یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

متأسفانه باوجوداین که مدت‌زمان زیادی از آغاز عملیات اجرای زیرگذر بهارستان می‌گذرد، اما همچنان شاهد پیشرفت اندک این طرح بوده و شهرداری توان مالی لازم را برای تکمیل آن نداشته و باید استانداری وارد عمل شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل فارس، عملیات اجرایی پروژه زیرگذر بلوار بهارستان شهر خرم‌آباد از حدود 2 سال پیش باهدف روان‌سازی ترافیکی و کمک به بهبود وضعیت رفت‌وآمد در شهر خرم‌آباد کلید خورد.
در همان روزها نیز قرار بر این بود که این پروژه در مدت‌زمان معینی تکمیل و به بهره داری برسد، بااین‌وجود در همان ابتدا نیز برخی از کارشناسان بر این عقیده بودند که با توجه به چالش‌های مالی شهرداری احداث این پروژه نمی‌تواند کمکی به شهر خرم‌آباد کند و مطمئناً باعث مقروض شدن بیشتر شهرداری خرم‌آباد می‌شود.
با این‌ وجود در همان ابتدا مجموعه استانداری لرستان اعلام کرد که 30 درصد از اعتبارات موردنیاز این پروژه را از روش‌های مختلفی تأمین خواهد کرد.
شاید این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که اعضای سابق شورای شهر احداث این زیرگذر را به تصویب رساندند.

به‌هرحال مدتی پس از تصویب طرح کلی احداث 4 زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح در شورای شهر به دلایل مختلفی مجموعه استانداری اعلام کرد که ازنظر قانونی نمی‌تواند به‌صورت مستقیم 30 درصد از اعتبارات موردنیاز این طرح‌ها را تأمین کند و به‌صورت غیرمستقیم در این امر شرکت خواهد کرد.
همین موضوع را باید سرآغاز بلاتکلیفی پروژه مهمی همچون زیرگذر بهارستان دانست، چراکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء فعالیت خود را آغاز کرده بود و مطمئناً باید بتوان مجموعه شهرداری به تعهداتش در مقابل پیمانکار عمل می‌کرد.
متأسفانه اکنون مدت‌زمان زیادی از آغاز عملیات اجرایی زیرگذر بهارستان می‌گذرد و شاهد پیشرفت لاک‌پشتی این طرح هستیم.
در هفته‌های آینده مطمئناً شاهد وقوع بارش‌ها در سطح شهر خرم‌آباد خواهیم بود، متأسفانه شرایط نامطلوب زیرگذر بهارستان باعث بروز مشکلات متعددی برای عبور و مرور شهروندان خرم‌آبادی و مسافران خواهد شد و مطمئناً شاهد آب‌گرفتگی معابر در این منطقه خواهیم بود.
حال باید راهکار مسئولان برای تعیین و تکلیف کردن این پروژه چیست، به نظر می‌رسد که مجموعه استانداری لرستان باید در این زمینه وارد عمل شده و کمک‌های بیش‌تری را انجام دهد.
از سوی دیگر شهرداری خرم‌آباد نیز به‌عنوان متولی کار باوجود تمامی کوتاهی‌هایش در اجرای این طرح باید با برنامه‌ریزی اصولی شرایط را برای کنترل وضعیت ترافیکی منطقه در کوتاه‌مدت مهیا کرده تا بتوان در مدت‌زمان معینی این طرح را به بهره‌برداری رساند.
زیرگذر بهارستان را باید یکی از ناموفق‌ترین طرح‌های عمرانی اجراشده در خرم‌آباد دانست، باید شرایط کنونی این پروژه درس عبرتی برای مسئولان استان باشد تا بدون برنامه‌ریزی اقدام به اجرای طرح‌ها نکنند.
مطمئناً اگر از هر شهروند خرم‌آبادی پرسید که آیا نیاز اصلی خرم‌آباد ایجاد تقاطع‌های غیر هم‌سطح و زیرگذرهایی همچون بهارستان است، پاسخ منفی خواهد داد.

گلایه شهروندان از بلاتکلیفی زیرگذر بهارستان
در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند: متأسفانه اکنون حدود دو سال است که عملیات اجرایی زیرگذر بهارستان آغازشده و مردم به دلیل روند بسیار کند اجرای پروژه با مشکلات زیادی روبرو هستند.
میلاد امیدی عنوان می‌کند: پارسال در هنگام بارندگی‌ها زیرگذر بهارستان به یک استخر عظیم تبدیل‌شده و امسال نیز همچنان همان چالش‌ها وجود دارد، چرا پروژه‌ای که باید در مدت‌زمان معین تکمیل و به بهره‌برداری برسد بلاتکلیف باشد.
وی ادامه می‌دهد: بلوار بهارستان قبل از اجرای این طرح ازنظر ترافیکی با کمترین مشکلات روبرو بود، اما اکنون در شرایط عادی عبور و مرور در این منطقه به‌سختی صورت می‌گیرد.
این شهروند خرم‌آبادی بیان می‌کند: به‌هرحال با تمامی حرف‌وحدیث‌ها این طرح آغازشده و باید مسئولان شرایط را برای تکمیل و بهره‌برداری آن در مدت‌زمان معینی مهیا کنند.
یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه تکمیل زیرگذر بهارستان به‌عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم خرم‌آباد است، اظهار می‌کند: با توجه به وضعیت مبهم زیرگذر بلوار بهارستان از مدیریت ارشد استان انتظار می‌رود که وارد عمل شده و این طرح را تعیین و تکلیف کند.

تکمیل زیرگذر بهارستان مطالبه اصلی شهروندان خرم‌آبادی
مهرداد حسنی بیان می‌کند: بلوار بهارستان دقیقاً در ورودی شهر خرم‌آباد قرار داشته و روزانه شاهد عبور و مرور تعداد زیادی از وسایل نقلیه از این منطقه هستیم، به همین دلیل درشان مردم خرم‌آباد نیست که ورودی شهرشان در چنین شرایط نامطلوبی قرار داشته باشد.
لزوم پرداخت 30 درصد سهم استانداری برای تکمیل زیرگذر بهارستان
در همین زمینه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند: تاکنون هزینه‌های زیادی برای احداث پروژه زیرگذر بلوار بهارستان صورت گرفته و نمی‌توان نسبت به این طرح بی‌تفاوت بود.
رستم کوشکی ادامه می‌دهد: البته در هفته‌های گذشته جلسات مکرری برای برطرف شدن موانع و مشکلات این طرح برگزارشده و بر اساس تصمیمات اتخاذشده قرار بر این است تا سرعت اجرای این طرح افزایش یابد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت مالی استانداری از این پروژه، عنوان می‌کند: به‌هرحال در همان ابتدا قرار بر این بوده که 30 درصد از اعتبارات موردنیاز این طرح توسط استانداری لرستان تأمین شود.
این عضو شورای شهر خرم‌آباد اظهار می‌کند: به همین دلیل انتظار می‌رود که مدیریت ارشد استان در این زمینه وارد عمل شده تا بتوان شرایط را برای تأمین اعتبارات این طرح مهیا کرد.
کوشکی ادامه می‌دهد: با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و وقوع بارش‌ها با رایزنی‌های صورت گرفته با مجموعه شهرداری قرار بر این است تصمیمات کوتاه‌مدتی اتخاذ شود تا عبور و مرو مردم با مشکلات کمتری روبرو باشد.
نبود منابع مالی شهرداری
وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود منابع مالی مشکل اساسی پروژه زیرگذر بهارستان است، می‌افزاید: متأسفانه بودجه شهرداری خرم‌آباد بسیار پایین بوده و کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهند، به همین دلیل به نظر می‌رسد راهکار اساسی برای این پروژه حمایت مالی استانداری و پرداخت 30 درصد حق السهم شان باشد.
این مسئول عنوان می‌کند: در همان ابتدا نیز به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر سابق بر این عقیده بودم که به‌جای اجرای طرح زیرگذر بلوار بهارستان باید به دنبال تکمیل ساحلی تا فرودگاه خرم‌آباد باشیم، چراکه علاوه برداشتن صرفه اقتصادی ازنظر اجتماعی و ترافیکی بسیار باصرفه‌تر بود.
عضو شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به عدم پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه زیرگذر بلوار بهارستان، می‌گوید: تاکنون شهرداری مبلی به پیمانکار پرداخت نکرده و باید بتوان با تأمین منابع مالی از روش‌های مختلف شرایط را برای تکمیل این طرح مهیا کرد.
بدهی 250 میلیارد تومانی شهرداری خرم‌آبادی
در همین راستا شهردار خرم‌آباد نیز در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند: متأسفانه اکنون شهرداری خرم‌آباد با کمبود منابع مالی مواج بوده، به‌نحوی‌که درمجموع 130 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تحقق‌یافته است.
وحید رشیدی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر اکنون شهرداری خرم‌آباد دارای 250 میلیارد تومان بدهی ثبت‌شده است.
 وی عنوان می‌کند: به همین دلیل اکنون شرایط برای تکمیل پروژه‌ها سخت شده و باید گفت که مشکل مالی دلیل اصلی اغلب پروژه‌های در دست اجرای شهر خرم‌آباد است.
این مسئول می‌افزاید: بااین‌وجود پروژه‌هایی که در حال احداث هستند باید تکمیل‌شده و به بهره‌برداری برسند و به دنبال تأمین منابع مالی موردنیاز آن‌ها از روش‌های مختلف هستیم.
پیشرفت 30 درصدی زیرگذر بهارستان
شهردار خرم‌آباد در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد زیرگذر بلوار بهارستان، می‌گوید: زیرگذر بلوار بهارستان اکنون دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد بوده و برای تکمیل آن در حالت عادی به 62 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رشیدی ادامه می‌دهد: تا قبل از تحویل مجموعه شهرداری توسط ما شهرداری هیچ‌گونه پرداختی به پیمانکار طرح نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت مالی مجموعه استانداری لرستان، می‌گوید: بر اساس تفاهم‌نامه مکتوب و شفاهی که قبل از آغاز پروژه میان شهرداری و مجموعه استانداری منعقد ده قرار بر این بود که 30 درصد از اعتبارات موردنیاز طرح توسط استانداری لرستان تأمین شود.
نبود منابع مالی چالش اساسی شهرداری برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث
این مسئول می‌افزاید: از سوی دیگر 70 درصد از منابع طرح نیز باید از محل فروش املاک و مستغلات شهرداری تأمین می‌شد که اکنون شهرداری املاک چندانی برای تهاتر ندارد.
شهردار خرم‌آباد عنوان می‌کند: شهرداری بخش عمده‌ای از املاکش را برای احداث پارک شاپوری تهاتر کرده و به همین دلیل انتظار داریم که مجموعه استانداری برای تکمیل زیرگذر بهارستان وارد عمل شده و 30 درصد از اعتبارات را تأمین کند.
تلاش برای کاهش مشکلات بلوار بهارستان در فصل بارندگی
رشیدی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی بلوار بهارستان، می‌گوید: اکنون دفع آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد به اعتبارات زیادی نیازمند است، به‌عنوان نمونه بر اساس برآوردهای اولیه برای اجرای طرح دفع آب‌های سطحی از زیرگذر بهارستان تا پل ماسور به 30 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
وی عنوان می‌کند: بااین‌وجود برای اینکه در فصل بارندگی در این منطقه مشکلات کمتری وجود داشته باشد مطمئناً اقداماتی در دستور کار قرار خواهد گفت.
این مسئول می‌افزاید: از سوی دیگر طرح دفع آب‌های سطحی منطقه گلدشت توسط مشاور طرح و همچنین مشاور شهرداری در دست بررسی است تا بتوان این مشکل را به‌صورت کامل برطرف کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1396-07-17 04:16
پروژه زیرگذر بهارستان وقتی تمام میشه ک بچه من ازدواج کنه بعد نوه ام بره خدمت سربازی مرخصی پایان دوره اش شاید زیر گذر افتتاح بشه..
نقل قول کردن
#2 آرمین 1396-07-17 09:06
یافته یه چیزی میگم انصافا سانسور نکن! کجان اونایی که میگفتن شهردار قبلی بهترین شهردار دنیاست؟؟؟
نقل قول کردن
#3 کریم 1396-07-17 11:31
من یک پیشنهاد دارم لطفا مسئولین تاییدش کنن اگه میشه کارمندان وکارکنانی که هرروز باید ازاین مسیر عبورکنن وترافیک وسیلابهای احتمالی موجب تاخیرشون به محل کار میشه رابایک ساعت تاخیر ویکساعت تعجیل به محل کارشون مراجعه کنن اخه کارمند بیچاره چه گناهی کرده که بخاطر عدم انجام پروژه هروز باید تاخیر بخوره وکسر حقوق بشه پس حقوق شهروندی کجاست!
نقل قول کردن
#4 آرمین 1396-07-17 12:39
شاهکار دوران طلایی شهردار محبوب شمال خرم آباد
نقل قول کردن
#5 شهر وند 1396-07-17 13:59
پیشنهاد میشه ساختمان های اداری شهرداری و استانداری از طریق مزایده به فروش برسد و با پول آنها پل زیر گذر بهارستان تکمیل گردد زیرا شه و استان ما نیاز به شهردار و استاندار نداره زیرا خرم آباد یک دهکده بزرگ جهانی شده است.
نقل قول کردن
#6 نمازی 1396-07-19 20:53
ورودی شهر خیلی زشت شده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا