یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در نخستین روز از ماه شهریور اعضای شورای چهارم الیگودرز، ضمن وداع با ساختمان پارک شهر جای خود را به منتخبین پنجمین دوره شورای شهر دادند.
بی‌گمان ترکیب چهارمین دوره شورای شهر دارای نقاط قوتی بود که متأسفانه برخی تک‌روی‌ها و خودخواهی‌ها از درون مجموعه و از طرفی دیگر تزریق حواشی بیرون از گردونه شورا دست‌به‌دست هم داده تا مانعی باشد برای تحقق برنامه‌ها و مطالبات شهروندانی که به این نهاد اعتماد نمودند.
اگر چه امروز افسوس برگذشته نمی‌تواند آنچه باید می‌شد و انجام نگرفت را جبران نماید اما تلخ و شیرین‌های شورای چهارم می‌تواند چراغی برای روشنایی مسیر دشوار چهار سال آینده شورای پنجم باشد و قطعاً از جمله دلایل بروز مشکلات در شوراهای چهارم افزایش تعداد اعضای پارلمان شهری بود که رفع این نقصان فرصت بهتری را برای شورای پنجم مهیا نموده است.
اما آنچه مسلم است شورای پنجم شروع خوبی داشته و به‌نوعی همدلی و تعامل این نهاد در نخستین روزهای فعالیت شورا با انتخاب هیات رییسه، سرپرست شهرداری و شهردار تبلور یافت و تقریباً این نهاد به‌ظاهر از اولین خان به‌سلامت عبور کرد،
اما پس از انتخاب سید مرتضی موسویان به‌عنوان شهردار و انعکاس واکنش‌های رسانه‌های ازنا که بعضاً به بازارگرمی بیشتر شباهت داشت و در نهایت نیز ابقاء موسویان توسط شورای شهر ازنا و... پروسه انتخاب شورای الیگودرز را در چند روز اخیر با تردیدهایی مواجه ساخت تا اینکه امروز موسویان شهردار منتخب با صدور بیانیه‌ای به‌صورت رسمی از این سمت استعفا داد.
در این بخش نه روال ناپسند صدور بیانیه را می‌پسندیم و نه عملکرد مهندس موسویان در ازنا را قضاوت خواهیم کرد و یقیناً عملکرد وی را باید با قیاس خرج و دخل شهرداری ازنا و میزان بدهی‌های این نهاد سنجید که این مهم در حوزه اختیارات شورای شهر ازنا می‌باشد، اما آنچه مسلم است مقایسه بدهی‌های شهرداری ازنا با جمعیت ۴۰ هزار نفر و الیگودرز ۹۰ هزارنفری و نوع عملکردها به‌اصطلاح بازاری‌ها تنها ایجاد موج بازارگرمی و افزایش قیمت را در ذهن متبادر می‌سازد و ...
اما به هر حال برای شهردار ازنا موفقیت و عاقبتی خوب را آرزو داریم و انتظار داریم ایشان ثبات نظر که از جمله اصول مدیریت می‌باشد را سرلوحه تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد.
 
اما سخنی با اعضای شورای پنجم؛ بی‌شک الیگودرز دارای نیروهای توانمندی است که بعضاً جدی گرفته نشده و تصمیم‌گیرندگان ما همواره آزمون‌وخطاهای این شهر محروم را با نیروهای غیربومی تجربه و پشت سر گذاشته و متاسفانه در این کارگاه آموزشی نه تنها هیچ نیاموخته‌ایم بلکه آموزش داده و منافع این تدریس را نصیب شهرهای دیگر کرده‌ایم و بازهم صد افسوس که در این‌گونه مواقع چنان در تردید همراه با رعب آمدن و نیامدن شهردار منتخب غوطه‌ور می‌شویم که گزینه ما را وهم و خیال بردارد و گمان شود این شهر تهی از جایگزین برای او می‌باشد و در یک دو راهی بدون توجه به تعهدات خود مسیری مبتنی بر منافع شخصی و تعلقات خاطر را برگزیند و شروع خوب یک مجموعه را دچار خلل نماید.
 
امروز شهرداری الیگودرز با بدهی میلیاردی و نیروهای مازاد و دیگر مشکلات شاید حال مساعدی نداشته باشد اما چنانچه بخواهیم وضعیت آن را با برخی شهرهای استان بسنجیم بازهم در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و یقیناً شهرداران بسیاری رغبت و تمایل درونی برای این سمت دارند که به‌واسطه سیاه‌نمایی‌هایی که از جانب خودمان صورت می‌پذیرد نه‌تنها میل و رغبت درونی خود را بروز نمی‌دهند بلکه گه‌گاهی این مسوولیت را با منت گذاشتن بر سر اعضای شورای شهر و مردم پذیرا می‌شوند تا روزنه‌ای برای آینده و کاستن از تیزی تیغ نظارت شورا برای خود ایجاد نمایند.
امروز شورای پنجم باید انتخاب شهردار را با نقطه سر خط از سر بگیرد و با توجه به تعامل خوب اعضای این نهاد مردم انتظار دارند در کمترین زمان ممکن این خواسته تحقق یابد.
امروز بیانیه موسویان گذشته از نیات درونی به‌ظاهر پیام روشنی دارد که تعلق‌خاطر وی به شهر ازنا را متبلور می‌سازد و همین پیام باید شورای پنجم را به تأمل وادار نماید که چرا به نیروهای بومی فرصت داده نمی‌شود؟!
چرا به‌رغم وجود نیروهای توانمند در این شهرستان که بعضاً در گوشه‌ای از این کشور مشغول خدمت هستند باز از کوزه شکسته آب می‌خوریم؟!
امروز روزی سخت برای آزمون شورای پنجم است که امیدواریم آزمون‌وخطاها را با نیروهای بومی آغاز نموده تا بتوانیم از پشتوانه تعلقات خاطر آن‌ها به این دیار حداقل برای مدیر پروری بهره ببریم که سال‌ها مغفول مانده است.
 بی‌شک انتخاب شهردار بر اساس روال قانونی صورت گرفته و بدعهدی شهردار منتخب نباید دستاویز عده‌ای برای تخریب و تضعیف شورای پنجم قرار گیرد و یا کسانی بخواهند از این نمد کلاهی برای سر بی‌سامان خود ببافند، اما انصراف موسویان اگر چه شاید اندکی خدمت‌رسانی شورای شهر را با تأخیر مواجه سازد اما اعضای این نهاد باید این انصراف را که در بهترین زمان صورت گرفت به فال نیک گرفته و از آن برای تصمیم‌گیری‌های بعدی درس بگیرند.
همچنین در این شرایط همگان وظیفه‌داریم ضمن احترام به رأی مردم از شورای پنجم در راستای انتخاب شهرداری توانمند و همچنین رفع مشکلات عدیده این شهر و اجرای طرح‌های تازه حمایت کنیم و اعضای پارلمان شهری هم باید برای اصل مهم مشورت که مبنای این نهاد می‌باشد جایگاه ویژه‌ای باز نمایند.
همچنین امروز علی میرزا بسحاق از کارمندان باسابقه شهرداری با تشخیص اکثریت اعضای شورای شهر به‌عنوان سرپرست این نهاد تا انجام روال قانونی تائید حکم شهردار انتخاب شده است، اگر چه وظیفه سرپرست به‌نوعی نگه‌داشتن وضعیت موجود می‌باشد اما شورای شهر باید با ارائه برنامه از ظرفیت وی جهت استفاده درست از فرصت‌های پیش رو بهره ببرد.

عباس شاه‌علی

دیدگاه‌ها  

#1 نوریان 1396-06-06 10:01
عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا