در شرایطی که مسئولین وزارت بهداشت و استان لرستان، همچنان وضعیت این استان را در مواجهه با کرونا ناخوشایند اعلام نموده‌اند، متأسفانه عده‌ای از مردم این موضوع را هنوز جدی نگرفته و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند! در حالی که برگزاری مراسم عزاداری اموات و حضور در جشن‌های عروسی دو مورد بسیار خطرناک در افزایش خطر ابتلا به کرونا گزارش شده‌اند، مشاهدات خبرنگار یافته حکایت از عدم رعایت مردم از برپایی این قبیل مراسم دارد.
این در شرایطی است که عده‌ای از شهروندان فهیم به رغم وقوع مصیبت، جهت حفظ سلامتی دیگران، حتی مراسم خاکسپاری را نیز خصوصی و فقط با حضور بستگان درجه یک متوفی برگزار می‌کنند اما عده‌ای بی‌مبالاتی نموده و این مراسم را هنوز با درج اعلامیه و دعوت از دیگران برای حضور همگانی بر پا می‌کنند!
عجیب‌تر این که شماری دیگر که گویا کمبود در این زمینه دارند مراسم غیرضروری چهلم و سالگرد را نیز هنوز با درج اعلامیه برگزار نموده و به نوعی تلاش می‌کنند مردم را به محیط‌های جمعی پرخطر بکشانند بلکه از این طریق خودشان تسکینی یابند!
به نظر شما اگر در چنین مراسمی چندین نفر به کرونا مبتلا شده و بیماری منجر به فوت آنان گردد، حکم برگزار کننده مراسم در محضر الهی پایین‌تر از مشارکت در قتل دیگران است؟!
اگر چه مسئولان استان لرستان اطلاعیه رسمی مبنی بر عدم برگزاری مراسم تشییع یا یادبود اموات و جشن‌های عروسی را به خطر کرونا که از بین نرفته داده‌اند، اما وقتی هنوز بلوغ فکری و فرهنگی عده‌ای به آن حد نرسیده که با جان دیگران بازی نکنند، ما چرا باید در این هنگامه‌ی خطرناک با پای خود به مسلخ برویم؟!
بهتر نیست در شرایط فعلی با تحریم شرکت در هر گونه مراسم، درس مشارکت فرهنگی و اجتماعی به کسانی بدهیم که به خاطر سطح پایین فرهنگ یا شعور، رعایت سلامتی دیگران و جامعه را نمی‌کنند؟!
 
پایگاه خبری یافته

سطح پایین فرهنگ برخی هموطنان!