یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ورودی‌های مرکز استان لرستان سالهاست نابه‌سامان مانده و نمایی زشت به مهمانان و گردشگران مخابره می‌کند و علی رغم وعده‌های بسیار مسئولان در سال‌های گذشته مبنی بر ساماندهی و زیباسازی، تاکنون این وعده‌ها فقط در حد مصوبه روی کاغذ مانده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل تسنیم، ورودی‌های یک شهر مهمترین قسمت شهر برای تجسم مثبت ویا منفی مسافران از آن است چراکه نخستین برخورد مسافران با شهر وردی آن است.
استان لرستان و به ویژه شهر خرم آباد یکی از شهرهای برتر گردشگری در کشور است که سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر از این استان و به ویژه شهر خرم آباد بازدید می‌کند؛ اما متاسفانه ورودی‌های مرکز استان سالهاست نابسمان مانده و نمایی زشت به مهمانان و گردشگران مخابره می‌کند و علی رغم وعده‌های بسیار مسئولان در سال‌های گذشته مبنی بر ساماندهی و زیباسازی، تاکنون این وعده‌ها فقط در حد مصوبه روی کاغذ مانده است.

وعده‌های عمل نشده زیباسازی آنچنان ادامه دار شده که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان جلسه خود را کامل به این موضوع اختصاص داد تاشاید این بار وعده‌های کاغذی عملی شده و خرم آباد که جز 7 شهر برتر گردشگری کشور است زیباسازی شود.

وضعیت نامناسب ورودی شهر برتر گردشگری ایران
حسین سلاحورزی  رئیس اتاق بازرگانی لرستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این مورد اظهار داشت: متأسفانه مدتی پیش یکی از هیات‌های سرمایه‌گذاری از بلغارستان از مسیر فرودگاه وارد شهر خرم‌آباد شدند که وضعیت نابسامان ورودی این شهر سبب آزردگی خاطر این هیات شد.
وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی و عدم خدمات‌رسانی مناسب سبب می‌شود ورودی‌های زیبا نداشته باشیم، افزود: یک تیم متخصص برای زیباسازی و رفع مشکلات حاشیه‌ای بالأخص در مسیرهای فرودگاه تا میدان امام حسین(ع) طرح‌های پیشنهادی برای ارائه به راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری تهیه نموده است.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه وضعیت‌های نامناسب ورودی شهر سبب آزردگی خاطر مسافران می‌شود، تصریح کرد: برای عید نوروز بایستی این وضعیت ساماندهی شود و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتی برای حل این معضلات طراحی و اجرا شود.

سلاحورزی گفت: در تعطیلات عید نوروز حدود 2 تا 3 میلیون مسافر از ورودی‌ها و خروجی‌های شهر خرم‌آباد تردد می‌کنند و لازم است برنامه کوتاه‌مدتی برای معضلات مذکور اندیشیده شود.

برنامه‌های در دست اقدام شهرداری
وحید رشیدی شهردار خرم آباد نیز اظهار داشت: دغدغه زیباسازی شهر همیشه در دستور کار شهرداری بوده است اما تملک‌هایی که برای ساماندهی ورودی‌های شهر صورت می‌گیرد هزینه‌های بالایی دارد و شهرداری هم با توجه به درآمد کمی که دارد توان اجرای کامل این موضوع را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای زیباسازی ورودی‌های خرم‌آباد برنامه‌هایی در دست اقدام داریم.
شهرداری مرکز لرستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری اتصال کمربندی فرودگاه به ساحلی پل شاپوری است، افزود: 7 کیلومتر این مسیر در حوزه شهری و در حیطه شهرداری است و حدود 3 کیلومتر آن در حوزه اداره راهداری می‌باشد.
برخی از مشکلات از اختیاراتمان خارج‌شده
اسد عبداللهی فرماندار خرم آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر خرم‌آباد موضوع جمع‌آوری زباله و فاضلاب رهاشده در منطقه ماسور تا محدوده فرودگاه است.
وی با بیان اینکه شهرداری، امور آب، شورای شهر، دهیاری و راهداری باید پاسخگوی این مشکلات و معضلات باشند، تصریح کرد: یکی از بحران‌های آینده خرم‌آباد موضوع دفع فاضلاب و جمع‌آوری زباله در حاشیه این شهر است.
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه منطقه ماسور تا فرودگاه مشخص نیست که محدوده شهر است و یا اینکه روستا است، افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد به فرمانداری مراجعه کرده‌اند و تقاضا دارند که برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.
عبداللهی عنوان کرد: متأسفانه این موضوع از توان شهرستان خارج‌شده است و باید از سوی مسوولان استان رسیدگی شود.

ضرب الاجل یک ماهه دادستان
سعید رازانی دادستان خرم‌آباد نیز با ابراز تأسف نسبت به وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: این موضوع برای بار چندمین بار است که در دستور کار قرار می‌گیرد اما متأسفانه اقدام فوری صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه از بلوار بهارستان تا پل ماسور در حوزه استحفاظی شهرداری است، افزود: از پل ماسور تا فرودگاه و بعدازآن، در حوزه راهداری و راه و شهرسازی است.
دادستان خرم‌آباد به‌ضرورت عقب‌نشینی و آزادسازی باند کندرو این مسیر تأکید کرد و گفت: این موضوع بایستی در برنامه بلندمدت حل شود چراکه بودجه زیادی برای تملک نیاز دارد.
رازانی با بیان اینکه موضوع فاضلاب شهر و آب‌های سطحی بایستی حل شود، افزود: قسمت باند کندرو مسیر فرودگاه تا پل ماسور باید آسفالت شود و خودروهای سنگین، تانکرها، دست‌فروشان و... که موجب سد معبر شده‌اند بایستی جمع‌آوری شوند.
وی به‌ضرورت ایجاد و نگه‌داری فضای سبز در این مسیر اشاره کرد و اظهار داشت: وظایف فوق باید مشخص شود که چه نهادی آن را برعهده‌گرفته است؛  با انجام این اقدامات ساده می‌توانیم به‌صورت موقت از وضعیت نابسامان خارج شویم و این اقدامات نهایتاً بایستی ظرف مدت یک ماه صورت گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-09-23 12:35
تو استان فقط دادگستری و دادستانمون خوبه عملکردشون
نقل قول کردن
#2 کرم خدا مرادی مقدم 1396-09-23 13:14
با سلام بنده به عنوان شورای اسلامی بدراباد علیا قریب چهار سال میباشد پیگیر هستم که متاسفانه مسولین راهداری و اب فاضلاب شهری و اداره برق و فرودگاه ارسال با وعده های فقط قصد اتلاف وقت را دارند و هیچکاری نمیکنن
نقل قول کردن
#3 بیرانوندلرستان 1396-09-23 14:05
الان همین بلوار ک تابلو میانگلال داخلش نصب شده تا نزدیکای پل ماسور چرا بخاطر مغازه ها بریده بریده درستش کردین این بلوار باید ی تیکه و درخت کاری باشه با راه ورودی و خروجی ن جلوی هر مغازه بلوار رو از هم جدا کردین..پشت بلوار سمت شرکت نفت رو اسفالت کنید تا تانکرهای نفت اونجا توی خط بمونن ن توی خیابون جلوی دور برگردون
نقل قول کردن
#4 بیرانوندلرستان 1396-09-23 14:09
بلوکای وسط جاده از بدر آباد تا انتهای پادگان رو بردارین بلوار و درخت بزنید شمشاد کنار دیوار فرودگاه بکارید و ی بلوار بزنید..اول بدر آباد ی تندیس جت با شهید کیارش رو نصب کنید یا هر تندیس دیگه اینا مگه چقدر کار داره.البته روی ساخت بلوکها هیچ نظارتی نیست و بلوکا کیفیت ندارن با هر برخوردی خراب میشن..به نظرم وسط بلوار رو شمشاد بکارن بهتره و زیباتر..از همشهریهام میخوام نظر بدن بلاخره میبینن و شاید از نطراتتون استفاده کردن
نقل قول کردن
#5 بیرانوندلرستان 1396-09-23 14:12
تو رو خدا این میوه فروشهای اول ماسور اونم جلوی بارفروشی چیه جمعشون کنید ببرین ی جای دیگه باعث زشتی ورودی شهر و ترافیک اون قسمت شدن..آبنمای ورودی شهر روز عاشورا به اینور تمیزش نکردن هنوز همون رنگ قرمز روی کاشیهاش مشخصه..نکنه اینم بودجه کلان میخواد. برخی.کارگران شهرداریم خیلی سستی میکنن وبه سطل زباله ها آسیب میزنن دیدم ک میگم..
نقل قول کردن
#6 داریوش فرهادی 1396-09-24 00:00
از پادگان بدرآباد تا ماسور هیچگونه روشنایی در شب وجود ندارد و اکثر اوقات ما در این فاصله کشته و زخمی بر اثر تاریکی مطلق داریم . خواهشأ شهرداری و اداره راه و شهرسازی رسیدگی کنند و این مسیر را ایمن و آسان کنند
نقل قول کردن
#7 شهرام 1396-09-24 10:34
به خدا اگر اراده کنن به راحتی می تونن هم بودجه این طرح رو تامین کنن هم تا نوروز 97 اجرایی .کاری داره شهرداری و استانداری و بخش خصوصی به صورت سه شیفت با ده ها کارگر این کارو انجام بدن .چظور در چین یک بزرگراه رو در عرض 48 ساعت می سازند ؟و نکته بعد اینکه چندین سال مردم خرم اباد از این نابسامانی ناراحت بودن و مسیولین هم اطلاع داشتن .اما چون چند تا بلغارستانی اومدن و اعتراض کردن حالا اقایون با دست باچگی به فکر حل این مشکل افتادن .هم ابروی مردم خرم اباد رفت هم ابروی مسیولین هم زبون چهارتا سوسیس بلغاری برای ما دراز شد . اینم از داستان هفتمین شهر گردشگری ایران که ما چند ساله داریم داد می زنیم دروغه . یاعلی
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-09-24 15:32
باسلام بهترین راه حل این است که ابتدا اتوبان فرودگاه میدان بزرگی احداث شود که دیگر مسافران یه میس طولانی را بر دوربرگردان طی نکنید میسری که واقعا چهره ورودی شهر زشت نمود وبعد مسافت دوکیلومتری از ورودی فرودگاه تا پل ماسور را بازسازی نمایند
نقل قول کردن
#9 سروش 1396-09-25 08:50
به نقل از اکبر:
تو استان فقط دادگستری و دادستانمون خوبه عملکردشون

دقيقا همينه ..تنها كسي كه دلسوزانه كار ميكند همين جناب آقاي رازاني است
نقل قول کردن
#10 رضا 1396-09-25 09:32
برای ساماندهی ورودی شهر برنامه زمانبندی اعلام کنید و به سرعت انجام دهید و در جلسات بعدی از مسئولین امر گزارش پیشرفت کاری بخواهید.
نقل قول کردن
#11 کرم خدا مرادی مقدم 1396-09-25 19:36
موضوع روشنایی هم چند سال هست که توسط شورای اسلامی بدراباد علیا تحت پیگیری میباشد که متاسفانه با وعده های مسولین مواجه هستیم در آخرین پیگیری مقر شد که با مجوز فرودگاه اقدام به نصب تیر چهار متری در وسط بلوار نمایند که متاسفانه راهداری دراین راستا علیرغم قول مساعد تاکنون عملی نشده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا