یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

واگذاري زمين سابقت اداره پست لرستان در خرم‌آباد- يافتهتلفن همراهم را كه روشن مي‌كنم، تماس‌هاي مكرر اقشار مختلف مردم خرم‌آباد براي چند ساعتي مرا به گوش دادن به شكايات و گلايه‌هاي آنان وا مي‌دارد. مردمي كه از خبر واگذاري فضاي آزادشده‌ي حريم شمالي قلعه فلك‌الافلاك بسيار آشفته، نگران و البته عصباني به نظر مي‌رسند!

به گزارش يافته، از صبح امروز زمزمه‌هايي مبني بر در اختيار گذاشتن زمين صاف شده‌ي اداره كل سابق پست لرستان به گوش مي‌رسد كه توسط شخصي در استانداري به موسسه‌اي به نام "جهش" جهت برپايي ماكت، نمايشگاه و البته ساخت و ساز در مكاني كه متعلق به مردم خرم‌آباد است، حكايت دارد!

"حاتم‌بخشي" و "خودشيريني" فرد واگذاركننده جهت كسب منافع شخصي و با اهداف رياكارنه به هيچ‌وجه از طرف مردم خرم‌آباد قابل تحمل نيست!

عده‌اي در لرستان به تازگي ياد گرفته‌اند كه براي دست‌يابي به پست و مناصب بالاتر، كوتاه‌ترين راه، دست زدن به اموري است كه به واسطه‌ي آن‌ها مي‌توان از خود چهره‌اي متدين معرفي كرد و صد البته ماهيت اصلي چنين كساني را كه با هدف پا نهادن بر حق و حقوق ساكنان يك شهر، قصد دارند به اميال و اهداف خود برسند، بر مردم آشكار است.

در شرايطي كه با تاكيد مقام معظم رهبري در خصوص آزادسازي حريم قلعه‌ي تاريخي فلك‌الافلاك در سال 70، اجراي اين طرح به كندي صورت پذيرفت، اما به حمدلله با پشتكار و دلسوزي دكتر "حبيب‌الله دهمرده" استاندار سابق لرستان، طي چند سال اخير در اجراي فرمان رهبر فرزانه انقلاب، بخش‌هايي وسيعي از حريم اين اثر باستاني كه در حقيقت "نان مردم خرم‌آباد" خواهد بود، آزاد شد.

متاسفانه هر آن‌چه در زمان دولت قبلي و با تلاش صادقانه‌ي استاندار وقت رشته شده بود، اكنون در حال پنبه شدن است و عده‌اي كه هنوز در زمينه‌ي آزادسازي بقيه‌ي حريم قلعه، موفق نشده‌اند حتي يك سانتي‌متر را به عنوان عملكرد در كارنامه كاري‌شان ثبت كنند، اينك قصد دارند به نوعي سناريوي "از چاه به چاله افتادن" آن را رقم بزنند و با واگذاري زمين محل سابق اداره پست، عملاً به مردم خرم‌آباد دهن‌كجي كرده و تيشه به ريشه‌ي زحمات ديگران بزنند.

سؤال مردم خرم‌آباد و بخصوص جمعي از اهالي رسانه استان از اين آقايان كه قصد دارند از كيسه‌ي خليفه اين زمين را به بهانه‌ي واگذاري موقت در اخيار موسسه‌ي ياد شده قرار دهند اين است كه "مگر در خرم‌آباد زمين‌قحطي است كه اين مكان حساس براي اهدا توسط اين آقايان انتخاب شده است؟!" چند صد متر آن‌طرف‌تر از زمين ياد شده، در محوطه‌ي باغ فيض هم زمين خالي وجود دارد! همچنين برپايي چنين نمايشگاهي در مجتمع "بام لرستان" مي‌تواند ميزان بازديدكننده آن را هم افزايش دهد.

بايد فهميد نيت و منافع شخص پيشنهاددهنده و اعطا كننده چه بوده كه حاضر شده چنين نقطه‌ي حساسي را به اين منظور اختصاص دهد؟!

خوشبختانه مردم مومن و ولايت‌مدار خرم‌آباد كه همواره از ستون‌هاي انقلاب اسلامي به شمار رفته‌اند، با نيات نازيباي عده‌اي سودجو آشنا هستند، لذا از طريق رسانه‌هاي استان به آنان هشدار مي‌دهند "چنان‌چه دست از اين اقدام ناشايست كه با سرنوشت آنان و فرزندان‌شان مرتبط است، برندارند، مسووليت عواقب پيش آمده بر عهده‌ي شخص صادركننده‌ي اين دستور خواهد بود"، چرا كه علاوه بر گام برداشتن بر خلاف منافع مردم خرم‌آباد و لرستان، بر خلاف دستور مقام معظم رهبري نيز در خصوص لزوم آزادسازي حريم قلعه فلك‌افلاك رفتار نموده است.

با واقعه پيش آمده توسط كسي كه چنين دستوري صادر نموده، به نوعي مسأله‌ي توهين به مردم خرم‌آباد و تجاوز به حق و حقوق آن‌ها در بهره‌گيري از منافع اقتصادي ناشي از آزادسازي حريم قلعه فلك‌الافلاك پيش آمده، لذا به اين آقايان هشدار مي‌دهيم كه از حكايت سريال "سرزمين كهن" درس بگيرند و همين صندلي نقد مسووليت كنوني را دو دستي بچسبند بلكه به واسطه برداشتن لقمه‌ي بزرگ‌تر از دهان، ناگاه، از قاچ زين نيافتاده و از همين سواري چند روزه نيز محروم نشوند!

اميدواريم نمايندگان مردم خرم‌آباد نيز همچون نمايندگان مردمي و دلسوز استان خوزستان در اين زمينه سكونت نكنند و با پشتوانه‌ي مردم مركز استان در مقام پاسخ‌گويي به اين عمل خيانكارانه‌ي مسبب اصلي اين واگذاري (موقت يا دائم) برآيند، چرا كه اين اقدام ناشايست، باعث ايجاد بدبيني مردم مركز استان نسبت به عملكرد مسوولان و حتي نمايندگان خواهد شد و موجي از نارضايتي بين آن‌ها پديد خواهد آورد.

رضا جايدري / يافته- خرم‌آباد

- - - - - - - - - - - - -

تصاويري از مراسم روز تخريب اداره كل پست لرستان در 5 تير 1392:

مدير كل پست لرستان در جمع خبرنگاران كه با چشماني اشكبار نظاره‌گر تخريب اداره خود جهت آزادسازي قلعه فلك‌الافلاك است

دیدگاه‌ها  

#1 دهقانی 1392-12-10 00:01
:cry:
اینا چرا اینجورین؟!
نقل قول کردن
#2 far 1392-12-10 08:08
با سلام در اولين سفر استاني رياست جمهوري به خوزستان آقاي عبدي فرمايش كردنند اگر سفر بعدي رئيس جمهور لرستان نباشد مجلس را ترك خواهيم كرد .رئيس جمهور به هرمزگان رفت و ما همچنان منتظر بازگشت پيروزمندانه نمايندگان خود هستيم
نقل قول کردن
#3 شاهد 1392-12-10 08:40
آقاي عبدي خيلي چيزهاي ديگه هم گفتند كه...
يافته جون كي مياد صندلي ولرم نمايندگي رو ول ميكنه كه عبدي دوميش باشه
نقل قول کردن
#4 محمدي 1392-12-10 10:49
لطفا اين شخص را معرفي كنيد تا مردم خائنها را بشناسند . من و برادرم حاضريم كفن بپوشيم و جلوي رفتار چنين [...] را بگيريم . تو را به خدا اين اقايان به جاي اين كارها فكري به حال برادران و كسان بيكار ما بكنند . اگر نماينده هاي ما غيرت داشته باشند بايد پدر چنين كساني را در اورند
نقل قول کردن
#5 ساکی 1392-12-10 21:20
زنده باد جناب جایدری بابت پیگیری این موضوع مهم
دروووود بر قلم پرتوانتان
حظ کردم ........
نقل قول کردن
#6 حاج محمد میرزاوند 1392-12-10 23:20
سلام اول ماکت تست زن بعد هم سوار شدن مثل رانند گی بدون ...با تریلر صدتن بار آتش در ساعات پر از ......در خیابانهای شهر .....اصلا به من چه مگر من در این محل زندگی می کنم من نیستم باور کنیداین میزوصندلی شیطون هستند می گفتن کسی خبردار نمی شه .مثل صاف کردن منابع طبیعی پشت سنگ نوشته خیابان شریعتی همان خیابان ترمینال مرکز استان وآمادسازی و واگذاری جهت احداث بنا ! هوار هوار د دس میز صندلی بیکار!
نقل قول کردن
#7 سهراب 1392-12-17 08:41
به خدا براي خودمون متاسفام، با اين انتخاب نمايندگان مركز استان كه هيچ قدم مثبتي نمي تونن براي مردم بردارند، ولي بايد يادآور شوم چندوقت ديگه دوره نمايندگيتون تموم ميشه چه جوابي داريد به مردم بديد، بخدا شرونده عملكرد خودتون خواهيد شد. بامعرفتها خودي نشون بديد تا ما هم دلگرم بشيم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا