یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

درحالی‌که حدود 20 روز تا آغاز بکار رسمی شورای پنجم باقی‌مانده است هنوز تصمیمی حتی غیر رسمی برای معرفی شهردار الیگودرز از سوی منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اتخاذ نشده است.
بدون تردید انتخاب شهردار از اختیارات شورای شهر می‌باشد و در اولین گام و بعنوان نقطه آغاز فعالیت شوراها اعضای پارلمان شهری باید در رابطه با انتخاب شهردار تصمیم‌گیری نمایند.
این در حالی است که بر اساس قانون با شروع فعالیت رسمی شوراها و پس از انجام مراسم تحلیف و تعیین هیات رئیسه سنی و در نهایت انتخاب هیات رییسه رسمی شورا رقم می‌خورد و بلافاصله این نهاد باید در خصوص شهردار به نتیجه برسد.
به این ترتیب اگر شورا تصمیم بر ابقاء شهردار منتخب شورای گذشته را داشته باشد که مسیر هموارتر خواهد بود، اما چنانچه نظر بر انجام تغییرات باشد که لازم است شهردار جدید انتخاب و برای طی مراحل قانونی به استانداری معرفی شود که در این صورت تا تائید حکم وی که مدتی نیز به طول می‌انجامد لازم است یکی از کارکنان شهرداری به‌عنوان سرپرست انتخاب گردد و با توجه به مسیر قانونی مذکور به نظر می‌رسد شورای پنجم برای تصمیم‌گیری کمی از زمان عقب مانده است.
زیرا به‌رغم اینکه چند روزی بیشتر تا آغاز فعالیت شورا باقی نمانده هنوز تصمیمی بر ابقاء مهندس دالوند و یا انتخاب شهردار جدید اتخاذ نشده و یا اگر تصمیمی گرفته شده است مردم و رسانه‌ها از آن بی‌خبر هستند.
بی‌گمان یکی از راه‌های توفیق هر نهاد و یا مجموعه صداقت و شفاف‌سازی در مقابل مردم می‌باشد و این اصل مهم با توجه به اینکه شورای شهر برآمده از خواست و اراده مردم می‌باشد، لازم است بیشتر موردتوجه قرار گیرد، این در حالی است که شورای چهارم به‌رغم شعارها کمتر به اتاق شیشه‌ای اعتقاد داشت و زیان‌های بسیاری از این ناحیه متحمل شد و متأسفانه به نظر می‌رسد اعضای شورای جدید هم قصد دارند همان رویه را در پی بگیرند که این قطع ارتباط منتخبان با انتخاب‌کنندگان نمی‌تواند در راستای تأمین منافع شهر باشد، اگر چه در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با چگونگی اداره امور در شورای پنجم اظهارنظر نمود، اما زمانی حدود چهار ماه از اعلام نتیجه انتخابات تا آغاز بکار فعالیت شورای شهر فرصت مغتنمی برای توافق بر انتخاب هیات رییسه و همچنین بررسی گزینه‌های پیشنهادی جهت تصدی سمت شهردار و جمع‌بندی نهایی می‌باشد که باید از این زمان به‌درستی استفاده نمود تا چند گام در جهت پیاده شدن برنامه‌های مدنظر پیش افتاد.
اگر چه اعضای شورای پنجم جلسات غیر رسمی برگزار نموده‌اند، اما تاکنون گزینه‌ای به‌عنوان شهردار از طریق رسانه‌ها جهت اطلاع مردم معرفی نشده است.
اما آنچه حائز اهمیت می‌باشد، در حال حاضر در شورای پنجم همدلی خوبی حاکم است که امیدواریم تا پایان دوره این وفاق برای رفع مشکلات و خدمت به مردم تداوم داشته باشد، چرا که به تجربه ثابت شده اختلاف و دو دستگی تعجیل در اتخاذ تصمیمات را در پی خواهد داشت.
اگر چه اختلاف‌سلیقه در یک مجموعه طبیعی به نظر می‌رسد و اگر وجود نداشته باشد شاهد حرکت به سمت پویایی نخواهیم بود اما اختلافات ناصواب پذیرفته شده نیست و موجب پسرفت می‌شود.
امروز بهرنگ دالوند به‌عنوان شهردار الیگودرز فعالیت می‌کند و در طول مدت مسؤولیت وی خدماتی نیز صورت گرفته و انتقاداتی هم به او وارد است که بخشی از ضعف‌ها در نتیجه مشکلات مالی شهرداری است و بخشی دیگر نیز متوجه چگونگی مدیریت شهردار و شورای شهر و کم‌کاری کارکنان و ... می‌باشد.
همان‌گونه که پیش از این گفته‌ایم بی‌شک بهرنگ دالوند شهردار ایده آلی برای الیگودرز نیست اما این به شرطی است که شورای پنجم بتواند گزینه‌ای از وی توانمندتر معرفی و انتخاب نماید و البته لازم است شرایط امروز شهرداری را نیز که در آستانه ورشکستگی قرار دارد در این پروسه مدنظر قرار دهند.
به‌طور طبیعی در رابطه با انتخاب شهردار دو عقیده بر شورای پنجم حاکم است، رفتن دالوند و ماندن وی ...
برخی از اعضا اعتقاد دارند بهرنگ دالوند به جهت عدم توانایی‌های لازم باید تغییر نماید که این دوستان ابتدا باید گزینه‌های توانمندتر از شهردار فعلی را به مردم معرفی نمایند که یقیناً مردم هم خواهند پذیرفت.
اما گروهی دیگر به‌صراحت بر ابقاء دالوند تاکید ندارند و صرفا عنوان می‌دارند که مدتی به او زمان دهیم تا با برنامه‌های خودمان توانایی‌ها و عملکرد وی را بسنجیم که یقیناً این پیشنهاد خوبی است، اما قانون‌گذار انتخاب شهردار را برای یک دوره چهارساله تعریف و تصویب نموده است، حال پس از ۶ ماه به قول دوستان آزمودن عملکرد شهردار پاسخ نداد که در این شرایط باید روال قانونی استیضاح و عزل شهردار شکل بگیرد و یقیناً هر استیضاح و عزل و انتخاب سرپرست هم اخلال جدی در شهرداری و خدمت‌رسانی به شهر ایجاد می‌نماید.
کلام آخر؛ ضمن احترام به نظر نهایی اعضای شورای پنجم که هر تصمیمی بگیرند مورداحترام همگان می‌باشد، اما عقلانی و منطقی است که شورای پنجم شهردار توانمندی برای مدت ۴ سال انتخاب نموده و با خیالی آسوده در راستای انجام دیگر وظایف شورا تلاش نمایند، حال این شهردار خواه بهرنگ دالوند باشد و یا شهرداری توانمندتر از دالوند که یقینا این موضوع هم با تعامل اعضای شورای شهر و بررسی های بیشتر قابل‌رفع خواهد بود.
 



عباس شاه‌علی

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-05-21 19:40
شما خیلی عجله داری و زود هم قضاوت می کنی و خیلی موضوع را پیچیده و سخت می کنی اجازه بدهید شورا رسما شروع به کار کند بعد آنها تصمیم خواهند گرفت که چکار کنند سیاه نمایی شما تاثیری در انتخاب شهردار ندارد و توانایی آقای دالوند را زیر سوال نمی برد اجازه دهید شورا منتخب مردم تصمیم بگیرد که چکار کند ما نمی توانیم نظرات شخصی و حدسیات خود را بر مردم و شورا تحمیل کنیم و شورا هم عاقل تر از این جوسازی های شماست به امید حق
نقل قول کردن
#2 صدیقه سلیمانی 1396-05-28 13:49
بودن یا نبودن اقای دالوند مسئله ای نیست ما که ماشاا.. رکورد زدیم در این چهار سال مسئله شفاف سازی و نقد و بررسی عملکرد مدیران هست که باید در زمانی که مشغول به کار هستن صورت بگیره و به مردم توضیح لازم داده بشه که به چه دلیل یک مدیر برود یا بماند امید واریم مردم در جریان همه امور قرار بگیرن از انتخاب شهردار تا دیگر امور و گرنه در بر همان پاشنه خواهد چرخید ....
نقل قول کردن
#3 میلاد میرزای 1396-06-03 02:16
ماشاله شورای جدید برای اقای دالوند زود تصمیم گرفتن ایشون یکی از بهترین شهردار الیگودرز بودن کاش یکم از زحمات ایشون که شهر رو زنده کردن تشکر میکردیم نکه سریع بیرونش کنیم واقعا شهرمون بی سروسامون کل شهر جناب اقای دالوند رو خواستن ولی شورا موافقت نکردن
نقل قول کردن
#4 میلاد میرزای 1396-06-03 02:17
اقای دالوند بهترین شهردار شهر بودن که شورا سریع ایشون رو از کار بر کنار کردن
نقل قول کردن
#5 میلاد بیات 1396-06-03 02:19
اقای دالوند شهر الیگودرز رو زنده کردن واقعا کارشون به روز بود
نقل قول کردن
#6 محمد 1396-06-23 00:18
سلام بنظر من بنده آقای مهندس جاپلقی گزینه خوبی باشن برای شهردار الیگودرز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا