پایانه مسافربری خرمآباد روز سهشنبه 17 بهمنماه با اعتباری بالغبر 280 میلیارد ریال همزمان با ایام دهه فجر و با حضور «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری، استاندار لرستان، مدیرکل دادگستری استان، شهردار خرمآباد، اعضای شورای اسلامی شهر، برخی مسئولان استانی و شهری به بهرهبرداری رسید.
به گزارش یافته، این پایانه که عملیات ساخت آن از سال ۹۲ شروع شده است در قطعه زمینی به مساحت 36 هزار مترمربع، شامل ساختمان مرکزی با زیربنای ۳۴۶۰ مترمربع، محوطهای با مساحت ۴ هکتار، ۱۰ غرفه تعاونی، ۱۰ غرفه فروشگاه و کافیشاپ، رستوران، اتاق مادر و کودک، اتاق انتظامات و غیره هست.
بهرغم افتتاح رسمی این پایانه؛ اما سوالات و ابهامات مردم در خصوص راههای دسترسی آسان به این مکان هنوز هم مطرح است.
بهرغم افتتاح رسمی این پایانه؛ اما سوالات و ابهامات مردم در خصوص راههای دسترسی آسان به این مکان هنوز هم مطرح است.
"شهرام شرفی" مدیر کانال تحلیلی چکیده خبر در خصوص مسیر دسترسی شهروندان به موارد مهمی اشاره کرده است:
وی در این خصوص با انتشار پستی نوشت:
مسیر دسترسی شهروندان به پایانه مهم است؛
در نظر گرفتن ورودی و خروجی تردد پایانه هم مهم است.
عرض خیابان کرگانه چقدر گنجایش روزانهی تردد اتوبوسها را در روز و شب دارد؟
این خیابان چه بهعنوان ورودی و چه بهعنوان خروجی اگر تعیین شود چه میزان بر ترافیک آن افزوده خواهد شد؟ (با توجه به اندازهگیری عرض این خیابان).
احتمال دارد از مسیر 60 متری خرمآباد، مسیرهای حرکتی اتوبوسها تعیین شود؛ در هر صورت مسئله این است که خیابان کرگانه بهعنوان ورودی یا خروجی تعیین میشود یا نه؟
بسیاری از ساعات حرکت اتوبوسها در شب است؛ همچنین ساعات ورود اتوبوسها در شب به شهر نیز فراوان.
چه تدابیری اندیشیده شده است تا ناوگان تاکسی و اتوبوس از میدان بسیج تا پایانه علاوه بر روز، در شب نیز تردد منظم داشته باشند تا شهروندان بتوانند بهراحتی خود را به پایانه برسانند.
مثلاً از ساعتهای پُر حرکت اتوبوسها ساعتهای 11 یا 12 شب است؛ آیا ناوگان منظم حرکتی تاکسی و اتوبوس در این ساعت از میدان بسیج {شمشیرآباد} فعالیت ترددی هر شب و منظم به پایانه را دارد؟
ساخت پایانه از ضروریات مقدماتی یک شهر است.
اما اهمیت دارد که شورای ترافیک و نیز مدیریت شهری، باتوجه به ساختار مکانی پایانه و ساختار ساعتی حرکت اتوبوسها، راهحلهای پایدار دسترسی راحت و منظم شهروندان (چه در روز و چه در شب) به پایانه را اندیشیده و اجرایی کنند.
مطلب مرتبط: پایانه مسافربری خرمآباد به بهرهبرداری رسید
مطلب مرتبط: پایانه مسافربری خرمآباد به بهرهبرداری رسید
دیدگاهها
با این حال امیدوارم تعریض خیابان منتهی به پایانه در دستور کار مسئولین قرار بگیره
چرادر روزافتتاح نه اداره راهداری وحمل نقل نه شرکت های مسافربری حضور نداشتند؟!_
خوبه یه سوالی ازمردم شریف راجع به جانمایی این ترمینال بکنید؟!
--------------
یافته: تصاویر اتوبوس مربوط به ترمینال خرم آباد نیست
اون ترمینال رو یک سرمایه گذار بومی ساخت و یک ریال خسارت هم بهش تعلق نگرفت و بلاتکلیف رها شد حداقل به میدان تره باری تبدیل شود
خرم آباد خودش فقط دویست دستگاه اتوبوس داره حالا شما اتوبوس های شهرهای دیگه را هم اضافه کنید ببینید که این خیابان کرگانه به دلیل عرض کم ظرفیت اتوبوس های پهن پیکر را ندارد. حداقل شهرداری خرم آباد خیابان های ورودی ترمینال را تعریض کند