🔹 شهر زاغه علیرغم قرار گرفتن بر سر راه جاده اصلی خرم‌آباد به تهران هنوز به آنچه استحقاق آن را دارد نرسیده و دچار محرومیت‌های زیادی است.
🔹چندی پیش ‌واقعه ناگواری برای درمانگاه این شهر اتفاق افتاد.  پس از این واقعه دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد که این درمانگاه در ساعات کار عصر تعطیل و تنها تا ساعات اداری می‌تواند خدمات‌دهی به بیماران داشته باشد❗️
🔹صرف‌نظر از هرگونه دلیلی که دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی امر بهداشت و درمان دارد باید شرایط بیماران در این شهر لحاظ می‌گردید. در حال حاضر و در پی تعطیلی نوبت عصر و شب این درمانگاه بسیاری از بیماران و خصوصاً افراد بدحال دچار مشکل دسترسی به اقدامات درمانی شده و آن‌ها مجبورند با شرایط بیماری کرونا، مسافت زیادی را تا شهر خرم‌آباد طی نمایند.
🔹این در حالی است که ماده یک و ماده ۱۳ قانون تاسیس درمانگاه‌ها تصریح می‌کند که «درمانگاه به موسسه ای اطلاق می‌گردد که به‌طور شبانه‌روزی و بدون تعطیلی بیماران را می‌پذیرد».
🔹رخداد یک واقعه ضد آرامش در یک شهر به‌تنهایی نمی‌تواند دلیل برای تعطیلی یک واحد درمانی شده و سرگردانی بیماران بسیاری را به دنبال داشته باشد. مسؤولین امر می‌توانند با رایزنی با نهادهای مرتبط و صاحب نظر کارشناسی در این مورد، مانند نیروی انتظامی، سپاه، شورای تامین منطقه و... اقدام به یافتن راه حلی جامع‌تر و مناسب نمایند. مسلما سرگردانی و هجوم بیماران شهر زاغه در ساعات غیر اداری هم میتواند تبعات بهداشتی و هم تبعات اجتماعی و امنیتی به دنبال داشته و باعث اعتراض احتمالی آنان شود.
🔹به نظر میرسد لازم است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به تجدید نظر در این مورد و همچنین فرمانداری خرم‌آباد نسبت به رفع این مشکل اقدام لازم را به عمل آورند.

🔸نام محفوظ