یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ارزیابی عملکرد، یکی از ابزارهای اساسی و اصلی مدیریت جهت تحقق اهداف، راهبردها و برنامه‌های سازمان‌ها و مؤسسات می‌باشد.
 امروزه عواملی متعددی مانند کمبود منابع مالی پایدار شهرداری‌ها، هجوم جمعیت به شهرها، ضعف طرح‌های شهری و فقدان مدیریت شهری باعث کاهش عملکرد شهرداری‌ها شده است. تعیین میزان توفیق مدیریت شهری در تحقق اهداف خود، زمانی میسر است که عملکرد شهرداری بر اساس وظایف چهارگانه عمرانی، خدماتی، نظارتی و اداری و علی‌ا‌‌لخصوص منابع مالی آن به دقت مورد سنجش قرار گیرد. شهر پل‌دختر از نظر موقعیت ریاضی در طول جغرافیایی 47 درجه، 41 دقیقه و 5/47 ثانیه تا 47 درجه،44 دقیقه و 2/9 ثانیه طول شرقی و عرض جغرافیایی 33 درجه، 8 دقیقه و 31 ثانیه تا 33 درجه، 9 دقیقه و 32 ثانیه عرض شمالی قرار دارد. از لحاظ ساختار شهری، این شهر از 2 ناحیه شهری و تعداد 5 محله تشکیل و بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 شهر پل‌دختر با 7563 خانوار، دارای جمعیت 26352 نفر بوده است. این شهر از سال 1342 دارای شهرداری هست و در حال حاضر بر اساس شاخص‌های درآمد خالص مالی، جمعیت شهر و موقعیت در تقسیمات کشوری، دارای رتبه 6 در بین شهرداری‌های کشور است.
نتایج بررسی هزینه‌های جاری و هزینه‌های عمرانی شهرداری پل‌دختر از سال 1393 لغایت 1395 نشان می‌دهد که حدود 64 درصد هزینه‌های شهرداری هرسال به‌طور متوسط صرف کارهای عمرانی و حدود 36 درصد هم صرف هزینه‌های جاری در شهرداری پل‌دختر گردیده است.
 
مقایسه هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری پل‌دختر
نتایج بررسی بودجه تخصیص‌یافته منابع درآمدی خارج از شهرداری برای اقدامات عمرانی هرسال روند کاهشی داشته است و برعکس بودجه عمرانی تخصیص‌یافته از منابع درآمدی داخلی شهرداری، روند افزایشی داشته است. به نحوی که بودجه تخصیص یافته خارج از درآمدهای داخلی این ارگان در سال 1393 حدود 64.26 درصد هزینه عمرانی بوده ولی در سال 1395 بودجه تخصیص یافته با کاهش حدود 15 درصدی به 38.11 درصد رسیده است. در صورتی که تخصیص از درآمدهای داخلی شهرداری برای فعالیت‌های عمرانی در سال 1393 از حدود 36.73 درصد، به 62.88 درصد در سال 1395 رسیده است؛ که علی‌رغم نداشتن منابع درآمدی پایدار، قطع کمک‌های مالی دولت بدون تعریف منابع جدید مالی، رکود اقتصادی در دولت یازدهم، این افزایش درآمد داخلی که حاصل تلاش‌های مدیریت شهری و کارکنان شهرداری پل‌دختر بوده، قابل‌ملاحظه می‌باشد. ضمناً وصول بودجه تصويبي شهرداري در سال ٩٣به ميزان ١١١درصد، سال ٩٤به ميزان٩٩درصد و سال ٩٥به ميزان ١٠٦درصد بوده است.
 مقایسه بودجه فعالیت‌های عمرانی تخصیص داده شده از منابع خارجی و داخلی
در طول این 4 سال، اقدامات زیربنایی و پایه‌ای بسیاری که بعضی از این اقدامات من‌جمله ترمیم و احداث دیوار ساحلی رودخانه کشکان بعد از 8 سال وقفه، تهیه و تصویب طرح جامع شهر پل‌دختر بعد از 15 سال، تهيه برنامه پنج‌ساله راهبردي شهرداري پلدختر براي اولين بار، انجام مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرايي پارك لاله (بام پل‌دختر) به مساحت بيش از٣٨هكتار، رفع مشکل منازل معکوس ساخته‌شده شهروندان توسط شهرداری پل‌دختر انجام شده است که در ذیل به برخی دیگر از این اقدامات اشاره می‌گردد:
✔️احداث ميدان اميد
✔️احداث ساختمان جديد آتش‌نشانی در دوطبقه با پيشرفت فيزيكي بيش از٧٠ درصد که حداکثر تا یک ماه آينده تكميل خواهد شد
✔️ احداث سالن چندمنظوره امدادي و ورزشي به مساحت بيش از٨٠٠مترمربع
✔️احداث بوستان بانوان به مساحت بيش از٤٥٠٠مترمربع
✔️ مرمت و بازسازی كشتارگاه
✔️ جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز با استفاده از آب رودخانه کشکان با لوله‌گذاری بيش از٤٥٠٠متر.
✔️ نصب دوربین‌های پايش تصويري در 5 نقطه شهر و پوشش خیابان‌های اصلي شهر.
✔️ انتقال آب جاري رودخانه کشکان به ٨جدول اصلي شهر.
✔️ نصب آب‌نما در پارک ولايت
✔️راه شكافي گلزار شهدا و احداث جاده جديد به طول بيش از٧٠٠مترو عرض ١٢متر
✔️ آب‌رسانی به کارخانه‌های آسفالت و ماسه شويي شهرداري با لوله‌گذاری ١٢٠٠ متر. (لازم به ذکر است: متأسفانه از زمان ساخت این کارخانه‌ها تا زمان آب‌رسانی، ماهانه آب مصرفی این کارخانه‌ها از كشاورزان خريداري می‌گردید).
✔️ سامان دادن به دفع آب‌های سطحی و رواناب مناطق منطقه عمومي تنگ علي و مشخصاً كوي بسيجيان از قبیل ساماندهی كانال دفع آب‌های سطحي.
✔️ آسفالت معابر سطح شهر به مساحت بيش از ١٢٠ هزار مترمربع
✔️لکه‌گیری معابر سطح شهر به مساحت بيش از٢٧هزار مترمربع
✔️ جدول‌گذاری به ميزان ٤٩٠٠متر در سطح شهر
✔️موزاييك فرش به مساحت بيش از٢٥٠٠مترمربع در سطح شهر
✔️ احداث کانال‌های خاكي كوي بسيجيان و ادامه كانال كوي شهرداري (بغل پارك رضوان) و کانال غرب بيمارستان
✔️ لايروبي بستر رودخانه کشکان و تمهیدات لازم در کانال‌های سطح شهر به‌طوري‌كه علی‌رغم اينكه شهر پل‌دختر در نقطه خروجی حوضه آبریز کشکان قرار دارد و در سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت مطلوب لایروبی این رودخانه، خسارات مالی زیادی به سازه‌ها و زیرساخت‌های عمرانی این شهر وارد می‌گردید، در این مدت 4 ساله به نحو مطلوب این بحران بالقوه مديريت گرديد
✔️ خريد یک دستگاه ماشين آتش‌نشانی سنگين و یک دستگاه كمپرسي بنز
✔️افتتاح فاز اول پارك صخره‌ای
✔️ ادامه فعاليت پارک‌های شقايق و محله‌ای كوي بسيجيان
✔️ كاشت بيش از ده هزار نهال درخت و گل در سطح شهر
✔️ مختومه نمودن بيش از٤٠پرونده مطروحه در محاكم قضايي با همكاري وكيل حقوقي شهرداري
✔️ رفع مشكل ٢٥ساله پایانه مسافربري و٣٨ باب مغازه آن با سپاه ناحيه شهرستان
✔️ خريد و تملك ١٢٤٠مترمربع زمين با كاربري فضاي سبز از مالكين
✔️لايروبي، ترميم و بازسازي، دال گذاري و آسفالت بيش از١٣٠ متر حدفاصل سه‌راه ٧تير تا پل فلزي در مدت 12 روز (بدون يك ريال كمك از طریق ستاد بحران و صرفا با تكيه بر منابع داخلي شهرداري).
✔️ همکاری علمی با دانشگاه ملاثانی اهواز جهت بهسازی بلوار امام خمینی (رض) و کشت 20 گونه از انواع گیاهان زینتی در این بلوار با استفاده از نظرات کارشناسان و گیاه‌پزشکان.


پیشنهاداتی به اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار منتخب دوره پنجم
1- آنچه تمامی شهرداری‌ها در حوزه درآمدی باید در پی آن باشند، ایجاد ساختاری نظام‌یافته و منسجم است که منجر به کسب درآمدی پایدار برای شهرداری شود. درآمد پایدار که در حال حاضر بخش اندکی از کل منابع درآمدی شهرداری پل‌دختر را تشکیل می‌دهد، به درآمدهای گفته می‌شود که مداوم، سالم و مطلوب باشند، مداوم بودن به این معنا است که نوسانات اقتصادی، اجتماعی، تأثیری در دریافت و میزان آن نداشته باشد. سالم بودن از این جهت است که سلامت شهری را تضمین کند و آثار زیست محیطی منفی نداشته باشد. مطلوب بودن به این معنا که آثار اجتماعی مثبت داشته باشد، عدالت اقتصادی و اجتماعی را رعایت کند، سهل‌الوصول باشد و توسعه پایدار شهری را تضمین نماید.
2- ساختار تشکیلاتی و نیروی انسانی شهرداری می‌بایست متناسب با جایگاه و منزلت واقعی شهرداری‌ها و با هدف عدم جذب نیروهای غیر کارآمد و غیرضروری، دستخوش تغییرات لازم گشته و ساختار متناسب با قانون جدید شهرداری و اهداف و سیاست‌های جدید در ارتباط با ارتقای مدیریت و خودکفایی شهرداری‌ها در کلیه زمینه‌ها طراحی گردد، زیرا در شرایط فعلی مهم‌ترین مشکل شهرداری‌های استان لرستان به‌طور اعم و شهرداری پل‌دختر به‌طور اخص در کنار عدم داشتن منابع پایدار درآمدی، وجود افراد ناکارآمد و غیرتخصصی که موجب فربه و چاق شدن بدنه شهرداری و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری نسبت به هزینه‌های عمرانی می‌گردد.

مهدی مهدی نسب
 
منبع آمار: واحد مالی شهرداری پلدختر

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-05-21 09:23
امتیازهای خط تاکسی های درون شهری رو کدام طایفه برد مگر نزدیکان شهردار و شورا نبردند زمین های ترمینال کجا رفت سندش رو گرفت و خوردنشون.
نقل قول کردن
#2 اصلانی 1396-05-21 09:27
حقانیت شورا و شهردار محترم ثابت گردید خسته نباشید و خدا قوت به مظلومان عرصه فضای مجازی . بهترین عملکرد را داشته اند.
نقل قول کردن
#3 کوشکی 1396-05-21 09:56
انشالله در تمام های شهرداری های استان با انتخاب افراد کارامد و خوشنام نه گمنام و ناشی. شهرهای ما به مدینه فاضله نزدیک شوند.
نقل قول کردن
#4 مهری 1396-05-21 14:47
یکی از ضعیف ترین شوراها و شهرداران کل تاریخ
نقل قول کردن
#5 همشهری 1396-05-21 15:05
با عرض معذرت من یکی از شهروندان پلدختری هستم تمام شهر گشتم اثری از پارک شقایق وپارک کوی بسيجيان که در بیلان کاری شهرداری اومده ندیدم نکه بامیدان شقایق خرم آباد بودن چون واقعا نشانی که دادن جز خارو خاشاک چیزی وجود نداره آنچه اعیان است چه حاجت به بیان است
نقل قول کردن
#6 حامد نصیری خرم اباد 1396-05-21 22:03
سلام.پارک قدیمی جانبازان که جز قدیمی ترین پارکها پلدختر هست بلوک گذاری شده و مختص بانوان شدو پارک جدیدی احداث نشده.نکته بسیار مهم
نقل قول کردن
#7 حامد نصیری خرم اباد 1396-05-21 22:08
اولین و تنها مجمع تخصصی فرهنگی هنری ادبی آموزشی کودکان و نوجوانان که مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که از ابتدا درون این پارک بود به طور کامل دیواری شده و عملا کودکان و نوجوانان از فضای پارک محروم و دسترسی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار سخت تر شده..مخالف پارک بانوان نیستیم ولی می بایست فضای سبز بیشتری به کانون و کودکان و نوجوانان اختصاص داده میشد.لازم به ذکر است مجتمع کانون پلدختر یکی از از شلوغترین و فعالترین مراکز کانون لرستان است.
نقل قول کردن
#8 فریدونی 1396-05-22 07:08
وضعیت بغرنج امروز شهر پلدختر حاصل انتخاب های اشتباه مردم نجیب این شهرستان در زمینه انتخاب وکلا و اعضای شورای شهر است.
امید است شورای جدید که برایند تغیر نگرش مردم است در جهت توسعه و ابادانی سشهر به انتخاب شهرداری تخصصی و باتجربه و با برنامه دارای پایگاه اجتماعی و وزن سیاسی اقدام نماید.
نقل قول کردن
#9 جایدری 1396-05-22 17:32
ضعف زیر ساخت ها و وضعیت تاسف بار شهر پلدختر نتیجه انتخاب های نادرست مردم در دوره های اول تا امروز بوده که افراد شایسته شهردار و عضو شوراها نبودند امیدوارم با تدبیر این دوره شاهد پیشرفت این شهر باشیم.
نقل قول کردن
#10 مهری 1396-05-22 19:32
به نقل از همشهری:
با عرض معذرت من یکی از شهروندان پلدختری هستم تمام شهر گشتم اثری از پارک شقایق وپارک کوی بسيجيان که در بیلان کاری شهرداری اومده ندیدم نکه بامیدان شقایق خرم آباد بودن چون واقعا نشانی که دادن جز خارو خاشاک چیزی وجود نداره آنچه اعیان است چه حاجت به بیان است

دقیقا. اطلاع رسانی و تحلیل باید باشه و ما مخاطبین باید برداست کنیم حق و حقیت را. دو تا اسب گذاشتند در پارک صخره ای میگن فاز اول :roll:
نقل قول کردن
#11 حامد نصیری خرم اباد 1396-05-23 18:20
پلدختر در بحث توسعه زیرساخت شهری در وضعیت بسیار پایین قرار دارد.وقتی شهرداری حتی بلوار اصلی شهر را نمیتوان ساماندهی کند...
نقل قول کردن
#12 پلدختری 1396-05-23 20:59
متاسفانه بنا به فارغ التحصیل شدن یکی از اعضای شورا دوره چهارم از دانشگاه ملاثی اهواز، یک سری گونه کنوکارپوس اوردند و در بلوار کاشتند که خشک شد و با تغییر زیر ساخت های بلوار ضرری خدود 400 میلیونی به شهرداری زدند جالبه عضو شورا مدرک کشاورزی داره و نمی دونست باید گونه گیاهی و درختی سازگاری اکولوژیکی داشته باشد.
نقل قول کردن
#13 مهدی مهدی نسب 1396-05-25 12:08
بسمه تعالی
با عرض سلام و عرض ادب خدمت تمامی بازیدکنندگان از این مطلب و زحنت کشان تارنمای وزین یافته
هدف نگارنده از نگارش این مطلب تنها بیان نابسمانی های شعر محروم از حداقل امکانات شهری برای شعروندان نجیب شهر پلدختر بوده که ثمرات انتخاب نابجا شورای شهر و شهردار برامده از تفکر قومی و قبیله ای چه مشکلاتی به همراه دارد؟ که موجب هدر رفت سرمایه ها تنها بخش کوچکی از معایب این انتخاب بوده است.
ایا این رزومه 4 ساله با بودجه 17 میلیارد تومانی هزینه های عمرانی سازگار یا نزدیک است؟
ایا دادن مجوز انجام طرح توسعه راهبردی شهرداری به شخصی که دارای مدرک کارشناسی محیط زیست و کارشناسی ارشد ماشبن الات کشاورزی چه مفهومی دارد ایا این طرح که توسط کسی که تخصص اکادمیک مرتبط با علوم شهرسازی یا برنامه ریزی ندارد چیزی جز کپی پست نمی باشد؟
اصلا پارک شقایق و پارک کوی بسجیان وحود خارجی ندارند ولی در رزومه امده است؟
ایا نه این نیست که به دلیل ضعف مدیریت شهردار و اکثریت اعضای شورای شهر توسط مردم شریف پلدختر مردود گردیدید.
نقل قول کردن
#14 مطلع 1396-05-27 22:10
ای کاش اشاره ی به لیست صوری نفرات شرکت که ماهانه از شهرداری پول می گیرند اشاره می شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا