یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرداري خرم‌آباد يكي از دستگاه‌هایی است كه بيشترين مراجعات مردمي را در بين نهادهاي مختلف اجرايي دارد.
گستردگي خدمات ارائه‌شده به مردم شهرداري را با انتظارات فراواني در زمينه برآورده نمودن و رفع مشكلات آن‌ها مواجه نموده است؛ از سويي ديگر افزايش سطح آگاهی‌های عمومي جامعه در زمينه طلب نمودن خدمات با كيفيت از سوي نهادها و دستگاه‌های اجرايي كفه ترازوي اين نهاد خدمتگزار را در جهت ارائه خدمات شايسته به شهروندان سنگین‌تر نموده است.
گسترش شهر خرم‌آباد و افزايش جمعيت نيز فاكتور ديگري است كه لزوم توجه و تقويت بيش از پيش اين دستگاه خدمتگزار را موجب شده است.
 با نگاهي به شهرداري خرم‌آباد و تعدد سازمان‌ها و نيز امكانات مالي و... می‌توان گفت به‌منظور حركت مطلوب و بهينه شهرداري به سمت يك نهاد خدمتگزار با توجه به آغاز فعاليت شوراها و انتخاب شهردار جديد ذكر نكاتي چند قابل‌تأمل است:


1- در عصر فعلی مبناي درست و بهينه حركت هر دستگاه اجرايي داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با تکیه‌بر اسناد بالادستي و افق برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و... هماهنگ با ديگر دستگاه‌های اجرايي است. شهرداري خرم‌آباد نيز در اين زمينه می‌بایست برنامه محور باشد. قطعاً تدوين برنامه جامع و سامانمند در همه زمینه‌های عمراني، خدماتي، فضاي سبز و... می‌تواند حركت شهرداري خرم‌آباد را بر مبناي ريل درست قرار دهد؛ با مشخص نمودن اهداف و افق روشن حركت كليه فعالیت‌ها در جهت نيل به هدف قرا گرفته و از حركات زيگزاگي و جزیره‌ای جلوگيري خواهد شد.

2- يكي ديگر از چالش‌های پيش روي شهرداري خرم‌آباد عدم وجود درآمدهاي پايدار و عدم تحقق برخي از كدهاي درآمدي تعریف‌شده در تعرفه عوارض محلي است. در بخش نبود درآمدهاي پايدار با توجه به اقتصاد ضعيف شهر خرم‌آباد جهت فعال نمودن اين بخش توجه به بخش سرمایه‌گذاری داخلي و خارجي و روابط بین‌الملل بخصوص ظرفيت سرمایه‌گذاران بخش خارجي و به‌ویژه كشورهاي هم‌جوار همچون عراق، كويت و... و استفاده از توان‌بخش بخصوصي و ورود سرمایه‌گذاران نسبت به احياي اين بخش اقدام نمود به نظر می‌رسد تشكيل معاونت سرمایه‌گذاری در شهرداري خرم‌آباد و هم‌افزایی نظرات نخبگان می‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد. همچنين در زمينه فعال نمودن و احياي كدهاي درآمدي نيز می‌توان از كارشناسان خبره خود شهرداري خرم‌آباد با ايجاد سیستم‌های انگيزشي به منظور شناسايي اين كدهاي خاموش استفاده نمود.

3-واقعيت آن است شهرداري خرم‌آباد همچون ساير شهرداری‌های موجود كشور از معضل ساختار اداري رنج می‌برد؛ جابجایی نيروهاي صف و ستاد و تجمع و گسترش بیش‌ازحد نيروهاي غير كيفي در بخش‌های مختلف حركت شهرداري به سوي اهداف متعالي را با مشكل مواجه نموده است. توجه به اصل شایسته‌سالاری و استفاده از توان مديريتي نيروهاي كيفي و با انگيزه و شناسايي آن‌ها می‌بایست مدنظر قرار گيرد؛ هر چند در اين زمينه كار سختي در پيش روي مديريت جديد است اما گره روزي بايد باز شود و اين دمل چركين بايد روزي جراحي شود.

4- در عصر ارتباطات و گسترش تعاملات بسر می‌بریم؛ اگر شوراي منتخب و مديريت جديد شهرداري بخواهد موفق عمل نمايند؛ بايد ضمن ثبات مديريت با به‌کارگیری و تعامل با نخبگان و نظرات و جلسات متعدد كارشناسي، شهرداري خرم‌آباد را از سمت‌وسوی يك نهاد خدماتي صرف به يك نهاد اجتماعي تبديل نمايند؛ حركت از يك نهاد خدماتي به‌سوی يك نهاد اجتماعي كاري پيچيده و دشوار است توجه ويژه به كيفيت زندگي شهري در ابعاد مختلف به‌منظور شناسايي لایه‌های مختلف اجتماعي مستلزم تغيير در واژه شهرنشين و تبديل آن به شهروند است ورود كارشناسان اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ... به‌منظور تفسير اين واژه‌ها و... تعريف جديد از فعالیت‌های شهرداري در اين زمينه بسيار ضروري است.

5- در سال‌های اخير شهرداري خرم‌آباد در زمينه گسترش و ارائه خدمات مبتني بر وب به شهروندان، دولت و شهر الكترونيك پيشرفت قابل‌قبول و ملاحظه‌ای داشته است لزوم تقويت و رسيدگي به اين بخش همگام با سایر پیشرفت‌های تكنولوژي بسيار حياتي و ضروري است مديريت جديد شهرداري می‌بایست در اين زمينه نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

6- يكي از مهم‌ترین اصول بهره‌وری توجه ويژه به كاهش هزینه‌های غیرضروری سازمان است. با توجه به اينكه شهرداري خرم‌آباد از نبود درآمدهاي پايدار رنج می‌برد تدوين راهبردهاي اساسي به‌منظور كاهش هزينه به‌نوعی ايجاد درآمد تلقي می‌گردد؛ در حال حاضر در شهرداري خرم‌آباد لزوم پرداختن به اين مقوله بسيار حياتي و ضروري است. در بخش‌های مختلف عمراني، خدماتي، فضاي سبز و ... در صورت كاستن از هزینه‌های غیرضروری می‌توان به افزايش بهره‌وری كمك شاياني نمود.

7- واقعيت مهم آن است که سرمایه‌های اصلي هر شهر شهروندان آن هستند؛ تحقق عدالت شهري در محلات مختلف نيازمند نگاه جامع‌نگر و همه‌جانبه به كليه مسائل است برقراري تعامل دوسویه بين شهرداري و شهروندان بسيار حياتي و ضروري است. حلقه مفقوده اين تعامل؛ شفافيت، آموزش‌های شهروندي، مديريت مبتني بر هدف، مشاركت شهروندان و... می‌باشد. واقعيت آن است لزوم توفيق هردوطرف اين معادله يعني تعامل بين شهرداري و شهروندان مشاركت شهروندان در همه زمینه‌های عمراني، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... است.

8- با توجه به آغاز فعاليت شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد وفاق به وجود آمده در رأی اعتماد قاطع در انتخاب شهردار خرم‌آباد را به فال نيك می‌گیریم و لازمه تحقق اهداف شورا و ارائه يك كارنامه قابل‌قبول در همه زمینه‌ها ثبات مديريت و توجه ويژه به اصل شایسته‌سالاری و استفاده از ظرفيت نخبگان و دلسوزان شهر می‌دانیم. تحقق اين خواسته در سايه همدلي، هماهنگي، کنار نهادن منيت‌ها و كار و تلاش شبانه‌روزی به‌منظور داشتن شهري آباد دور از دسترس نخواهد بود.

9- آنچه مسلم است شهر خرم‌آباد از توان بالقوه خدادادي و گردشگري بالايي برخوردار است داشتن آب و هوايي مطلوب، بهره‌گیری از جاذبه‌های گردشگري و طبيعي فراوان و آثار باستاني زياد از مهم‌ترین فاكتورهايي است كه اگر با معرفي آداب و سنن اصيل اين فرهنگ و بوم همراه باشد می‌تواند در زمينه جذب گردشگر داخلي و خارجي تحول ايجاد نموده و درنتيجه به رشد اقتصادي ايجاد درآمدهاي پايدار كمك شاياني نمايد.
 توجه ويژه به اين مقوله توسط شهرداري خرم‌آباد با ايجاد تشكيلات منسجم و متخصص در اين خصوص بسيار سودمند است.

 




محمد جايدري
كارشناس برنامه‌ریزی و مدير سابق روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 دوستان 1396-06-04 17:30
((((شهردار اصفهان سکاندار شهر یزد شد)))))تمام اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد جمالی‌نژاد را به عنوان شهردار یزد انتخاب کردند.))))))))))
(
توجه کنید هزاران نکته داره ......اگر دیدیم واقعا مدیری نیست در استان که شهر مارا متحول کنه از جایی دیگه مدیر بیارید،تفکر قدیمی حاکم بر شهرداری با مدیریت جدیدی که باز آمده است دور باطل و یک عقبگرده...کمی تفکر کنید لطفا ،حتما که نباید یک لر خرم آباد رو متحول کند یک تفکر خرم آباد را متحول می کند ،همانگونه که استاندار قبلی (دهمرده )پیگیر شدید ایجاد بام لرستان بود و انجام شد.
نقل قول کردن
#2 وحید 1396-06-04 17:35
شورای شهر گزینه مناسبی برای شهرداری انتخاب نکرد
نقل قول کردن
#3 علی 1396-06-04 18:22
آقای جایدری درست بیان نکردید
مشکل شهر خرم آباد عدم خودباوری مردم وسستی وضعف فکری وشخصیتی برخی مسئولین است روزی خواهد رسید که این طیف افراد جوابگو اعمالشان خواهند بود .یافته عزیز میدانم که دیدگاه من وامثال من را درج نخواهی کرد اما سری به سطح شهر ودربین مردم بزن تا بشنوی ودرک کنی عقاید وتفکرات مردم را.وسربرزی خورماوه.
نقل قول کردن
#4 علی ع 1396-06-04 19:23
اقای جایدری عزیز چه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه شده وب سایت شهرداری تقریبا ده ماهه که بروز رسانی نشده
نقل قول کردن
#5 سامان 1396-06-04 20:51
احسنت جناب جایدری مطالب بسیار مفید و سودمند بود امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد
نقل قول کردن
#6 لرزاده 1396-06-04 21:04
همون موقع که تابلو شهرداری خرم آباد به این زیبایی رو خراب کردن عاقبت شهر هم خراب شد . پسرفت پسرفت پسرفت
نقل قول کردن
#7 رضا 1396-06-04 22:09
آقای جایدری.از همه جالب تر بند دوم مقاله تان است.یعنی شما نمی دانید که چیزی که شما اسمش را مدیریت جدید می گذارید از مقصرین همین عدم شایسته سالاری و به کارگیری نیروهای فاقد تخصص است?
نقل قول کردن
#8 علی 1396-06-05 02:47
به جای جنگ و دعوا سر ریاست لطفا به شهر برسید به خدا چاله های خیابون و پیاده رو ها کمر و زانو برامون نذاشته اصلا خرم اباد با این همه قشنگی خدا دادی که می تو نه یه شهر توریستی باشه متاسفانه همه مروژه ای زیبا سازیش نیمه تموم مونده سر همین دعواهای ریاستی بخدا بسه یه کم دلسوزی این شهر باشید مدیون مردمی هستید بهتون رای دادن فکر می کنم مردم دوست دارن شهرشون تمیز باشه فضای سبز مناسب داسته باشه شهر بازی داشته باشن پایانه و اسفالت مرتب داشته باشن
نقل قول کردن
#9 کیهان 1396-06-05 08:35
باسلام .دوست گرامی جناب وحید شهردار خوب از نظر تو کیست فامیلت یا باندخودت.شهردار باید تخصص درحوزه وعمرانی ومدیریت ارشد عمرانی واز زحمت کشان کارگران شهرداری هست
نقل قول کردن
#10 علی 1396-06-05 08:45
هنوز یک هفته از کار شورا وشهردار جدید سپری نشده که افکار عمومی دست به تخریب شورای شهر وشهردار نموده .باید حداقل سه ماه فرصت بهشون داد.
الان چیزی در بساط شهرداری مانده
شورای شهر وشهردارباید بدیهای شهرداری رو ظرف این هفته رسانه ای کنند وهمه بدانند چقدر دوره قبل بدهی بالاآورده دیگه زمینی هم برای فروش شهرداری نمانده حقوق پرسنل مناطق 5ماه عقب افتاده پس همه این عوارض وتخفیف به جیب چه کسانی رفته خدا میدونه...
نقل قول کردن
#11 میراسماعیلی 1396-06-05 10:07
بنظربنده دوستان شاغل درشهرداری با یک پدیده دیگرشوم وناپسنددیگه هم باید بجنگن که زیبنده این دستگاه ومردم شریف خرم آبادنیست واون هم سودای شهردارشدن به هرقیمتی ورسانه شدن درافکارعمومی!!!!
پدیده نامیمونی که بعضی ازمدیران استان به اون گرفتارمیشم وهمین حرکات باعث ایجادتصوراتی درذهن گروههای سیاسی میشه که :طرف میخوادکاندیدمجل س بشه
البته ارتقا وپیشرفت افرادازاین راه بدنیست ولی این امرزمانی زیبا وقشنگه که مستندات وتصاویررسانه ای با اقدامات فیزیکی هم خوانی داشته باشه ونمایشی نباشه
نقل قول کردن
#12 مهدی 1396-06-05 10:13
شهردار محترم جناب آقای رشیدی عزیز
لطفا مدنظرتان قرار دهید
1-بکارگیری مجدد مدیران متعهد ، پاکدست ،خوشنام و کاربلدی که سالیان متوالی است در شهرداری منزوی شده و مدیران معلوم الحال ،چرب زبان و نالایق را جایگزینشان کرده اند.
2-نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد مدیران و مسئولین توسط کارکنان سالم و کاربلد
لطفا شایسته سالاری و نظارت را نصب العین قرار بدهید.
نقل قول کردن
#13 خرم ابادی 1396-06-05 13:16
یکی از اصول مدیریت نوین در شهرداری اسفالت خیابان روبروی عباسیه خرم اباد است که هفته گذشته اسفالت و دیروز این خیابان را بطول دویست متر وعرض دومتر دوباره کندن ایا کسی از مسولین شهرداری هست که جواب دهد به جه علت سرمایه مردم را اینطوری به هدر می ذهند ایا قبل از اسفالت نمی شد این کنده کاری انجام شود فقط باید تاسف خورد ولاغیر
نقل قول کردن
#14 مجتبی نظری 1396-06-05 15:50
اجاره بدید جناب رشیدی کارش رو بکنه شهرداری رو با کلی بدهی و نیروهای مازاد تحویل گرفته در دوره قبلی استخدام بی رویه کمر شهرداری رو شکسته حالا از آقای رشیدی که نباید انتظار معجزه داشت.....بایستی به اون فرصت داد تا مهره های سالم را جایگزین کنه..
نقل قول کردن
#15 رادین 1396-06-05 15:51
حداقل در دوران تصدی آقای رشیدی انتصابات قوم و قبیله ای رو نداریم..
نقل قول کردن
#16 فارسانی 1396-06-05 20:57
با سلام
با تشکر از نگارنده متن مذکور
بنده در دوران انتخابات شورای شهر که عامل اصلی بروز و حل مشکلات یک شهر است در خرم آباد حضور داشتم و با توجه به اینکه عیال بنده خرم آبادی هست علاقه خاصی به شهر شما دارم .
یکی از کاندیداهای شهر شما بنام آقای بهمن خسروی طرحی را بنام طلای 24 عیار ارائه نمودند که اگر در گوگل سرچ کنید "طلای 24 عیار ایلنا" جزئیات آن را در سایتهای مختلف می توانید مشاهده نمایید .
طرحی که به گفته کارشناسان شهری حلال تمامی مشکلات شهر شما خواهد بود
به عقیده بنده مردم شهر شما بدون مطالعه و از روی تعصبات بیجا اقدام به انتخاب اعضای شورا می نمایند و افراد هوشمند ، متعصب و با سوادی مثل ایشان به راحتی از مجموعه مدیریت شهری دور می مانند .
تا زمانی که مردم بدین شیوه انتخاب می نمایند پیشرفت شهر لاکپشتی خواهد بود و این شهر که قابلیت تبدیل به زیباترین شهر خاورمیانه را دارد آبادانی را به چشم نخواهد دید .
خشت اول را می بایست مردم به درستی کار گذارند وگنه از اینگونه متن ها تا ابد نگارش می شود .
نقل قول کردن
#17 صیادی 1396-06-05 20:59
درود خدا بر احمدی نژاد و دهمرده که هر آنچه تحولات در این شهر بعد از انقلاب بوجود آمد در دوران ایشان بود .
نقل قول کردن
#18 پیمان 1396-06-06 06:28
ده مرده استاندار بود چه ربطی به شورای شهر و شهرداری داره ؟ فعلا که آقای بازوند از دست شهرداری شاکی و ناراضی است .
نقل قول کردن
#19 سروش 1396-06-06 10:32
تازماني كه خرم آباد كلان شهر نشود ..هركسي شهردار باشد كاري نمي توتند بكند ..شهر خرم آباد در حال حاضر نياز اضافه كردن دو منطقه شهرداري دارد و اگر شهردار انسان آينده نگري باشد مي بايست در اولين فرصت روستاهاي دارايي بدراباد..دينارو ند و كمالوند را به شهر اضافه كند چون اين روستاها به شهر چسبيده است و در آينده نزديك به سكونت گاههاي غير رسمي تبديل شده و معضلي جديد تبديل خواهد شد ..اما كو گوش شنوا
نقل قول کردن
#20 ................ 1396-06-06 12:08
سلام به آقايان يا خانمهاي مجازي (دوستان.وحيد.رض ا..........)خست ه نباشيد اگه شماها تا اين حد دلسوزشهر و شهرداري هستين پس بايد خدا و پيغمبري هم در زندگيتون پررنگ باشه درسته؟پس نگاه كارشناسه داشته باشين نه تعصب بي خود با دليل و مدرك بحث كنيد نه عوام گو
نقل قول کردن
#21 يا رب 1396-06-06 12:15
هر كدام شما دوستان كاملا مشخص صادق در مورد نظراتتون نيستين چرا......... كجاي كاراتون دچار مخمصه شد يا حسادت يا ......... چند سال قبل اكثريت ادارات و مسئولين ....با تعصب قومي دوشمن ايشون شدن دست به دست هم اما نتونستن كوچكترين مشكل مالي و.......درست كنن اجازه بدين تحول در راه است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا