در خبرها به نقل از یکی از مسوولان وزارت بهداشت آمده است: «میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته است».
شاید دلیل اصلی این موضوع، علاوه بر تورم و کاهش درآمد و قدرت خرید مردم، افزایش تعرفه‌های پزشکی و البته کاهش سقف تعهدات بیمه‌ها در پرداخت هزینه داروها باشد به شکلی که وقتی بیماری حتی به یک مرکز دولتی مراجعه می‌کند، اگر برای ویزیت پزشک نیز نرخ بالایی نپردازد، برای پرداخت سه قلم دارو باید مبلغی چند برابر نسبت به سال قبل پرداخت نماید!
این در شرایطی است که در استان محرومی مانند لرستان که بسیاری از مردم با مشکلات بیکاری و فقر دست به گریبان هستند، این موضوع نمود بیشتری یافته و به نوعی باعث شده که بسیاری از بیماران از مراجعه به مراکز درمانی یا داروخانه‌ها خودداری نمایند.
آن‌ها ترجیح می‌دهند با درد خویش بسازند یا با روش‌های سنتی بیماری خود را درمان کنند تا این که برای گرفتن دو قلم قرص یا شربت که مثلاً سال‌های قبل برای خرید آن‌ها حدود 10 هزار تومان پرداخت می‌کرده‌اند، اکنون در حدود 40 هزار تومان هزینه کنند!
بر مسوولان بهداشت و درمان کشور و استان واجب است هر چه زودتر برای حل مشکل مردم این استان در زمینه گرانی دارو، چاره‌ای بیندیشند زیرا با عدم مراجعه بیماران قشر ضعیف و حتی متوسط جامعه، گاه یک سرماخوردگی ساده نیز می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی و حتی خطر مرگ برای آنان شود.

م- سلاحورزی/ یافته

فکری به حال قیمت سرسام‌آور دارو در لرستان کنید!