یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ساختمان شهرداري خرم‌آباد - يافتهبالاخره پس از مدت‌ها کش مکش و جدل بر سر انتخاب شهردار خرم آباد، شورای اسلامي شهر تصمیم بر کنار گذاشتن "هرمز نصیری" و جای‌گزینی "یحیی عیدی‌بیرانوند" به جای وي به عنوان سرپرست شهرداري خرم‌آباد گرفت.

خبر جابه‌جایی شهردار در چندین سال گذشته، به خودی خود خبر مهمی نزد مردم خرم‌آباد نبوده است! دلیل این امر نيز يا برمی‌گردد به عملکرد ضعیف شهرداران و سرپرست‌هاي گذشته‌، به حدی که مردم انتظار برکناری پیش از موعد آن‌ها را داشته‌اند و يا تعصبات خاص اعضاي شورا در اين انتخاب. این روند تا برگزیدن هرمز نصیری به عنوان شهردار خرم‌آباد در اردي‌بهشت 1391 ادامه داشت.

با گذشت چند ماه از شروع به کار تیم جدید شهرداری به رهبري نصيري، بارقه‌های امید در دل شهروندان روشن شد. مردم هر روز مشاهده می‌کردند که مجموعه‌ي شهرداری تلاش خود را برای داشتن شهری بهتر و آبرومند بيش‌تر مي‌نمايد. بدیهی است که تمام زحمات شهرداری در زمان تصدی نصیری را در چند خط نمی‌توان بیان داشت ولی بیان چند نمونه آن خالی از لطف نیست:

بازسازی و تعویض میدان‌ها، ساخت چند پارک جدید و اصلاح اشکالات پارک‌های قدیمی، شروع به تعریض خیابان حافظ و مرمت بافت فرسوده‌ي این نقطه از شهر، انتقال آب چشمه‌ي گلستان به دریاچه‌ي خشک شده کیو که در طراوت شهر و جذب توریست‌های داخلی نقش مهمی ایفا می‌کند و ...

هرمز نصیری متولد و بزرگ شده‌ي شهر خرم‌آباد است به همین دليل با معضلات و مشکلات شهر کاملاً آشنا است. به باور اکثر مردم خرم‌آباد همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت و محبوبیت او در این پست به شمار مي‌رفت.

از دو دهه پیش تا كنون مردم خرم‌آباد تا به این حد از شهردار شهر خود راضی نبوده‌اند، تا جایی که نصیری را با بزرگمرد خدوم این خطه یعنی جاويدنام "علي‌محمد ساکی" مقایسه می‌کردند.

ولی عضاي چهارمين دوره شورای شهر، تنها نکاتی که برای انتخاب شهردار در نظر نگرفتند کاردانی و همچنين نظر اكثريت مردم در مورد او بود. عملکرد برخي اعضاي شورای شهر که در دوره‌های گذشته نیز در اين مجموعه بوده‌اند، علی‌رغم اشتیاق شهروندان برای انتخاب دوباره‌ي نصیری، منجر به گزينش عيدي‌بيرانوند شد تا به عقيده مردم فقط، انتخاب بر اساس همان مشکل قدیمی عشیره‌گرایی، طایفه‌بازی و نيز منافع شخصي صورت گرفته باشد.

باید دید سرپرست جدید شهرداري خرم‌آباد چه گلی به سر مركز استان خواهد زد و آيا به خواسته‌هاي احتمالي برخي اعضاي شوراي شهر تن خواهد داد يا محترمانه پس از اين فرصت 3 ماهه، راه نصيري را در ندادن باج به اعضاي شورا در پيش خواهد گرفت و بركنار خواهد شد!

آن‌چه مسلم است خدمات نصیری و همچنین اهمال‌کاری برخي اعضاي شورای شهر در خاطر مردم خرم‌آباد به يادگار خواهد ماند. بايد منتظر ماند و ديد كه ميزان كفايت اعضاي شوراي اسلامي شهر در انتخاب شهردار تا چه حد است و در آينده، وضعيت شهر و شهرداري خرم‌آباد كه سكان آن در دست اعضاي شورا قرار دارد، چه ميزان خواهد بود.

 

محمد پورخداداد - شهروند خرم‌آبادي

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1392-09-05 12:42
سلام اقای پورخداداد دیگه اینقدر حرص این اقایان را خوردیم وکاری از دستمان بر نمی اید به مرز سکته رسیده ایم. کجای دنیا یک شهردار فعال را برکنار و کسی را جایگزین میکنند که اصلا سابقه این کار را در شهري بزرگ ندارد؟ من ساکن خرم اباد نیستم ولی خسته شدم این همه از طرف همکاران و دوستان برای وضعیت شهرمان مورد تمسخر قرار میگیرم. هیچ کس جوابگو نیست.
نقل قول کردن
#2 امیر 1392-09-05 14:53
تا فرصت طلبی،بی تدبیری،حزب باد بودن ، دروغ و طایفه گرایی در این شهر است روز به روز اوضاع خرابتر خواهد شد.خوشحالم که به هیچکدام از این اعضای شورای شهر رای نداده ام.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا