یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شوراي اسلامي شهر شهر خرم آباد - يافتهبا آن که نزدیک به 80 روز از آغاز به کار چهارمین شورای اسلامي شهر خرم‌آباد می‌گذرد‌، اعضاي این شورا هنوز موفق به انتخاب گزینه‌ي مناسبی برای تصدی سمت شهرداری خرم‌آباد نشده‌اند و این مساله نه تنها نارضایتی مردم را به دنبال داشته است‌، بلکه به نوعی عاملی برای بی‌انگیزگی در مجموعه شهرداری هم شده است.

به گزارش يافته، هر چند وقت یک بار، اعضاي شورای شهر خرم‌آباد با معرفی گزینه‌ای برای تصدی سمت شهرداری خرم‌آباد، سبب می‌شوند که صداي اعتراضات و نارضایتی‌های شهروندان خرم‌آبادی از این انتخاب‌ها به گوش اهالي رسانه برسد و سرانجام در چرخه‌ي آراء 7 به 6 یا 9 به 4 و غیره، رها شود!

در حالي كه شنیده می‌شود که در بین اعضای شورای شهر هم تعداد آرایی که تمایل به ادامه‌ي شهرداری‌ هرمز نصیری شهردار فعلی خرم آباد دارند، افزایش یافته است، در چنین شرایطی باید از اعضای شورای شهر خرم آباد پرسید آیا آن‌ها برای انتخاب شهردار،  صرفاً بر اساس نیاز‌ها و ضرورت‌های شهر خرم‌آباد به معرفی گزینه‌ها می‌پردازند یا این که افراد هم‌فکر و هم‌سو با منافع خودشان را معرفی می‌نمايند؟!

اگر ملاک اعضای شورای شهر جلب رضایت مردم است، آیا این شورا به همه خواسته‌ها و تقاضاهایی که شهروندان خرم‌آبادی برای ادامه‌ي فعالیت شهردار فعلی داشته‌اند، احترام گذاشته‌اند؟

اگر شورای شهر خرم‌آباد بر اساس وظیفه اصلي‌‌اش برای انتخاب شهردار عمل می‌کند‌، آیا ادامه‌ي این روند جز کم کردن انگیزه و افزایش جوّ حدس و گمان یا شایعه در بین مردم و كاركنان شهرداری، چیز دیگری به ارمغان داشته است؟

آیا این رفتارها واقعاً در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌شود یا عامل کند شدن توسعه شهر است؟

آیا افرادی که هر روز از سوی شورای شهر به عنوان گزینه‌ي شورا برای تصدی سمت شهرداری معرفی می‌شوند‌، کارنامه بهتری از نصیری آن هم با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، استان و حتی سطح درآمد و سرانه مردم خرم‌آباد‌، داشته و دارند؟

آیا اعضای شورای شهر خرم‌آباد تا کنون با خواسته‌ها‌ی مردم خرم‌آباد مبنی بر حمایت از شهردار فعلی مواجه نشده‌اند؟ آيا شهروندان از خرم‌آبادی از آن‌ها نخواسته‌اند که شهردار فعلی به فعالیتش ادامه دهد؟

اعضاي شوراي اسلامي شهر شهر خرم آباد - يافته

اهل رسانه‌ي لرستان عاشق چشم و ابروي كسي نيستند، فقط معتقدند نصيري به عنوان كسي كه نزديك به 3 دهه در شهرداري ساقه خدمت دارد، بهتر از ساير گزينه‌ها مي‌تواند مشكلات اين نهاد را حل نمايد. همچنين از روي تجربه‌ي تلخ آغاز به كار شوراي قبلي و مشكلي كه با عزل سريع مختاري آفريده شد، وظيفه دارند با اعضاي شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد اتمام حجت نمايند و به آنان هشدار دهند كه در صورت انتخاب فردي پايين‌تر از شهردار كنوني، بايد پاسخگوي مسائل پيش‌آمده‌ي بعدي باشند.

در حالی که تغییر و تحول در سطح شهر خرم‌آباد روز به روز دیده می‌شود، آیا بهتر نیست که شورای شهر خرم‌آباد در تعامل مناسب و حمایت از اقدامات شهرداری خرم‌آباد به تدوین مسیری مناسب برای اجرای اقدامات زیر بنایی بیش‌تر در خرم‌آباد بپردازد تا این که عمر شورای شهر به معرفی گزینه‌های متفاوت و بعضاً ضعیف برای شهرداری خرم‌آباد‌، سپری شود؟

بی‌شک همه‌ي ما علاقه‌مند به توسعه شهرمان هستیم و انتخاب افراد توانمند هم حق مردم است اما اگر مردم و کارشناسان عملکرد قابل قبولی از یک مجموعه ببینند، نباید نظرات مردم را نادیده گرفت و با ایجاد چنین فضاهایی تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری را نادیده گرفت.

خرم‌آباد امروز در مسیر توسعه قرار گرفته است و شهرداری هم موفق به مدیریت برنامه‌ها، زمان اجرای طرح‌های زودبازده و غیره شده است. بهتر است اعضای شورای شهر هم با در نظر گرفتن نکات مثبت عملکرد شهرداری و اتخاذ برنامه‌های قابل اجرا برای توسعه خرم‌آباد، در مسیر خواسته‌های مردم حرکت كند زیرا آن چه مبرهن است این است که شهروندان خرم‌آبادی علاقه‌ای به تغییر شهردار فعلی ندارند.

اين كه اعضاي كنوني شوراي شهر نمايندگان كدام مردم هستند يا ما بي‌خبريم يا اين كه در دوره‌هاي بعدي انتخابات شوراي شهر جواب آن مشخص خواهد شد!

سید احمد موسوی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1392-09-01 22:52
با سلام و یه خسته نباشید به تمام دست اندرکاران سایت مفید یافته نیوز

بنده به عنوان یه شهروند خرم آبادی با مطالب آقای موسوی کاملا موافقم

ولی دوست عزیز از یه سری از نمایندگان محترم با توجه سوابق و تحصیلاتی که دارند نباید بیش از این انتظار داشت .

شهرداری خرم آباد جزء محدود کارفرما های فعال (باتوجه به عدم تخصیص های مالی استان در سال 91 و 92) در استان می باشد و به همین دلیل می بایست از آقای نصیری و دیگر همکاران محترم مجموعه شان تقدیر و تشکر کرد و به آنها به خاطر عملکرد مطلوبشان (با در نظر گرفتن وضعیت بودجه ) تبریک گفت

با سپاس فراوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا