یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان، ما هميشه خدا فکر می‌کردیم که «چانه» عزيزان پرچانه که از صبح کله‌سحر تا پاسي از شب، به حرافي و پرچانگي مشغول هستند، به درد لاي جرز هم نمی‌خورد و به قول مولوي «نطق زبان را تَرک کن، بي‌چانه شو بي‌چانه شو …» اما چندی قبل متوجه شديم نه‌تنها «چانه» مبارک اين عزيزان بلااستفاده نيست، بلکه حتي می‌توان با آن، انقلابي در صنعت و اقتصاد مملکت ايجاد کرد.
اصلاً این روزها کاربری بسیاری از وسایل و حتی اجزا و اعضای بدن دچار یک دگردیسی و تحول اساسی شده است و مثل سابق نیست. سابق بر این از بینی برای بوئیدن یا تنفس استفاده می‌شد ولی اخیراً این عضو بیشتر در فاز زیبایی مطرح است. پوست صورت، ابرو، گونه، چانه، مژه، لب و ... نیز در این فاز قرار گرفته‌اند و در ژانرهای دیگری ایفای نقش می‌کنند؛ اما در این بین دانشمندان به نقشی دیگری از چانه پی برده‌اند که با سایر کارکردهای آن تومنی هشت صنار اختلاف بها دارد و پرداختن به آن در توليد ناخالص ملي و بالا رفتن رشد اقتصادي مملکت و خروج از رکود هم تأثیر مثبت دارد. این کارکرد همانا تولید برق به‌وسیله چانه است! البته در گذشته تولید برق از سایر اجزای بدن نظیر چشم و رخسار و ... داشتیم مثل «برق ز رخسار تو جستن گرفت» و یا «برق چشمان تو از دور مرا می‌گیرد» و ... ولی خدا وکیلی تولید برق از چانه نوبر است... اما اصل خبر به روايت از جرايد
«يک دانشمند ايراني با همکاري محققان کانادايي «بند چانه» هوشمندي طراحي کرده‌ است که انرژي حاصل از حرکات فک و چانه را به برق تبديل مي‌کند! در واقع حرکات فک – در بين حرکات بدن – يکي از بهترين گزينه‌ها براي توليد برق محسوب مي‌شود و به گفته محققان، تنها حرکات چانه در هنگام غذا خوردن معادل هفت میکرو وات برق توليد مي‌کند. دکتر «دلنواز» تأکيد کرد: اين ميزان توان خروجي مي‌تواند انرژي مورد نياز دستگاه‌هاي الکتريکي کوچک را تأمين کند. محققان اميدوارند در آينده از اين دستگاه براي توليد برق از انرژي حاصل از غذا خوردن، جويدن و صحبت کردن استفاده کرد.»
ملاحظه فرموديد. به نظر می‌رسد تا چند سال ديگر با اين خلاقيتي که عزيزان دانشمند دارند، خلق‌الله همین‌طور راه بروند و از خودشان برق ساطع کنند و ديگر به بابا برقي و توصيه به صرفه‌جویی در مورد برق نیاز نخواهيم داشت. فلذا در همين راستا ما نيز بر اساس شيوه مألوف و رسم معهود، به ارائه چند رهنمود مدبرانه و سوفسطايي مشعشع اقدام می‌کنیم:
الف) استخدام افراد پرچانه: با عنايت به بحران بیکاری در جامعه از یک‌سو و مشکل کم‌آبی در مملکت و زمزمه خريد آب و برق از کشورهای همسايه از همان سو، پيشنهاد می‌شود وزارت نيرو با فراهم کردن زمينه استخدام «عزيزان پرچانه» از طريق برگزاري آزمون و مصاحبه حضوری، بخشي از برق موردنیاز کشور را از طریق چانه اين دوستان تأمین کند! باور کنید با این رویکرد نه‌تنها برق موردنیاز کشور تأمین می‌شود، بلکه می‌توان برق کشورهای همسایه را نیز تأمین نمود.
ب) پنل چانه به جاي پنل خورشيدي: دولت‌های گذشته تلاش کردند تا پنل هاي خورشيدي را با قيمت چند ميليون تومان به خلق‌الله قالب کنند تا با توليد 100 کیلووات برق در ماه، مردم ماهانه 13 هزار تومان صرفه‌جویی کنند! پيشنهاد می‌شود از اين پس به جاي «پنل خورشيدي» از «پنل چانه» استفاده شود که هم در دسترس و ارزان است و هم نياز به منبع ثانويه نظیر نور آفتاب ندارد. در ضمن با توجه به خصیصه ذاتی پرچانگی بانوان و مهارت برخي نسوان محترم در امر سخنوري مکرر و لاینقطع، هیچ‌گاه دچار قطعي برق نخواهيم شد! شبتان پر فروغ و مهتابی...
 



به قلم: وحید حاج سعیدی

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1396-04-14 12:13
بله دیشب رئیس اداره ...در گفتگوی خبری شبکه افلاک ، لحن خوبی نداشت و کمی هم تند و توهین آمیز بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا