانند!!!!!!!!!
قلعه خرم آباد که از شاهکارهای مهندسی دنیا است را زندان و مسجد 200 ساله شان را قدیمی ترین مسجد غرب ایران!!!!!!!!!
خرم اباد را بودجه خور و هزار عیب می دانند در صورتی که خودشان پر از عیب و نقص هستند
نقل قول کردن
#10 محمد 1393-01-23 10:59
از تمامی خوانندگان این گزارش خواهش دارم که به این نکته توجه کنید تا به خوبی معنای تضاد و پاردوکس را بدانید
می گویند لر نیستیم ولی از نژاد ماد می باشیم
همان گونه که می دانید دو قوم لر و کرد تنها دو قوم در ایران هستند که از نژاد ماد می باشند و قوم فارس هم از نژاد پارس ها هستند
یعنی فارس های پارس و لرهای ماد
اگر شما بروجردی ها فارس هستید خب قائدتا از نژاد پارس می باشید نه ماد
پس چرا بر ماد بودنتان تاکید شدید دارید!!
قوم لر از متمدن ترین اقوام تاریخ است و از نژاد با اصالت و پاک ماد می باشد و لر بودن افتخاریست که نصیب هر کسی نمی شود
سری به شهرهای اطرافتان ملایر، تویسرکان . نهاوند بزنید تا ببینید انها هم از لحاظ گویش و لهجه همانند شما هستند ولی چگونه هویت خود را حفظ کرده اند چون می دانند که قوم لر قومی است دست نخورده و بسیار با فرهنگ
نقل قول کردن
#11 محمد 1393-01-23 11:05
ولی برخي از شما چه ؟؟ با تخریب ریشه خودتان تنها راه را برای کسانی فراهم می کنید که بهتان بگویند هویت گریز و بی ریشه !!
ایا تا کنون به این نقص های بزرگتان فک کرده اید ؟؟
نقل قول کردن
#12 محمد 1393-01-23 11:13
یادمان نرفته است که عده اي از شما در جریان بازی های گهر دورود چه خوب از آب گلال آلود ماهی گرفتید و اظهار داشتید که کارمان و ماموریتمان را کردیم ولای روز بعد همین دورودی ها بودند که با پلاکارد به دست علاوه با انتقال تیم به بروجرد هم مخالفت شدید کرده اند
یادمان نرفته است که 6 نفر از خانوادهای نوروزی را که در نورز 89 در پارک چغا توسط مردمي که دایه با فرهنگی را دارند قلع و قمع كرده بودند و وقتی به بیمارستان شهدای عشایر خرم اباد اعزام شدند چه کسانی که آن روی شما را در نگاه های مظلومانه این مسافران مشاهده نمی کردند
یادمان نرفته است که چگونه یک سهمیه نماینده دورود را به شهرستان خود اختصاص دادید و اکنون شهر دورود با آن همه جمعیت با ازنا روي هم تنها یک نماینده دارد
یادمان نرفته است که وقتی قرار بود ازنا را به حوزه انتخابیه بروجرد الحاق کنند چگونه خود را جدای از ازنا و فرهنگتان را با این شهر زمین تا آسمان می دانستید
نقل قول کردن
#13 محمد 1393-01-23 11:17
شما تجزيه طلبان (نه همه بروجرديهاي محترم)ابتدا صحبت از استان زاگرس با شهرهای ملایر و نهاوند و تویسرکان کردید
وقتی که متوجه شدید که این سه شهر خواهان تشکیل این استان نیستند صحبت از نیمی از لرستان کردید که باز هم با مخالفت شهرهای همچون دورود و الیگودرز و ... رو به رو شدین
چرا که این شهرها هیچ وقت زیر پرچ شهری نخواهند رفت که لر بودن را مایع ننگ خود بداند
نقل قول کردن
#14 خسروی 1393-01-23 11:32
بعنوان یک بروجردی که به همراه 4 برادرم ناچار شدم مهاجرت کنم، مواردی عرض می کنم:
1. دارای تحصیلات عالی؛ 2 کارشناسی، 1 ارشد و 2 دکتری هستیم.
2. هیچ کدام امکان جذب در بروجرد برایمان مهیا نشد.
3. ناچاریم هرچند وقت یکبار برای خدمت به والدین از جاده های خطرناک بروجرد تردد کنیم. جاده های که جان مادر، برادر و زن برادر همسرم را گرفته و هنوز هم در میان اعتبارات استان جائی ندارد.
4. راه دسترسی برای ما غیر از این جاده ها وجود ندارد چرا که بروجرد از محور آزاد راه و راه آهن حذف شده و فاقد امکان ارتباطی دیگری است.
5.چند وقت پیش پدرم دچار سکته مغزی شد و در بیمارستانی که بیش از صدمین سال تاسیس خود را طی می کند بستری شد و ما ناچار شدیم برای ادامه درمان او را به قم ببریم.
6. عوامل اورژانس 115 بروجرد، تامین اجتماعی خدمات درمانی و .. غیر بومی بودند
7. جالب تر که غیر از پزشک متخصص که کلا لرستانی نبود از نگهبان گرفته تا پذیرش و ... همه از اهالی محترم مرکز لرستان بودند.
8. جهت انجام امور بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کردم آنها هم بومی بروجرد نبودند.
نقل قول کردن
#15 جفار 1393-01-24 13:14
ما لر نیستیم ولی به لرها همچون دیگر اقوام احترام می گذاریم اینکه در چه قومیتی هستیم به کسی ارتباط ندارد مگر کاشانی ها در کدام دسته قومیتی هستند نکند همدانی ها ترک هستند؟ ضمن آنکه کی گفته و یا در کدام کتاب تاریخی آمده لرها ماد یا آریایی هستند ؟
نقل قول کردن
#16 طباطبائی 1393-01-25 14:31
سانسور شدید اخبار و عدم معرفی اماکن تفریحی زیارتی بروجرد توسط صداوسیمای خرم آباد یکی از دلایل رشد سایت های شخصی است. به اعتقاد من سیمای افلاک نه تنها موجب وحدت و همدلی نشده، بلکه با برجسته کردن یک گویش به عنوان گویش مردم این خطه به تفرقه و جدائی بیبشتر مردم لرستان دامن زده است.
نقل قول کردن
#17 علیرضا 1393-06-08 17:22
آقا محمد خیلی میسوزی. یواش تر. نمیتونید یه شهر با کلاس و با فرهنگ رو توی خودتون تحمل کنید.
نقل قول کردن
#18 علیرضا 1393-06-08 17:27
جالبه... مگه خرم آباد هم اینترنت داره که سایت درست کرده...!؟ آفلین آفلین
نقل قول کردن
#19 علیرضا 1393-06-08 17:38
گذشته از این حرفا باید متوجه باشیم چرا این استان پیشرفت نمیکنه. علتش همین بحثهای دهه شصتی و قدیمیه که نمیذاره با هم همدل و صمیمی واسه پیشرفت استان متحد شیم و بسازیمش. متاسفم واسه طرز فکر مردم این استان. این ترکها رو دقت کردید با اینکه مال یه استان هم نیستن چقدر با هم متحدن و پشت همو خالی نمیکنن؟ واسه همینه که دست گذاشتن رو این مملکت... من یه بروجردیم و سالهاست تهران زندگی میکنم. بابا اینجا بروجرد و خرم اباد نداره. با هم صمیمی و یک رنگینم. اونجا هم اینجوری باشید تا تو سری خور نباشیم. به خودتون بیاید.
نقل قول کردن
#20 حمید 1394-02-07 23:17
واقعا جای تاسف دارد که بعضی از روی حسادت اینقدر مطالب کذب در مورد مردم خوب خرم اباد مینویسن.
نقل قول کردن
#21 حمید ت 1394-05-28 00:24
برادر و خواهر بروجردی خواهشا بدون دلیل مرکز استان رو متهم به خوردن بودجه نکنید .واقیعت اینست که ظرفیتهای توسعه مرکز استان بالا رفته .و بخش خصوصی سرمای گذاریهای کلانی در این خرم اباد انجام داده .درضمن بروجرد الان دهها کارخانه داره و اوضاش خیلی بهتر از دیگر شهرهای استان می باشد .ایا این انصافه بگیم بروجرد در گذشته بودجه استان رو برده. شما تلاش کرده ا ید و ما هم داریم برا ابادانی شهرمان تلاش میکنیم. این کجاش اشکال داره...
نقل قول کردن
#22 محمد سپهوند 1394-06-15 12:55
خرم آباد و بروجرد نداره از این اختلافات و تعصبات مسخره دست بردارید. بودجه ای وجود نداره .کارخانه ای نیست بخدا این استان هیچی نداره حالا شما هی تو سر کله هم بزنید. اصلن ریشه ی این اختلافاتو بررسی کردید اینا همه سیاست تفرقه افكنان برای متحد نشدن این دوتا شهره نمونه شو هم میتونید تو استانهای دیگه ببینید مثل اندیمشک ودزفول . انزلی و رشت و... بس کنید اگه راس میگید مشگل بیکاری این استا ن و حل کنید که ماشاالله رتبه اولو داریم
نقل قول کردن
#23 مطلع 1395-09-15 00:36
در آمایش سرزمین، لرستان مورد توجه مسولین به لحاظ پیشرفت قرار نگرفته و بیشتر برای اهداف برون مرزی از این مردم عزیز بهره برداری خواهد شد. اندک صنایع موجود در استان هم که توسط خود مردم به یغما رفتند از جمله کشت وصنعت و پارسیلون و زاگرس خودرو و ....
بطور کلی همه استان در یک سطح قرار داریم و برتری نسبت بهم نداریم. اگر چه متاسفانه خیلی از مردم لر که سابقه شهرنشینی چهل پنجاه ساله ای کسب کردند خودشون را شهری و دیگران را لر خطاب میکنند که این موضوع را به دفعات از دوستان هم شنیدم. به هر حال دوستان خیلی بهم تشر نزنید چه بسا در غربت بهترین دوستان هم هستیم. با هم روراست و صادق باشیم و بهترینها را برای هم آرزو داشته باشیم که نفع همه را در پی خواهد داشت. با آرزوی انسان شدن و کنترل هیجانات و وسوسه های اهریمنی
نقل قول کردن
#24 میترا 1396-03-13 23:08
به نقل از جفار:
ما لر نیستیم ولی به لرها همچون دیگر اقوام احترام می گذاریم اینکه در چه قومیتی هستیم به کسی ارتباط ندارد مگر کاشانی ها در کدام دسته قومیتی هستند نکند همدانی ها ترک هستند؟ ضمن آنکه کی گفته و یا در کدام کتاب تاریخی آمده لرها ماد یا آریایی هستند ؟

آفرین. چرا دیگران را به زور با خود همراه کنیم بگذاریم ازاد باشند. بروجرد جدا شود به نفع همه است.
نقل قول کردن
#25 مصطفی 1396-07-21 10:06
به نقل از محمد:
بروجرد دارای کم ترین رشد جمعیت در غرب کشور هست و ولی با این حال این ولاگ های هتاک نرخ رشد جمعیتش را در برخی موارد مسخره و وحشناک عجیب 3.6 قلمداد می کنند یعنی هر 5 سال بروجرد باید جمعیتش 130 هزار نفر افزایش کند !!!!!!!!!!
یا اینکه شهرداری خرم اباد که در سال 1303 و در جمع قدیمی ترین شهرداری های کشور است را در وبلاگ های زگیل مانندشان 1313 درج می کنند و سال تاسیس شهرداری بروجرد را 1310 !!! که خود را قدیمی تر بدانند
یک تپه خشک و بی آب و علف با نام چغا را با ایجاد یک پارک و دریاچه مصنوعی در بوق و سرنا کرده اند و یا یک دریاچه مصنوعی با نام فدک را با دریاچه زیبا و طبیعی کیو مقایسه می کنند و فدک بزرگترین دریاچه غرب کشور می دانند!!!!!!!!!
قلعه خرم آباد که از شاهکارهای مهندسی دنیا است را زندان و مسجد 200 ساله شان را قدیمی ترین مسجد غرب ایران!!!!!!!!!
خرم اباد را بودجه خور و هزار عیب می دانند در صورتی که خودشان پر از عیب و نقص هستند

سلام حالا شما چقدز بهت برخورده ؟کمی آهسته تر رو عزیزم
نقل قول کردن
#26 ...... 1399-05-26 11:00
به نقل از محمد:
به نقل از زابلی:
اگر پدری بین فرزندانش در تقسیم ارث کوتاهی کند موجبات اختلاف را فراهم آورده است مردم لرستان انصافا محروم هستند و همه اعتبارات در یک شهر در حال هزینه است شما ببینید 3000 سرپرست خانوار های پلدختری که 12 هزار نفر را تحت پوشش خود داشته اند به علت ساخت آزادراه خرم زال بیکار شده اند چرا روی این مساله مانوری نمی دهید به نام لرستان به کام مرکز لرستان


ابتدا یاد بگیرید که با نام خود پیام بزارید !!! بروجرد کجا و زابل کجا
حتما جدیدا خود را زابلی می دانید تا بروجردی!!!!!!!!!!
تنها هدف اکثر سایت های بروجرد علاوه بر تفرقه بیش تر بین خود و خرم آباد،ایجاد تفرقه بین سایر شهرهای استان هم هست
پلدختر هم صاحب دارد و هم هویت و اصل و نسب که بخواهد خود تعیین و تکلیف کند صاحب بی هویت نمی خواهد آقای زابلی !!!!!!!!!!!!!

فامیلیش زابله
نقل قول کردن
#27 محمد گودرزی 1399-06-12 05:21
کاری به لر بودن یا تبودن ندارم.
در سال ۹۸ آموزش و پرورش بروجرد ۲۰۰ نیرو جذب کرد که تنها ۱۳ نفر آن بومی بودن.
حالا هعی بگیید حق کشی نکردیم.
نقل قول کردن
#28 برزو بازگیر 1401-08-14 08:49
به نقل از زابلی:
اگر پدری بین فرزندانش در تقسیم ارث کوتاهی کند موجبات اختلاف را فراهم آورده است مردم لرستان انصافا محروم هستند و همه اعتبارات در یک شهر در حال هزینه است شما ببینید 3000 سرپرست خانوار های پلدختری که 12 هزار نفر را تحت پوشش خود داشته اند به علت ساخت آزادراه خرم زال بیکار شده اند چرا روی این مساله مانوری نمی دهید به نام لرستان به کام مرکز لرستان

زابلی؟ احتمالا شما از طایفه سربندی اراک هستید که اصالتی از ایل براهویی بلوچستان دارند
نقل قول کردن
#29 چگنی 1401-08-14 08:50
به نقل از محمد گودرزی:
کاری به لر بودن یا تبودن ندارم.
در سال ۹۸ آموزش و پرورش بروجرد ۲۰۰ نیرو جذب کرد که تنها ۱۳ نفر آن بومی بودن.
حالا هعی بگیید حق کشی نکردیم.
خب چه ربطی داره در خرم‌آباد هم تمام پرسنل و کارمندان غیربومی شدند و اتفاقا حق با شماست باید بومی ها در اولویت استخدام باشند
نقل قول کردن
#30 رشنو 1401-08-14 08:54
به نقل از محمد:
از تمامی خوانندگان این گزارش خواهش دارم که به این نکته توجه کنید تا به خوبی معنای تضاد و پاردوکس را بدانید
می گویند لر نیستیم ولی از نژاد ماد می باشیم
همان گونه که می دانید دو قوم لر و کرد تنها دو قوم در ایران هستند که از نژاد ماد می باشند و قوم فارس هم از نژاد پارس ها هستند
یعنی فارس های پارس و لرهای ماد
اگر شما بروجردی ها فارس هستید خب قائدتا از نژاد پارس می باشید نه ماد
پس چرا بر ماد بودنتان تاکید شدید دارید!!
قوم لر از متمدن ترین اقوام تاریخ است و از نژاد با اصالت و پاک ماد می باشد و لر بودن افتخاریست که نصیب هر کسی نمی شود
سری به شهرهای اطرافتان ملایر، تویسرکان . نهاوند بزنید تا ببینید انها هم از لحاظ گویش و لهجه همانند شما هستند ولی چگونه هویت خود را حفظ کرده اند چون می دانند که قوم لر قومی است دست نخورده و بسیار با فرهنگ
پارس‌ها درجنوب ایران بودند پس هیچکسی درشمال یا غرب یا شرق ایران نمی‌تواند ادعای پارس کند و فارسی یک زبان است نه نژاد
نقل قول کردن
#31 دریکوند 1401-08-14 08:55
به نقل از محمد:
یادمان نرفته است که عده اي از شما در جریان بازی های گهر دورود چه خوب از آب گلال آلود ماهی گرفتید و اظهار داشتید که کارمان و ماموریتمان را کردیم ولای روز بعد همین دورودی ها بودند که با پلاکارد به دست علاوه با انتقال تیم به بروجرد هم مخالفت شدید کرده اند
یادمان نرفته است که 6 نفر از خانوادهای نوروزی را که در نورز 89 در پارک چغا توسط مردمي که دایه با فرهنگی را دارند قلع و قمع كرده بودند و وقتی به بیمارستان شهدای عشایر خرم اباد اعزام شدند چه کسانی که آن روی شما را در نگاه های مظلومانه این مسافران مشاهده نمی کردند
یادمان نرفته است که چگونه یک سهمیه نماینده دورود را به شهرستان خود اختصاص دادید و اکنون شهر دورود با آن همه جمعیت با ازنا روي هم تنها یک نماینده دارد
یادمان نرفته است که وقتی قرار بود ازنا را به حوزه انتخابیه بروجرد الحاق کنند چگونه خود را جدای از ازنا و فرهنگتان را با این شهر زمین تا آسمان می دانستید
ازنا و دورود و الیگودرز لُربختیاری اند و زبان و پوشش و فرهنگشان با بروجرد فرق میکند
نقل قول کردن
#32 مهران ساکی 1401-08-14 09:03
به نقل از خسروی:
بعنوان یک بروجردی که به همراه 4 برادرم ناچار شدم مهاجرت کنم
1. دارای تحصیلات هستیم
2. هیچکدام امکان جذب در بروجرد برایمان مهیا نشد
3. ناچاریم هرچند وقت یکبار برای خدمت به والدین از جادههای خطرناک بروجرد تردد کنیم جادههای که جان مادر، برادرم را گرفته و هنوز هم در میان اعتبارات استان جائی ندارد
4. راه برای ما غیراز این جادهها وجود ندارد چرا که بروجرد از محور آزادراه و راه‌‌آهن حذف شده و فاقد امکان ارتباطی دیگری است
5.پیش پدرم دچار سکته شد و در بیمارستانی که بیش از صدمین سال تاسیس خود را طی می کند بستری شد و ما ناچار شدیم برای ادامه درمان او را به قم ببریم
6.اورژانس 115 بروجرد، تامین اجتماعی خدمات درمانی غیربومی بودند غیر از پزشک متخصص که کلا لرستانی نبود از نگهبان گرفته تا پذیرش همه از اهالی محترم مرکزلرستان بودند
8. جهت امور بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کردم آنها هم بومی بروجرد نبودند
تمام پرسنل ادارات خرم‌آباد مهاجر و غیربومی اند سالهاست از شهرهای غرب استان به نقاط کشور مهاجرت می‌کنند و به دروغ میگن ما خرم‌آبادی هستیم
نقل قول کردن
#33 بهروز گیلورانی 1401-08-14 09:15
به نقل از علیرضا:
آقا محمد خیلی میسوزی. یواش تر. نمیتونید یه شهر با کلاس و با فرهنگ رو توی خودتون تحمل کنید.
کی به دوغ خودش میگه ترشه؟ خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. خرم‌آباد سال ۱۳۰۴ شهرداری داشته و همون سال هم فرودگاه داشته و قدیمی ترین فرودگاه غرب کشور مال خرم‌آباد است در کتیبه و سنگ نوشته خرم‌آباد که مال قرن ۴ هجری است نام شاپورخواست به وضوح آمده که ثابت می‌کند خرم‌آباد همان شاپورخواست است. قلعه بزرگترین و قدیمی ترین بنای خشتی جهان است و به تعداد ماه‌های سال برج داشته(۱۲برجی) گرداب سنگی اولین منبع آب بهداشتی جهان متعلق به دوره ساسانی است پل شاپوری و آسیاب گبری و مسجدصفوی و پل گپ از آثار تاریخی خرم‌آباد است ولی بروجرد فقط یک مسجد دارد که قرن ۴ توسط ابودلف عالی سردار عرب در بروجرد ساخته میشود
نقل قول کردن
#34 میرزاوند 1401-08-14 09:23
به نقل از محمد گودرزی:
کاری به لر بودن یا تبودن ندارم.
در سال ۹۸ آموزش و پرورش بروجرد ۲۰۰ نیرو جذب کرد که تنها ۱۳ نفر آن بومی بودن.
حالا هعی بگیید حق کشی نکردیم.
داداش برآن قسم تمام معلمان و کارمندان ادارات و حتی نظامیان خرم‌آباد از شهرهای دیگه میان دفتراستخدامی لشکر ۸۴ را با طایفه بازی گرفتند و فقط هم طایفه ای های خودشان را استخدام می‌کنند پس الکی نگید خرم‌آباد که تمام پرسنل خرم‌آباد شدند مهاجر و غیربومی
نقل قول کردن
#35 برزو بازگیر 1401-08-14 09:25
کارخانه پارسیلون خرم‌آباد بزرگترین واحد نخ ریسی خاورمیانه بود ۴ هزار کارگر داشت که سه شیفت کار می‌کردند و هیچ مشکلی نداشت تمام تجهیزاتش آلمانی بود همون سال آخر که مدیرانش می‌گفتند مشکل نقدینگی داره اما ۱۷ میلیارد تومان چک و طلب دست مشتریان داشت کارخانه ای عالی بود و محصولاتش به سراسر ایران و ترکیه و پاکستان ارسال میشد ولی بخدا قسم بخاطر نامدیریتی و مدیران غیربومی و غیر خرم‌آبادی تعطیلش کردند امیدوارم دوباره راه اندازی شود
نقل قول کردن
#36 مهدی 1401-08-15 21:45
سایت یافته که خودش فهرست سایت های خبری مجوزدار شهرهای لرستان را منتشر می کند و اگر دقت کنید اتفاقا تعداد رسانه های فعال بروجرد به نسبت کم است. وبلاگ ها هم که رسمیت ندارند و هر کس می تواند دهها وبلاگ ایجاد کند. بنابراین اصل مقاله و استنتاج های سایت یافته خیلی قابل توجه نیست و بهتر است سایت با سابقه ای مثل یافته از این تیترهای زرد و مطالب تهییج کننده پرهیز کند.
نقل قول کردن
#37 وحید 1402-06-15 21:24
سلام . در ایران چند استان جدید ایجاد شد و مشکلی پیش نیامد . الان بروجرد پی گیر استان شدن هست مشکلی پیش میاد برای شهرهای اطراف ؟ مگر زمانی که خرم اباد خواست بشه مرکز استان از بروجردی ها نظر خواستن که شما می خواید بشید جز این استان و تمایل دارید که خرم اباد بشه مرکز استان . اگر بروجرد خوب نیست پس چه مشکلی دارید که جدا بشه و با چند شهر بشه استان . بهتر نیست که جدا بشه و بودجه براش جدا بیاد و بودجه لرستان در جاهای کمتری هزینه بشه و..‌
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا