یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چندی پیش خبری در پایگاه خبری یافته نشر یافت با عنوان «طرح پیاده رو نمودن خیابان شهدای شرقی خرم آباد کلید خورد».
اتخاذ چنین تصمیمی از طرف نمایندگان شورای شهر برای عملیاتی شدن، حرف و حدیث‌هایی در پی داشت از جمله این  که مثل اکثر موارد ، کار کارشناسی دقیق و لازم در این خصوص صورت نگرفته است.



شوربختانه اعضای شورا بدون مشورت با کارشناسان زبده و مهندسین باتجربه در حوزه‌های عمرانی، شهری، ترافیکی و حتی گردشگری و فرهنگی نسبت به اظهار نظر غیر اصولی اقدام نموده و حتی طرح تعریض خیابان شهدا را فاقد توجیه و مردود می‌دانند و با مطرح کردن بدهی 250 میلیاردی شهرداری، طرح تعریض را امکان‌پذیر ندانسته‌اند!
 به جهت احساس وظیفه شهروندی و جلوگیری از بی‌تفاوت بودن به اختصار مطالبی بشرح مرقومه ارائه می‌گردد:
 
1- با توجه به توپوگرافی شهر خرم‌آباد و معابر موجود ضمن این که در جهت شمال به جنوب می‌بایست به موازات خیابان‌های ساحلی، شریعتی، امام خمینی (ره) و 17 شهریور، خیابان جدیدی با عرض مناسب ایجاد گردد، لازم است جهت ارتباط بخش شرقی و غربی مرکز شهر طرح تعریض خیابان شهدا از تقاطع 17 شهریور تا خیابان انقلاب (محدوده دروازه الشتر) اجرا گردد.
صرف نظر از عرض نامناسب پل جدید‌ شهدا که خود معضلی برای عبور و مرور در آینده خواهد شد این خیابان می‌تواند در صورت تعریض ضمن این که تردد مسیر غرب به شرق را  به نحو مطلوبی جوابگو باشد، در زمینه گردشگری و تفریحی با هدایت آب گرداب سنگی با ایجاد آب‌نماهای متعدد مورد توجه قرار گیرد.
 
2- در حال حاضر به رغم عدم مساعدت و تلاش شهرداری در اجرای طرح تعریض خیابان شهدای شرقی، تعداد قابل توجهی از املاک حاشیه این خیابان مطابق طرح عقب‌نشینی کرده و فضاهای قابل توجهی آزاد شده‌اند.
لازم است شهرداری به جای سخت‌گیری در محاسبه و دریافت عوارض تجدید بنا ، بر اساس لایحه تجمیع عوارض ضمن ترغیب مالکین و تأمل با ایشان مبنی بر تخفیف‌هایی در اخذ عوارض تجدیدبنا، تغییر کاربری، تراکم و حتی تشویق مالکین جهت انجام نماسازی مناسب در معبر اصلی اقدام نماید و در این خصوص چشم‌داشتی مبنی بر درآمد و هزینه جهت پرداخت حقوق پرسنل نداشته باشد.
 متأسفانه یکی از مقوله‌هایی که در شورای شهر و شهرداری کمتر به آن توجه می‌شود آسایش و راحتی شهروندان است به عنوان نمونه درصورت بازگشایی و تعریض معابر اصلی با روان شدن ترافیک احساس خشنودی و رضایت مردم حاصل شده ولی آیا مقام مسئولی در حوزه مدیریت شهری خرم‌اباد به این مهم توجه می‌نماید؟! غافل از این که آسایش و وقت شهروندان باید در راس تصمیمات شهری قرار گیرد.
 
3- با توجه به این که بخشی از املاک حاشیه این خیابان حد فاصل پل شهدا تا تقاطع انقلاب وقف بوده و درحال حاضر فرسوده و کلنگی می‌باشند پیشنهاد می‌گردد با توجه به موقوفه بودن که شرایط خاصی دارند مستأجرین موقوفه را با هماهنگی اداره اوقاف و یا نمایندگان واقف با ارائه راه‌کارهای بند2 همین مطلب ترغیب به عقب‌نشینی نمایند.
 
4- بر اساس مشاهده عکس هوایی، اغلب مالکین دو طرف خیابان در صورت تعریض بخشی از عرصه ملک‌شان در مسیر تعریض قرار می‌گیرد که همین می‌تواند با توجه به راه‌کارهای بند2 برای عرصه باقی‌مانده عاملی برای ترغیب و تشویق ایشان گردد.
امید است نمایندگان شورای اسلامی شهر که اعضا پارلمان شهری هم نامیده می‌شوند در ارائه نظر و ‌، کانون‌های تخصصی (کانون کارشناسان رسمی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن انبوه‌سازان) بهره کافی را برده و در تصمیم‌گیری‌ها و اظهار نظرها لحاظ نماید تا با اجرای درست و مثبت طرح‌ها، رضایت مردمی از عملکرد آن‌ها حاصل شود.


  سید ناصر صورتیان

دیدگاه‌ها  

#1 سالار 1396-08-25 09:35
سلام ودرود بر وجدان بیدار مهندس صورتیان عزیز که قلب تان برای رشد وتوسعه این شهر میتپد. باشد که شهردار واعضا شورا ودیگر مسولین از نظرات وپیشنهادات افراد فنی وباتجربه همچون حضرتعالی استفاده نموده وبا ایخاد اتاق فکر ودعوت ازامثال شماها نیروهای دلسوز وبدون چشم داشت در ابتدای طرح ها کار کارشناسی شده در این شهر تاریخی وزیبای منحصر بفرد صورت پذیرد ان شاا...
نقل قول کردن
#2 فتاح 1396-08-25 09:41
سلام بسیار عالی... ضمن تشکر از نظرات فنی و حرفه‌ای جناب مهندس صورتیان بهتر است که توسط مسولین شهر واستان این پیشنهادات قبل از آنکه دیر شود بکار بسته شود و در زیبا وتوریستی نمودن هرچه بیشتر این شهر تاریخی و کهن کارهای بدون طرح توجیه فنی و حرفه ای صورت نپذیرد.... این شهر با آب فراوان ووجود کوهها و آب و هوای معتدل با کارهای تخصصی برگرفته از اینگونه نظرات فنی همچون مهندس صورتیان میتواند زیبا ترین شهر ایران شود به امید حق تعالی
نقل قول کردن
#3 متین 1396-08-25 11:17
سلام
وقتی مردم براساس آشنا بازیها به برخی افراد رأی می‌دهند پیشنهاد چنین ایده های بی ارزشی خیلی هم دور از انتظار نیست ;-)
نقل قول کردن
#4 مجید 1396-08-25 11:33
این چندتا خیابون کم عرض فقط تو این شهر وجود داره باید تعریض بشن اونوقت میخان تبدیلش کنن به پیاده رو؟
خیابون شهدا بایستی کاملا تعریض بشه همین الانشم مردم توی پیاده رو نمیتونن راه برن وای به حال اینکه این خیابون رو به روی ماشین ها ببندن.
خیابون شهدا که از معبرهای اصلیه باید تعریض بشه بعلاوه خیابون حافظ وانقلاب که از شریانهای اصلی شهر هستن حالا فکرشو کنید یه دونه ازاین خیابونا بسته بشه مصیبته.
نقل قول کردن
#5 امین بیرانوند 1396-08-25 11:42
با سلام.متاسفانه موقع ساخت پل جدید شهدا کسی به فکر تعریض این خیابان نبود.و اگه زمان ساخت این پل حداقل یه کارشناس با تجربه در استانداری یا شهرداری یا شورا شهر بود تمهیدات لازم جهت تعریض خیابان شهدا رو تو ساخت پل در نظر میگرفتن.
نقل قول کردن
#6 محمدیان 1396-08-25 13:25
بسیاری از مسولین ما اول انجام میدن بعد فکر میکنند
نقل قول کردن
#7 خرم ابادی 1396-08-25 15:02
با تشکر از مهندس صورتیان برای بیان مطالب دلسوزانه وکاملا کارشناسی اشان گویا برخی از اعضای محترم شورا طرح سنگ فرش نمودن خیابان حافط را فراموش و می خواهند خیابان شهدا را عملی نمایند
نقل قول کردن
#8 ناشناس 1396-08-25 18:21
تعداد پیشنهاد اگر تعداد شش باشد بهتر میباشد
نقل قول کردن
#9 فرهنگی 1396-08-25 19:34
از اعضای محترم شو ای شهر انتظار میرود که تمام وقت در اختیار شورای شهر خرم آباد باشند وقت خود را تماما صرف حل کردن مشکلات و معضلات شهر نمایند مردم به شما اعتماد کر دن و رای دادن.دنبال پست د.ولتی نباشید که این امتحانی سخت برای شماست.شورای شهر. جایی است که باید شبانه روز به مشکلات این شهر بیندیشید و بازی آنها راه خل پیدا نمایید.
نقل قول کردن
#10 شهرام 1396-08-25 20:48
انشاالله شهرداری خرم اباد بتونه باسخ انتقادات اقای صورتیان رو بده .
نقل قول کردن
#11 کشاورز 1396-08-25 22:15
معمولا برای استخدام توی شهرداری های کشور بایستی از افرادی که شهرسازی یا عمران شهری خوندن استفاده میشه یا حد اقل کسی که از زیر و بم شهر اطلاعات بیشتر و کافی داره شما خودتون قضاوت کنید تا به الان جز ۲یا۳شهردار چه کسی این ویژگی‌ها رو داره

نمایندگان محترم شورای شهر چه کار عمرانی انجام دادن یا کدومشون توی حیطه شهرسازی فعالیت داشتن

من توی این قضیه موندم که شورای شهر چی داره که این همه آدم دست و پا میشکنند برای رفتن به شورا
نقل قول کردن
#12 esi 1396-08-29 08:45
مطرح شدن بحث تبدیل خیابان شهدای شرقی به پباده رو توسط یکی از اعضای محترم شورای شهر از ابتدا غلط بوده و غیر ممکن و غیر منطقی بودن اجرای طرح مذکور کاملا مشهود و نمایان بود.
اما بنظر این حقیر پیشنهاد چنین طرحی از سه عامل نشات می گیرد :
1- عدم آشنایی با بافت و نقشه جامع شهر خرم آباد
2- طرح موضوعی چنین بزرگ و مهم جهت جلب نظر شهروندان و کسب اعتبار از این مقوله
3- و اما در پایان "سنگ بزرگ مایه نزدن است"
نقل قول کردن
#13 م.سپه ونی 1396-09-07 19:14
با عرض احترام خدمت جناب مهندس صورتیان و سپاسگزاری از حس پاک ملی گرائی مثبت شما نسبت به ساختار شهری خرم آباد؛ هر چند که این دلسوزی شما نسبت به مسائل میراث فرهنگی و طبیعت استان لرستان در مصاحباتتون ملموس گردیده است. اما قطع یقین بنا به انتخاب شهردارهای منتخب خرم آباد از سوی اعضای شورای شهر هدف ساختار صحیح و بهینه خرم آباد دغدغه ی اصلی شهر نیست و گرنه شهرستان خرم آباد فاقد مهندسین باسواد و کم تجربه ای نبوده و نیست و کافیه که از سازمان نظام مهندسی دعوت به همکاری بشه که سیل مهندسینی چون حضرت عالی به منظور کمک بلاعوض به شهرداری سرازیر شه.
نقل قول کردن
#14 م.سپه ونی 1396-09-07 19:15
بزرگوار همین سوء مدیریت هستش که دره خرم آباد رو از ثبت بین المللی خارج نموده و با گفتن ضرب المثل قدیمی کار هر بز نیست خرمن کوفتن....
میشه گفت که خرم آباد شده گوشت قربونی:
شهر ما بعد سالیان سال ی تحصیل کرده سازمان نظام مهندسی و معماری شهر سازی و کاملا صدیق و دلسوز (مهندس ----) و به انتخاب اکثریت مردم شهردارش شد که اعضای وقت شورای شهر اینقدر چوب لای چرخش گذاشتن که استعفا داد ضمن اینکه استعفای ایشون از افتخارات شورای شهر وقت شناخته شد. به هر حال بنده هم به نوبه خودم قدردان و سپاسگزار نگاه زیبا و دلسوزانه و منتقدانه شما و به شهرم هستم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا