یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیران تصادفی کسانی هستند که به‌واسطه یک اتفاق یا به عبارتی یک تصادف! به پست مدیریت رسیده‌اند.
ویژگی‌ها:
۱ مدیران تصادفی، بیشتر کارکنان سازمان را «تهدید» می‌دانند و همواره احساس می‌کنند همه در صدد هستند جایگاه آن‌ها را تصاحب کنند.
۲ مدیران تصادفی، تصمیم‌های پراکنده‌ می‌گیرند و روند یکسانی در تصمیم‌های آن‌ها مشاهده نمی‌شود. گاه برای یک بخش به طرز گسترده‌ای هزینه می‌کنند و گاه برای مدت طولانی، سرمایه‌گذاری برای یک واحد را فراموش می‌کنند.
۳ مدیران تصادفی، بسیار دهن بین هستند. از آنجا که آن‌ها تخصصی در حوزه‌ی مدیریت خود ندارند، معمولاً نظرشان، نظر آخرین فردی است که از اتاقشان خارج‌ شده است.
۴ مدیران تصادفی، تصمیم‌های تکانشی می‌گیرند. به‌سادگی افراد را جذب یا اخراج کرده و گاه به سادگی ارتقاء یا تضعیف می‌کنند. آن‌ها استراتژی بلندمدت ندارند و تصمیم‌های آن‌ها غیر قابل پیش‌بینی است.
۵ مدیران تصادفی، به نظام جاسوسی بسیار علاقه‌مند هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند هر یک از کارمندان، مدام اطلاعاتی از سایر کارمندان را برای آن‌ها افشا کنند و حتی حاضرند سازمان را چاق‌تر کنند تا مطمئن باشند به ازاء هر کارمند، یک ناظر وجود دارد.
۶ مدیران تصادفی، معیار انتخاب اطرافیان خود را «وفاداری» می‌دانند و نه «تخصص». چرا که وجود نیروی متخصص، وجود آن‌ها را زیر سؤال می‌برد اما وجود متعهدان بی تخصص، می‌تواند چتر حمایتی مطمئن برای آن‌ها باشد.
۷ مدیران تصادفی، تشنه‌ی عنوان، مدرک، تقدیرنامه و … هستند و هزینه‌های جدی برای خریداری این نوع اسناد پرداخت می‌کنند.
۸ مدیران تصادفی، سازمان را محل تفریح می‌دانند و نه محل کسب و کار. به همین دلیل گاه کارمندانی را در اطرافشان می‌بینی که هرگز نمی‌توانی توانمندی خاصی در آن‌ها یافته و یا دلیل خاصی برای حضور آن‌ها بیابی.
۹ مدیران تصادفی از کارکنان رده پایین‌تر فاصله گرفته و خود را ایزوله می‌کنند. چون درک چندانی از وضعیت سازمان، مشکلات، دغدغه‌ها و … ندارند و عملاً زبان مشترکی بین آن‌ها و کارکنان وجود ندارد.
۱۰ مدیران تصادفی از جلسات متعدد استقبال می‌کنند. در جلسه‌های میان کارکنان، می‌توانند لغت‌های جدید بیاموزند و تا حدی با کار آشنا شوند و جملاتی را در حافظه‌ی خود،‌ برای استفاده‌های آتی و توبیخ سایر کارکنان ثبت کنند…
۱۱ مدیران تصادفی، کارکنان خود را فقط در زمانی که نیازمند آن‌ها هستند، «می‌بینند». گاه کارمندی ماه‌ها در محل کار دیده نمی‌شود. برای یک جلسه یا یک پروژه صدا زده می‌شود و به محض اینکه کار مدیر با او تمام شد به فراموشی سپرده می‌شود. جالب اینجاست که بسیاری از همین مدیران، انتظار اولشان از کارکنانشان، دیده شدن است. آن‌ها بیش از اینکه نگران کیفیت کار، خروجی یک جلسه یا سود سازمان باشند، می‌خواهند دیده شوند.( منبع: نامشخص)


دیدگاه‌ها  

#1 مجید سپهوند 1396-11-09 13:27
باسلام بحث شما ما را یاد سریال هزار چهر ه می اندازدمن اشتباهی مدیر شدم یک تصادف بود لذا اگثر مدیران کشور تصادفی مدیر شده اند وبر اثر لیاقت و کارایی نبوده است به همین خاطر کشور باچالش مواجه شده است
نقل قول کردن
#2 همشهری 1396-11-09 15:32
احسنت
نقل قول کردن
#3 شهروند 1396-11-09 19:59
در استان خودمون بخصوص آموزش و پرورش مدیران تصادفی بیداد می کند
نقل قول کردن
#4 غریب 1396-11-10 13:32
بله واقعیته
نقل قول کردن
#5 مهاجر 1396-11-14 17:49
سلام. بسیار عالی متاسفانه این موضوع کاملا حقیقت دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا