یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آقای خادمی عزیز!
سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و انتظاری نسبتاً طولانی، پس از حضور چهارساله مهندس بازوند، جنابعالی را به‌عنوان استاندار جدید لرستان از سوی دولت محترم معرفی و منصوب نمودند.
آقای استاندار، لرستان نیازمند جراحی و تغییر و تحول اساسی است، نه تغییرات جزئی و محتاطانهلرستانی‌ها مشخصاً ضمن تشکر از برخی از خدمات و اقدامات مؤثر استاندار قبل هم‌اکنون این تغییر مدیریت کلان استان را به فال نیک می‌گیرند و برای موفقیت شما در این عرصه‌ی جدید آرزوی موفقیت می‌کنند.
اما شاید برای هرکس این پرسش وجود داشته باشد که آیا یک جابجایی و تغییر یک مدیر می‌تواند لزوماً به معنای تغییر و تحول مطلوب در وضعیت یک حوزه‌ی مدیریتی باشد؟ اگر گذشته چراغ راه آینده است، چگونه می‌توان از گذشته برای ترسیم مسیر آینده و سیر تحول آن بهره گرفت؟ آیا در مدیریت جدید بعضاً باز هم شاهد انفعال و تداوم پاره‌ای از روند و رویکردهای گذشته خواهیم بود؟ آیا با توجه به انباشت مطالبات، نقشه راه جدیدی برای توسعه و تحول استان لرستان ترسیم خواهد شد، یا اینکه چون سابق عمل خواهد شد.
استان لرستان با داشتن بسیاری از مواهب طبیعی و قابلیت‌های اقتصادی که می‌توانست نقش تعین کننده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور ایفاء کند، متأسفانه در طول چهار دهه‌ی گذشته پس از انقلاب اسلامی، هنوز نتوانسته به جایگاه رفیع و درخور و متناسب بااستعدادها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ی خود دست یابد! دلایل این جاماندگی یا عقب‌افتادگی در فرآیند توسعه‌ی کشور را می‌توان در موارد عدیده‌ای بازجست که مهم‌ترین آن ضعف یا قصور برخی مدیران پیشین در روش‌های مدیریتی، بی‌برنامگی، نداشتن راهبردها و برنامه‌های قوی و روشن، عدم انطباق فعالیت‌ها با سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه کشور و سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی و عمرانی است.

آقای دکتر!
شما پیش از این استانداری کهکیلویه و بویراحمد را به مدت چهار سال در کارنامه‌ی مدیریتی خوددارید. فارغ از اینکه این دو اقلیم نزدیک به هم از جهت هویت فرهنگی، شرایط، دغدغه‌ها، ویژگی‌های اقتصادی و اقلیمی و غیره تفاوت‌هایی دارند، انشاء الله رویکردها و برنامه‌های مناسب و کارآمدی برای ایجاد تغییر و تحول در وضعیت اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی ارائه خواهید کرد، هر چند این تغییر مستلزم تلاش حداکثری همه‌ی دست‌اندرکاران و مسئولان همه‌ی سازمان‌ها و نهادهای استان است؛ امید آن می‌رود مدیریت شما منجر به ایجاد یک همگرایی و تشریک‌مساعی همگان برای ایجاد تحولی اساسی و سازنده در ابعاد مختلف گردد.

آقای استاندار!
امروز مردم لرستان جنابعالی را نماد و نماینده‌ی دولت اعتدال و بر مشی تدبیر و امید می‌بینند. آنان تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید در استان را در گروی مساعی و تلاش و عملکرد شما می‌دانند. شاید بسیاری که همچنان برای چهار سال دیگر به دولت دکتر روحانی اعتماد کردند، امیدوارند انتخاب استانداری جدید برآمده از این دولت بتواند منجر به افزایش اعتماد و رضایت عمومی و پایان دادن به نارضایتی‌ها و انتقادها شود!

آقای خادمی!
انتظار مردم لرستان در دوره دولت یازدهم این بود که بیش از این شاهد تغییرات جدی و اساسی در مدیریت سیاسی و اجتماعی در استان باشند؛ اما متأسفانه در بخش مدیریت استان چنین نشد و بسیاری از مدیران ضعیف پیشین استان که از بقایای دولت دهم بوده و همدلی و همراهی لازم با دولت اعتدال را نداشتند، همچنان در مناصب کلیدی خود حتی در درون استانداری باقی ماندند! بسیاری از نخبگان و فعالان سیاسی اجتماعی استان مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفتند و فعالیت و نشاط سیاسی در استان به رکود و سردی گرایید!

جناب استاندار!
رئیس‌جمهور محترم طی سخنانی در جلسه انتخاب استانداران، استانداران را بنابر وظیفه خطیر آنان در جای‌جای کشور نماینده ارشد دولت دانستند که وظیفه باروری استعدادها و پتانسیل‌های خاص هر استان بر عهده آنان است. این وظیفه با توجه به اهمیت و نقش هر استان و نیز ویژگی‌های متفاوت هر استان در راستای توسعه متوازن بسیار حائز اهمیت است. مضاف بر اینکه عملکرد استانداری، آیینه تمام نمای دولت در هر استان است و شهروندان دولت را در او می‌بینند.
رعایت حقوق اقوام و مذاهب و پراهمیت دانستن حق شهروندی آنان، رعایت حرمت کرامت انسانی، تقویت فضای امن و تلاش برای بده بستان‌های فرهنگی و سیاسی و ایجاد تعامل بین نحله‌های فکری و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، جذب سرمایه و تولید و اشتغال متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی گوناگون در هر استان، بهره‌گیری از تجارب و دانش متخصصان بومی هر استان، استفاده صحیح و ایجاد و رعایت عدالت در شایسته‌سالاری در استفاده از نیروهای جوان و بانوان تحصیل‌کرده و شایسته ...
متأسفانه در طول چهار سال گذشته، اکثر مقامات عالی استانداری و برخی از مدیران میانی در سطح شهرها و بخش‌های استان با سوءاستفاده از موقعیت به بایکوت کردن نیروهای اعتدال و خوش‌فکر در اتاق خود خزیدند و خود را ملزم به پاسخگویی به انتقادات و پرسش‌ها ندیدند!
هیچ گزارش مستندی از این حضرات نااهل به جامعه داده نشد، لرستانی‌ها هنوز نمی‌دانند که در فرآیند رشد و توسعه، اکنون در کدام مرحله قرارگرفته‌اند و اولویت‌های آنان کدام است؟ یا محور اصلی توسعه استان چیست؟! کسی نمی‌داند که آیا تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های سیاسی و اجتماعی و عمرانی و اقتصادی و توسعه منابع و امنیتی در استان، منطبق با رویکردها و مشی دولت اعتدالی بوده است یا خیر؟
کسی پاسخ نمی‌دهد که چرا تاکنون برای ارتقای فضای سیاسی استان، (جز جذب شماری معدود) از جذب مشارکت حداکثری نخبگان و فعالان سیاسی و رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نظرات راهبردی ظرفیت‌های علمی و سیاسی استان اقدامی صورت نگرفته است؟
چرا علی‌رغم نظر رئیس‌جمهور محترم مبنی بر کنار گذاشتن مدیرانی که همدلی و اعتقاد به سیاست‌های دولت اعتدال و اصلاحات ندارند، اقدامی صورت نگرفته است؟

آقای استاندار!
متأسفانه امروز استان لرستان، علی‌رغم برخورداری از بسیاری مواهب طبیعی و اقلیمی و انسانی؛ باز در سطوحی قابل‌توجه از فقر، اعتیاد، بیکاری، مهاجرت روستاییان به شهرها، مهاجرت نیروهای تحصیل‌کرده و جویای کار به نقاط دیگر کشور، آمار طلاق و کاهش ازدواج، آمار جرائم و بزه‌ها، میزان افسردگی، خودکشی‌ها، وضعیت نابسامان ساخت‌وسازها و تخریب منابع طبیعی، محجوریت و انزوای نخبگان و شخصیت‌های ذی‌نفوذ مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان و ده‌ها پدیده و مشکلات آسیب‌زای دیگر رنج می‌برد!
مدیران ضعیف و ناکارآمد و بی تعهد به دولت تا چه وقت شناسایی و برکنار خواهند شد؟
آیا با روند کنونی می‌توان به همدلی و همراهی مردم استان با جریان اعتدال و اصلاحات و مهم‌تر از آن با اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی پس از چهار سال پیش رو امیدوار بود؟

نماینده عالی دولت در لرستان!
با شفافیت و صداقت و همدلی و دلسوزی اعلام می‌کنیم که استان لرستان بیماری است که نیاز به یک درمان و جراحی اساسی دارد! انتظار همگان این است که استان باید به جایگاه بایسته و شایسته‌ی خود ارتقا یابد و به رکود و نابسامانی‌ها در بسیاری زمینه‌ها پایان داده شود.

آقای استاندار!
مردم لرستان با انتخاب آگاهانه و معنادار خود نوع و جهت مدیریت اجرایی در چهار سال آینده کشور را رقم‌زده‌اند و انتظار دارند که آثار این انتخاب را در استان خود شاهد باشند. لرستانی‌ها چشم‌به‌راه ظهور تغییرات و تحولاتی جدی در فرآیند رشد و توسعه‌ی استان خود هستند. بدیهی است که به تأخیر افتادن این تغییر و تحولات حتی به مدتی اندک می‌تواند آثار و عواقب سوء و جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد. تحقق مطالبات و انتظارات مردم استان نیازمند عزم قاطع و جدّی و بی‌تعارف شما با این جاخوش کنندگان در مناصب حساس استان است. در این مسیر همه‌ی دلسوزان و علاقه‌مندان عزت و اقتدار ایران اسلامی، أعمّ از فعالان سیاسی اجتماعی، نخبگان، فرهنگیان، اهالی قلم و رسانه و آحاد مردم به‌ویژه جوانان استان همراه و همگام با شما خواهند بود. «فإذا عزمت فتوکل علی الله.»




 آرش کاظمی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 امیر محبی -دلفان 1396-09-08 09:14
دست مریزاد واقعیت همین است خدا کند گوش شنوا وچشم بینایی با جسارت وشهامت لازم به بده وبستنهای موجود و رو در بایستیها در گردونه مدیریت نا فرجام کنونی هر چه زودتر پایان دهد وسایه ضعیف ونا توان مدیران همیشه مدیر ونان به نرخ روز خور که متاسفانه از طریق استانداری در سازمانها ما مور شده اند پایان داده شود ودر مقابل از نیروهای کاردان وتوانمند وبا تجربه آن سازمان که همراه دولت تدبیر وامید بوده ومی باشد استفاده شود تا چهره نحیف مدیریت فعلی با مدیرانی جدید وبا انگیزه وآماده به کار رقم بخورد که امروز فردا کردن در تقابل با حرکت روبه جلو استان خواهد بود.
نقل قول کردن
#2 اکبر 1396-09-08 09:23
آقای خادمی شما اومدی که تغییراتی ایجاد کنی اگر قرار بود که اوضاع همینطور باقی بماند بازوند ميماند . مردم حمایت ميکنند شما مديرها رو عوض کن
نقل قول کردن
#3 شهروند 1 1396-09-08 09:25
سلام ، درود بر شما ، ای کاش سایر ین هم بجای به به و چه چه گفتن شجاعت گفتن واقعیت ها را داشته باشند تا امید به زندگی در مردم افزون یابد، و مدیرانی که به استان لرستان می آیند برنامه توسعه ارائه نمایند احسنت بشما جوان فرهیخته لرستانتی
نقل قول کردن
#4 بیرانوند 1396-09-08 09:48
همانطور که حدس زده میشد این استاندار زیر به دنبال حفظ آرامش در دوره استانداری خودش است و به نظر نمیرسد از تیپ استانداران تحولگرا باشد
نقل قول کردن
#5 الف 1396-09-08 14:15
اقای استاندار شما اهداف استراتژیک وکلان رامدنظرداشته باشید خود رااسیر عزل ونصب های مخرب نکنید جماعت بیکار غیرمولد فکرمی کنند توسعه درغزل ونصب است توسعه استین همت راهماهنگ بالا زدن وکارآفرینی توکل به خداکردن است بدون اینکه ازهیچ دولت ومسِولی انتظارداشتن است
نقل قول کردن
#6 محمد اکبری 1396-09-08 19:21
اتفاقا توجه نفرمودید که ایشان توسط دولت تدبیر انتخاب شده آسیاست های این دولت زا پیاده می کند
نقل قول کردن
#7 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-08 22:49
آقای استاندار،قلعه فلک الافلاک خرم آباد نیازمند استحکام بخشی است.از وقوع فاجعه ی فروپاشی شاهکار معماری جهان جلوگیری کنید
نقل قول کردن
#8 رضایی 1396-09-09 13:43
مدیر کلی که در طول چهار سال هیچ کارکرد مفیدی و کارنامه رضایت بخشی نداشته چرا باید همچنان بر مسند مدیریتی باشد؟ با تعویض مدیران ناکارآمد قدیمی ، خون تازه و انگیزه جدیدی در کادر اداری استان بوجود می آید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا