یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زمانی به نقش راهبردی و اهمّیت شهر خرّم‌آباد پی می‌بریم که باور داشته باشیم قریب 17 میلیون نفر از جمعیت کشورمان را اقوام لر تبار تشکیل داده و شهر خرّم‌آباد به عنوان پر جمعیّت‌ترین شهر لرنشین کشور در جغرافیای پهناور قوم اصیل لر خودنمایی می‌کند. شاید به دلیل مشکلات عدیده شهر و درگیری شهروندان با مسائل و معضلات بسیار، هنوز نقش محوری و راهبردی مرکز استان برایمان جا نیفتاده است. البته، واقعیت تأسف‌بار این است که بسیاری از مدیران استانی و کشوری نیز چنین نقش مهمّی را برای مرکز استان لرستان قائل نیستند.
در این میان، بسیاری از نخبگان و کارشناسان مجرّبی که جدای از شهر محل زادگاهشان، هم اکنون در این شهر زندگی می‌کنند و " آب گوارای آن را می‌نوشند" گاهاً بر خلاف منافع شهر محل زندگی‌شان گام برمی‌دارند و ناخواسته بر علیه شهرشان عمل می‌کنند. این شهروندان تحصیل‌کرده به این نکته مهم و بسیار روشن توجهّی نشان نمی‌دهند که خود و خانواده‌های دلبندشان از امکانات آموزشی، اقتصادی، رفاهی، تفریحی، درمانی و ... همین شهر استفاده برده و عمرشان را در همین شهر سپری می‌کنند.
بنابراین، اگر دروازه‌های توسعه و پیشرفت شهر خرّم‌آباد گشوده شود، تمامی شهروندانی که در شهر خرّم‌آباد زندگی می‌کنند از آن بهره خواهند برد. اگر هم مرکز استان پیشرفتی نداشته باشد و بر اثر سوء مدیریت و کاهش قدرت سیاسی‌اش عقب بماند و نتواند نقش محوری خود را به عنوان مرکز استان ایفا نماید، بی‌تردید، شهروندان همین شهر ضرر و زیان خواهند دید.
بدون شک، برای توسعه و پیشرفت مرکز استان، افزایش توان مدیریتی و افزایش قدرت سیاسی شهر امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. طی سالیان گذشته، از یک سو، همواره از توان مدیریتی شهر کاسته شده و شهر خرّم‌آباد جایگاه واقعی خود را نیافته است و از سوی دیگر، به افزایش قدرت سیاسی شهر نیز توجهی نشده و پس از گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بیش از دو برابر شدن جمعیّت شهر، هنوز دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی می‌باشد؛ بنابراین، لازم و ضروری است رفع این کاستی بزرگ و رفع این بی‌توجّهی در دستور کار مدیریت ارشد استان، معتمدین و نخبگان شهر قرار گیرد.
بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، هفت ستم متفاوت و مُزمن بر شهر خرّم‌آباد به عنوان پر جمعیّت ترین شهر لرنشین کشور روا داشته شده است. در این قسمت فقط به یک مورد اشاره می‌گردد و مابقی در قسمت‌های بعدی مطرح خواهند شد.
بر اساس قانون به هر 150 هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی تعلق می‌گیرد. آمار سال 1395 وزارت کشور به وضوح اعلام می‌دارد حوزه انتخابیه خرّم‌آباد و چگنی دارای 548 هزار نفر جمعیّت می‌باشد. لذا، این حوزه باید حداقل 3 نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد، در حالی که در 40 سال گذشته شهرستان خرّم‌آباد همواره دارای دو کرسی نمایندگی بوده است. حال که بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی مقرر شده یک نفر نماینده به نمایندگان استان لرستان اضافه شود، بی‌تردید، بر اساس آمار جمعیت و عوامل جغرافیایی و امنیتی این سهمیه باید به حوزه انتخابیه خرّم‌آباد و چگنی اختصاص یابد.
متأسفانه، بعضی شواهد حاکی از آن است که این حق مسلّم و انکار ناشدنی مرکز استان نادیده انگاشته شده و در نظر است این ستم آشکار و مذموم را بر شهر خرّم‌آباد وارد آورند. این در حالی است که در سطح کشور شهرهایی با 200 هزار نفر جمعیّت کمتر از شهر خرّم‌آباد دارای دو نماینده هستند و مرکز استان لرستان با 200 هزار نفر جمعیّت بیشتر نیز دارای دو نماینده است.
آیا استاندار لرستان، معاون سیاسی امنیتی، فرماندار خرّم‌آباد، فرماندار چگنی و نمایندگان کنونی حوزه انتخابیه پاسخ‌گوی این ظلم آشکار و ستم مضاعف بر شهروندان خرّم‌آباد و چگنی هستند؟ آیا وقت آن نرسیده شهروندان خرّم‌آبادی، جدای از محل زادگاهشان، کمی هم به فکر شهر محل زندگی‌شان باشند؟


 سیّد محمّد قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 الهه 1396-06-03 09:36
در این که لرستان همیشه محروم بوده و هست شکی نیست و تا دلتیل بررسی نشه و مشکلات هموار نشه این حق کشی ها ادامه خواهد داشت. فقط بحث نمایندگان و تعدادشون نیست. بحث کارخانجات و مراکز صنعتی هم هست که لرستان از این حیث هم بشدت محرومه و علیرغم جمعیت بسیار بالای بیکار تحصیلکرده یک واحد صنعتی مناسب وجود نداره
نقل قول کردن
#2 bahram 1396-06-03 09:39
درود بر شما جناب مهندس قاسمی .
نقل قول کردن
#3 بختیاری نژاد 1396-06-03 10:12
باسلام به آقای مهندس قاسمی
ولی به نظر می‌رسد که عطر آنست که خود ببوید. ما تاکنون بجز بعضی استثناها چه خیری از دو نماینده داشتن دیده ایم . من معتقدم تا زمانی که ما نتوانیم بستر اجتماعی، سیاسی را دچار تحول نسازیم در بر همان پاشنه خواهد چرخید. حتی اگر ۵ نماینده داشته باشیم چون که وضعیت فعلی فرهنگی ، اجتماعی خرم آباد است که نمایندگان ناکار آمد و دنباله رو و کم خاصیت را راهی مجلس میکند. ...
نقل قول کردن
#4 میراسماعیلی 1396-06-03 10:50
مهندس عزیزلطف کنید بفرماییددوستان حال حاضروادوارگذشته از تلاش ونیروی ۱۰۰درصدی خوداستفاده نمودندکه حالا نیازبه یک نیروی کمکی ونفرسومی باشه؟!!!!همیشه ازدیادنمایندگان دلیلی برای موفقیت وپیروزی نیست چیزی که شاید روزانه درنطق های مجلسرآقای قاضی پورنماینده آذری زبان میبینیم دراکثربحث ها وجلسات و..‌نقش این تک نماینده را میبینیم ولی استان ما.......
نقل قول کردن
#5 علی 1396-06-03 11:09
باسلام. در رابطه با مطالب فوق لازم به ذکر است که آمار ۱۷ میلیون نفر لر غیر واقعی است یعنی ۲۵ درصد کشور لر هستند که صحت ندارد.
دوم اینکه قسمتی که در مورد مدیران و مسولین که خرم آبادی نیستند به نظر بنده یک نوع توهین است
نقل قول کردن
#6 همشهری 1396-06-03 11:39
زیاد شدن تعداد نمایندگان هیچ کمکی به توسعه شهر خرم اباد نمیکنه بلکه شرایط را پیچیده تر و مشکلات را بیشتر میکند مانند مشکلاتی که شورای شهر بوجود اورده اند بنابراین اگر یک نماینده قوی داشته باشد به مراتب بهتر از داشتن چند نماینده است
نقل قول کردن
#7 صادقی 1396-06-03 12:23
درود بر شما که با قلم و تلاش های خود در زمینه پیشرفت خرم اباد همیشه تلاش کرده اید و نیت خیر شما بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه مردم خرم اباد از عملکرد نمایندگان دلزده هستند و همین باعث دلسردی آنهاست که وضع این شهر بهتر نمی شود که گذر زمان نیز این موضوع رو ثابت کرده.
نقل قول کردن
#8 کیانوش 1396-06-03 12:24
‌‌جناب مهندس قاسمی بنده با شما موافقم
امیدوارم که شهروندان محترم هم اعلام حمایت قاطع نمایند
نقل قول کردن
#9 خرم آباد پایتخت سرزمین ایران 1396-06-03 12:27
بهروز وثوق:ما که دلمون نمیخواد محروم باشیم.اگه الان این وضعمونه محروممون کردن.خان دایی.#این شهر جنبش مردمی در موردمسائل کلان ندارد.خرم آباد موقیعت استراتژیک دارد.و باید پیشرفته و توسعه یافته شود.
نقل قول کردن
#10 بیرانوند 1396-06-03 12:45
سلام مهندس گرامی و دلسوز

ای کاش ای کاش مسولین مقدار خیلی خیلی کمی دغدغه و دلسوزی و توان مدیریتی شما را داشتند

فقط کمی
نقل قول کردن
#11 حسین امینی خواه 1396-06-03 12:52
احسنت.تذکر بجایی است
نقل قول کردن
#12 رهیافت 1396-06-03 12:59
باعرض ادب،باتشکرویژه ازجناب مهندس قاسمی که همواره دغدغه توسعه وتعالی این دیاررودارن ،وحقاوانصاهمیشه دراین راه کوشا وفعال بوده وپیگیرهستند،موض وع مهم وراهبردی که درمقوله نمایندگی مطرح کردید ازاهمیت بسزایی برخورداره که میتوانددرپروسه ای بلندمدت درچشم اندازتوسعه مرکزوارتقا استان تاثیرشگرفی داشته باشدوکاش دوستان منتقددرنگاه به مسائل کلان‌ شهرواقع بین باشیم وازانتقادات سطحی وغیرواقعی خودداری کنیم وزحمات دیگران‌رو تخطئه نکنیم ودرانتقادازجاده انصاف وعدالت خارج نشویم
نقل قول کردن
#13 محمدي 1396-06-03 13:21
بعيد ميدانم كسي در كشور به خواسته خرم اباديها توجهي داشته باشد
نقل قول کردن
#14 مجید از طایفه رُک رُک 1396-06-03 13:30
احسنت
همه ی فرزندان خرم آباد باید با هم متحد بشن و تحت لوای قانون درخواست منطقیشون رو به مسئولین بالادست ارائه بدن
متاسفانه رخنه افراد غیر متخصص از شهرهای اطراف داره به شهر آسیب میزنه چرا که هیچ غیر خرم آبادی آنچنان که می بایست دلش برای شهر نمیسوزه
از استان دیگه شاید دلسوز پیدا بشه مثل دکتر دهمرده اما شهرهای اطراف خیر
حق شرعی و قانونی ماست که سه نماینده داشته باشیم اما بعضی ها نمیخوان . اون بعضی ها اگه ما خودمون بخوایم نمیتونن کاری بکنن چرا که قانون به قول حضرت آقا فصل الخطابه
آقای استاندار و فرماندار لطف کنن و پیگیر این مطالبه که بالای ۵۰۰ هزار نفر خواهانش هستن بشن.
نقل قول کردن
#15 مجید از طایفه رُک رُک 1396-06-03 13:39
آقای قاسمی از شما هم ممنونم که قانونی حرف زدید فقط خواهشی که از شما و سایر همشهریها دارم اینه که وقت رو در نظر داشته باشید
زمان به سرعت در حال گذره و هر سال جوان های بیکار چه دختر چه پسر داره به عمرشون اضافه میشه و این خیلی نرمال نیست
اگه بنیادهای مردم نهاد میخوان کاری بکنن که عقب ماندگی ماحصل کم کارها و غیر متخصص ها جبران بشه باید شب و روز تلاش کنن
خرم آباد در کمتر از ۲ سال میتونه بالای ۱۰ سال از عقب ماندگی های اقتصادیش جبران بشه چرا که پتانسیل داره اگه نداشت من این تناسب رو نمی گفتم.
آزاد سازی قلعه و ثبت جهانی شدن خرم آباد
احداث موزه در کنار قلعه و غارها به خصوص غار کلدر
اتصال پل شاپوری به پل صفوی و ایجاد منوریل یا تله کابین یا سد بندی و ایجاد ناوگان آبی یا همون قایق
انتخاب شهردار متخصص و به تبع داشتن مبلمان شهری متناسب با قدمت بی نظیر شهر
این کارها انجام بگیره ؛ ده سال اول کم کاری ها جبران میشه
کل دنیا میدونن ورود توریست = ورود ارز
نقل قول کردن
#16 قاصدک66 1396-06-03 13:40
باسلام و درود فراوان خدمت جناب مهندس قاسمی
امید است که باتلاش جنابعالی و اهتمام مردم خرم اباد دغدغه ی دیرین شما ، هدف و آرمان والای شما به کرسی حق بنشیند
من نیز به نوبه ی خود با هدف و تصمیم و نظرشما موافقم . ای کاش دراین استان مدیران باوجدان و باشرافتی چون شما دلسوزانه ب فکر ابادانی این استان همیشه محروم و مظلوم باشند
نقل قول کردن
#17 احسان 1396-06-03 13:42
انچه که نیاز است تغییر نگاه مردم است و گرنه سه نماینده با دو نماینده که اینجوری انتتخاب شوند چه فرقی دارند
نقل قول کردن
#18 نیکا 1396-06-03 13:59
واقعا جای سوال و فکر داره چرا خرم اباد به عنوان مرکز استان اهمیت داده نمیشه....تمام استان های کشور تفاوت مرکز استان با سایر شهرها مشهود هست اما لرستان نه تنها این رسیدگی دیده نمیشه بلکه به شهرهای دیگه مثل بروجرد بیشتر بها داده میشه واقعا اشکال کار کجاست؟!
نقل قول کردن
#19 حامد ج 1396-06-03 15:28
یه نوزاد تا وقتی که گریه نکنه مادرش بهش شیر نمیده.خودمون کم توقع هستیم وخیلی زود با گفتن لر غیور و لر غیرتمند خام میشیم.
نقل قول کردن
#20 علی 1396-06-03 15:52
بسیار زیبا ومنطقی بیان کردید اضافه شدن یک نماینده به تعداد نمایندندگان خواسته برحق مردم مظلوم شهر خرم آباد است.این تنها نمایندگان شهر خرم آباد هستند که دلسوز نه تنها شهر خرم آباد بلکه استان لرستان میباشند.شاید عده ای به این امر توجه نکند که اضافه شدن یک نماینده به شهر خرم آباددر آینده ای نزدیک از تجزیه استان لرستان جلو گیری خواهد کرد ومن به عنوان یک لرستانی از قوم لک با داشتن تمام شرایط اضافه شدن این نماینده به شهر خرم آباد کاملا موافقم به امید اینکه دیگر شاهد پایمال شدن حق این شهر محروم نباشیم چرا که این بار این امر موجب روی گردانی ما از همه اصول این استان خواهد شد .به سربرزی خورماوه.
نقل قول کردن
#21 بختیاری نژاد 1396-06-03 17:58
سلام مجدد
با نظر جناب میر اسماعیلی که مفهومش
یکی مرد جنگی (مثل قاضی پور) به از صدهزار
است موافقم.
نقل قول کردن
#22 یزدان 1396-06-03 22:20
از ماست که بر ماست
نقل قول کردن
#23 تنها 1396-06-03 22:28
آقای قاسمی چرا از آقای بیرانوند کمک نمیگیرید؟
شما که اصلاح طلب هستید و اتفاقا از ایشون حمایت کردید
ایشون نفر اول اصلاحات استان هستن و بالای هفتاد هزار نفر به ایشون رای دادن و به تبع باید پیش رئیس جمهور جایگاه خاص داشته باشن
خب ایشون با رئیس جمهور ملاقات کنن و این خواسته رو اعلام کنند
اینطوری ما هم متوجه میشیم که مردم بر حزب ارجحیت دارن و شما هم تو انتخاب کاندید دقت لازم رو داشتید.
نقل قول کردن
#24 احسان 1396-06-03 23:01
توسعه نیافتگی خرم آباد دلایل دیگری دارد. حتی اگر خرم آباد 4 نماینده هم داشته باشد، کاری از پیش نمی برد. هنوز هم کنش های سیاسی و انتخاباتی ما مردمان لر، ریشه در سنت، طایفه گرایی، عدم عقلانیت و فردگرایی دارد. دلایل جمعیتی تنها یکی از دلایل نه چندان مهم اضافه شدن نماینده به یک شهرستان یا منفک شدن دو شهر است. دلایل امنیتی تعیین کننده است. آقای قاسمی مثل اینکه فراموش کرده اید قسمتی از آب گوارای شهر شما از کجا نشأت می گیرد؟
نقل قول کردن
#25 سروش 1396-06-03 23:16
اضافه شدن یک نماینده تابع شرایط خاص سیاسی امنیتی و جغرافیایی می باشد. در این مقوله شهر خرم اباد فقط دارای مقوله جمعیتی می باشد که چندان حائز اهمیت برای اضافه شدن یک نماینده نمی باشد. مسائل سیاسی و امنیتی اولین عامل جهت اختصاص نماینده می باشند که شهر های دیگر استان من جمله سلسله و دلفان از این لحاظ در اولویت تخصیص می باشند. دوستان خرم آبادی بهتر است انرژی خود را صرف هزاران مشکل بر زمین مانده خرم آباد نمایند پرداختن به این مسئله آب در هاونگ کوبیدن است که مشکلات زیادی را برای وحدت و همدلی استان ایجاد خواهد کرد.
نقل قول کردن
#26 آیت میردریکوند 1396-06-03 23:29
کیفیت کار و عملکرد مهم است نه کمیت و تعدادنمایندگان. یک مرد جنگی به از صدهزار.با این کیفیت به جا دو نماینده ده نماینده هم داشته باشیم ره به جایی نخواهیم برد. این ره که میروی به ترکستان است...
نقل قول کردن
#27 دخترخلق لر 1396-06-03 23:43
درسته که تابحال کمترنماینده و مسولی قدمی برای شهرستان مابرنداشتن واین شهرستان و حتی استان لرستان باوجود قابلیت های بالا و فراوون هم چنان بسیار محروم هستش و بجای پیشرفت مدام عقب گرد میزنه اما داشتن یه نماینده دیگه حق این شهرستانه و مردم نباید با بی تفاوتی از کنارش رد بشن.البته کم کاری برخی مسولین ما تاحد زیادی ب خود ما برمیگرده وقتی ما دربیشتر موارد درمقابل حقمون سکوت میکنیم ودرانتخاب نمایندگانمون بجای شایسته سالاری طایفه بازی و... رو ملاک قرار میدیم خیلی طبیعیه ک پیشرفت که نه پسرفت داشته باشیم
نقل قول کردن
#28 بروجردی 1396-06-04 03:21
به عنوان یک بروجردی حاضرم به نمایندگی از مردم کثیری از این شهرستان که مطمئناً همین خواسته رو دارند ،تقاضا کنم که طرح کاهش نمایندگان در مجلس پیشنهاد بشه، و تعداد کرسی نمایندگی بروجرد از 2 به 1 کاهش پیدا کنه ایکاش سال 78 یک نماینده به بروجرد اضافه نمیشد اگه بروجرد یک نماینده داشت، اینجوری ویرانه نمیشد و شهر صحنه نبرد دو طیف مخالف نبود که برای خراب کردن اون یکی از هر عملی سرباز نزنند، حتی اگه به قیمت ویرانی و فرصت سوزی یک شهر تموم بشه
نقل قول کردن
#29 رضا 1396-06-04 08:29
1- اضافه شدن تعداد نمایندگان خرم آباد لازم است ولی کافی نیست.(افراد کیفی باید انتخاب شوند)
2- با توجه به افزایش سهم یک نماینده برای استان لرستان ، ضرورت دارد با در نظر گرفتن جمعیت خرم آباد نسبت به افزایش سهم خرم آباد به 3 نماینده اقدام شود.
نقل قول کردن
#30 دلیران 1396-06-04 11:06
به نقل از علی:
باسلام. در رابطه با مطالب فوق لازم به ذکر است که آمار ۱۷ میلیون نفر لر غیر واقعی است یعنی ۲۵ درصد کشور لر هستند که صحت ندارد.
دوم اینکه قسمتی که در مورد مدیران و مسولین که خرم آبادی نیستند به نظر بنده یک نوع توهین است
چرا غیر واقعی از دیلم وبوشهر تا شازند تویسرکان لرتبارند
نقل قول کردن
#31 تنها 1396-06-04 14:58
به نقل از احسان:
توسعه نیافتگی خرم آباد دلایل دیگری دارد. حتی اگر خرم آباد 4 نماینده هم داشته باشد، کاری از پیش نمی برد. هنوز هم کنش های سیاسی و انتخاباتی ما مردمان لر، ریشه در سنت، طایفه گرایی، عدم عقلانیت و فردگرایی دارد. دلایل جمعیتی تنها یکی از دلایل نه چندان مهم اضافه شدن نماینده به یک شهرستان یا منفک شدن دو شهر است. دلایل امنیتی تعیین کننده است. آقای قاسمی مثل اینکه فراموش کرده اید قسمتی از آب گوارای شهر شما از کجا نشأت می گیرد؟

آقای محترم آب آشامیدنی قم از کجا نشات میگیرد؟
این حرفای بچگانه چیه میزنید؟
۴۴ درصد آب کرخه از کجا نشات میگیرد؟
آب اصفهان و یزد از کجا نشات میگیرد؟
چه مقدار از کارکنان ادارات و رانندگان تاکسی از شهر شما تو خرم آبادن؟
زندگیشان از سهمیه کدام شهر نشات میگیرد؟
نقل قول کردن
#32 تنها 1396-06-04 14:59
به نقل از بروجردی:
به عنوان یک بروجردی حاضرم به نمایندگی از مردم کثیری از این شهرستان که مطمئناً همین خواسته رو دارند ،تقاضا کنم که طرح کاهش نمایندگان در مجلس پیشنهاد بشه، و تعداد کرسی نمایندگی بروجرد از 2 به 1 کاهش پیدا کنه ایکاش سال 78 یک نماینده به بروجرد اضافه نمیشد اگه بروجرد یک نماینده داشت، اینجوری ویرانه نمیشد و شهر صحنه نبرد دو طیف مخالف نبود که برای خراب کردن اون یکی از هر عملی سرباز نزنند، حتی اگه به قیمت ویرانی و فرصت سوزی یک شهر تموم بشه

لطف کن برو و پیشنهاد بده ؛ مسائل شهر ما به شما مربوط نمیشه و مسائل شهر شما به ما مربوط نمیشه
لطفا پیشنهادهای سازندتون رو به مسئولین شهرتون انتقال بدید
نقل قول کردن
#33 تنها 1396-06-04 15:01
به نقل از سروش:
اضافه شدن یک نماینده تابع شرایط خاص سیاسی امنیتی و جغرافیایی می باشد. در این مقوله شهر خرم اباد فقط دارای مقوله جمعیتی می باشد که چندان حائز اهمیت برای اضافه شدن یک نماینده نمی باشد. مسائل سیاسی و امنیتی اولین عامل جهت اختصاص نماینده می باشند که شهر های دیگر استان من جمله سلسله و دلفان از این لحاظ در اولویت تخصیص می باشند. دوستان خرم آبادی بهتر است انرژی خود را صرف هزاران مشکل بر زمین مانده خرم آباد نمایند پرداختن به این مسئله آب در هاونگ کوبیدن است که مشکلات زیادی را برای وحدت و همدلی استان ایجاد خواهد کرد.

این رو قانون مشخص میکنه که کدوم شهر حقشه.
مشکلات بر زمین مانده ما حاصل رخنه غیر متخصص های شهرهای اطرافه
نقل قول کردن
#34 تنها 1396-06-04 15:06
به نقل از سروش:
اضافه شدن یک نماینده تابع شرایط خاص سیاسی امنیتی و جغرافیایی می باشد. در این مقوله شهر خرم اباد فقط دارای مقوله جمعیتی می باشد که چندان حائز اهمیت برای اضافه شدن یک نماینده نمی باشد. مسائل سیاسی و امنیتی اولین عامل جهت اختصاص نماینده می باشند که شهر های دیگر استان من جمله سلسله و دلفان از این لحاظ در اولویت تخصیص می باشند. دوستان خرم آبادی بهتر است انرژی خود را صرف هزاران مشکل بر زمین مانده خرم آباد نمایند پرداختن به این مسئله آب در هاونگ کوبیدن است که مشکلات زیادی را برای وحدت و همدلی استان ایجاد خواهد کرد.

خرم آبادی ها خیلی دلپاکن و اگه مثل بقیه شهرها نسبت به غیر بومی ها جبهه بگیرن متوجه عمق موضوع میشی.
از مهمان نوازی ما سوء استفاده نکنید
مردم اصیل خرم آباد اعم از شهرنشین و روستا نشین جدیدا به استناد قانون میخوان شهرشون رو از بیکاری نجات بدن.
بنابراین تحت لوای قانون هرکاری که لازم باشه جهت پیشرفت شهر میکنن
اضافه شدن نماینده سوم حق ماست
نقل قول کردن
#35 میراسماعیلی 1396-06-04 23:22
به نقل از بختیاری نژاد:
سلام مجدد
با نظر جناب میر اسماعیلی که مفهومش
یکی مرد جنگی (مثل قاضی پور) به از صدهزار
است موافقم.

متشکرم
نقل قول کردن
#36 بروجردی 1396-06-05 02:52
تنها جان ایکاش این متن رو دقیق بخونی!
حس وطن پرستی ستودنی داری، واقعا جای تبریک داره
ولیکن امیدوارم 268 نماینده دیگه با اضافه شدن نماینده سوم به خرم آباد موافقت کنند! اما نمیدونم آیا لابی های استان های از ما بهترون میزارن یا نه؟ :roll: متاسفانه در این طرح حتی اجماع در نمایندگان استان وجود نداره،آیا دو نماینده 4 .... مطمئنی به عنوان مخالف سخنرانی نخواهند کرد؟
تعداد نماینده اکثر شهرها حتی تهران و مشهد و اصفهان با جمعیتشون همخوانی نداره
کرج و اراک و همدان که 2 نماینده دارن اهواز و کرمانشاه و قم با جمعیت میلیونی 3 نماینده دارن، و یزد فقط یک نماینده داره،آیا لابی های این مناطق اجازه نفس کشیدن عادی رو به ما دادن؟!
معتقدم که پشت پرده،تنها فایده چنین طرحی به کام یه عده است که میخوان با خرج میلیاردی در بخت آزمایی انتخابات مجلس شرکت کنند و به ازای خرجی که می کنند ،راحت تر رای بیارن چون در حال حاضر نفر سوم در انتخابات خرم آباد با نفر آخر هیچ فرقی نداره
نقل قول کردن
#37 تنها 1396-06-05 10:12
بروجردی مهربان مرسی برا الطاف بی منتها و دلسوزی هایت
اول یه جمله بگم که تا آخرش رو بری مردم خرم آباد دانا بودن داناتر شدن!!!!!
بعد یه سوال الله وکیلی الان هدفت از طرح این مبحث زیر این نوشتار چیه؟
خودت کلاه خودت رو قاضی کن
انشاالله به زودی خرم آباد به لحاظ مبلمان شهری و توریست پذیری و به تبع اقتصاد پیشرفت چشم گیر خواهد داشت.
همچنین با آزادسازی قلعه و ثبت جهانی خرم آباد سیر صعودی پیشرفت سرعتی مساوی با سرعت نور خواهد گرفت چرا که این شهر هم پتانسیل داره و هم مردمش مطالبه گر قانونی شدن.
بنابراین مرکز استانی که قراره یک قطب برای کشور عزیزمون ایران بشه نیاز به نماینده سوم دارد.
همچنین بحث کلانشهر شدن نیز در دست پیگیری توسط نمایندگان ما می باشه.
لازم به ذکره یونسکو خواهان جهانی شدن خرم آباد
نقل قول کردن
#38 تنها 1396-06-05 10:15
شده و خرم آباد رو برترین شهر گردشگری ایران معرفی کرده و فک کنم هم شما و هم سایر مردم استان و ایران باید به شهر خرم آباد افتخار کنید.
اولین انسانهای هوشمندم که خرم آباد رو برا زندگی انتخاب کردن حدودا ۵۴ هزار سال پیش
پول آزاد سازی قلعه از طریق رئیس جمهور اهدا شده و ربطی به بودجه عمرانی استان نداره
نقل قول کردن
#39 farshad 1396-06-07 15:55
ففط نگید خرم اباد بلکه به کل استان لرستان کم توجهی میشه . دلیلش هم اینه که خودمون ساکت موندیم و چیزی نمیگیم
نقل قول کردن
#40 لر 1396-09-11 23:29
جمعیت خرم آباد بیش از ششصد هزار نفره که با شهرستان حدود هفتصد وپنجاه هزاره
نقل قول کردن
#41 وحید چاغروند 1397-08-24 21:46
کدوم نماینده تا به حال برای تونل های انتقال آب الیگودرز حرف زده؟ حالا چه یک نماینده داشته باشه چه ده تا . نماینده ساکت و حرف قم و اصفهان گوش کن به چه دردی میخوره.
نقل قول کردن
#42 لرستانی 1402-06-13 08:11
الان بخش پاپی حدود ۸۰ ساله فقط بخشه با ۵۴ هزار نفر جمعیت و اگر فرمانداری در سپیددشت تاسیس شود می‌توان یک نماینده دیگر به حوزه خرم‌آباد و چگنی اضافه کرد
نقل قول کردن
#43 خرم‌آبادی 1402-06-13 08:12
مسئولان استان لرستان بفکر ساخت دانشگاه علوم صنعتی باشند الان اراک و همدان و کرمانشاه و دزفول و اصفهان و اهواز و بهبهان هم دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا