یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 دختربچه‌ای هفت‌ساله پیش از آنکه به قتل برسد مورد اذیت و آزار جنسی قرارگرفته، آن‌هم توسط مردی 42 ساله متأهل و دارای فرزند.
چنین اتفاقات هولناکی برای بار اول نیست که در این جهان پر حادثه اتفاق می‌افتند؛ اما فضای مجازی و به‌ویژه کانال‌های تلگرامی خبر را سریع و گسترده‌تر از همیشه به گوش مردم رساندند.
بعد از پیدا شدن جسد کودک و اعلام دادستانی مبنی بر آثار آزار جنسی بر بدن کودک بود که مردم خشمگین شهر پارس‌آباد مغان به مغازه رنگرزی مرد متجاوز حمله کردند و آن را به آتش کشیدند و فریادهای اعدام اعدامشان از طریق فضای مجازی کل کشور را فرا گرفت.
اینکه خوی حیوانی شخصی تا به این اندازه پر رنگ شود که به چهره کودکانه آتنا نگاهی شیطانی و آمیخته به هوس داشته باشد آن‌قدر انزجار آمیز است که آدم آرزو می‌کند ای‌کاش می‌توانست که این شیطان‌صفت انسان‌نما را به چنگ آورد و گردنش را چنگ بزند؛ اما نباید ازنظر دور داشت که خشم فقط یک جنبه این ماجرا است و این تراژدی را می‌شود از جنبه‌ای دیگر هم بررسی کرد.
مطالعه اعتراف متهمانی که پیش‌تر دست به چنین اعمالی زده‌اند نشان می‌دهد که غالب آن‌ها در زندگی‌شان و به‌خصوص در کودکی لحظه‌های تاریکی داشته‌ که توان دفاع از خود را نداشته‌اند و حال به نحوی غیر قابل‌ مهار سعی در بازتولید کردن آن صحنه‌ها برای دیگر مردم بی‌دفاع دارند.
 آنچه که ناگفته پیداست این است که مرد رنگرز به دلیل وضعیت تأهل در معرض فشار غرایض جنسی شبیه آن چیزی که برای یک سرباز در شرایط طولانی جنگی متصور است قرار نداشته و سؤال همین‌جاست که به‌راستی چه می‌شود که این فرد در هنگام قتل و تجاوز چهره فرزند خود را به خاطر نیاورده است؟
بیایید به‌جای آنکه به‌مانند موردهای پیشین تقاضای اعدام زودهنگام و مرگ این فرد را داشته باشیم چند وقتی به این مرد مریض فرصت زنده ماندن دهیم، فرصتی برای محققان تا با نفوذ به لایه‌های درونی و هنوز ناشناخته این فرد، شناختی به دست آورند، شناختی که بلاشک کمکی برای آتناهای دیگر خواهد بود.
فراموش نکنیم گر چه این رنگرز دربند است و مردم از شرش در امان؛ اما هستند رنگرزهایی که آزادند، اما بیمار و نمی‌شود آن‌ها را پیش از جنایتی که هر آن ممکن است به آن دست بزنند مجازات کرد؛ اما درمانشان ناممکن نیست.
عقلانی‌تر آن است که همان‌گونه که وقتی فردی مرگ‌مغزی می‌شود همه دست‌به‌کار می‌شوند تا خانواده‌اش را راضی به اهدای عضو جهت نجات جان‌های نیازمند دیگر کنند، در این مورد خشم و هیاهویمان را کنترل کنیم و به‌جای تقاضای اعدام، خانواده آتنا را راضی به دادن زمانی به قاتل و البته محققان برای کمک به کاهش این آسیب اجتماعی کنیم.
بی‌شک بعد از بررسی موضوع و دست‌یابی به تمام ابعاد ارتکاب چنین عمل ناجوانمردانه‌ای، فرصت کافی برای مجازات این مرد شیطان صفت برابر قوانین جاری کشور و احکام شرعی وجود دارد و به هیچ وجه نباید مسامحه‌ای انجام گیرد.


حمید طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 پیمانی 1396-04-24 11:07
بزرگوار پلیس اعلام کرد جسد سالم بوده و اذیت و آزار نشده .
نقل قول کردن
#2 علی 1396-04-24 13:24
فرصت چی ؟
اونو باید مثل یک ... ازبین برد
نقل قول کردن
#3 آرش 1396-04-24 14:14
متاسفانه توی جامعه اتفاق هایی بسیار ناگوار تر از این هم اتفاق می افتد و درسی که ما باید بگیریم متاسفانه نمی گیریم. متولیان آموزش و فرهنگ و مسائل اجتماعی باید این مسایل را آسیب شناسی کنند. با کتمان حقایق هیچ وقت مشکل حل نمی شود. تا زمانی که راه علاجی برای این عقده های اجتماعی پیدا نشه متاسفانه این مسایل تکرار خواهند شد و بار روانی شدیدی به خانواده ها وارد می شود.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1396-04-24 17:12
زمانی به قاتل داده شود که چی بشه؟ از نظر اسیب شناسی تحقیقات صورت بگیرد ؟ خب قبلا روی صدها نفر مشابه تحقیقات صورت گرفته اینگونه حرکات ناشی از مشکلات روانی مربوط به دوران کودکی و بعد از ان است . ولی راه بهتر این است که خانواده قاتل را راضی به اهدا ی عضو بعد از اجرای حکم اعدام کنند .
نقل قول کردن
#5 احمد 1396-04-24 17:44
متاسفانه هر موقع چنین اتفاقاتی میوفته همه دنبال قصاص کمتر از ۲۴ ساعت به فجیع ترین شکل ممکن هستن! هنوز خیلی راه داریم تا همچین مقاله هایی رو بفهمیم. یه نگاه به خودمون بندازیم میبینیم کم از این قاتل نداریم فقط نوع بیماری هامون فرق داره
تشکر از نویسنده مقاله
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1396-04-25 21:35
به نقل از احمد:
متاسفانه هر موقع چنین اتفاقاتی میوفته همه دنبال قصاص کمتر از ۲۴ ساعت به فجیع ترین شکل ممکن هستن! هنوز خیلی راه داریم تا همچین مقاله هایی رو بفهمیم. یه نگاه به خودمون بندازیم میبینیم کم از این قاتل نداریم فقط نوع بیماری هامون فرق داره
تشکر از نویسنده مقاله


دوست عزیز برادر قاتل هم تقاضای مجازات برای این جنایتکار کرده اونوقت شما میگید قصاص نشه که بعدا بشه بدعتی برای سایر جنایتکاران ؟ از حوزه روانشناختی و شریعت هم این افراد جز بزهکاران محسوب میشوند و همانا بهترین مجازات برای این افراد اجرای قوانین اسلام است{قصاص} .
نقل قول کردن
#7 احمد 1396-04-31 00:07
اکبر-ظ عزیز
تعداد کسانی که از اینکار ها کردن و کسانی که اعدام شدن کم نبودن ولی چیزی عوض نشده که هیچ روز به روز هم داره بیشتر میشه. موضوع اینه که قبل از اعدام متوجه بشن چرا یه فرد متاهل دارای فرزند(!) باید همچین کاری بکنه. شاید بتونن همچین جنایت هایی رو کم تر و کم تر کنن (اگه شما میدونی به بقیه هم بگو لطفا). ضمنا کسی نمیگه قاتل طبق قوانین اسلام قصاص نشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا