یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

2 کشته و چند زخمی در محور خرم‌آباد_ پل‌دختر؛ خلاصه خبری بود که 22 خرداد 96 در خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منتشر شد.
محور خرم‌آباد _ پل‌دختر یکی از مشهورترین و معروف‌ترین جاده‌های استان هست که همواره تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بوده و کمتر هفته‌ای است که خبر کشته و مصدوم شدن تعدادی از هم‌وطنان در این جاده در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر نشود. بر اساس آمارها در لرستان، محور خرم‌آباد _ پل‌دختر یکی از محورهای است که بيش‌ترين تصادفات و تلفات جاده‌اي را داشته است و در سکوت و بی‌تدبیری مسئولان هر روز جان می‌گیرد به‌طوری که این جاده القاب بسیاری همچون جاده مرگ را به خود گرفته و کام بسیاری از هم‌وطنان را نیز تلخ کرده و خانواده‌های زیادی را به عزا نشانده است. علاوه بر تصادفات مرگبار در این محور، با واژگونی تانکرهای نفت‌کش آلودگی محیط‌زیست نیز رقم می‌خورد.
محور پل‌دختر به خرم‌آباد یک محور مواصلاتی بسیار مهم و متصل‌کننده استان لرستان به استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به شمار می‌رود و روزانه تردد بسیاری در این محور صورت می‌گیرد.
درست است که بی‌کیفیتی وسایل نقلیه و عوامل انسانی همانند تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم عبور، سبقت‌های غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و ... در رخ دادن حوادث رانندگی دخیل هستند، اما نقش بسیار زیاد جاده‌های غیراستاندارد و دوطرفه را نمی‌توان در بروز این حوادث نادیده گرفت.
علی‌رغم فعالیت‌های گسترده‌ در حوزه راه‌سازی کشور اما هنوز وجود نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای سالانه شمار زیادی از مسافران را به کام مرگ می‌کشاند که یکی از نمونه‌های بارز آن جاده خرم‌آباد_پل‌دختر است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه و عبور جاده از میان پیچ‌های پرخطر و پرتگاه‌های متعدد تاکنون سفر مسافران زیادی را نیمه‌تمام گذاشته است.
چهار خطه خرم‌آباد_ پل‌دختر که مسیر متصل‌کننده لرستان به ایلام، خوزستان و کرمانشاه هست یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان است که برخلاف برخی پروژه‌های راه‌سازی در استان، ردیف مستقل ملی دارد و روند اجرای آن از سال‌89 کلید خورده تا با احداث آن شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای این محور باشیم اما هنوز هم آش همان آش و کاسه همان کاسه است و تصادفات و حوادث ناگوار در این محور جولان می‌دهند و نمی‌توانیم ترمز این حوادث را بکشیم و نبود اعتبار لازم سبب شده تا روند این پروژه همچنان لاک‌پشتی پیش برود و مرگ در این مسیر همچنان سبقت می‌گیرد.


 به دلیل بالا بودن نرخ عوارض آزادراه، ترافیک محور خرم‌آباد_پل‌دختر روز به روز افزایش پیدا می‌کند اما این محور همان محور است و پیچ‌های پی‌درپی، عرض کم، نداشتن شانه راه مناسب، وجود پرتگاه‌های متعدد و ... سبب رخ دادن حوادث ناگوار در این محور می‌شود.
محور خرم‌آباد _ پل‌دختر متصل‌کننده استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به لرستان و جاده ترانزیت بین‌المللی به شمار می‌آید و لازم است مسئولان امر روند اجرای پروژه چهار خطه را تسریع کنند و در جهت رفع مشکل و اتمام چهار خطه کردن آن اقدام جدی داشته باشند که اگر چنین نشود این جاده مرگ همین فرداست که دوباره جانی را بگیرند و خانواده‌ای را داغدار کند.
 لذا از مسئولین محترم استانی و شهرستانی بالأخص استاندار محترم استدعا داریم که اعتبارات بیشتری به پروژه‌ی 4 خطه پل‌دختر –خرم‌آباد تخصیص داده شود تا به‌جای شنیدن مرگ هم‌وطنان در سایه بی‌تدبیری، شاهد افتتاح این پروژه در آینده‌ای نزدیک باشیم.






مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر -ظ 1396-03-26 10:28
کلا در لرستان انجام طرحهای عمرانی {حتی طرحهای خیلی ساده } بین 10 تا 20 سال زمان می برد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا