یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجسمه ميدان تختي خرم‌آباد- يافتهمراسم رونمایی از تندیس جدید میدان تختی خرّم‌آباد در عصر روز چهارشنبه هشتم آبان‌ماه با حضور مسوولان استان و شماري او قهرمانان شركت كننده در مسابقات جام جهاني كشتي پهلواني در محل میدان تختی انجام شد.

به گزارش يافته، براي اجراي اين پروژه، شهرداری با نصب آب‌نما و نورپردازی، کاشی‌کاری و همچنین ساخت و نصب مجسمه جهان‌پهلوان تختی کار بازسازی این میدان را به پایان رسانيد.

اما نكته حائز اهميت "عدم تناسب در سر و تنه مجسمه جهان‌پهلوان تختی" به هنگام مشاهده اين ميدان است!

تندیس ساخته شده اثر "محمد نجم‌سهیلی" از هنرمندان بومی لرستان است. ارتفاع مجسمه تختی 3 متر بوده و سنگ مورد استفاده در ساخت آن سنگ گوهره است كه مجوعاً 81 ميليون تومان هزينه برده است. با این حال علی‌رغم ظرافت و زیبایی بسیاری که در ساخت این تندیس به کار گرفته شده، ولی هر کسی با کمی توجه، خواهد فهمید که سر مجسمه از لحاظ ابعاد و اندازه با بدن مجسمه چندان تناسب ندارد و سر مجسمه تختی تا حد قابل توجهي از بدن آن بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که عدم رعایت این تناسب از چشمان ریز‌بین یک هنرمند بسیار عجیب به نظر مي‌آيد!

با این حال تلاش‌های بی‌وقفه هرمز نصيري شهرداری خرّم‌آباد جهت زیباسازی میادین سطح شهر بسیار ارزنده و قابل توجه بوده و امید است این روند طي ماه‌ها و سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

مجسمه ميدان تختي خرم‌آباد- يافته

 

 ر - ج

 

 

 

 

 

 


دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1392-08-11 07:47
دقیقا...
من فکر کردم شاید تندیس نیمه کاره باشه!؟
نقل قول کردن
#2 فرید 1392-08-11 19:21
کاملاً درست و بجا فرموده اید. من هم وقتی آنرا دیدم احساس این نقص را کردم
نقل قول کردن
#3 مقیم تهران 1392-08-22 13:22
من به عنوان یک لر مقیم تهران و دانشجوی دکتری عمران واقعا برایم مایه تاسف است که اینگونه رخدادهایی را مشاهده میکنم. ساخت یک مجسمه به ظاهر ساده چنین چالش بزرگی را ایجاد کند. خواهشمندم مسئولین هر چه سریع تر مجسمه را تعویض يا اصلاح نمایند.
نقل قول کردن
#4 ساسان 1392-12-05 11:24
زشت ترين تنديسي كه تا كنون ديده ام بي شك همين تنديس است هيچگونه تناسبي در اندام اين تنديس وجود ندارد
نقل قول کردن
#5 hamid 1394-09-17 09:18
دكتر جان سلام. من هم كارشناسي ارشد سازه دارم و پيشنهاد من هم براي اين تنديس اين است كه ميبايست از از فاصله 9 متري به آن نگاه كرد در صورتيكه مشكل دارد متولي امر هر چه سريعتر نسبت نسبت به اصلاح آن اقدام نمايد ، در صورتيكه مبلغ حسن انجام تعهدات به طراح داده نشده باشد. و جا دارد ناظرين عاليه استان دقت بيشتري نمايند تا از دوباره كاريها جلوگيري و سرمايه هاي بيت المال از بين نرود و با افراد خاطي برخورد جدي شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا