یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست خبري "محمد مهرابي" شهردار مركز استان 43 روز پس از حضور در اين منصب با حضور نزديك به 43 نفر از اصحاب رسانه در هتل شهرداري خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش يافته، معمولاً خبرنگاران لرستاني حساسیت خاصي در مورد وقايع استانداري، شهرداري و شوراي شهر دارند و از نشست‌هاي خبري اين نهادها حتي اگر هديه‌اي هم در كار نباشد، بهتر استقبال مي‌كنند!

از كارهاي خوب روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد، برگزاري صرف نشست خبري در این روز بود بدون دادن چيزي كه طي چند سال اخير از سوي برخي روابط عمومي‌هاي ناكارآمد ادارات استان تحت عنوان "هديه" به خبرنگاران نام دارد.

اميدواريم اين كار نيك روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد در زمينه جدا كردن "نشست خبري" از "نشست هديه" كه به يك سنت ناشايست و دور از شأن خبرنگاران استان تبديل شده، الگويي براي ديگر روابط عمومي‌ها باشد تا اگر قصد تجليل از خبرنگاران به بهانه روز خبرنگار يا چيزي تحت عنوان "عيدي" و ... را دارند، آن را جداي از نشست‌هاي خبري برگزار كنند بلكه در سرنوشت تنظيم خبر نشست آن روز تأثيري نداشته باشد!

به هر حال‌، آغاز كننده سؤالات از شهردار، حسن مرادي سرپرست روزنامه جمهوري اسلامي در خرم‌آباد بود. وي شهردار را از دوره دانش‌آموزي يكي از فعالان حوزه رسانه استان دانست و از اين موضوع ابراز رضايت كرد.

از نكات جالب توجه در اين نشست هم‌زماني آن با بازي‌هاي حساس هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال كشور بود و با اين وجود، برخي خبرنگاران(به خصوص ورزشي‌ها) از طريق تبلت‌ها، ليگ برتر را دنبال كردند و از طريق ركوردرها و خودكار و قلم، اظهارات آقاي شهردار را!

يكي از خبرنگاران وسواسي استان به خاطر از دست ندادن سؤالات همكارانش، به صورت ايستاده و از بالاي سر فرد سؤال شونده، به منظور ضبط كردنش اظهاراتش، تلفن همراه خود را تا نصفه در دهان آن‌ها فرو مي‌برد كه اين موضوع باعث نقش بستن لبخند بر لبان اكثر حضار شد!

برخي از خبرنگاران نيز به جاي پرسيدن سؤال، چيزي شبيه كنفرانس ارائه دادند كه در اين بين دو نفر از آن‌ها با طرح خدمات ارزنده مرحوم "علي‌محمد ساكي" شهردار فقيد خرم‌آباد، از شهردار كنوني جهت به كار بردن حداكثر توانش در زمينه برخورد با متخلفان ساخت و ساز، قطع درختان و نيز استخدام‌هاي خارج از قاعده و قانون شدند.

جالب توجه اين كه با استناد به گفتار شهيد مطهري و اين سخن كه «پذيرفتن مسووليت مديريتي در زمان حكومت طاغوت اگر با نيت و هدف خدمت به مردم باشد، هيچ اشكالي ندارد» خواستار تجليل از خدامت ارزنده مرحوم ساكي به نحو مطلوب شدند بلكه تلنگري باشد بر عده‌اي كه مناصبي در واحدهاي مختلف شهرداري در دست دارند، اما از اين فرصت براي خدمت به مردم استفاده نمي‌كنند.

نشست خبري محمد مهرابي شهردار خرم‌آباد - يافته

شهردار خرم‌آباد با وجودي كه در بيت نماينده ولي فقيه جلسه داشت، اما تا حد امكان به سؤالات خبرنگاران و به خصوص منتقدان با روي باز پاسخ داد.

يكي از خبرنگاران لرستاني در اين جلسه اظهار نمود كه شمار زيادي از مردم خرم‌آباد، در يكي از روزهاي باراني كه مسافران نوروزي به مشكل اسكان برخورده بودند، در اقدامي شايسته آن‌ها را به منازل خود بردند و گلايه كرد كه اين كار خوب از ديد رسانه‌‌هاي استان و مسوولان مخفي مانده است.

شهردار خرم‌آباد در اين جلسه چند بار بر لزوم كار مضاعف در زمينه‌هاي فرهنگي تأكيد كرد و همچنين از جانب خود قول داد كه از اين پس، عزم و اراده كاركنان شهرداري مركز استان به گونه‌اي خواهد بود كه در برخورد با مهمانان، واژه‌هاي "نه"، "نمي‌توانم"، نمي‌خواهم"، "نمي‌شود" و ... به كار نخواهد رفت.

علاوه بر مسائل فرهنگي، يكي از تأكيدات شهردار و دغدغه‌هاي وي "وضعيت نامناسب آسفالت معابر شهر" بود كه گويا طرح تأمين هزينه‌هاي آن توسط شوراي اسلامي شهر هنوز  تصويب نشده است. متأسفانه وضعيت آسفالت خيابان‌هاي خرم‌آباد به گونه‌اي است كه به قول مهرابي براي پيدا كردن 200 متر آسفالت سالم بايد جايزه تعيين كرد!

اين موضوع باعث شده تا به خودروهاي شهروندان آسيب‌هاي بسيار وارد آمده و هزينه‌هاي سنگين بر خانواده‌هاي خرم‌آبادي تحميل شود. همچنين مهمانان و گردشگران بسياري نيز طي تعطيلات نوروز در اين زمينه گلايه داشتند كه اميدواريم هر چه زودتر براي رفع اين مشكل اقدامي صورت پذيرد.

شهردار خرم‌آباد ظرف مدت كوتاه از حضورش در اين منصب نشان داده كه چهره‌اي رسانه اي و پاسخگو است. متأسفانه برخي مديران استان از برگزاري نشست خبري واهمه دارند و شايد دليل آن عملكرد ضعيف آن‌ها، عدم قدرت بيان مناسب يا عدم پاسخگويي به مردم باشد، لذا از نظر رسانه‌هاي استان، نمره آقاي شهردار كه به قول خبرنگار جمهوري اسلامي، خودش زماني فعاليت رسانه‌اي داشته و اهميت ارتباط با رسانه‌ها و مردم را مي‌داند، در پاسخ‌گويي به سؤالات، شبهات و نيز برخورد با منتقدان 20 است!

همچنين كار روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد نيز در برگزاري مرتب نشست‌هاي خبري و تلاش در اين زمينه قابل تقدير است.

رضا - ج / یافته

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا