یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها سطح شهر پر شده از تکیه‌گاها و خیمه‌گاه‌هایی که مردم در آن‌ها به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش عزاداری می‌کنند و هر یک از این عزاداران به نوعی عشق و محبت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهند که یکی از این کارها، پخش نذری در تکیه‌ها و هیئت‌های عزاداری است.
آنچه در این مراسم‌ها و بعد از پخش نذری در مکان‌های سوگواری امام حسین (ع) قابل‌توجه است، ظروف یک‌بار مصرفی است که در سطح خیابان‌ها ریخته شده و حال این رفتگر محله است که باید سطح شهر را نظافت کند و هر کس این صحنه را مشاهده کند با خود خواهد گفت آیا این کار، کار شیعیان و پیروان دینی به نام اسلام است که پیامبر آن‌ها فرموده است "نظافت و پاکیزگى جزئی از ایمان است".
واقعیت این است که در این ایام، ریختن زباله‌های ناشی از نذورات مردم در معابر شهر، به یکی از مشکلات حوزه شهری تبدیل شده بود. ریختن زباله یعنی افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع‌آوری و دفع زباله و گاه پاک کردن آن از چهره شهر به زمان نیاز دارد.
هر چند طی سال‌های اخیر شاهد مراعات بسیاری از مردم و همچنین اقدامات خوبی توسط انجمن‌های مردم‌نهاد در این خصوص هستیم، اما آمارها حکایت از دو برابر شدن حجم زباله‌های شهری در این روزها دارد؛ حال‌آنکه توان شهرداری برای جمع‌آوری زباله از خیابان‌ها و معابر، محدود و ثابت است.
درواقع با ریختن زباله نوعی مزاحمت برای برادر دینی خود ایجاد می‌کنیم.
از همه عزاداران حسینی تقاضا داریم نسبت به رعایت نظافت در معابر و خیابان‌های شهر توجه داشته باشند و شهرداری را در ارائه‌ خدمت بهتر و ارزنده‌تر به شهروندان یاری کنند.
به احترام عزای امام حسین (ع)، از ریختن زباله، ظروف و لیوان‌های یک‌بار مصرف در خیابان خودداری و زحمت رفتگران خدمتگزار را کم کنید.

 




مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1396-07-02 14:23
ای کاش بجایی این همه سر وصدا و تخریب اموال و فضای سبز و زباله و ریختن و چندین معضل اجتماعی دیگر.هر شب در مکان هیئت های عزاداری در حسینه ها از فلسفه عاشورا و امام حسین و فرهنگ انسانیت و آزادگی صحبت می شد.به ده ها سوال و دغدغه نسل جدید جواب داده میشد.وقتی از خیلی از جوانانی که پر شور بر سر و سینه میزنن بر طبل های بزرگ می کوبند و زیر چهل چراغ میروند در مورد اسلام.شیعه.امام حسین و عاشورا سوال میکنی کوچکترین آشنایی ندارند.وظیفه اینهمه ستاد مثل تبلیغات اسلامی.امر به معروف و نهی از منکر و چندین و چند اداره و ارگان عریض و طویل واقعا چیست!!!
نقل قول کردن
#2 خرم ابادی 1396-07-02 15:47
یکی دیگر از مواردی که می بایست بطور جدی مسولین هیات به ان توجه داشته باشند عدم خسارت به اسفالت خیابانها براثر حرارت اتش در روز عاشورا است حداقل کاری که می توانند بکنند ریختن مقدار زیادی خاک در زیر هیزمها است.
نقل قول کردن
#3 شهرام 1396-07-03 01:47
دوست عزیز جناب اقای خرم ابادی ضمن عرض سلام و اطمینان به اینکه شما جز ارادتمندان حضرت سیدالشهدا هستید این ادبیات که در مورد مراسمات عزاداری سیدالشهدا استفاده کردید در شان ابا عبدالله نیست .سرو صداهای دیگه ای هم هست موجب ازار مردم میشه .یک عروسی تا ده خیابان اونورترش باید بشنوند .معضلات دیگری هم هست مثل مانتو جلو بازو ماهواره و روابط خارج از عرف و ده ها معضل دیگه که نمیشه گفت .حالا فقط مونده بیایم به عزاداران سیدالشهدا ایراد بگیریم که شما دارید معضل درست می کنید .این معضل که فضاهای مجازی مسابقات فوتبال سیزده به دربرای محیط زیست و ارامش مردم به وجود می اورند چی ؟ این ها روهم تعطیل کنیم .معرفت به ابا عبدالله هست که محبت ایجاد کرده و مردم رابه خیابون ها و هییات می کشونه . سخنرانان هم در مورد مسایلی که فرمودید سخنرانی می کنن .نیست خیلی اسفالتامون خوبه .کار فرهنگی بزرگتر از دعوت مردم به اباعبدالله .به حرف هایی که روشنفکر نماهای تاریک دل می زنن گوش ندید دوست عزیز . این ها به اهل بیت حسادت دارن گیرش رو به عزاداران اهل بیت می دن . عزاداران هم باید به فکر نظافت بعداز مراسم باشن .یا علی .
نقل قول کردن
#4 رحمان 1396-07-03 11:34
بسمه تعالی
از اعضا محترم شورای شهر فعلی (جدید) خرم آباد انتظار می رود موضوع قطع درختان اطراف شهر خرم آباد که بالای 100 اصله بوده و موضوع مربوط به چندین سال پیش می باشد پیگیری فرمایند.
نقل قول کردن
#5 عباس 1396-07-03 11:36
با سلام
در مورد موسسه آرمان چه خبر برای باز پرداخت پولهای مردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا